Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Zlozvyky vodičov: Ničia si prevodovku aj spojku

49 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
kissalex
11.4.2018 07:53 | |
+0 -6
To čo za magor písal: " nepoužívať plný plyn pri nízkych otáčkach"!
8832
8.2.2018 10:01 | |
+0 -2
Neodstavovať so zaradenou rýchlosťou bez ručnej brzdy ani na rovine (platí len pre modely s 2 hmotovým zotrvačníkom, ktoré ale dnes už prevládajú). Samozrejme ručná brzda aj musí mať dostatočný brzdný účinok :)
dobra.vila
20.3.2017 18:56 | |
+2 -0
DSG-ckari, mate problem: http://automix.atlas.sk/autoporadna/883357/skoda-musi-aktualizovat-softver-v-prevodovkach-­na-slovensku-sa-to-tyka-vyse-tisic-aut
dobra.vila
19.3.2017 20:24 | |
+3 -11
Hill Hold a rucna brzda v kopci su pre blondiakov :)
dobra.vila
19.3.2017 20:23 | |
+3 -2
Odkaz pre redakciu: Do galerie pridajte par fotiek spalenej spojky, zodrateho zotrvacniku, "vyhriate" mekano, zodrate zaseknute spojkove lozisko... na odstrasenie :)
Gitarista-Pista
21.3.2017 12:19 | |
+2 -3
A podľa teba majú dať fotky dobrej spojky a dobrého nového zotrvačníka?? Článok hovorí o tom ako sa má so spojkou správne zaobchádzať aby ste ju nezničili a fotky ako to dopadne ak sa tým nebudete riadiť. Je to správne.
dobra.vila
21.3.2017 23:37 | |
+2 -0
Pista, funglovku spojku bez zotrvacniku mas na obrazku. Jediny opotrebovany diel prevodovky (v tomto clanku) je vidlica radenia. Ak sa trosku povrtas vo webe autobildu najdes niekde obrazok opotrebovanej spojkovej lamely.
1soda
18.3.2017 01:44 | |
+6 -5
Rozbiehanie sa na kopci ?...tam sa mozete rozbiehat ako chcete....rozbiehanie sa v kopci,ci v stupani je ale cosi ine . Autor clanku by si mal najprv zistit vyznam pisaneho textu,kym to pusti do eteru.
Gitarista-Pista
21.3.2017 12:20 | |
+1 -4
rozbiehať sa do kopca, a v stúpaní je v princípe to isté.
Davidko_14
18.3.2017 00:03 | |
+5 -10
Neriešim, mám automat :D
dobra.vila
19.3.2017 20:20 | |
+4 -10
To sa teda mas cim chvalit :( Este si odfarbi vlasy a pridaj si Hill Hold Control :)
pavel717
17.3.2017 22:50 | |
+7 -0
7 zlozviky a sest kapitoly
Strazov
17.3.2017 22:24 | |
+5 -2
to je jasné že ked držiš spojku tak sa ti derie lamela a aj ložisko sa niči :: to by mal vedieť každý šofér.:.: a som rád že mam moj starý formanik ::nič mu nechyba : sadnem naštartujem a idem ::: nemusim čakať kedy sa mi čo doserie aka elektronika a tak dalej :: a nepotrebujem isť 200 stovkou a bars ked naj:::ať:: do stromu alebo niekde pod auto nakladák :: teraz je to bežné :: a zaujimave že maju aj že vraj lepšie gumy::: aj karoserie kvalitnejšie :::ale ktoré navali ::každe ide skoro do šrotu ::to je zaujímavé
dobra.vila
19.3.2017 20:32 | |
+4 -1
Kazdemu nie je jasne ako obsluhovat spojku aby vydrzala viac ako 100.000 km. Kde nic nie je tam sa nic nepokazi :) Najviac problemov v doprave sposobuje medzikus medzi sedackou a volantom :) elektronika je az na druhom mieste. Mam dojem ze na cestach je pomer soferov a majitelov (drzitelov) vodicskych preukazov 1:9
savant
17.3.2017 15:55 | |
+17 -1
šecko toto dodržujem
vojto55
17.3.2017 15:46 | |
+17 -3
Niečo na tých radách bude...Ale je to aj tým,že prevodovky vyrábané predtým vydržali veky,stačilo raz za čas vymeniť v nich olej...Prevodovky vyrábané v súčasnej dobe sú omnoho citlivejšie a kvôli znižovaniu hmotnosti auta sú jednotlivé komponenty v nich menšie,tenšie a slabšie...Aj ten materiál nie je to,čo bývalo...Stačí rozobrať starú a novú prevodovku a pozrieť...
pribi1986
17.3.2017 15:57 | |
+8 -8
ano ale tieto boli velmi neucinne, neekonomicke a mali velke vykonnostne straty kvoly frikicam a zbytocne tazkym pohyblivym sucastiam. Navyse dnesne prevodovky musia znasat podstatne vacsi napor Nm a za dalsie aj auta boli kedysi lahsie, takze hmotnost karoserie nekladla pri rozbehu taky odpor.
Humenne9999
17.3.2017 20:48 | |
+2 -1
pribi1986, prevodovky sú konštruované na určitý rozsah Nm. Problém je však v tom, že mnohí driveri jej potom nakladajú. A čím majú tých Nm viac, tak tým viac! A keď vidím, ako trápia studený motor a prevodovku pri -20°C, tak je to jasné! :D
dobra.vila
19.3.2017 20:34 | |
+6 -0
Vela ludi ma stastie ze auto nema ruky :(
Terradyn
17.3.2017 15:32 | |
+11 -5
Uz davnejsie som ukazoval otcovi co montuje MT prevodovky vo VW ukazoval videjko kde ukazovali pat veci co nerobit s MT a bolo tam aj neodkladat si ruku na paku, ze tlak nieco poskodzuje a derie a uz pritom si klepkal prsom na celo, ze co su to za blbosti... tie suciastky niesu robene z cukru... poznam viacero vodicov co to tak robia, odjazene na svojich autach stotisice km a nic s prevodovkou nemaju... dokonca ani ten co ma najazdene na aute skoro 700 000km...
RamoS
17.3.2017 15:11 | |
+27 -5
Nemyslím si, že automatická viacspojková prevodovka má dlhšiu životnosť ako manuálna prevodovka. Predsa len okrem mechanických častí tá moderná automatická obsahuje aj elektroniku, riadiace prvky... Mechanická je pomerne jednoduchá - lepšie povedané konštrukčne dlhodobo overená. O chybách manuálnych prevodoviek počuť pomerne málo. Zato o chybách automatických prevodoviek - napr DSG som už čítal. Navyše riadiť auto s dobrým manuálom je celkom radosť. ___ V dnešnej dobe je na trhu veľa áut s automatickou prevodovkou. Kto práve skončí autoškolu a má možnosť zadovážiť si auto s automatom, tak to spraví, lebo sa nemusí v ničom zdokonaľovať - sadne a ide. Je to jednoduchšie, pre niekoho príjemnejšie... U mňa je to ale zatiaľ prvok výbavy, ktorý by som si nepriplatil.
nebojsa
17.3.2017 19:36 | |
+1 -13
Aj moderne manualy maju v sebe elektroniku. Na mojom Hyundai I30 na 1. a 2. stupni su aj bez pomoci plynoveho pedalu elektronicky nastavene rychlosti. T.J. Rozbehnem sa, potom supnem dvojku a kludne dam dole nohy z pedalov a idem cca 15km/h. . .
Humenne9999
17.3.2017 20:53 | |
+11 -1
nebojsa, preboha,to kde na to chodíš? Veď aj na starom žiguláku,Favorite, ... keď dáš na dvojke nohu z plynu, tak auto ide na voľnobeh ďalej bez problémov.
akela79
17.3.2017 21:09 | |
+4 -11
Máš pravdu. Ja tvrdím, že manuál je páka chudobných. Automat je fajn, pokiaľ je klasický s hydromeničom. Žiadne DSG, žiadny dvojspojkový, ale klasika s hydromeničom. Pokiaľ meníš olej pravidelne, nie si prasa, neťaháš za sebou ťažký náklad, používaš ručnú (nožnú)brzdu na kopci pri statí, zbytočne nepreraďuješ do N na križvatke tak je na furt. Svedčia o tom aj staré ameriky, ktoré majú 50 rokov a pôvodný automat. Aj keď 3 stupňový, ale stále radia bezchybne.
dobra.vila
19.3.2017 20:50 | |
+6 -0
Nebojsa, napis sem az ked sa naucis rozbehnut auto preradovanim od jednotky az po najvyssi prevodovy stupen bez pouzitie plynoveho pedalu. AKELA, ked dostanes ucet za opravu tvojej automatickej prevodovky hned budes aj ty o dost chudobnejsi :) Ja jazdim s manualom ale tvoje rady na obsluhu automatu su spravne. Aj pri automate plati ze cim je jednoduchsi tim je spolahlivejsi.
aladdin651
17.3.2017 15:00 | |
+4 -2
jo to by sedelo čo sa píše
blairwitch54
17.3.2017 13:00 | |
+14 -9
rady jak pre blondínky...
948948333
17.3.2017 13:12 | |
+10 -48
autor clanku zabudol napisat...tu NAJDOLEZITEJSIU RADU....NIKDY SI UZ NEKUPTE AUTO S MANUALNOU PREVODOVKOVU !!! TO JE PREZITOK!
tulincek
17.3.2017 14:01 | |
+15 -16
Manuálna prevodovka nie je prežitok, ale ja by to už nechcel. Už mám druhé auto s automatom a to fakt nemá chybu, hlavne v meste a vzápchach....toto ale pochopí človek až vtedy, keď si to vyskúša aj v reálnej jazde.
Terradyn
17.3.2017 15:28 | |
+8 -20
Ja by som manual nechcel... jazdil som s tym, velmi ma neoslovil. Pri beznej jazde ma neobtazuje, v zapchach je zas lepsi manual, AT sa rychlo v zapchach nicia, niesu nato stavane az na CVT, ale zas ta nema rada vysoky krutak, zvykne presmykovat pri dynamickejsej jazde. Pri jazde na dialnici s tempomatom ok, ale pri dynamickej by som vzdy volil manual... nieje nad ten pocit si to tam hadzat sa a vediet si podrzat otacky :P
dobra.vila
19.3.2017 20:58 | |
+7 -1
Na rucnej si zaradim co chcem, vtedy ked potrebujem a nemusim sa obtazovat rozmyslat dopredu nad tim co "vymysli" v zakrute, v kopci... nejaky automat. Myslim ze mnohi z vas budu "gulat ocami" nad obsluhou 16 (slovom sestnast) stupnoveho manualu :) v nakladnom aute.
reptilianskacvarga
17.3.2017 12:42 | |
+55 -4
Ruku mám yásadne na kolene spolujazdkyne.Takže vlastne vozením báb šetrím prevodovku:-)
reptilianskacvarga
17.3.2017 12:42 | |
+12 -3
Zásadne:-)
dobra.vila
19.3.2017 21:00 | |
+4 -2
Ci uz mas ruku na kolene alebo radsej medzi nimi, ked dostanes defekt tak zvysnou rukou auto na ceste neudrzis.
levpard
17.3.2017 11:29 | |
+9 -28
Ja som sa pytal mechanika preco by som nemal mat zoslpanutu spojku a zaradenu rychlost na semafore a povedal mi na to ze je to ako so zivotnou poistkou, platis ju cely zivot a väcsinou sa aj tak nic nestane :) :) a ze nepocul o tom, aby sa len kvoli tomuto akoze zlozvyku nieco pokazilo.
HTML
17.3.2017 12:51 | |
+36 -5
Odporúčam ti veľmi rýchlo vymeniť toho "mechanika"
Terradyn
17.3.2017 15:35 | |
+7 -6
odpalis si synchronizaciu... pocitis to tym, ze ti stupne nebudu tak lahko padat do drah, resp nezapadnu rychlosti tak lahko... niekedy budes musiet aj pouzit silu, aj ked budes mat spojku zosliapnutu naplno...
dobra.vila
19.3.2017 21:04 | |
+7 -0
HTML, ved mechanik si odpovedou len "prihrieval vlastnu polievocku" aby mal dalsiu pracu :) LEVPARD, oOpytaj sa svojho mechanika co stoji kompletna vymena spojky... aj s jeho pracou a hned prestanes "postavat" na spojkovom pedali.
clintonis
17.3.2017 09:19 | |
+16 -2
...hm...autor clanku sa snazil o uzitocny clanok, no trocha z neho citit, ze on sam prakticke skusenosti so "srobikovanim" na autach nema. Vidiet to napriklad z vysvetlovania, preco netreba spojku pustat prilis pomaly: "...Ak tak robíte, predlžujete čas, kedy je prítlačný disk v priamom kontakte so spojkovou lamelou. V praxi to znamená asi toľko, že lamelu deriete úplne zbytočne a tým aj skracujete životnosť spojke." Fakt je, ze tym predlzujete cas, kedy sa lamela o pritlacny disk (meccano) a o zotrvacník trie, a tym sa opotrebuva. Ale ked sa spojka zopne, tak pritlacny disk je v priamom kontakte s lamelou potom po cely cas az do opätovneho rozpojenia spojky.
traktori
17.3.2017 09:02 | |
+5 -11
To čo za lamaka písal, veď n koniec tam vôbec nespomenul ako tu prevodovku ničia? Jedine čo ho napadlo ruka na riadiacej páke,total klupost!Keby chcel tak mu poradím, treba radiť postupne od 1 stupňa a nakoniec treba zaradiť R aby sme dosiahli potrebnú rýchlosť!
dobra.vila
19.3.2017 21:06 | |
+2 -0
Myslis rychlost RALLYE? :)
trdlozmadridu
17.3.2017 08:35 | |
+19 -19
já držím ruku na rýchlostke už 30 rokov a nikdy som nemusel menit spojku,samozrejme v meste je to nutnost a na dlhej ceste nie,nesmie sa tlačit,to je potom citit ako to vybruje!!))
perfe11
17.3.2017 09:16 | |
+25 -7
preco v meste je to nutnost? vobec nieje a ani nemam potrebu tam tu ruku drzat. Vzdy preradit a ruka na volant nechapem v com tma je problem.
vmicho
17.3.2017 14:39 | |
+8 -4
Drzat paku v ruke alebo mat ruku opretu na pake je teda rozdiel, nie?
Humenne9999
17.3.2017 20:56 | |
+5 -2
trdlozmadridu, a čo má ruka na rýchlostke so spojkou?!
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×