Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Test: Aká je spotreba pri jazde na plný plyn?

66 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
sento
27.10.2015 16:31 | |
+0 -2
clanok je vyborny, pisany konecne na trochu odobrnejsiej ci lepsie povedane inteligentnej urovni, avsak ten vyber automobilov ako vytkli ostatni citatelia... suhlasim s nimi... totiz aby boli testy objektvine (a fakt objektivne) tak by to chcelo zahrnut sirsiu skalu hlavne u nas predavanych automobilov co by bolo dobrych 100-200 modelov roznych znaciek, ktore sa daju u nas kupit ! taktiez by som mal jednu pripomienku ohladne poenty celeho clanku, vsade sa spomina plyn na podlahe a posobenie fyzikalnych velicin (perpetu mobile ako vieme nejestvuje a vzdy nieco spomaluje ten "blby" motor... ci uz ako sa v clank pise trenie pneumatik, rozdiel povrchu po ktorom sa pneumatika odvaluje, vaha celkoveho automobilu ako aj nakladu v nom, prevodovy stupen resp. prevodovka ci sa jedna o sportovu alebo o beznu prevodovku, atd.) no a napriek tomu, ze sa casto spomina udaj otaciek motoru, tak sa nespomenie skoro nikdy krutiaci moment, ten totiz rozhoduje o sile a stave motora... u dieselovych sa krutiaci moment motora sice velmi nepohybuje na grafe zavislom od otacok motora, ale u benzinovych sa tento graf (krivka) pohybuje V E L M I sialene hore a dole ! preto zalezi aj na krutiacom momente a nasledne potom na fyzikalnych velicinach (ktore kladu odpor pri pohone automobilu - areodynamika pri vysokych rychlostaich alebo pri fukani silneho vetra zaroven), tvar a typ pneumatiky, typ prevodovky (na 5tom prevodom stupni je najlepsie krutiaci moment vzdy az na obrovskych otackach)... je to proste fyzika... alebo skor matematika ? ved aj od programu v riadiacej jednotke zalezi, ci pri jazde do strmeho kopca s 1 L benzinovym motorom bude elektronika pridavat benzin (obohacovat palivovu zmes o benzin) o 200% alebo len o 30% s odmietanim rozpohybovat sa :) ak by bolo vstrekovanie navrhnute inak, pokojne by mohol ten benzinak zozrat aj 500% viac paliva ale na tom 4tom stupni by "vytiahol" tento kopec... cize zalezi velmi vela aj od algoritmov, ktore su v riadiacich jednotkach motorov
allstpidab
27.10.2015 10:01 | |
+1 -0
Fakt super porovnania :D dat tu suv zo sport autom a dalej deslove motory aj malo objemne super :D cudujem sa ze desel tolko zozrwl paliva este viac ako 1.2tsi to mi je fakt ze podivana...ja som stale pocuval od ludi ktory maju desel ze pri podlahe nad 10l ani nejdu :D to ukazuje len palubovka ...realita je uplne ina
paniny
16.6.2015 10:46 | |
+0 -0
"Napriek víťazstvu treba uviesť, že táto Octavia pri jazde na plný plyn potiahne z nádrže o 163 percent benzínu viac než sľubuje jej oficiálna priemerná spotreba (5,1 l/100 km)." - takze vysledok SUTAZE je, ze 105-koňová ochcávka je pri 192 km/h úspornejšia než 550-koňový jaguár pri 300, ano? tak to je zasluzene vitazstvo :))))
Vantage
5.1.2015 19:24 | |
+0 -3
Páni redaktori, pri teste ste sa údajne riadili "reálnymi údajmi podľa tankovania a nie podľa palubného počítača" *03* Nuž, bezdte teda, že ste sa riadili údajmi výdajných stojanov a nie reálne spotrebovaným palivom. Každý stojan kradne, v priemere 3 - 5%, ale zažil som už aj cez 10%. Keď si všetky vami vypočítané hodnoty znížite o 5%, dostanete sa na reálne hodnoty. Samozrejme, na výsledok meraní je to jedno, nehrá rolu, že niečo pri plnom plyne žerie 60 litrov alebo 63. Naivita Slovákov nepozná hraníc... Budú podozrievať bord somputre, budú podozrievať výrobcov, hlavne že veríte pumpárom a tým, čo im na tie stojany lepia nálepôčky, to je fór storočia! *03* *03* *03*
mozesmaviesco
7.1.2015 12:43 | |
+1 -0
"naivita Slovakov" .... nemam rad slovakov, ktori nadavaju na slovakov
Ladislav8787
5.1.2015 13:10 | |
+1 -0
Každému, kto ten článok pozorne prečítal, musí byť jasné, že toto nie je porovnávanie. Je to zaujímavé čítanie, ale výpovednú hodnotu nemá prakticky žiadnu, lebo v reále nie je šanca jazdiť 70km maximálnou možnou rýchlosťou, ani neustále na plný plyn. Ja by som naopak ocenil porovnávací test kľudne s týmito istými autami, pri čo najrýchlejšej akcelerácii na stanovenú rýchlosť, ktorú zvládne každé jedno auto z tohto článku, napríklad na 110 km/h a potom ešte aj na 160 km/h a následnou ustálenou jazdou na najvyššom prevodovom stupni na trase napr. tých 70 km. Myslím, že z tohto testu by vyšli veľmi zaujímavé výsledky :)
hiking
3.1.2015 10:07 | |
+3 -1
Som prekvapený koľko sa tu ľudí zapojilo do diskusie nad týmto článkom. Ved je úplne jasné, že odpor vzduchu stúpa druhou mocninou rýchlosti. Čiže je úplne jasné, že na to aby auto mohlo ísť 300 potrebuje omnoho vyšší výkon ako pri 200 a teda spotrebuje aj viac paliva. Uvítal by som skôr test pri 130, 150, 180, 210 km/hod. Vtedy by bolo porovnanie omnoho zaujmavejsie
1soda
3.1.2015 00:01 | |
+0 -2
Myslim ze vcelku usmevny ,no zaroven silno realisticky test,kde sa naozaj da krasne demonstrovat cast kazdodennej priemernej spotreby,ta najvyssia,v cislach. Idealne by bolo takto skusit bezne dostupne modely aut vo vacsom spektre ,ale ako citam komenty....asi ste mali zle auta,nakolko bezne 3.0 tdi zozerie 8l pri palbe,tam by aj kvetnansky ziarlil...honda zase zere 9 pri 5300ot,a viac ani deci(lepsie auto nexistuje) ,proste mali ste v teste nezmyselne auta *03* . A bmw ? coozeee? to si ako dovolujete zaradit medzi premiove auta ? *03* . Ok,dost zartu ,chvalim test a pohlad na realnu spotrebu pri max.vykone *07*
stefy111
2.1.2015 16:37 | |
+2 -0
Najzaujímavejšie je , že moderná Formula 1, s 800 koňíkmi má pri jazde takmer naplno spotrebu do cca 60litrov na sto.. takže zaujímavý kus techniky v porovnaní s autami v tomto článku
kidon
5.1.2015 19:26 | |
+2 -1
Formula aj podstatne menej váži, aj jej motor stál trochu iný groš :-)
allstpidab
27.10.2015 10:05 | |
+0 -0
Formula za 110 melonov eu ...takze nemkzes to tak brat ....taka formula je drahsia ako dopravne lietadlo...
delink
2.1.2015 13:03 | |
+3 -0
ešte by to chcelo zistiť o koľko motor urobí viac otáčok na sto kilometrov pri rýchlosti 100 a 150, lebo otáčky nejdu linearne z rýchlostou *07*
cantrese
1.1.2015 22:41 | |
+2 -3
kurzové sázení, velmi spolehlivé info : www.caveso.webnode.cz
Juraj818
1.1.2015 18:28 | |
+9 -0
Mali otestovat Dodge, Cadillac, alebo rusky UralAZ to by boli ine hodnoty.
cajky22
1.1.2015 16:33 | |
+2 -9
Mam japonsku atmosfericku 1.6, chodim po nemeckych dialniciach cca. 700 km na SK a 700 naspat a uz viem, ze mensi turbo motor nechcem. Maximalka auta je 192 km, ja davam tempomat na 160, 5. prevodovy stupen, cca 5300 otacok a ked predbieham tak plyn na podlahu a spotreba max. 9 litrov. Kratkodobo idem aj na maximalku auta, ale dlhodobo sa to neda, a pochybujem, ze by som mal o 5 L. vacsiu spotrebu. *07*
americkaEU
2.1.2015 08:06 | |
+5 -1
Tak to daj ako návod pre výrobcov ako vyrobiť naj motor.P.S.pri 100 km/hod.má spotrebu 2,0 ltr.? Ha.ha.ha....
cajky22
2.1.2015 11:44 | |
+1 -4
Ako vidim, nema zmysel sem pisat skutocnu spotrebu za skutocnych podmienok, len si dalej kupujte auta ake chcete. Na trhu ich je dost, kazdy si vyberie to NAJ. *03*
pato.pato111
1.1.2015 09:59 | |
+1 -0
Neviete niekto niečo o tom Kvetnanského "zázračnom" motore?
1soda
2.1.2015 23:45 | |
+2 -1
vraj mu to zakazali dalej propagovat,ci vyrabat,nakolko kazdy z vyrobcov vozidiel ci motorov,ma taky motor v skladoch,len ho proste nepustili do sveta..je to sice jedna babka povedala,ale nieco natom moze byt
robeszko0007
1.1.2015 09:55 | |
+1 -26
*01*mudrci n epocitaje stale len spotrebu ale pocitajte aj skrateny chod motoru uvediem vam priklad inzinieri...ale vi mate slabe ikve asi to nepochopite ked idem 100km ta za hodinu mam 100km spotreba 6 l ak idem 150 mam spotrebu asi 8 l ale cas chodu motoru si porovnajte vas bezal hodinu na 100km moj bezal len 45minut a 15 min stal co vas stale bezal vypocitaj spotrebu teraz *03*
FCBGabo
1.1.2015 10:53 | |
+26 -0
ked to chceš počuť tak v čisto teoretickej rovine ak by si šiel stále 100vkou a 150 celú cestu tempomat rovinka - ak máš 6l na 100km neustálej jazdy to je 0,06litra na km // pri 150 mať 8l to je 0,08 litra za km takže prejdeš 100km trasu tak či tak akurát ty za 45 oni za 60 minút ale je to STALE 100KM trasa a tebe to žerie na km 0,08 a im 0,06 litra čiže si kvôli blbým 15tim minútam vyhodil 2,50€ za benzín do vetra *03*
A7Xgates
1.1.2015 18:07 | |
+13 -0
ty ***, spotreba sa pocita na 100 km a nie na cas. pane boze!!!!!!
delink
2.1.2015 13:04 | |
+1 -0
ešte by to chcelo zistiť o koľko motor urobí viac otáčok na sto kilometrov pri rýchlosti 100 a 150, lebo otáčky nejdu linearne z rýchlostou Že aha
HEINEKENbeer
2.1.2015 14:28 | |
+5 -0
Tak toto si za.j.ebal *02* *02* *02* HAHAHAHA ked si ten tvoj komentar precita niekto s fachu tak automobilky sa o teba pobiju:-D:-D
romik1972zh
1.1.2015 09:00 | |
+8 -0
Kôli tým reklamám cez článok som ho ani nedočítal!
stopklamstvamzapadu
1.1.2015 02:35 | |
+2 -18
DOVOLIM SI POZNAMENAT IBA JEDNO:SRACKY OD BMW PROSIM NEZAHRNUJTE K CLANKOM O AUTACH PREMIOVYCH......TU JE REC O JAGUAROCH A MERCEDESOCH....VOLKSWAGNY,OPLE,KIA,BMW SKODA DO TEJTO TRIEDY NEPATRIA
275TRNAVA
1.1.2015 08:01 | |
+7 -6
Mercedes je najviac rizikové auto s pohľadu poruchovosti. Hlavne R-kový a G-čkový model. Majitelia BMW sa zdravia na cestách a majitelia Mercedesov v servisoch. Bohužiaľ,tak to je,spýtaj sa fundovaných automechanikov,tí ti povedia.
FCBGabo
1.1.2015 11:19 | |
+2 -4
jednak je to spôsobené tým že BMW a Mercedes si doma na kolene neopravím ako fabie a golf.. lebo na tú kopu elektroniky musím mať diagnostiku a rozumieť sa jej preto sa chodí často do servisu...nieje to kazivosť ale je to ťažká opravitelnosť elektroniky zmazať chyby...
pribi1986
3.1.2015 18:20 | |
+2 -0
Majitelia BMW sa zdravia so sklopenou hlavou na parkoviskach pri otvorenej kapote a majitelia mercedesu v servise kedze maju 6 rokov leb 160 000 km servis v cene.
zbojnikmilos
31.12.2014 23:03 | |
+2 -4
Ja len tolko, ze spotreba je rozna pri plnom plyne v zavislosti od stupna prevodovky. Na jednicke s pedalom na podlahe by tu spotrebu mali este o nieco vyssiu ako na poslednom stupni prevdoovky...
A7Xgates
1.1.2015 00:31 | |
+9 -1
tu sa nepise maximalna MOZNA spotreba daneho auta, ale spotreba pri MAXIMALNEJ RYCHLOSTI
zbojnikmilos
2.1.2015 10:00 | |
+0 -1
Titulok znie: "Test: Aká je spotreba pri jazde na plný plyn?"
A7Xgates
2.1.2015 14:11 | |
+0 -0
maximalku by na pol plynu asi nedosiahli, ci ano? ;) ja chapem co tym myslis, ale dalej v texte sa jasne pise, na co to bolo cele zamerane...
udgule
31.12.2014 14:55 | |
+2 -5
Nasrať.
Adobe
31.12.2014 19:43 | |
+3 -4
škoda nieje úsporná preboha !! 13,4 litra pri 105 koňoch? 62 litrov žerie 550koni jaguára !!!!
A7Xgates
31.12.2014 21:50 | |
+4 -3
Adobe kriste pane ako to mozes porovnavat? ja uz neviem ci ste ludia psychicky chori, alebo step roste de.bi.li
Adobe
2.1.2015 18:44 | |
+0 -3
ty si chorý Škoda je zrač paliva na ten objem a výkon!
A7Xgates
2.1.2015 20:03 | |
+3 -0
spotreba podla teba rastie linearne s objemom a vykonom? kde si na to prisiel, v osobitnej skole? a co tak nejaka hmotnost auta, nejaka masa vzduchu, ktora sposobuje odpor, to ti nic nehovori? pako
TL_unicorn
31.12.2014 12:20 | |
+42 -2
Niektorý tunajší diskutujúci mi prídu, ako keby trpeli na LMD...menovať nebudem...ale: 1. Evidentne nejde o porovnávací test 2. Ide o nepodstatnú informáciu, ktorá nič nevypovedá o kvalitách daného auta Je to proste len taká informácia pomimo nad ktorou by sa mal normálny človek len pobaviť. Miesto toho tu čítam úplne zcestné osobné invektíva voči niektorým autám/značkám, porovnávaní neporovnateľného a naháňania vlastného ega...
TL_unicorn
31.12.2014 12:21 | |
+1 -0
*niektorí*
A7Xgates
31.12.2014 13:11 | |
+16 -1
napisal si univerzalny prispevok, ktory by si mohol pouzit v HOCIKTOREJ diskusii na tomto webe, a mal by si pravdu. za toto by som sa kludne aj podpsial
baymotwer
31.12.2014 11:25 | |
+6 -3
Sú sviatky, dovolenky, toto je len recyklovaný test (bežná novinárska prax) aby sa sem klikalo a nezaspalo sa tu. Tento test tu bol už vo februári.
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×