Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Veríte im? 15 faktov a mýtov o tankovaní paliva

57 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
commandos7
27.8.2018 20:30 | |
+0 -2
Takže "každé palivo degraduje", ale "oplatí sa mať vždy plnú nádrž". Zas som sa niečo nové naučil.
milos1961
20.5.2017 01:02 | |
+1 -0
cukor sa v benzine nedokaze rozpustit ani nahodou
PietroHDO
17.1.2017 19:39 | |
+3 -9
Kúpte si hybrid a nemusíte riešit aký tam dáte benzín ,ja ak mám predpísné v techničáku BA 95 B tak výlučne tankujem ten ,teraz už dlhší čas tankujem na OMW maxxmotion 95 a spotreba išla skoro 0,5 litra dole,do tých prémiových palív pridávajú nejaké prísady,aditiva,tak ak dávate vyššie oktánové číslo ako je predpísané,tak si skôr zničíte motor,lebo trysky a predzápal nieje nato nastavený,dôležité je mat motor v poriadku,vymenené sviečky,cievky,a všetky filtre a náplne
gondolier
28.12.2016 00:13 | |
+2 -0
Motorku odlozim do garaze v oktobri a vytiahnem v aprili a na asi 3. - 4. krat chyti a bezi. Uz to takto robim 16 rokov a nikdy som nemal problem s benzinom.....
Adobe
2.6.2016 21:15 | |
+2 -23
tankovať do plna sa oplatí ale ukladať benzín keď je lacný nie? Ja som do plná načapoval keď bol shell za 1,134 A pri terajších cenách brat budem za 10 euro ospravedlnenie v článku ze cesta na pumpu stoji peniaze je nezmysel nikdy som nenaštartoval auto kvôli čerpaniu. Na vlastnom jazdím malo a plná nádrž mi vydrží 3 mesiace na co by som jazdil na starom benzíne?
Adobe
3.6.2016 19:12 | |
+3 -9
tých 6 minusiek robíte jazdu kvôli tankovaniu?Ak nie prečo tvrdíte ľudom co malo jazdia aby tankovali do zásoby ? Pumpa je v každej dedine treba tankovať naproste minimum aj plná nádrž niečo váži!!!!!!
trololoo
2.6.2016 18:22 | |
+12 -1
..tak ja ti karle nevim ... davnejsie som maval motorku pod oknom cele zimy... kludne stala aj 6 mesiacov .. a startovala i isla celkom ok aj so "starym" benzinom (samoska, po nabiti baterie..)
mirozv
3.6.2016 06:16 | |
+4 -0
Len vtedy to bol benzín bez bio prísad
dunciii
3.6.2016 08:00 | |
+2 -2
dole som to pisal tiez ze mavam benzin aj rok a nastartujem:-)
peterpu
2.6.2016 16:22 | |
+5 -5
Postupne sa z nich odparujú ľahké frakcie a tak sa môže pokojne stať, že rok starý benzín bude natoľko degradovaný, že s ním nebude možné ani len naštartovať. dvojtakty už nenaštartujem s 3-mesačným palivom
pohodovy.chlap
2.6.2016 16:27 | |
+12 -0
Moja motorova pila sa da nastartovat aj s polrocnym, len nejde akosi do otacok a aj sila je onicom (dokonca sa zvykne az dusit), ale staci trosku cerstveho a hned je spokojna. Kolegov fajnovy moped na cca 4 mesacnom benzine siel akoby mal brzdene kolesa, tiez musel dat novy benzin :( Ktovie preco sa teraz tak rychlo meni casom kvalita (oktanove cislo), kedysi si nepamatam, ze by to tak bolo.
peterpu
2.6.2016 16:32 | |
+0 -1
ale vstrekovanie ide OK, auto aj moto,
S.P.C
2.6.2016 21:15 | |
+3 -1
S dnesnym benzinom do ktoreho povinne narvu kadejake eko-sr.cky na bio baze, co viazu vodu je to so skladovanim naozaj osemetne... Mimochodom ten "velmi nebezpecny omyl" je skor velmi velke BUBUBU -> napr. v thajsku funguju male lokalne "pumpy" pre motorky na baze budy narvatej 2L PETkami s benzinom :)
Adobe
2.6.2016 21:53 | |
+2 -2
ale plná nádrž keď ju vyjdeš po 3 mesiacoch je OK ? Ak by som pre jazdil plnú za 2tyzde tak by som bral do plná .Ak za mesiac pekne by som čapoval na 50percent u nás v meste na jednej ulici sú 4pumpy neminiem jazdu kvôli tankovaniu to nikto nerobí!!!!!!!!!!!
FCBGabo
3.6.2016 11:20 | |
+2 -2
ja mám auto na plyn čiže ked natankujem plnú benzínu 70 litrov mám to tam v pohode aj pol roka a vždy mi naštartuje
nespratnik369
2.6.2016 16:16 | |
+8 -3
mal som dieslove auto najazdil som na nom 100 000km tankoval som vylucne len na OMW a Shell.uplna spokojnodst.no ked som videl pumpu Agip tak som hned dotankoval aj ked som mal pol nadrze.V zime som daval OMW Maxx(kedysi Alpin diesel)uplna spokojnost.raz som musel tankovat v zime na Slovnafte lebo uz som mal minimalny dojazd a na druhe rano som ledva nastartoval.nikdy sa mi take nic nestalo.teraz som kupil benzinove auto a moj nazor je taky ze benzinove motory nie su az take nachylne na palivo ako diesel.ale budem sa stale drzat tradicie OMW a Shell.No len skoda ze Shell uz nevozi paliva z Rakuska ale zo Slovnaftu..A je aj velka skoda cerpaciek Avantti to bola tiez ina kvalitka z AT.
trololoo
2.6.2016 18:19 | |
+1 -4
tiez tankujem zasadne premiove OMV paliva, tie su jedine (o ktorych isto viem) z rakuska.. Motorku som raz natankoval na ta vIhode na generickej pumpe a asi po 300km mi odislo palivove cerpadlo...skoda = 650 evri.. nejaky zm*d na cerpadle asi privelmi riedil vodou (ono majitela cerpaciek su vseobecne taki tupi skoromafiani..).. Ale do diesloveho Bcka sa mi podarilo dat omylom benzin(cista skoda 250)..asi nemam uz take "nove BMW" :D
kidon
27.12.2016 11:35 | |
+1 -0
v niečom máte pravdu, v niečom nie. Všetky čerpačky v republike sa zavážajú z rovnakých zdrojov, takže tie palivá sú rovnaké. Jediná výnimka sú tie "prémiové" palivá, ktoré sa zavážajú z plničky v Lobau pri Viedni. V prípade Shell je pravda, čo píše nespratník, aj keď len čiastočne - V Power Diesel sa naozaj už nevozí z Rakúska, to je pravda. V Power Racing je ale stále z Rakúska a je to celkom iný benzín než N95 alebo N98. Nie je to Natural s aditívami. Má inú farbu, celkom iný zápach a je tam aj rozdiel vo výkone, aj keď pri bežnej jazde takmer nepozorovateľný. Čo je ale podstatné, V Power Racing NEobsahuje tú id.iotskú biozložku.
kidon
27.12.2016 11:40 | |
+3 -0
trolo, palivá sa vodou neriedia, a ani ničím iným. Dôvodov je hneď niekoľko: Voda a nafta (alebo benzín) nie sú miešateľné. Benzín má mernú hmotnosť približne 0,74 a nafta 0,83 (môžu sa líšiť podľa teploty paliva), čiže oveľa menej, ako voda - keby si ich zmiešal, voda by za chvíľu bola na spodku. Druhá vec je, že pumpár sa do podzemnej nádrže ani nedostane, lebo tú zamyká a zapečatí cisternár. Pumpár do nej vôbec nemá prístup. No a tretí dôvod, na začiatku a konci stáčania sa vytlačia lístky. Myslím, že na počiadanie by ti ho čerpačka aj mala ukázať. Úplne sa spodku, v poslednom riadku, je "Výška vody v mm" - a tam MUSÍ byť nula. Keby tam nejaká voda bola, Vederoth (tak sa to zariadenie volá) by ju musel odhaliť.
kidon
27.12.2016 11:43 | |
+3 -0
...inak čudovali by ste sa, koľko rôznych palivárskych cisterien tankuje na plničke v Slovnafte, alebo na plničke OMV v Lobau :-) Ak si dobre pamätám, majú tam 14 plniacich lávok a okrem OMV tam chodí ešte minimálne 10 iných značiek :-) Z tých našich tam berie napríklad Agip. Tá nafta aj benzíny sú proste všade rovnaké... Môžu sa líšiť v kvalite, ale to len preto, lebo na jednej pumpe natankuješ napftu inej kvality, ako za mesiac na inej pumpe. Keby si obehal všetky pumpy v republike, ktoré mali ten deň závoz, všade by si dostal to isté, lebo všetci to berú z tých istých piatich či šiestich plničiek v republike.
P_11
2.6.2016 15:47 | |
+4 -1
Najlepšia na článku je ilustračná fotka s plechovou puklicou ... :). Tu sú samí majstri svetla, vedia všetko najlepšie.
aladdin651
2.6.2016 14:44 | |
+4 -1
moje auto má doporučená 98 oktánov, ale kde ho tankovať? .... tankujem 95v-power, a 100v-power. .. a naozaj na tú 100 oktánov ide tichšie, hladšie.
FCBGabo
2.6.2016 14:54 | |
+3 -8
subjektívny dojem potom keby si tam mal ešte LPG čo má 110 a viac otkanov by si musel mať ešte tichší
Waffer
2.6.2016 14:54 | |
+3 -1
98 dnes uz existuje na cerpacich staniciach PHM iba vynimocne, skor 99+ alebo 100, su to totiz oba totozne 100 oktanove produkty. Skutocne 100 oktanove palivo moze pomoct ale hlavne u velkoobjmemovych atmosfer/vysoky zdvih motora s vyssim poctom valcov(typicky 6 valcov a viac), tam sa totiz ucinky 100 oktanovej zmesi dokazu v plnom potenciale vyuzit, k prikladu tankovanie 99+ paliva do Felicie a 1.6 Octavie pravidelne je nezmysel, tam stace kazde 10 - 20 tankovanie v zavislosti na poctu najazdenych kilometrov a hlavne ci sa jedna o plnu nadrz alebo len dotankovanie. Este jeden tip, k prikladu Wurth predava dodatocne aditiva pre benzinove a naftove auta, flasticka na celu nadrz(50-70L) na kompletne precistenie palivoveho systemu, komu sa nechce tankovat premiove palivo.
dunciii
2.6.2016 15:29 | |
+2 -8
tfsi Audi aj 4 valce maju predpisane 98 ale ze dam 100 a pocujem ze die tizsie no neviem neviem nikdy som nepocul nic .-) Motor ma ist stale asi ticho ne ? :-)
aladdin651
2.6.2016 15:37 | |
+0 -2
však dajte tú 100 oktánovku v-power zo dva razy za plnú nádrž do auta, a uvidíte
dunciii
2.6.2016 15:54 | |
+0 -4
ja davam ved niekedy a nepocujem nic .-)
dunciii
2.6.2016 15:54 | |
+0 -4
stale pocujem iba vyfuk hehe
aladdin651
2.6.2016 16:28 | |
+3 -0
keď máš trabanta sa nečudujem:)) ... nech si každý vraví čo chce, ale podľa mojich skúseností ide to tichšie, nie žeby nejako výrazne, ale cítiť to, ten rozdiel.
dunciii
2.6.2016 17:35 | |
+0 -4
trabanta nemam to by som pocul .-)
Waffer
2.6.2016 14:27 | |
+4 -10
1. Telefonovanie mobilom pri tankovaní je nebezpečné > je to nebezpecne hlavne nie z dovodu explodovania baterie ale toho ze clovek sa riadne nevenuje praci s vysoko horiacou zmesou 2. Tankovanie doplna sa oplatí > ano oplati nakolko sa v nadrzi nestaci nazrazat voda, setri sa i cas ktory sa vzdy musi vyhradit na dotankovanie a aj vysledna cena produktu nakolko moze clovek v dobrom case usetrit pri plosnom zdvihani cien 3. Nádrž sa pri tankovaní nedá preplniť > da sa preplnit, existuje totiz pri nej tlakova cast ktora musi vykompenzovat narast/rozpinavost tlaku paliva pri zvysenych teplotach, moze sa stat ze clovek nahodou prerazi klapku tejto vyrovnavacej casti a palivo stecie i do nej, je to nebezpecne, stava sa to vsak vzacne, nove typy aut to uz maju osetrene 4. Za poškodenie laku tankovacou pištoľou je zodpovedná čerpacia stanica > nie, za poskodenie laku pri castom vyteceni paliva na lak motoroveho vozidla zodpoveda iba jeho majitel, lak posobenim paliva postupne degraduje, je namieste postihnute miesto hned utriet a v co najkratsom case umyt samponom pre neutralizaciu ucinkov paliva 5. Ceny na čerpacích staniciach sa menia v pondelok > ceny PHM sa menia pravidelne, aktivne aj niekolkokrat cez den 6. Palivo s vyšším oktánovým číslom sa vždy oplatí > ano oplati, hlavne v zime je oddolnejsie voci nizsim teplotam/mrazu, dalej obsahuje aditivum pre rychlejsi/hladsi start a cisti zakarbonovany povrch v motore, co sa tyka vykonu tak +par konikov navyse, nic mimoriadne, jedna sa hlavne skor o precistovacie palivo, vykon v prvej miere zavisi od prevedenia motora 7. Podhustené pneumatiky zvyšujú spotrebu > nie len ze je vyssia spotreba, auto doslova na ceste plava, tiez su nebezpecne prehustene pneumatiky, auto moze v zakrute polahky vyletiet, grip/prilnavost je totiz tu minimalny-a 8. Poškodené výfukové potrubie zvyšuje spotrebu > ako u ktoreho auta, to ktore nema lambda sondu u takeho sa to prejavi iba zvysenym hlukom, inak aj smradom(chyba pre katalyzatorom).
Waffer
2.6.2016 14:41 | |
+1 -9
9. Ak sú uvedené dve ceny, platí tá nižšia > toto je hlupost, cena je totiz uvedena pre kazdy produkt zvlast, nikdy v zivote som nevidel dvojite ceny na totozne palivo/produkt u predajcu PHM a prislusenstva 10. Nádrž treba vyčistiť už pri nepatrnom množstve zlého paliva > zalezi ci sa jedna o znekvalitnene palivo casom(pol rok a viac) alebo zle namiesanu zmes v nadrzi natankovanim zleho/nevhodneho paliva, pri tom prvom staci nadrz vypustit a natankovat do nej palivo s vyssim oktanovym cislom dokonca by som sa nebal tam stare palivo nechat a dotankovat len to premiove aby sa premiesalo/zdvihlo oktanove cislo, pri druhom probleme ak sa stlaci nadrz na sekundu tak nie je problem, ak vsak drzim tankovaciu pistol viac ako 3 sekundy okamzite nadrz celu vypustit, palivo sa totiz do nadrze zenie cez tankovaciu pistol dost rychlo, tu neriskovat 11. Cukor v nádrži paralyzuje auto > toto je uplna pravda, kto chcel susedovi/cloveku uskodit pouzil cukor a cely system dopravy a rozstreku paliva sa zaleptal, tu skutocne hrozia vysoke naklady nakolko sa natiahne lepkava zmes cerpadlom do hadiciek, filtra a vstrekov 12. Domáce skladovanie benzínu je nezmyselné > nie je pravda, staci ak sa z natankovanych barelov alebo kanistrov tu ale pripominam ze musia byt z ocele odsaduje vzduch/nedochadzalo k oxidacii paliva, proste vakuum, sudy/kanistre musia byt dalej umiestnene v chlade aby nedochadzalo k rozpinavosti/dalsej vlastnosti postupnej degradacie paliva a bez priameho slnecneho svitu/zahrievanie 13. Nádrž môže v prípade nehody vybuchnúť > ano moze ale iba v pripade benzinu, jedna sa totiz o tekavu prchavu latku ktorej samotne vypary su vybusne, pri havarii sa typicky jedna o horuce casti vyfukovej sustavy a rozpalenych brzd 14. Palivo zo značkovej čerpacej stanice je lepšie ako z neznačkovej > co to je znackova stanica PHM? toto nezaruci ziadne meno lebo 2 pumpy rovnakej znacky mozu byt dost odlisne 15. Benzín možno tankovať do akéhokoľvek kanistra > iba do zakupeneho u PHM.
kidon
27.12.2016 11:46 | |
+1 -3
všetky novšie autá majú už plastové nádrže, takže sa tam voda nezráža.
laceti14
2.6.2016 14:21 | |
+5 -14
boze tolko picovin popisane,vraj rok stary benzin je nekvalitny takze v bandaske uskladneny ,vyprchaju zlozky,hmmm a kadial tie zlozky vyprchaju ak je dobre uzavrety?,poskodeny vyfuk sposobuje vyssiu spotrebu lebo sonda,hmmm sonda byva namontovana hned za zberacom vyfuku alebo v tej kratsej trase kde poskodenie vyfuku je minimalne zväcsa byva vyfuk poskodeny v strede alebo az na konci kde uz ziadna sonda nieje a okrem zvukového efektu nema ziaden vplyv na funkciu motora,tankovanie vysokooktánového benzinu poskodzuje motor,*** v papieroch je jasne napisane o tankovani o min.95oktanoveho benzinu cize s vyssim mozte v pohode jazdit ,nemali by ste s nizsim ako 95,v niektorých statoch dostanete na cerpacke aj 101oktanovy benzin alebo len 92 myslim natural.
embe777
2.6.2016 14:53 | |
+5 -2
Treba si uskladniť do bandasky benzín a po roku ju otvoriť. To čo odfúkne sú práve tie výpary, ktoré sú pôvodne obsiahnuté v palive Keď splodiny neprúdia tak ako majú, ide spotreba hore, to je dokázateľné. Viz, firemný kamión má urobené "komíny" a žerie o 3 - 4 litre viac, lebo splodiny neprúdia ako majú.
mirozv
3.6.2016 06:49 | |
+6 -0
Už som videl aj deravý kat, aj prasknuté "parohy" pri katkolektore
dunciii
2.6.2016 12:54 | |
+6 -3
mozete tankovat a doniest kvalitny benzin aky chcetwe ak je stara pumpa a vsetko zanedbane .-)
dunciii
2.6.2016 12:54 | |
+4 -3
pokemon zase rozoberal Motor a krystaliky ladu tam boli .-) inac pokemo na mate vy niekde u vas 100 octan na benzinke ? .-))
pribi1986
2.6.2016 12:29 | |
+6 -2
Apropo "lepsi" benzin typu v power ci maxxmotion aj tak vyznamne zavisi od kvality zakladnej zmesi. Ak mas raz zly zaklad tak ti nepomozu ani aditiva - naopak mozu stav zhorsit. CO sa tyka nepsravneho natankovania paliva tak tam sa da okolo tych 5 percent objemu nadrze. Oktanove cislo sa tankuje take ake je predpisane, ak je na veku nadrze zvnutra 95(98) popripade 98 (95)tak je myslim kazdemu jasne ze si klopsenzor "vyvazi". Vissie oktanove cislo = vissi vykon je mytus jak oci.
west-man
2.6.2016 12:17 | |
+2 -43
ja tankujem iba na Shell-ke maju najlepsie palivo, je to sponzor Ferrari a maju 100 oktanovy benzin V-power Racing ktory sa tankuje do formul! Shell je jednoznacne naj!
embe777
2.6.2016 12:24 | |
+16 -0
To je aký joke, že 100 octanový benzín, čo kúpiš u nás na pumpe sa tankuje do formúl :D :D :D :D :D A Shell v posledných rokoch, aspoň u nás poľavil v kvalite, nie je to ten Shell čo bol.
pribi1986
2.6.2016 12:31 | |
+18 -2
bohuzial shell siel dole vodou to mozem potvrdit.
dunciii
2.6.2016 12:47 | |
+5 -5
heeh jasne to formule dojdu k avionu natankovat do Shell ne heeh to ten benzin tam davaju hehehe odkial si chalan hehe
cargobull
2.6.2016 14:50 | |
+6 -1
smola lebo pre shellku u nas vyraba slovnaft :D
sven01
2.6.2016 18:55 | |
+3 -0
90% paliva u nas su zo SLOVNAFTU. vynimka bola niekedy V-power racing, a mozno OMV si do niektorych oblasti vozi sam z rakuska. a Vpower racing sa do formul urcite netankuje. mozno tak do tych amaterskejsich co si ludia kupuju benzin na cerpackach.
pokemon5
2.6.2016 11:58 | |
+1 -17
Tak zacneme ...ked date vyssie oktanove cislo do auta kde nema vykon a nastaveny soft tak nespravy stym nic ...mozno batelny vykon vyssi ale zas skodi ventilom cerpadlu vstrekovacom atd a tak isto aj vyssia spotreba...ja mam urceny na 95oct ale mozem vdaka chipnutiu ecu tankovat aj 100oct spotreba je vyssia o 1l ale aj vykon vstupol tak isto aj mohutnejsi zvuk z motora a vyfuku... Dalej kvalita benzinu na urcitych staniciach ano je to fakt rozdiel ...nenozte porovnavat kvalitne s nekvalitnym viem ktore maju kvalitne a ktore nie...najviac ma pobavila nova nafta u lukoil :D zvysi vykon chrani motor znizi spotrebu bla bla bla nikdy naftu len u znackovych...skusenosti pri slabych znackach mensi vykon horsie starovanie za studena a tepla Dalej...benzin ktory nechate dlhsie stat ako pol rok az rok uz je nanic vlastna skusenost pri kosacke...proste ne a ne nastartovat stale zdochynala...ak som dal novy hned nastartovala kosacka sam som neveril ze v uzatvorenej bandaske i tak benzin degraduje
dunciii
2.6.2016 12:00 | |
+10 -10
pokemon neklam ja nastartujem veterana aj po pol roku :-)
pokemon5
2.6.2016 12:12 | |
+1 -15
Ja pisem pravdu ty pises primitivnosti.. a nenastartujes stary benzin
pohodovy.chlap
2.6.2016 12:13 | |
+2 -0
duncii: Ale tak zalezi na tolerancii toho tvojho veterana a na natankovanej kvalite asi ;) Mne tiez sla motorova pila citelne horsie ked som do nej nalial uz polrocny benzin. Ked som mal Daewoo Nubira 2.0CDX tak som mohol don naliat akykolvek benzin a siel bajecne - kolega na svojej 1.6 verzii si vsak musel pumpy vyberat - jemu sa kazda nekvalita citelne prejavila.
pohodovy.chlap
2.6.2016 12:14 | |
+12 -0
duncii: Jo a zabudol si mozno na drobnost, ze stare veterany su vacsinou robene na 86-89-91 oktanov (podla kontinentu kam mali byt povodne urcene), takze pokial ti 95 zdegranuje na 90, tak to naozaj mozno ani nepostrehnes ;)
dunciii
2.6.2016 12:50 | |
+3 -2
prisaham 10 mesiacov motorka nesla stara ducati karburatorova stala v garazi a nastartoval som ju kamos odpadol u neho v garazi som ju mal aj baterka vswetko drzalo a normalne som odisiel a sa vozil .... Veteran davam 100 Oktan plus aditivum ci co to je olova
dunciii
2.6.2016 12:51 | |
+2 -1
pohodovy chlap vidis ale pokemon toto nevie :-) v USA auta na kolko octanov jazdia ? :-))
pohodovy.chlap
2.6.2016 14:57 | |
+3 -0
duncii: USA ma inaksiu metodu na stanovenie oktanoveho cisla, je to cca takto: US Oktan 87 = EU Oktan 92 US Oktan 88 = EU Oktan 93 US Oktan 89 = EU Oktan 94 US Oktan 90 = EU Oktan 95 US Oktan 91 = EU Oktan 96 US Oktan 92 = EU Oktan 97 US Oktan 93 = EU Oktan 98 pricom typ benzinu je podla nazvu: US Regular = 87-88 US Oktan US Midgrade = 89-90 US Oktan US Premium = 91-93 US Oktan Iked kamarat, ktory bol nejaky cas v US, tak mi tvrdil, ze mal v papieroch svojho FORDu pisane 86 oktanov (US) a capoval vzdy ten najlacnejsi, ktory tomu aj zodpovedal, lebo tam vraj vacsina aut ajtak beha na ten najlacnejsi.
dunciii
2.6.2016 15:32 | |
+0 -3
pohodovvy chlap ja to viem ale pokemon neveri .-)
dunciii
2.6.2016 15:32 | |
+0 -3
pohodovvy chlap ja to viem ale pokemon neveri .-)
pohodovy.chlap
2.6.2016 11:54 | |
+4 -0
Este som nevidel oznacenie na 5L plastovom kanistru, ze je urceny na naftu a nie na benzin. V nudzi som kupil taky kanister raz sedy a raz cierny, ked mi dosiel benzin vdaka nefunkcnej "kontrolke". Jedinou nevyhodou tych kanistrov je, ze su dost tvarne, takze po zohriati benzinu sa riadne nafuknu-zdeformuju, avsak po prestani ucinkov tlaku sa postupne vratia do povodneho tvaru ;) Druhou a podstatnejsou nevyhodou tych plastovych suntov je, ze vrchnak je tvrdy a krehky a pri vyssom tlaku praskne - doslova odstreli (stalo sa mi, ked v nadrzke som mal este cca pollitra benzinu pre kosacku a kanister sa zohrial v aute). Plastove kanistre su robene z upravenych plastov, aby nevznikal na nich vysoky naboj (a ten ktory pripadne by vznikol, tak nepostaci na zapalenie).
jozefku0161iu0148an20
2.6.2016 09:22 | |
+9 -5
Len Na Elektrickych autach sa bude jazdiť od Zajtra....Autor: Jozef Kšiňan ....
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×