Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Test reálnej spotreby: 30 starých áut prekvapilo

53 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
P_11
18.4.2017 09:28 | |
+0 -0
Jano to zhrnul asi najlepšie. Moderné autá síce nemajú oveľa lepšiu spotrebu, ale sú väčšie. Napríklad dnešná Fabia je ako trojkový Golf. A hlavne sú omnoho bezpečnejšie. Stačí si pozrieť video z 20 rokov histórie Euro NCAP.
driveuinsane
13.4.2017 14:56 | |
+1 -0
hej..po rovine..len so soferom..80tkou
tobolek
12.4.2017 19:42 | |
+2 -3
Tento trapny platok take blbosti trepe o autach ze len degraduje to co som kedysi robil ze som si kupil vobec ich casopis. Radsej nepiste nic ako tento grc ***...
markos9
12.4.2017 15:55 | |
+17 -2
skoda 120 spotreba 5,2? dobry vtip, tak pri jazde dole kopcom na volnobehu, mal som ju a v meste bezne 8-10litrov a mimo mesta 6-7, ale vykon ziadny a auto katastrofa, jedine normalne auto tej doby boli lady, tie aspon isli a spotreba daky liter viac ako skodovky ale ten pomer vykon a pohodlie sa nedal porovnat, najmensiu spotrebu mal fiat uno, mali sme rok vyroby 1986 a to jazdilo na 5-6 litroch benzinu ale motor 0,9 :) ale vtedy sa nejazdilo rychlo a nebezpecne ako teraz to sa vobec neda porovnavat, ani auta ani ceny benzinu ani ludia ani nic..
Jano_1997
12.4.2017 15:28 | |
+6 -1
tie spotreby sú zaujímavé, niektorým sa dá veriť, niektorým nie. Len žiaľ škoda, že nepísali s akou motorizáciou to jazdili.
dunciii
12.4.2017 15:40 | |
+2 -5
Velka spotreba je ta ktoru uz si clovek nemoze dovoli:-)
RamoS
12.4.2017 15:25 | |
+5 -2
Dnes máme vyššiu hmotnosť, kopec elektroniky, často 2x taký výkon ako v období pred rokom 1990, lepšiu aerodynamiku, lepšie materiály, mnohonásobne vyššiu bezpečnosť, extrémne prísne emisné limity... Spotreba je nižšia, alebo podobná - vďaka, alebo aj napriek uvedeným skutočnostiam. Okrem toho, ak si vezmeme športiaky z rokov cca 1960 - 1990, tak mali často parametre, ako dnešné trochu silnejšie rodinné autá = zrýchlenie na 100 km/h pod 9s, max rýchlosť niekde okolo 200+... V dobe v článku spomínaných áut by pri daných vlastnostiach auta bola spotreba cez 20 l -napr ako v USA :). Na druhej strane by som rád vlastnil nejaký športiak z danej doby - napr Jaguár E... Je to nádherné a cena len pekne rastie - lepšie ako banka :).
dunciii
12.4.2017 15:41 | |
+1 -6
Nehovoris zle len by som si vybral ine ako ten jaguar uz ked lepsie ako banka:-)
Rememberme
12.4.2017 13:35 | |
+9 -7
takze vysledok . kam sa pohla technoligia za tie roky??? nikam spotreby su aj teraz rovnake
GASTIK001
12.4.2017 15:00 | |
+7 -4
Technológia sa pohla teda poriadne, avšak spotreba áut je vďaka využívaniu vyšších výkonov a aj vďaka emisným limitom stále podobná. Ale efektivita motorov išla poriadne dopredu. Dnes sa jazdí výrazne dynamickejšie a v autách výrazne ťažších. V 90% áut z tých rokov by si nedokázal držať krok s dnešnou premávkou vo väčších mestách a ten zvyšok čo by to zvládol by ťa pri tom štýle jazdy zožral aj s topánkami. A to ešte nehovorím aké boli komfortné (hlavne tie s nízkou spotrebou) a ako by si skončil keby si havaroval :) Spotreba auta nieje jediný ukazovateľ pokroku v technológii..
RamoS
12.4.2017 15:26 | |
+4 -4
Rememberme - to bol asi vtip, že? Pohli sme sa na míle ďaleko ;).
dunciii
12.4.2017 15:44 | |
+4 -5
Dnes 500 Konove auta jazdis na 15 litrov uvolnene co idu cez 300 km popri tom kukas ruzovu zahradu :-) kde su siroke velike kolesa a cele pohodlie dnesnych aut od vzduchovych podvozkov atd a kde bolo v dome komunizmu quatro?:-)
Jano_1997
12.4.2017 15:56 | |
+3 -4
Technológie sa pohli a veľmi. Na začiatku 90tych rokov mali autá ako Porsche, Ferrari, Lamborghini 250-350 koní a to bolo fakt že veľa koní. Teraz má troška rýchlejší rodinný kombík bežne okolo 200 koní. Hot hatch kedysi ako Golf GTi, 205 GTi, Renault 5 turbo mali okolo 100 koní a to bolo sakra, že veľa. Teraz keď sa povie hot hatch a nemá to 250 koní minimálne, tak nad tým ľudia ohŕňajú nos, že to nemá 250 koní, to vážne? A hovoria tomu hot hatch?
dunciii
12.4.2017 21:03 | |
+0 -4
Jano presne taaak
mikosoft
12.4.2017 13:02 | |
+1 -2
Dehler si raz kupim, ked budem velky
reptilianskacvarga
12.4.2017 12:45 | |
+10 -2
Za socíku som mal Volgu 21 a to bol rekordér v spotrebe.V zime v meste zhltla aj 25 litrov na 100 km.Robil som vtedy šoféra z povolania,tak benzínu som mal habadej,tak som to neriešil.Ale bol to tank.Bolo jedno,aká rýchlosť bola zaradená,išlo to stále rovnako:-)Mala len 3 kvalty:-)
mppm1
12.4.2017 12:43 | |
+7 -2
to naozaj??? radary, kamery, airbagy, cúvacie senzory....to pridá stovky kilogramov??? zaujímavé zistenie.
GASTIK001
12.4.2017 15:16 | |
+2 -3
Si pozri len hmotnosť Elektricky nastavovateľného vyhrievaného vetraného sedadla.. Okrem toho aj kadejaké zvukové izolácie.. A nakoniec výrazne pevnejšia konštrukcia. Dnes keď v 50km/h narazíš do steny tak s trochou šťastia vyviazneš bez zranení, ale v minulosti to tak nebolo a to nie je len airbagmi ale aj celkovo pevnejšou konštrukciou auta...
Tvoj_Talizman
12.4.2017 15:19 | |
+4 -2
Stovky, to je trochu prehnané. Ale fakt je, že autá sú ťažšie. Okrem toho, že narástli do rozmerov, majú toho na sebe navešané omnoho viac. Ono sa to nazbiera, napriek tenším plechom... Majú napr. väčšie a širšie kolesá, väčšie brzdové kotúče, všetko bohato čalunené a poobkladané rozmernými plastmi, všade plno elektromotorčekov, k všetkému idú medené káble, výstuhy, zložito konštruované motory s labyrintom čačiek a mačiek, do nich ide viac chladiacej kvapaliny a oleja, motor je tiež celý poriadne pozakryvany plastmi, dlhšie výfuky s dobre, že nie 8 koncovými tlmičmi, atď...
dunciii
12.4.2017 15:46 | |
+1 -3
V s klasse 2 tonovej ked sa vezes 200 a vetrisko fuka ani nevies :-) zase myslim ze istu vahu auto musi mat pre pohodlie
Jano_1997
12.4.2017 21:29 | |
+2 -1
Ono tie stovky kg nie sú až tak prehnané. Napríklad súčasný model BMW 3 radu je väčší a ťažší ako BMW 5 E34. Ďalej také klasické sedačky majú do 20kg, kožené elektrické s milión funkciami majú 50-60, už len na 2 sedačkách to robí minimálne 60kg. Kamoš si kúpil auto na okruh, BMW 328i E36, Keď z neho vyhádzal interiér okrem sedačky vodiča a všetky tesniace hmoty, tak auto bolo o 179kg ľahšie a to mal tú základnú verziu, kde pomaly v ňom nič nebolo. ABS systém váži cca 20kg, ESP, rôzne posilovače riadenia a podobné srandičky tiež vážia 10-20kg. Kedysi ste nemali problém zdvihnúť dvere od Passatu B5.5, ak budete chcieť zdvihnúť tie nové, tak sa riadne zapotíte.
karbonak
12.4.2017 12:17 | |
+11 -3
Mali sme od 87 škodovku 105... Jazdila ako jazdila 11 rokov... V 98 som mal požičaný na tri dni passat z 96-ho... Po opätovnom nasadnutí do škodovice som myslel, že sedím v bojovom vozidle pechoty:) Pán redaktor zabudol podotknúť jednu zásadnú vec. Spotreba môže byť tá istá, len úžitková hmotnosť vozidla dnešných áut je niekde inde...
renner
12.4.2017 11:56 | |
+4 -2
Lada 1600 dobre auto na svoju dobu len tie plechy ale hrsbala dobre ha ha ale spotreba tak 13 ešte viac ako môj starši baworak 525i
USAfilcki
12.4.2017 11:52 | |
+17 -4
Koho zaujímala pred 1989 rokom spotreba v socializme, to by ma fakt zaujímalo keď sa nafta s benzínom na družstvách vtedy vylievala do kanálov aby mal zamestnanec vyššiu spotrebu, podľa ktorého sa rátalo koľko najazdil a od toho mu dali aj plat. Deti sa doma hrali s lístkami na naftu, lebo to nikto nechcel, že Žigulik žral 8 - 9 litrov a koho to zaujímalo pre boha????
AnjelsDiablomvtele599
12.4.2017 11:28 | |
+11 -1
no mi sme mali tiež Škodu 120 L a poslúžila nám dobrých 20 rokov a najazdili sme na nej cez 140714 Km a priemerná spotreba benzínu bolo 7 litrov na 100 Km
ErikEf
12.4.2017 11:24 | |
+13 -16
Kamarát má Škodovku 120, keď nemal vodičák, vozil som ho ja. To auto nie je určené na prevoz dospelých ľudí, ale maximálne tak na prevoz šoféra a dvoch malých detí. Keď sme si do toho sadli piati, ledva sme sa pohli, na kopci som musel ako jediný vystúpiť a ísť pešo - vyvrela voda z chladiča, lebo to so mnou nevládalo. Keby sme mali všetci po 110 kíl, tak sa snáď nepohneme ani po rovine, lebo blatníky klesnú tak, že by sa kolesá nemohli otáčať. Pri 130 sa to auto snaží vzlietnuť - ľahký predok, priľnavosť kolies iba klesá, takže riadenie tip-top. Spotrebu 8 litrov sme mali, keď sme chodili traja, takže na tých 5,2 by to auto muselo jazdiť snáď 40 a prázdne. Pred jazdou bolo treba počítať kilogramy osôb, aby sme mohli bez problémov zvládnuť cestu. Po okreskách sme jazdili 70, lebo "pri 90 to veľa žerie". Šak za takú jazdu by som na diaľnici dostal pokutu. A nedaj boh niekam naraziť - šanca na prežitie tak 2%. Škodovka nie je auto. Je to len hromada plechu. Nikdy viac.
USAfilcki
12.4.2017 11:54 | |
+17 -4
Šuhajo ty si myslíš že pred 40 rokmi na západe mal každý Mercedesa, AUDI a BMW, to vážne si myslíš že na západe jazdili iné autá vo väčšine ako u nás, bóže takú blbosť ako ty môže napísať len blbec ako ty
mppm1
12.4.2017 12:46 | |
+16 -4
kámo, ešte raz si prever, či to naozaj bola škoda 120. Lebo aj my sme ju mali a nič také som nepozoroval. ani jeden príklad čo si uviedol.alebo si z toho urobil legendu, ako sa to stáva pri opisovaní minulosti. V dobrom aj zlom.Akurát že ty iba v zlom.
arnold111
12.4.2017 14:36 | |
+1 -1
Presne tak, kde všetci končia tam ŠKODA začína
dunciii
12.4.2017 15:48 | |
+0 -5
Mppm1 tak ked sa islo do hor a ful nalozene sa to normalne dvyhalo ale ne od rychlosti :-)
ErikEf
12.4.2017 16:12 | |
+2 -5
Ja som napísal reálne skúsenosti. Mne je nejaká Škodovka úplne u prdele, ja na ňu nemám prečo bezdôvodne kydať. Či za to, že sa tebe niečo nestalo, tak sa to nestane nikomu vo svete? Keď sa tebe nepokazí chladič na Škodovke, tak sa nepokazí nikomu, hej? Zas tak veľa ako si o sebe myslíš si toho evidentne nezažil, preto zo seba prestaň robiť etalón skúseností.
dunciii
12.4.2017 21:04 | |
+0 -4
Erik a to zigulak predcinal vzdy skodovku presne koli sile:-) ale mozno to neni pravda:-)
raf7
12.4.2017 10:53 | |
+13 -9
Mal som škodovice 100 a 105 a žrali aj travu pri ceste.A to som z kopca vyraďoval a vypínal motor.Keď som potom sadol do clia myslel som že sa mi zasekla ručička palivomera.
De_eM1
12.4.2017 10:20 | |
+5 -2
by ma zaujímalo, ako tú spotrebu merali :-)
blairwitch54
12.4.2017 10:44 | |
+2 -3
no neviem či mali k dispozícii všetky tie autá ale na starom aute sa natankovala plná a potom po prejdení 100 km zas dotankovať doplna a videl si koľko sa tam vošlo benzínu = cca spotreba
peter-tn
12.4.2017 10:11 | |
+8 -2
Ta 120 je skor exportna verzia s el. riadenymi vstrekmi, celkom mozne ze dosiahla taku spotrebu ak isiel s tym 60 po rovine
santaclause1
12.4.2017 09:24 | |
+21 -12
Toto moze napisat iba cisty nevzdelanec. Co sa tyka vykonu 44kw. Dnesny 1.0MPI dosiahne 44kw pri 5000otackach. Treba sa spytat kedy zenieme nase auto na 5000otacok? Odpoved pokial nie sme retardovani alebo nie je sluzobne tak nikdy. Cize realne sa vykon nezmenil. Uplne scestny clanok o sprostostiach. Kedysi sa vyrabali trvacnejsie motory z lepsich materialov. Dnes su to odflaknute cezkopirak robene odpadky s vyssou cenovkou, lebo to ma USB port a klimatizaciu.
TL_unicorn
12.4.2017 11:56 | |
+8 -7
A Ty si prosím Ťa odkiaľ prišiel? Z Marsu na trojkolke? Do 5000 otáčok sa benzínový motor vytáča úplne bežne a vôbec nechápem, prečo by niekto mal byť kvôli tomu retardovaný. Predpokladám, že ani automat si asi nikdy nemal, že?
santaclause1
12.4.2017 13:50 | |
+4 -1
Unicorn povedz mi co to mas za motor, ze bezne jazdis v rozmedzi 3500-5000? A ako casto chodievas na spojku? Mimochodom nie 3stupnovy automat som nemal tu cest soferovat... predpokladam, ze vacsina z nas ma auto po roku vyroby 1990...
Iwalkalone
12.4.2017 15:27 | |
+2 -4
Nissan primera P11 1,6 16V rok výroby 98, najazdené cca 180 000km, spojka menená pred cca 15 000km prvý a jediný krát, pri obiehaní bežne 5000otáčiek, občas sa zabudnem aj po obmedzovač. Podľa rozpravy so známimy s obdobnými atmosférickými japonskými autami nie som jediný. Chlapcom na Hondách sa dokonca zapína VTEC pri 4800rpm. Opatrne s tými invektívami, lebo peter asi nie je ten čo tu je retardovaný....
Jano_1997
12.4.2017 15:46 | |
+3 -1
to že trpíš modernou chorobou, že 2000 otáčok na benzíne znamená pre benzín smrť je žiaľ smutné. Kamoš s Kysúc sa vždy sťažoval, že Opel Omega s 2.5l benzínom po otcovi je strašne nenažraný, že to žere v priemere 14 litrov a ani to neťahá. Keď raz došiel do BA a samozrejme smrť v očiach, že nech šoférujem po BA ja. Ja že v pohode, ako tak šoférujem asi 3 minúty, tak začne po mne kričať, že či som sa zbláznil, že točím pri rozbiehaní sa 3500 otáčok a pod 2000 nejdem, že to bude žrať ako ***. Zároveň sa čudoval, že to auto aj celkom svižne ide. Tak sme zastavili na pumpe, že reku natankuj do plna a rozdiel nad tvoju spotrebu ti preplatím. Keď sa pred jeho odchodom z BA rátala spotreba, tak som sa dostal na 11,5l a to mám ešte relatívne ťažkú nohu. Ho skoro vystrelo, lebo on radil ďalší stupeň pri 1800 otáčkach, čo ani pri diesly by som neradil.
dunciii
12.4.2017 15:52 | |
+0 -3
Santa vela aut je co bezne nad 4000 idu otacky napr tie silne suv co maju tii co maju malych:-)
rene1980
12.4.2017 17:21 | |
+0 -0
Santa ma v podstate pravdu bežne nejazdíš na 5000tis otáčkach samozrejme ak nepredbiehaš nezrýchľuješ ale to sú kradkodobo dosiahnute otáčky. Pri bežnom tempe premavky sú nižšie...Ale zas mam syna ktorý je pubertiak a viem si predstaviť ako jazdi ...
JonD24
12.4.2017 08:40 | |
+16 -1
Preco recyklujete stare clanky z roku 2015? https://autobild.cas.sk/clanok/200430/velky-test-spotreby-klasickych-automobilov/
Ded_Santa_Moroz
12.4.2017 09:52 | |
+20 -1
Lebo nemajú o čom písať a musia vykázať nejakú činnosť
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×