Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Autokamery: Extrémne pokuty a aj dôkaz neviny

66 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
Humenne9999
18.8.2017 10:24 | |
+40 -3
Kamery sú nainštalované kade-tade po mestách a obciach. Ďalšie majú ľudia na domoch a snímajú aj pol ulice. Takže?
kidon
18.8.2017 10:28 | |
+29 -4
celé je to len bububu... chcel by som vidieť, ktorý súd by schválil pokutu za to, že niekto zverejnil normálny záznam z cestnej premávky, na ktorom nikto nikoho neosočuje ani nemenuje. Pokiaľ viem, nijaký zákon v žiadnej krajine nezakazuje nahrávať si krásy prírody a ani nezakazuje takéto záznamy zverejňovať. Alebo snáď majú televízie nejakú zvláštnu výnimku, keď dávajú večer v správach zábery z ulíc?
Vidicon
18.8.2017 12:08 | |
+10 -5
Pouzitie kamier na verejnych priestoroch presne popisuje zakon. Aj my mame pred firmou kamery. Pristup k zaznamom ma vsak jedine clovek, co absovoval skolenie o ochrane osobnych udajov a kamerovych zaznamov (neviem presne nazov). Takze nie hocikto. A ten dotycny zodpoveda za dodrziavanie zakona (napr. ze to musi do 5 dni vymazat a pod. ja to skolenie nemam). Okrem toho su myslim vsetky taketo kamery registrovane na policii, ale na 100% to netvrdim.
Znalec85
18.8.2017 10:24 | |
+16 -5
Môžem teraz žalovať každú inštitúciu, ktorá ma kedy zaznamenala na bezpečnostnú kameru?
Ded_Santa_Moroz
18.8.2017 12:38 | |
+15 -1
Pokiaľ záznam niekde zverejnia, tak môžeš
Humenne9999
18.8.2017 10:22 | |
+33 -4
Kopa grázlov ma nainštalované kamery a natáča hlava-nehlava. Keď však niekto vyhotoví záznam o nich, tak sa oháňajú zákonom! Gašpari!
kidon
18.8.2017 10:19 | |
+75 -6
africká banda demoluje Európu, ale politikov a políciu trápia kamerové záznamy, ktoré neukazujú nič iné než to, čo vidí úplne každý človek aj svojimi očami. Ako u de.bilov. Neviem, ako sa dajú poškodiť niekoho práva tým, že niekto zverejní, že išiel pred ním po ceste, alebo že stále niekde vedľa cesty na parkovisku. Takže milí občania, pri fotkách z dovolenky nezabudnite napríklad pri fotke z pláže najprv zamazať ksichty všetkých 80 ľuďom, ktorí budú na fotke okrem vašej frajerky. Môžem ich osrať aj s celými ich zákazmi, kameru tam mať budem, môžu sa aj postaviť na pinďúre.
vmravec
18.8.2017 12:05 | |
+31 -2
Máš 100 prstov hore :)
danno1771
18.8.2017 10:15 | |
+16 -4
EČV nie je údaj kategórie osobných údajov, preto pri vstupe do objektu sa EČV môže zaznamenať bez toho aby bolo potrebné mať informačný systém v súlade s ochranou údajou. EČV vozidla neznamená vlastníka vozidla a teda jeho osobu, vlastníkom môže byť firma alebo niekto iný a teda v ten moment kedy zaznamenám EČV nie dotyčného v aute nemám ako porušiť jeho pravo na ochranu os. udaja.
kidon
18.8.2017 10:20 | |
+3 -11
presne tak... EČV, teda po novom TEČ (tabuľka evidenčného čísla - či to už je po starom? :-) ) je voľne prístupný údaj. Na rozdiel napríklad od rodného čísla. Rovnako tvár človeka asi tiež ťažko možno považovať za nejako extrémne citlivý osobný údaj, že áno...
danno1771
18.8.2017 10:25 | |
+11 -3
Práveže tvár sa ráta ako údaj biometrický preto keď aj vo firmach chcu mať napr. dochadzku na bio udaj ako je tvar, odtlačky a ine tak musi byť schálenie od uradu.
montaznapaka
18.8.2017 10:05 | |
+12 -2
myslím,že v rámci ochrany je to výborná vec,takto sú často nehody,alebo priestupky zmanipulované v neprospech nevinného,pretože všetci vieme,že kde je pochybnost,vačší grázel vyhráva!
barbud
19.8.2017 19:08 | |
+2 -0
väčší grázel vyhráva aj tam kde nie je pochybnosť
kral6
18.8.2017 09:35 | |
+27 -7
Kamery su v obchodnych centrach, benzinkach, bankach, uliciach a nik si nevyziadal odomna suhlas ci ma mozu snimat. Tak preco taka statna buzeracia. Ochrana osobnych udajov? Ved aj tak uz vsetko o nas vedia. Ano mam kameru v aute a som spokojnejsi.
pink1400
18.8.2017 09:40 | |
+12 -17
Ja nie som právnik, ale pri vstupe do súkromnej predajne benzínky, obch. centra, banky sú vždy upozornenia, že sa vyhotovuje kamerový záznam. Ak sa mi to nepáči, tak tam neleziem. Naopak cesta je určená pre širokú verejnosť.
hirosk
18.8.2017 09:53 | |
+4 -6
Ten zaznam z priemyselnych kamier je normalnym ludom nedostupny a vytiahnut sa smie len pre policiu. A tak ako pisu v clanku, po 15 dnoch sa zaznamy mazu podla zakona.
Humenne9999
18.8.2017 10:26 | |
+4 -5
montazpaka, presne tak. Za to, koľko záznamov uniklo na verejnosť od Kaliňáka, mal byť už dávno suspendovaný!
Si.niekde.tu
18.8.2017 10:27 | |
+6 -3
Lebo to sú súkromné priestory a je tam upozornenie , cesta je verejné priestranstvo,do vlastného domu si môžeš tiež dať aj 77 kamier ak chceš
Ded_Santa_Moroz
18.8.2017 12:40 | |
+2 -1
Po 15 dňoch sa musia zmazať iba záznamy s verejných priestorov.
lonely-wolf
4.12.2017 17:22 | |
+0 -1
tak nejak to vidim aj ja... takze ak ta zastavia, ze maju kamerovy zaznam, podla zakona tu spominaneho by si ich mal zazalovat za porusenie zakona o ochrane osobnych udajov a pytat odskodne, ze si im nedal suhlas... alebo ak spz nie je osobny udaj a oni maju video len s spz a nie s tvojou tvarou, sice mozes byt majitel auta, ale kedze este stale plati presunkcia neviny, oni ti musia dokazat vinu, lenze vedia dokazat len auto a spz, takze tym padom je aj objektivna zodpovednost protipravna a ked povies, ze si nepamatas, kto auto mal, nemaju pravo ti dat pokutu. ak ti tym videom, alebo fotkou dokazu vinu, lebo tam je vidiet teba, tak to je porusenie zakona o ochrane osobnych udajov... jedna velka motanica, len aby zarobili... okrem toho ked si das kamery na dom, mal by si ho mat oznaceny nalepkou, ze priestor je sledovany kamerovym systemom, aby si splnal zakon. takze ked si das kameru do auta a nalepis nalepku, teoreticky by ta nikto zazalovat nemohol, lebo si oznaceny no on aj napriek tomu dobrovolne vosiel do zaberu... mal by sa k tomu vyjadrit niekto kompetentny...
Erbo1
18.8.2017 09:34 | |
+6 -5
je to chore lebo ked by si niekoho natočil pri korupcii teda preberani uplatnu tak s ato nestalo je to hanba
Ulmus
18.8.2017 09:30 | |
+28 -3
Čo je to za blbosť ? Do protismeru mojej známej vošlo auto. Ona aby zabránila zrážke vošla mimo cesty, prevrátila sa a skončila v nemocnici. Vodič nezastavil, neposkytol pomoc a ušiel. Samozrejme, že miesto pátrania sa spisovali zápisnice.Keby mala kameru bolo by to celkom iné. Ak však nenarazíme na vzdelaných sudcov, ktorí napíšu, že snímanie kamerou je zásah do ochrany osobných údajov. Veď my sme chorý štát. Keby to nestrhla mimo cestu, tak aj ten *** je zranený, ale zbabelo ušiel. A možno by to riešil až ústavný súd. FUJ
kidon
18.8.2017 10:26 | |
+14 -4
mne sa stalo, že som po 3 dňoch prišiel ku autu a o nárazník bolo opreté iné auto. Keďže majiteľa nebolo, zavolal som policajtov. Chlapík chcel najprv utiecť (kým ešte neboli policajti), nakoniec teda zostal, keď som ho upozornil, že mu za to zoberú vodičák. Policajtom potom tvrdil, že to ja som nabúral doňho - autom, ktoré sa tri dni nepohlo, a ktoré malo napriek horúcemu letu totálne studený motor. V takomto prípade ale pomôže len kamera, ktorá robí záznam trvale. To tá moja nedokáže, ale mne by vtedy bohate stačilo vybrať z kamery záznam spred troch dní, keď som jazdil naposledy (kamera zobrazuje dátum), na ktorom by bolo vidno, že som auto zaparkoval práve tam, kde bolo aj po nabúraní. Krátko nato sa mi stalo, že tetuška si pomýlila semafory a vbehla do križovatky na červenú. Zabrzdil som pol metra od nej. Rukami si zakrývala hlavu akože "priznávam svoju vinu, nebite úbožiaka", ale keby sme sa zrazili, možno by sa našiel nejaký smrad, ktorý by jej dal rozumy a zmenila by názor. Na základe týchto dvoch príhod som hneď do dvoch áut kúpil kamery, ešte v jednom mi chýba, tak dúfam, že sa ešte pár dní nič nestane.
svenik20
18.8.2017 09:26 | |
+13 -2
a ked rytmausovi tocia klipy a zrazu sa tam bez vasho vedomia zrazu v nom objavite aj tak s tym nic nespravim!! Ale ked natocim nieco autokamerov tak to je porusenie zakona o ochrane sukromia...
Vidicon
18.8.2017 12:11 | |
+10 -1
v takom pripade mozes ziadat, aby ta vystrihli a odvolat sa na zakon.
RoseBowl
19.8.2017 07:27 | |
+6 -0
ti rozumnejši si radšej vypytaju € za účinkovanie v klipe
tihyno
18.8.2017 08:59 | |
+0 -6
Ako je to s pokutou ,keď mám niečo v zornom poli napríklad voňačku,alebo kameru.
Morpheus_25
18.8.2017 11:41 | |
+3 -4
Asi je to pre Vás novinka, ale na trhu sú aj autokamery ktoré schováte za zrkadlo, kde v zornom poli nezavadzajú. Že si tam niekto strčí prístroj, čo mu zaberie polovicu čelného skla, je jeho problém.
Morpheus_25
19.8.2017 18:12 | |
+0 -1
A mínuskári nech si pre mňa za mňa postavia pred čelné sklo aj 42" monitor...
bartolomej987
18.8.2017 08:59 | |
+10 -2
autokamera nie ale filmovanie auto , jeden sud tak druhy tak , takze zakony sa ohybaju presne podla sily pravnikov zalobcu a obzalovaneho
michalha1
18.8.2017 08:51 | |
+10 -8
ja zas nedávam súhlas aby polícia snímala moje auto a jeho poznávacie znaky :D
michalha1
18.8.2017 12:22 | |
+4 -2
minuskari nechápu vtipu asi ?
fabia333
18.8.2017 08:43 | |
+10 -9
tis mam kameru v aute tak isto v dome odvtedz mam pokoj policajti ma prestali zastavovat a aj ked ma zastavy radsej povie pokracujte v jazde.ked som kameru nemal zastavovali ma pravidelne.a nehovoriac o hlúpostiach a sikane ked som kameru nemal.je to vporiadku ze vodici si davaju kamery prestava tak sikana zo strany policie.co sa tyka zákazov kamier je to ucelove.a to ze policajti pouzivaju kamery je vporiadku.takties kamery su na uliciach pracoviskách cize fabrikách a to potom ties nieje vporiadku.a je to porusovanie .
Humenne9999
18.8.2017 10:28 | |
+6 -4
To aké máš zástavy na aute? Prezraď, aj ja chcem také. :-)
MechomUdrety
18.8.2017 14:34 | |
+3 -5
Akože nehnevaj sa, ale to je schyzofrénia.... ak nezastaneš na stopke a policajti to majú na kamere, tak môžeš mať auto ovešané kamerami, aj tak tú pokutu dostaneš... ;)
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×