Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Legendárny Wartburg 353: Čím nás tak ohúril?

24 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
P_11
6.1.2017 10:51 | |
+0 -1
353 kombika sme mali, spolu so Škodou 105l. Wartburg bol pohodlnejší, priestrannejší, 105 zasa nemala potrebu prevrátiť sa v každej zákrute. Obe koncepcie, teda rebrinový rám v 353 a všetko vzadu v 105 boli už v dobe svojho vzniku beznádejne zastaralé. To bol bežný obraz boľševikov, vo všetkom zaostávali za svetom o 20-30 rokov.
manager450
29.12.2016 09:03 | |
+9 -0
Wartburg som mal desat rokov a bol som s nim velmi spokojny.Na udrzbu nenarocne auto, s velmi zivym motorom.Jazdilo sa na nom ovela lepsie, ako na vtedajsich skodovkach, stacilo jemne hladkat plynovy pedal, nebolo treba pedalom takmer prezazit podlahu, ked bolo treba pridat, ako na skodovkach.Bez problemov na prvy krat nastartoval aj pri tepltach, pod minus 20 stupnov, ovsem, ak ste predtym nezabudli motor vypnut syticom a nie klucikom.Neviem, ako autor clanku prisiel na obrovsku spotrebu 10-12 litrov.To ani z daleka nezodpoveda skutocnosti, tolko vela nezral.V tych casoch, ma spotreba netrapila, benzin nebol taky drahy, ako dnes.Ale raz, som spotrebu zmeral.V aute dvaja dospeli, tri deti, kufor plny, ze by sa do neho ani spendlik navyse nespratal, cize bol dost vytazeny a pri jazde mimo mesta, som nameral spotrebu 6,5 litra.Samozrejme, pri zapnutej volnobezke, co bola na tu dobu uzasna vec, okrem uspory paliva, prispievala ku konfortu jazdy.Po desiatich rokoch, musel ist do srotu, ani nie kvoli tomu, ze by ma omrzel, ale kvoli tomu, ze nebolo mozne zohnat kvalitne nahradne suciastky, napr. do vodnej pumpy, ktora sa casto kazila a tiekla z nej voda.Na Watrburg nedam dopustit, mam nan velmi dobre spomienky, nikdy ma nenechal v stichu.Vzdy som sa vyzival v tom, ze v hlbokych mrazoch skodovkari brusili pri startovani do nemoty a motory nie a nie naskocit a mne stacilo brnknut klucikom a Wartburg hned ozil a spokojne si prdkal.
kalmarisko
29.12.2016 08:03 | |
+2 -4
treba si uvedomit,že pri absolútnom nedostatku normálnych aut bolo každé auto dobré!!))za bolševika boli prázdne háky a nedostatok iných vecí,kto vedel vekslovat,bol komunista atd,mohol si za bony v Tuzexu kúpit normálne auto,dražšie,ale aj lepšie!!)))pamatam si že starý herec Chudík mal Escorta,ten stál 33 000 eur v Tuzexu,proste kto kolaboral sa mal celkom dobre!!))
kalmarisko
28.12.2016 22:56 | |
+2 -10
už zázrak bol,že bolševik vyrobil namiesto tanku auto!!)))a dokonca aj jazdilo,aj ked bolo na prídel a nemecký mužik na ňom v poradovníku čakal 3roky a šetril 15 rokov!!))
kidon
28.12.2016 13:29 | |
+8 -13
ničím neohúril... Proste nič iné na výber nebolo, to je všetko. Žralo to ako tank, s***elo to, nemožnosť brzdiť motorom, tvary otras, no a ten zvuk trojvalca.... Žigulák bol oproti tomu Rolls Royce.
Cermip
28.12.2016 16:27 | |
+5 -2
Tlmice + pruzenie to malo "vyladene" take plavajuce.... v ziadnom pripade to bolo otras auto. Dalo sat o jednoducho opravit + velky kufor, to bol jedine vyhody. No ten modrasty dym, ak sa niekomu pacil na dychanie, tak to bola fakt silna zavislost :-)
manager450
2.1.2017 22:30 | |
+4 -0
Ze nicim neohuril???Vidno, ze nevies o com hovoris.Bol konstrukcne velmi jednoduchy a spolahlivy, nikdy ma nenechal v stichu.Bol az taky jednoduchy a dobre konstrukcne prepracovany, ze som spojkovu lamelu, mohol sam, bez znalosti automechanika vymenit na parkovisku, pred cinzakom.Stacilo odkrutit styri sroby a predna maska bola dole a mal si volny pristup k motoru, ktory si sam bez problemov z auta vybral, co napr. pri takej Skodovke nehrozilo.Mal velmi zivy motor, ked som do neho presadol zo Skodovky, ktora je oproti nemu zdechlina, som mal problem pohnut sa bez hrabania kolies.Nebolo treba pedalom takmer prerazat podlahu, ako na Skodovke, ked si potreboval pridat.A to nehovorim o tom, ze v tuhych mrazoch Skodovkari brusili startermi do nemoty, az do uplneho vystavenia baterky, co pri Wartburgu nehrozilo, ten po par se***ch startovania bez problemov naskocil.Maloktore auto odviezlo tolko, ako Wartburg kombi.Na jeho opravu, ti stacilo par nahradnych dielcov a par klucov, kombinacky a srobovak.Bolo toho vela, cim Wartburg dokazal ohurit, len mu bolo treba dat sancu a neohrnat nad nim nosom.
manager450
2.1.2017 22:43 | |
+4 -0
Podla mojho nazoru, nazoru niekoho, kto ma s Wartburgom, aj s inymi autami bohate skusenosti, bol Wartburg jednym z najlepsich aut, svojej doby.Samozrejme, pokial si niekto prilis nepotrpel na luxus, vzhad a zvuk motora a auto povazoval len za prostriedok, ktory ho spolahlivo dopravil z bodu A, do bodu B.
manager450
2.1.2017 22:52 | |
+4 -0
A Zigulak, ktory spominas, si v zime kvoli zadnemu nahonu a lahkemu zadku, ani nevrzol tam, kde Wartburg bez problemov presiel.
snimac
3.1.2017 15:10 | |
+3 -0
Po revolúcii som si kúpil 2x Trabant L a Wartburg 353L s novým dvojtaktným motorom a dvojročnou karosériou. Mám nezabudnuteľné chvíle, keď som nielen medzi prvými prechádzal horským prechodom Dargov. Potom som si zadovážil 2x limuzínu so štvortaktným motorom a to som bral už po cestách všetko. Ručička sa zasekla na tom kolíčku pri 155km/h. a ja som nevedel, či idem 180, 200, alebo viac a pedál mal stále vôľu... Škoda, že nemali aj 5-stupňovú prevodovku. Vlastnil som kopec aut, jazdil som služobne od Š-105 cez Lady, Volgy až po sedmičkovú radu BMW, no musel som si ako dôchodca zadovážiť niečo z tých čias. Teraz mimo iné vlastním aj Trabant 601 combi a W-353L po prvých majiteľkách. Mám z nich radosť, chodím na zrazy a nedám na nich dopustiť. Rozžiarené očká malých detí a úsmevy dospelých sú mi odplatou.
obyvatelsr
28.12.2016 13:21 | |
+10 -0
pekná nostalgia - doporučujem si kúpiť knihu od J. Tučeka - Auta východního bloku - kde je presne popísaný rozvoj modelov od r. 1945 po 1990..ja som ju prečítal jedným dychom..... http://www.databazeknih.cz/knihy/auta-vychodniho-bloku-195437
dunciii
27.12.2016 23:04 | |
+0 -14
Ked sme boli Mladi kamos mal ako 17 rocny taku pecku zltu a iba dve rychlosi isli tak mu to zralo asi 24 lutrov na 100 km:-)))) to boli casi a dymu velaaa
Jerdna
27.12.2016 21:12 | |
+5 -3
Srandovný bol jeho predchodca s tými oblými tvarmi - ako kopa duchien. A ten jeho zvuk , išlo mi vždy do smiechu keď som ho počul. Boli ich inak plné Tatry v na prelome 70 a 80 rokov. Dederóni na tom jazdili až k Čiernemi moru.
Cermip
29.12.2016 11:45 | |
+1 -1
Spomenul som si, jeden vzdialeny pri*** bol pocas "sociku" na "Wartasovi" na Kryme, v Grecku. Rozpraval ako siel cez velke kopce Sedmohrasku v Rumunsku. Odvazny veru....
araf1
27.12.2016 17:27 | |
+27 -2
Pekný článok, mlj otec aj ja sme dlho jazdili na W353. Spotrebu sme mali oveľa nižšiu ako je uvdedné v článku, okolo 8,3 litra. V zime vždy naštartoval aj v mrazoch bez problémov. Objem kufra 525 litrov (sedan)má dnes iba auto, ktoré si bežný človek nemôže dovoliť. Problém bol iba s častým opaľovaním kontaktov rozdeľovača a poruchovými vysokonapäťovými cievkami (2 takt) - toto sa riešilo výmenou za škodovácke. Naše najlepšie auto, rád naš spomínam
obyvatelsr
28.12.2016 13:24 | |
+10 -3
veru.. ja som ho videl v spätnom zrkadle aj pri 130km rýchlosti . dymil riadne,ale šlapal o dušu.
manager450
29.12.2016 09:34 | |
+1 -0
Ale, ale obyvatel.Pri 130km/h, by si ho tazko videl v spatnych zrkadlach.Nebol extra rychly, ale 160km/h zvladol v pohode.
stano12683
27.12.2016 13:38 | |
+16 -7
Dobrý a pravdivý článok, veľmi výstižný.K tomu Wartburgu môžem dodať, že sa pri 4-taktoch asi tak v r. 1988 uvažovalo a plánovalo najprv s motorom zo Škody no potom sa rozhodlo pre VW motor. Škoda sa vtedy urazila že to skončilo takto. V hre boli iste deutsch-deutsche Beziehungen a asi aj p. profesor Hahn z VW. Pár Wartburg modelov sa skutočne aj vyrobili v Eisenach v 4-taktnej verzii. Pri mojom vyslaní v tej dobe som mal tiež do činenia s plánovanou výrobou plechových diskov pre Wartburgy v Ronneburg pri Gera. Strojové zariadenia sa síce zakúpili, uviedli do chodu no po zbúrani berlínskeho múrika prestal dopyt po Trabi a Wartburgoch a stroj sa predal tuším niekam do Indie. VW vybudoval v Zwickau fabriku a v Eisenach je nieco vybudovaní buď s OPLA alebo BMW.
mirozv
27.12.2016 15:27 | |
+3 -4
Myslí, že tá spolupráca so škodovkou bola niekedy v sedemdesiatych rokoch. https://cs.wikipedia.org/wiki/%C5%A0koda_760
manager450
29.12.2016 09:39 | |
+4 -0
Dobre urobili, ze odmietli skodovacke motory, ktore v tej dobe stracali dych a prehrievali sa uz v prvom kopci.Mal som aj Skodu 105 a tiez Wartburg 353, takze viem porovnat.Ziadna vtedajsia Skodovka sa na Wartburg nechytala, v akceleracii dokonca ani Lady, len v rychlosti.
keimin
27.12.2016 13:30 | |
+33 -5
moje prve auto nedam nan dopustit a ten modry dym co isiel z vyfuku mi vonal :D
michelinkolv
27.12.2016 13:36 | |
+26 -3
Tiez som na tom tak isto.a vsetko na nom som si opravil sam
stano12683
27.12.2016 13:56 | |
+20 -5
Pozdravujem Vás pane..áno ten nádherný modrý smrad a ešte sa aj za výfukom krútil, to sa veľmi páčilo mojím vtedy malým synom. Keď sme prešli do Zápaného Berlína na nákupy, márne synovia hľadali Trabi a kládli otázky prečo nemôžu aj Trabi na západ.. Zvlášť v horúcom lete bol tento modrý smrad nezabudnuteľný, najazdil som sa po DDR dialniciach a v služobnej škodovke som si nosil Alpu Francovku na predýchanie..Aj to sa prežilo...ľudia v DDR boli majstri improvizácií a skoro všetko si opravovali sami..
keimin
27.12.2016 14:55 | |
+19 -3
a este to malo take nieco ze volnobezka, radenie pekne pohodovo bez spojky :)
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×