Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : 9 častých úprav: Kvôli nim neprejdete cez STK

51 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
slobodny3
10.4.2018 07:14 | |
+0 -0
Celelé stk aj emisná je len jeden biznis ako zarobiť čo najviac od majteľov áut. A servis to isté. jeden má cenu za výmnenu 800 druhý trepnem z brucha 450. najlepšie si objednávať diely z netu ja to tka robím namontujem si to doma a môžem oštať celý servis, aj s lokajom ktorý čaká na to ako vás odrbe.A prinesie vam napr filte z iného auta a vám vymontuje čistí a takto to chodí preto si robím všetko sám. a neverím servisákom . a to niesom auto mechanik.
volumed
19.4.2018 18:41 | |
+0 -3
Sam vlastnim stanicu STK/EK a tesim sa kazdy den do robity. Za den zarobim to co Bezny slivak za 2 mesiace:) Keby bolo na mne dam STK/EK kazdy rok ako v USA.
kidon
20.4.2017 16:47 | |
+2 -2
zadný spojler nie je úprava vozidla, ale motnáž doplnkového príslušenstva, ktoré nepodlieha nijakému povoľovaniu. Sem patria označenia Taxi, reklamy na streche (viete si predstaviť, že by mal niekto certifikát na plastové Ačko na streche s nápisom "PIZZA EXPRESS"? Alebo, že by mala autoškola certifikát na označenie svojich áut?), nosiče batožiny - a spojlery. Nesmie to len presahovať cez boťný obrys vozidla (dozadu môže) a musí to byť "riadne upevnené". Inými slovami, primontuj si to tam ako chceš, ale keď to odletí, zodpovedáš za následky. Kto chce, všetko sa to nachádza v zákone 464, 2009 z.z., paragraf 15, a paragraf 21, zákona číslo 725/2004 z.z.
JackGRU
4.4.2017 09:29 | |
+10 -1
:D... viete co je BIZNIS? Je to napr. STK...
dufco333
4.4.2017 01:13 | |
+11 -3
Kto vlastne potrebuje STK?
juro0085
4.4.2017 03:27 | |
+12 -1
ty co na tom zarabaju
Jano_1997
3.4.2017 23:32 | |
+12 -0
Otázka znie, prejdú tie autá normálne? Či technik vždy nájde spadnuté peniaze v aute? Ak je to tá druhá možnosť, tak potom nie je chyba v STK, ale v ľuďoch. Istý známy má auto v takom dezolátnom stave už 6 rokov, že nikto do neho nechce nastúpiť ani keď stojí zaparkované. Je to Fabia 1.4 55kW, palubovka svieti ako vianočný stromček, nefunguje mu ventilácia, klíma, sťahovanie okien, rýchlomer, otáčkomer, ručná brzda mu nefunguje, zadné brzdy mu nefungujú vôbec, ani ľavá predná, len pravá predná, aj to tak na polovicu. Svetlé mu svietia ako kam sa im zachce a dosť biedne, keďže do parabol sa dostáva voda. Tlmiče to nemá dávno, vyplatené všetky silentblocky, guľové čapy, čapy riadenia, ohnutá pravá zadná náprava, jazdí na 10 ročných gumách... Prevodové stupne sa radia tak na 3-5 pokus, zo spojky pochybujem že niečo ostalo, motor sa pravidelne prehrieva, rozvody na tom neboli menené nikdy (auto je z roku 2001), dostal ho od strýka v roku 2007. Búcha sa po hrudi aké super auto má, že nemusel za 10 rokov doňho vraziť žiadne peniaze, len tankuje a raz za 35 tisíc km vymení olej. Všetci sa čudujú, že to auto vôbec prechádza cez STK, ale prechádza, lebo vždy sa našiel nejaký, čo sa nechal podplatiť. A to nehovorím o státisícoch áut, čo jazdia bez STK/EK a argumentom, že ono nejazdí, mám ho len pred domom, pritom ho pravidelne vidíte na ňom jazdiť. Ľudia si nevážia vlastné zdravie, keď namiesto toho, aby opravili auto, dajú radšej technikovy 20-100€ aby auto prešlo, ako opraviť si brzdy. To je problém Slovenska, nie STK, ale ľudia, či si kúpili drahé autá a nezostalo na servis. A ľudia čo sú ochotní dať úplatok a riskovať životy a ľudia ochotný ten úplatok prijať.
MamIas
4.4.2017 09:45 | |
+10 -0
Janko, máš len polovičnú pravdu! Nehádž všetku špinu len na majiteľov ZSTKovaných vrakov, ale predovšetkým na majiteľov STKačiek a servisov! Uvediem ti jeden príklad! Ja som bol doma cca 4 mesiace kvôli mamke a následok naších perfektných ciest postavených kadejakými PPP projektami mi odišli ináč 8 ročné ramená na mojej A6/2004! Povedal som si, že nič, s takým autom sa nemúžem vrítiť k sebe domov, lebo keď sa mi to rozsype niekde v polke cesty, tak to je na slučku. Zašiel som do »autorizovaných« servisov a tam som zostal zhrozený z cien a prístupu! Za sadu ramien si účtovali 860,- € a za ich výmenu chceli ďalších 800,-€!!!! Za triviálnu opravu, kde uvoľníš 24 skrutiek a rovnako naskrutkuješ 24 skrutiek chceli 800,-€!!! Nič v zlom, ale zavolal som môjmu technikovi a ten mi poslal tú istú sadu ramien dokonca s tlmičmi za 350,-€ vrátane poštovného kuriérom!!! Brat doniesol kompresor a uťahovačku spolu so sťahovákom pružín a ramená sme vymenili za 4 hodiny! Za polhodinku mi naastavili geometriu a mohol som ísť! Takže tu niekde je problém STK a ozajstného stavu vozidiel v SR!!! cena ND a práce servisov je tak prehnaná, že to nie sú ocotní akceptovať ani ľudia zarábajúci podstatne viac ako vúčšina Loóóóvákov! Nuž a keby si ma chcel zosmiešniť ohľadne »výmeny« tak len tak mti dávam do pozornosti, že moje vzdelanie je plne hodnotné pre takúto činnosť, pretože pracujem ako mechanik pneumatických a hydraulických strojných zariadení....
Jano_1997
4.4.2017 11:24 | |
+7 -5
Žiješ v slobodnej krajine, máš možnosť si sám vybrať servis. V autorizáku chceli 800€ za diely, kamoš ti ich poslal za 350€. Bola to cena za originál? Za druhovýrobu? Bola s DPH? Bez DPH? (pri 350€ je to s DPH 440€). Koľko času si strávil pri výmene podvozku? Ak chce mechanik zarobiť 10€ v čistom na hodinu, tak si musí pýtať cca 20€ (dane, odvody, dôchodok a tak). Ďalej sú tam náklady, ktoré ty nemusíš riešiť, ako prenájom priestorov, náklady na vybavenie dielne, náklady na školenie zamestnancov, rôzne softwary potrebné k robote.
dunciii
4.4.2017 19:49 | |
+2 -6
Mamlas na tych audinaxh to bezne uz v 98 smom odchadzalo mal si si s6 kuoit aspon:-)
dunciii
4.4.2017 19:51 | |
+1 -5
Mamlas a ja som nezamestnany a preto nemam luxusne a6 a tvoje starosti
kajtl18
9.4.2017 17:22 | |
+7 -0
12 ročná A6 stojí menej ako nový Logan ty luxus
kidon
20.4.2017 16:41 | |
+2 -1
mamlas, keď je to také strašne výhodné, tak si otvor autoservis a budeš boháč :-D
bebeler
3.4.2017 22:43 | |
+5 -3
Celé STK je jeden nezmysel, - našej firme prechádzajú cez STK v D. Lužnej náklaďáky Tatry, - poskladané z niekoľkých vrakov, s hromadou neodborných zásahov do polámanej konštrukcie, úprav, opráv, pomenené identifikátory, atd.........a všetko je v poriadku.
MamIas
4.4.2017 09:53 | |
+6 -1
Nezmysel je to pre tých, ktorí sa v tom vyznajú, ale drvivá väčšina ľudí jazdiacich na autách nemá o mechanike a nastaveniach ani poňatie. Takže STK je celkom zmysluplné, len situácia okolo toho je viac než pritiahnutá za vlasy! Každý by za triviálnosť najradšej inkasoval rovno milióny a potom to tak vyzwerá!!!
pribi1986
3.4.2017 22:15 | |
+13 -4
kazdy kto bezne jazdi autom a normalne sa stara tak nema problem prejst cez stk. To iba spekulanti sa mozu stazovat.vaacsina vizzzuaallneho tuzie aj tak skaredych, a ked vam proste zakazu na stk dorobene kridlo tak vo vacsine pripadov vam vlastne pomozu s lepsou aerodynamikou po jeho odstraneni, popripade ak ma dotycny vytunovanu prednu masku ktora mu zhorsuje koeficient. o otravnych vyfukovych koncovkach snad ani nemusim hovorit.
MamIas
4.4.2017 10:01 | |
+5 -2
Nie tak celkom! Žiadna stanica STK tu v tejto SKUR\/ENEJ komunistickej Džamahýriji nepustí auto staršie než 4 roky bez toho, aby nebolo »opravené« v spolupracujúcom, keď nie rovno ich servise!!! Mám s tým osobnú skúsenosť! Kúpil som bratovi jazdenku 3 ročnú VW Bora jazdenú po nemeckých cestách a predstav si že »neprešla« cez STK, pretože tam trebalo pomaly všetko meniť! Povieš si, že 3 ročné auto mohlo byť »vylágrované«, ale na nápravnici bol ešte pôvodný náter z výroby! Silenbloky nemali ani jednu prasklinku a výfuk, ktorý sa technikovi v STK nepozdával a trebalo ho ihneď meniť bol ten, že bol zaujímavý pre neho, nie pre technický stav prepisovaného vozidla! Nuž a úrečo by sme mali zaplatiť za STK nejakú päťdesiatku, keď nás mohli zdrať o ďalšiu tisícku a ešte si pritom ponechať akože nevyhovujúce diely, ktoré určite nevyhovujúce neboli...
Jano_1997
4.4.2017 10:45 | |
+3 -1
Dovolím si nesúhlasiť, žiadne moje auto nemalo problém s STK a to moje prvé auto bolo Hyundai Accent z 97, ktorý mal nabehaných 350 tisíc, tam bol pred dvoma rokmi naposledy, tak isto všetky naše firemné autá chodia bez známosti a majú viac ako 10 rokov. Takže problém bude inde.
dunciii
4.4.2017 19:51 | |
+1 -1
Bora 3 rocna ?:-) ved jetta uz sa robi ale 6 rokov ne?:-)
kidon
20.4.2017 16:55 | |
+6 -0
pribi, hlavne je na TK super, že ti túrujú diesel na prázdno až po obmedzovač, že? :-) To je také logické, "testovať" motor v režime, v akom nikdy nepracuje. Každému je jasné, že je to len primitívne ničenie motorov. Našich motorov... Samozrejme, experti z TK (a ovce) budú tvrdiť, že je to v poriadku, lebo však "dobrý motor vydrží". Vo Švajčiarsku tú blbosť už dávno zrušili, a nové autá sa na neutráli ani nedajú vytočiť cez 2000 otáčok - práve kvôli tomu, lebo to vytáčanie po obmedzovač ich ničilo. Takže STK sa tvária, že ten stupídny trst dymivosti bol v poriadku, ale pre istotu ho zrušili :-) Druhá vec je, že osobák neprejde EK, "lebo dymivosť" (pri plnom plyne naprázdno, čiže v režime, v akom mimo STK nikdy nepracuje), ale staré Avie, V3S a Tatry 134/148, ktoré žerú oleja ako nafty, a za ktorými keď ideš, nevidíš pred seba, tie prejdú - lebo na EK sa spálený olej nehodnotí. Dobré, že? No a čo je závadného na výfukových koncovkách, tomu tiež moc nerozumiem...
Morpheus_25
3.4.2017 19:31 | |
+16 -12
Musím vám oponovať, je to spôsob ako ľudí donútiť aby svoje autá udržovali v prevádzkyschopnom stave.
MamIas
4.4.2017 10:42 | |
+7 -3
Ozval sa jeden z nenažrancov! Aj ty prdávaš ND s 5000% prirážkou a vydávaš to sa »donútené udržiavanie v prevádzkyschopnom stave«?!!!
dunciii
4.4.2017 19:52 | |
+1 -6
Moroheus suhlas
vmozdik
20.4.2017 09:34 | |
+10 -0
STK je len byrokracia a vyťahovanie peňazí z vrecák majiteľov aut. V mnohých štátoch STK nie je povinná a v mnohých štátoch STK dokonca ani neexistuje, napríklad v niektorých štátoch USA, Austrálii, v Rusku, ale aj inde, A NAPOKON: Len 2% dopravných nehôd je spôsobených zlým technickým stavom vozidla, zvyšných 98% je zapríčinené človekom (neprimeraná rýhlosť, nepozornosť, nedanie prednosti, nedodržanie vzdialenosti, )
Gitarista-Pista
20.4.2017 09:46 | |
+8 -0
USA má časť štátov kde je technická kontrola povinná a časť kde technická kontrola ani neexistuje. Tam sa hľadí na túto problematiku tak, že za technický stav zodpovedá jeho majiteľ! Je priam neprípustné, aby sa na vozidlo odstavené na vlastnom pozemku vyžadovala technická kontrola. Jednoducho vozidlo je mimo prevádzky a tým to celé končí. Žiadne odhlasovanie vozidla z evidencie, ak sa nepoužíva nie je potrebné. Nuž, ale to je USA a nie Slovensko,.,,
58rojko
3.4.2017 18:35 | |
+43 -9
Celé STK je jeden nezmysel naháňajúci peniaze určitým ľuďom . Je to spôsob ako oberať občanov aj z toho mála čo majú.
m-o-s
3.4.2017 18:32 | |
+9 -0
dominic3 - Nemyslel som celkove zdvihnutie svietenia, tým ze mas na to taky ovladac - gombik, a zodvihnes hore alebo dole svietenie. To poznam. Je to ked mas inak zatazene auto a mnohí to nechaju potom dost vysoko. Stale pisem o rozdiele medzi UK a u nas. V 80 rokoch sa to riesilo tak, ze sklo na svetlomete bolo iank vybrusene prave a inak lave. Vsimni si to na starych autach. Potom sa to riesilo čírim plastom, a upravou paraboly samotnej - rozne uhly a prúžky. No a o tom pisem ze je u nas pravy svetlomet naschval zodvuhnutý pravý roh. a lavy svieti nizsie. Dokonca sa na to predavaju nalepky, ktore to maju redukovat. Toto je dovod preco sa maju menit sveltomety za nase ak si donesies auto napr. z UK. https://shop.theaa.com/store/home/aa-headlamp-beam-converters
dominic3
4.4.2017 14:15 | |
+0 -1
pekne napisane ;) ale zda sa mi ze si pleties teoriu a prax :) teoreticky to znie rozumne no z praktickeho hladiska to nedava ziaden zmysel ;) ak by to co pises v praxi malo vyznam bol by som oslneni kazdym autom co ma pravostranne riadenie ;) co ale neni pravda ako som ti uz pisal postretal som dost pravostrannych áut na to aby som mohol posudit ci ma niekto oslnuje alebo nie a nepotrebujem na to ist do UK alebo Australie :)
Humenne9999
3.4.2017 17:47 | |
+22 -3
To, že cez TK prejde každé auto, ktorému svietia žiarovky aspoň trochu, tak to je OK. Hlavne zadné majú niektoré autá vyťahané/vyšisované od slnka, ďalší majú všelijaké tuning kryty z Číny, ďalší nasprejované, ... a cez TK prejdú v pohode! Je to fraška!!!
RTX-01
3.4.2017 14:21 | |
+42 -5
ale volant na opacnej strane , to im nevadi ........
dominic3
3.4.2017 15:29 | |
+8 -34
preco by mal :D ked si niekto kupi Nissan Skyline GT-R 34 volant na pravej strane preco by si mal premontovavat na lavu stranu :D pokial mu to takto vyhovuje ;) vo vyspelych europskych krajinach jazdi vela GT-Rek co maju volant na pravej strane a estezetky maju tie iste ako kazde ine auto co je v danej krajine :D to len Slovakistan musi vybocovat z rady ;)
Jano_1997
3.4.2017 15:34 | |
+25 -2
Už aj na Slovensku sa dajú registrovať autá s pravostranným riadením. Na druhú stranu si osobne neviem predstaviť, že by som také auto šoféroval, hlavne v meste a kde je hustá doprava.
dominic3
3.4.2017 16:37 | |
+4 -16
Jano_1997 preco by si si to nedokazal predstavit :D vsetko to je len o zvyku :) skor by mne osobne robilo problem predbiehanie aut, ale co viem vela ludi co take auto vlastni/vlastnilo hovoria ze to je len o zvyku :) je to to uplne to iste ako jazdit v Anglicku alebo Japonsku na lavej strane a volant na pravej strane :)
Jano_1997
3.4.2017 16:41 | |
+20 -0
Práve o to obiehanie ide , že nič by som nevidel, to že sedím na opačnej strane už problém nie je. Druhým problémom by boli svetlá, keďže oproti tým na ľavostrannom riadení svietia presne opačne a za to by ma veľmi oprotiidúce autá nechválili.
dominic3
3.4.2017 17:22 | |
+0 -29
Jano_1997 mysli msi ze si to zbytocne komplikujes ;) nejazdil si v takom aute a to nepisem este ze si aj videl v skutocnosti co pochybujem tak nevies ale ides pisat :D co ja viem tak stym autom neni vobec problem jazdit :) len si musis skor davat pozor na to predbiehanie ale neni to ziadna veda ;) preco práve svetla :D co lavostrane auta maju tak lave svetla svieti inac ako prave ?! a pravo sptrane soferovanie prave svetlo svieti inac ako lave ?! ci co :D :D neblazni co stym prosim ta maju svetla :D
m-o-s
3.4.2017 17:43 | |
+14 -0
dominic3 -- ja ti napisem co s tym maju svetla. Svetla nie su totiz nastavene rovnako. Pre lavostranne riadenie / u nas/ svieti lavy svetlomet nizsie a pravy vyssie. koli tomu aby si menej oslnoval oprotiiduce auta a zaroven lepsie videl kraj vozovky na pripadnych chodcov. a napr. v UK, kde je volant v pravo a jazdi sa v lavo je to tak isto. cize zrkadlovo. vysledok ? - ak si take auto dovezies na SVK a neupravis - vymenis - za nase sveltomety tak budes oslnovat oprotiiduce auta. Postav sa s autom oproti steny a uvidis :D PS: k tomu predbiehaniu: jasne ze je to o zvyku / soferoval som take auto uz / , ale je to problem stále. that´s all....
Jano_1997
3.4.2017 17:49 | |
+14 -0
Mal som možnosť šoférovať také auto v BA aj v okolí a nič príjemné, ak chce človek predbiehať, keď musí polovicou auta vliezť do protismeru aby videl, čo ide predbiehať. Nehovorím, že sa to nedá, ale rozhodne som sa pri tom viac zapotil. Všimni si niekedy v noci, ako ti svietia svetlá, ľavé svieti na kratšiu vzdialenosť a nižšie ako pravé, plus nesvieti až tak veľmi do ľava. Zato pravé svetlo svieti viac ako ľavé, do väčšej diaľky a svieti viac do pravej strany. Autá s pravostranným riadením to majú opačne. Takže ak stretneš v noci na Slovensku auto s pravostranným riadením má to zhruba efekt ako keby mal zapnuté diaľkové svetlá.
dominic3
3.4.2017 17:52 | |
+0 -23
m-o-s nieco na tom bude ale tak ja zijem a jazdim v krajine kde nikto opakujem nikto a ziadne auta nemaju zdvihnute svetla :) a narovinu neodporucam takto provokovat kohokolvek zo zdvihnutymi svetlami dotycny zle dopadne :D ale k veci podla mna to neni az tak velky rozdiel kedze vyska svetlosti medzi lavym a pravym svetlom je naozaj minimalny. A osobne nehapem ''soferov'' co jazdia zo zdvihnutymi svetlami asi chcu osvetlovat oblohu :D kdez to ja preferujem svietit na asfaltaby som videl co je predomnou a co ma caka nie to ci su na oblohe hviezdy :D :D aj ked poznam super riesenie proti oslnovacom :) ale to by stratili kontrolu nad soferovanim minimalne 5 sekund a to je risk
dominic3
3.4.2017 17:56 | |
+0 -18
Jano_1977 ano svieti ale je to tak minimalny rozdiel ze je zbytocne to vobec riesit :) a ver mi da sa jazdit s pravostranym riadenim :) je to len o zvyku nic ine na tom neni No neni to ten samy efekt ak dialkove a ani zdaleka sa to tomu nepodoba :) ved som postretal velmi vela aut hlavne NIssan Skyline GT-R33, 34 , Toyota Supra teda v noci myslim a uplne bez problemov :) nejde o to ci je jedno svetlo vyssie o par mm ide len o to ze tu kde ja zijem a jazdim nikto nejazdi zo zdvihnutymi svetlami ;) to robia len v strednej europe ;) osobne na tom nevidim nic a nechapem co tym sleduju :D mozno chcu porat nocnu oblohu co ja viem :D kazdopadne existuje proti takym ludom riesenie :) a je celkom drasticke :D
dunciii
3.4.2017 20:21 | |
+7 -4
Dominco :-)
MamIas
4.4.2017 10:49 | |
+0 -1
m-o-s, svetlá sú síce nastavené inak, ale to nerobí žiaden problém! Problém je iba v zadubených nenávistných závistlivých kotrbách! Mimochodom, neviem ako novučké autá, ale tie staršie mali korigačné nastavenia, kde si si to prestavil a keď už ide o to, tak existujú aj tzv fokusové nálepky, ktoré to vedia korigovať. Ale nálepka je len krátkodobé riešenie. Nastavenie svetiel je iba vecou vôle majiteľa, nič iné!!!
ks.cekop
3.12.2017 12:13 | |
+0 -0
...žiadne ľavé svetlo, nesvieti nižšie ako pravé - sa spamätaj! U nás sa používajú nesymetrické svetlomety t. j. vpravo sa svetelný kužel dvíha na obidvoch svetlách rovnako (kvôli lepšiemu osvetleniu krajnice) a aj ich výška je rovnaká a preto sa pravostranky dočasne prelepujú v podstate na symetrické svetlomety (aké majú napr. v USA) t. j. prekryje sa tá dvíhajúca sa nesymetrická časť svetelného kužeľa.
Jano_1997
3.4.2017 14:15 | |
+24 -2
Videl som už dosť homemade tuzingov áut, s krídlami za ktoré by sa nemusel hanbiť ani DTM, či Le Mans špeciál a kopu úprav podvozku od Jožka vedľa z dediny po ktorých má zrazu auto jazdné vlastnosti koča ťahaného koňmi. Kapitolu samou o sebe sú nachipované diesle, ktorým ojnica prerazila block motora a podobné chuťovky, roztavené piestne krúžky a tak ďalej, lebo s 77kw dieslu si to fešák nechal chipnúť na 140kw, alebo si tam len pridal väčšie turbo.
Humenne9999
3.4.2017 17:49 | |
+3 -0
Presne dnes som takéhoto ***a videl pri Hubiciach.
Jano_1997
3.4.2017 18:13 | |
+15 -0
Tu nejde len o ***ov... ale aj o ľudí bez mozgu. Dokonalý príklad hometuningu... U deda vo vedľajšej dedine mal chalan Škodu 110R s motorom z Tatry 603. Chalan z dedovej dedininy si povedal, že o čo je on horší, tak do Škody Rapid (tej starej) nejakým zázrakom dostal 2.8 VR6 z Passata a nejak to pospájal. Keď to bolo hotové, tak išiel machrovať, tretia zákruta za dedinou, chalanovi sa zlomila karoséria, vytrhol sa motor a hodilo ho o strom. Výsledkom bolo, že chalan prišiel o nohu, do konca života bude mať titan v chrbtici a nevie poriadne hýbať pravou rukou. Keď sa zisťovalo, čo sa stalo, tak chalan vôbec nevystužil auto a ono nebolo stavané na taký motor. Po nejakom čase sa zistilo, že Škoda 110R vôbec nie je Škoda 110R, ale ten chalan to v rámci diplomovej práce na STU strojarine poskladal od základu, homologizovaný starší priestorový rám, do neho motor z T603, nová prevodovka, zavesenie a ta to všetko laminátová karoséria. Interier sa snažil ako tak zachovať. Auto normálne prešlo homologizačnými testami a stojí na značkách. Takže názorná ukážka toho, že keď dvaja robia to isté, nemusí to byť to isté a preto mi až tak nevadí, ak sú tu isté pravidlá ohľadom úprav áut.
kenzo28
4.4.2017 09:51 | |
+3 -0
Samotny chip pri turbodiesloch nie je problem, pokial je spraveny v certifikovanej firme. Ale ano, tak ako pises, tiez poznam par "majstrov soferov" co dali svojmu TDI-cku ci JTD-cku kokainový prásk v podobe grandiozneho garazoveho chipu u svagra svojho kamosa, a este sa tesili, ako to brutalne taha. A ani sa nezaujimaju, z ktorej prdele ten chip vytiahol. Jednemu uz to JTD po 4 mesiacoch kľaklo a motor isiel do srotu.
MamIas
4.4.2017 10:58 | |
+3 -0
zase certifikovaná firma! Už prestaň s tými hlúposťami! Žiadna »certifikovaná« firma nemôže prechipovať sériovo vyrábané agregáty, pretože výrobca k tomu nikdy nedá súhlas, išiel by sám proti sebe! Keď už tak etablovaná, skúsená a podobne, ale nie certifikovaná! Kto ju akože ocertifikuje? Kto si zoberie na zodpovednosť vystavenie certifikátu a záruku, že to bude tak ako má? Všetko je to vo výsledkoch bádania a skúšania! Nuž a čhíwo, čo sa oháňa certifikátom na úrechipovanie akejkoľvek riadiacej jednotky je podvodník a kôamár, len aby vytiahol viac peňazí od hlupákov ako si TY! Mimochodom na nete je dosť postupov a návodov ako si prechipovať CPU v aute! Dokonca sú zverejnené aj celé bloky kódu so zmenami, kde čo a ako treba zmeniť, aby agregát pracoval efektívnejšie s vyšším výkonom! Iba hlupák si nachipuje auto certifikovaným chipom! Každý motor má jedinečné hodnoty, ktoré sa nedajú detailne obsiahnúť žiadným certifikátom! Ale to by si musel niečo o problematike vedie a nie iba naprázdno kotkodákať niekoho frázy, len preto, aby si vyznel erudovane!!!
Jano_1997
4.4.2017 16:35 | |
+0 -0
Divil by si sa, ale existujú firmy, ktoré môžu upravovať civilné autá bez straty záruky, ako AMG, Brabus, Nismo, Gazoo a x ďalších ktorý spolupracujú s automobilkou. Automobilka ti môže vydať povolenie na chip tunig, ale sú tam 2 možnosti, buď stratíš záruku, alebo navštíviš autorizovaného/oficiálneho partnera, ktorý má povolenie od samotnej automobilky. Na druhej strane certifikovaný chip tuner by mal znamenať, že to nie je nejaký fušer, čo si kúpil kábel, jednotku a notebook a z netu si stiahol mapu a teraz ju dáva do každého auta. Mal by to byť niekto, kto by mal zhodnotiť, ako na tom je motor, či má alebo nemá zmysel chipovať to, keď pripojí motor na PC, tak by mal vedieť, čo mu ten počítač ukazuje a mal by s tým vedieť pracovať a mal by vedieť, čo si môže dovoliť k motoru.
dunciii
4.4.2017 19:54 | |
+0 -4
Mamlas netrep normalne v bmw mi to spravia autorizovanom o com meles :-) abt bezne so zarukou to toez robi :-) vidim ze sa vyznas :-)
reptilianskacvarga
3.4.2017 12:59 | |
+50 -1
Pochybujem,že niekto,kto má upravené auto,ide na stk na blind.Každý má známeho na stk,kto nemá,tak má kamaráta a ten má známeho...Takže každý prejde...A kto nemá na stk nikoho,nech sa dobre rozbehne a cez stk prejde:-)
dunciii
3.4.2017 15:01 | |
+11 -4
Najlepsie su zle stare zodranice a plus tuzing:-) ze piki:-)
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×