Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Spotreba podľa výrobcu: Mimo reality?

114 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
Sakino
29.3.2013 09:18 | |
+0 -2
Moja spotreba ze nizsia ako spotreba uvadzana vyrobcom, taka moznost mi chyba v ankete, urcite by som ju oznacil.
firechiken
20.3.2013 17:01 | |
+1 -0
ja sa v pohode zmestím do 13l ked dodržujem rychlost
lonely47
20.3.2013 16:47 | |
+1 -1
pri niektorých automobiloch je reálna, ale musí byť určitá teplota ovzdušia, vozovky, nesmie fúkať protivietor, a hlavne brzdiť motorom, potom sa dá urobiť priemer aj lepší ako je uvedené, zmieril som sa že spotrebu 5,3l/100km urobím iba tak ráz za rok ;-D ale od 5,6ldo 6l sa dostanem od od jara do zimy,
renaaato555
19.3.2013 21:34 | |
+1 -2
Mam Ford Galaxy...rok vyroby 2008 85kw..Spotreba na papiery 6,2...ja som mal 6,5 - 7..Urobil som par zmien a teraz mam 4,5 - max 6. Tie zmeny - drahsi diesel a kvalitnejsie pneu.
pleomax1
19.3.2013 21:32 | |
+0 -0
Mam Fabiu Monte Carlo 1.2 tsi 77kW, Spotreba podla vyrobcu je : mesto 6,7, mimo mesto 4,5 a kombinovana 5,3. Realita je takato, mesto sa da jazdit za cca 6,5 az 8 litrov,podla toho ci sa trosku ponahlate alebo mate kopu casu. Mimo mesto sa da dosiahnut minimalne 5,2 a aj to na 185/55 R15 pneu (zimne) a to si este dovolim povedat ze som brzda na ceste! Normalnou plynulou jazdou, ziadne brzda plyn ma vychadza na cca 5,9 litra. Na 17kach pneu co mam origo to je takych 6,8 litra. A kombinovana spotreba ktoru uvadza vyrobca 5,3 mam na 15tkach 6,0 a na 17tkach 7,2. Jazdim 50/50 mesto/okresky. A este raz podotykam, niesom brzda premavky,nejazdim stylom brzda plyn a jazdim predpisovo, max 100km/h. Celkova spokojnost s motorom je slaba. Co sa tyka objemu a vykonu auto ide super, spotreba nieje zla, samozrejme podla stylu jazdy. Mala poistka a servisne naklady. Ale kvalitovo a pocitovo sa mi nepaci. Jednoducho poviem, uz by som si ho nekupil. To je moj nazor.
pleomax1
19.3.2013 21:35 | |
+1 -0
Zabudol som doplnit sportebu na dialnici. Vyskytujem sa tam velmi zriedka no jazda NR - BA jazda maximalne dve osoby bez batoziny, rychlost 110-130 za cca 6,5 litra. Druha trasa NR-PE, 5 ludi v aute plus plny kufor rychlost okolo 120 spotreba okolo 7,5 litra.
peter07101
19.3.2013 20:06 | |
+0 -5
Najlepší je rozdiel u nás. Otec jazdí 7-8L/100km a mojou technikou jazdy sa vždy dostanem cez 15 litrov :D :D Mám rád živšiu a svižnejšiu jazdu.
m1lan
19.3.2013 20:13 | |
+9 -0
takých čo si myslia že dať plyn k zemi je umenie jazdí vela po cestách :))
interceptor
19.3.2013 19:03 | |
+0 -5
Ja mam VW golf Variant 1.9TDI 77KW, Bluemotion v papieroch mam 4.2l/100km moja priemerka pri denno dennej trase BA - DS je 3.6l/100km Takze v mojom pripade je to opacny extrem ale ak by som jazil len v meste tak teda v BA a stal na kazdom semafore ako je to tu zvykom tak 4.7l/km
interceptor
19.3.2013 19:13 | |
+0 -4
Ale ked je naozaj priaznive pocasie a teplo tak sa mi podarila aj lepsia spotreba http://imageshack.us/photo/my-images/20/25924495169808160817715.jpg/
trud
19.3.2013 19:44 | |
+3 -0
Kuzelnik :) priemrna spotreba 1262 majitelov tohto auta je podla spritmonitora 5,64 :)
Strecho
19.3.2013 22:21 | |
+2 -0
Tak to sa neoplatí kupovať Toyotu Prius,že?Tá hybrid,nová 2012 má cca 4,7. ;-D Po rovine....
dizzy180
29.5.2013 18:46 | |
+2 -3
;-D Toto je realna spotreba? Velmi sa mi verit nechce jedine ak by cela cesta isla dole briezkom... Spotrebu aku udavas maju hybridy a nie tdi VW. Normalnou jazdou nehrozi.....
peterdaubner
19.3.2013 18:43 | |
+2 -0
Mam Focusa combi 1,6TDCi 80kw,vyrobca pise kombinovanu 4,3l.Bola by realnalen na dlhych trasach nad 300km.V skutočnosti leto/zima s klimou 5l pri uspornej jazde.Ale nie vzdy ma človek tolko času/nervov/aby chodil ako lekvar...
P4tr1ck64
19.3.2013 18:36 | |
+0 -0
www.spritmonitor.de (Y)
jar-18
19.3.2013 17:41 | |
+0 -5
Všetko záleži na štýle jazdy.Ak jazdite aj po meste na 5-stupni tak je spotreba ovela menšia ako v papieroch.Zaleži na motore ,prevodovke a pneumatikách.
Ludovit.Pajer
19.3.2013 18:20 | |
+4 -0
ako mozes jazdit v meste na 5.prevedovom stupni....Jedine ,ze mas stastie a ide cez mesto dialnica :-(
peterdaubner
19.3.2013 18:34 | |
+0 -2
Ludovit co to trepes????
M.c.h.a.e.l
19.3.2013 18:38 | |
+2 -1
Režim mesto znamená časte brzdenie, rozbiehanie a státie v kolonach tak o nejakej 5ke je viac menej zbytočné hovoriť
1.2.3.Nezmar
19.3.2013 19:23 | |
+2 -5
nesúhlasím, dnes je móda vytáčať motor do otáčok, čo je úplne zbytočné, piaty stupeň sa dá kľudne radiť aj v meste, brzdenie zvyšuje spotrebu, ak sa jazdí s rozhľadom, dá sa aj brzdenie eliminovať a využívať dobeh motora. Všetko záleží na štýle jazdy, ktorá vie urobiť v pokoji o 10-15% nižšiu spotrebu, ako je deklarovaná v dokladoch. Osobne nemám problém pri bežnej kombinovanej premáívke dosahovať spotrebu o 20% nižšiu ako je udávaná v dokladoch (škoda fabia 1,4SDi spotreba do 3,5, v papieroch 4,6, škoda felicia 1,6 spotreba 5,5-5,7, v dokladoch cca 7, opel 1,7DCTi spotreba 4,5, v dokladoch 5,0,....). Takže skutočne treba mať sluch, rozumieť motoru, sledovať premávku a šetríme nielen peňaženku, ale aj životné prostredie, či vozidlo.
A7Xgates
19.3.2013 19:27 | |
+3 -0
ak diesel podtacas v meste na 5. stupni tak ho velmi nesetris
Steffo1
19.3.2013 19:50 | |
+6 -1
diesel by som na 5 ke nepodtačal.. niči sa dvojhmota ktora bude drahšia ako ušetrene peniaze na spotrebe
multidrit
19.3.2013 20:22 | |
+2 -1
dobre napisal.ako mozes jazdit na 5.stupni po meste?????????
jakubko4ever
19.3.2013 20:50 | |
+1 -2
TAKTO Jazdil som už na VW Touareg 2,5 R5 či Mercedes R 320CDI 4Matic.V Touaregu to číslicou ukazuje,v MB si to viem zrátať,že pri 50-55km/h auto automaticky radí piaty prevodový stupeň,čo je okolo 1300 rpm.Spotreba je pritom nižšia,akoby malo ísť na štvrtom. Myslím si,že keby to tak správne nebolo,tak by ich tak tie automobilky nenastavovali. Uvediem príklad BMW X6 M ktorá jazdí v mestskej premávke.Všimnite si,na akých otáčkach točí pri 50ke.Začína to niekedy v 0:45. http://www.youtube.com/watch?v=6s0ON36FygQ
A7Xgates
19.3.2013 21:33 | |
+0 -0
lenze tie prevodovky su asi aj inak odstupnovane
nesertema68
19.3.2013 22:26 | |
+6 -1
nechaj ho))) nech ho setri dalej)))) jazdit na 950 otacok,to je to,co setri palivo a penazenku najma to ide zamatovo tichucko))))
jakubko4ever
20.3.2013 01:47 | |
+0 -0
Ten Touareg má šesť stupňov,takže si nemôže dovoliť nejaké extra dlhé odstupňovanie ako dnešné osem-stupňové.Mercedes sedem.Každopádne si myslím,že to s tým nemá nič spoločné.Ľudia sa len snažia tvrdiť,že tých 1100-1300 otáčok je na kľuku priveľká záťaž a motor sa "dusí". Tak nech mi teda vysvetlia prečo tie automaty radia pri 50ke päťku...
Ludovit.Pajer
20.3.2013 14:21 | |
+0 -0
ja jazdim obcas VW van,6 stupnova prevodovka a 5. prevodovy stupen zaradujem pri rychlosti nad 110km/h..... :-( otacky ti nenapisem,lebo jazdim rozne auta,ci uz osobne alebo nakladne,to si nezapamatam,ale keby si natom trval, piatok mozno budem vediet ;-D Isuzu som mal automat,ale 5. prevodovy to tusim preplo pri otackach nad 1600=okolo 60km/h???to uz je par rokov.......... :-(
Ludovit.Pajer
20.3.2013 14:24 | |
+0 -0
ako vies,ze je tam 5? :-( kratko som jazdil Volvo automat asi 18 rychlosti???nepamatam sa ,ze by mi to niekde pisalo,ze je tam 1.2. alebo 18-ty prevodovy stupen,ale mozes si u vela vozidiel prepat na sportovu ,,jazdu" :-|
MAROSKO888
20.3.2013 23:20 | |
+0 -0
úplne súhlasim, hlavne s prvými 4 odstavcami a poslednou vetou, konečne niekto kto aspon teoreticky vystihol pointu úspornej jazdy
MAROSKO888
20.3.2013 23:25 | |
+0 -0
a samozrejme aby sa niektory experti hned toho nechytali tak dost záleži aj na type motora a sprevodovaní motora co sa týka jazdenia na tom danom prevodovom stupni
MAROSKO888
20.3.2013 23:30 | |
+0 -0
no predstav si že v niektrorých mestách sú aj kopce..:D PR: nissan primera 2,0 16V perfekty krutiak už pri 1800 otačkach, vôbec sa netrapi, samotny výrobca uvádza že sa dá jazdis s 5prevodom od 55 - 200km/h. samozrejme že na 5ku nepojdeš naložený alebo niede do kopca s 15-20 percentnym stúpaním.
MAROSKO888
20.3.2013 23:39 | |
+0 -1
v podstate súhlasim, ale každé jedno auto sa chová inak resp každý motor a prevodovka, tie modely ktoré si napsísal sú silné diesly, čiže je to dosť špecifické. a viesť polemiku na aký prevodový a kde sa ako dá jazdit je trosku smiešne.
trud
19.3.2013 17:01 | |
+3 -2
V podstate sa s benzinom dlhodobo neda dostat po 5 litrov, a naftakov co jazdia dlhodobo pod 5 litrov je zopar.Zatial co "papierovych" aut je pod 5 litrov hromada .) Skratke test absolutne neodraza realne podmienky,dobra pomocka je spritmonitor.de, ak tam zadava udaje stovky majitelov , u niektorych modelov tisicky ma to uz urcitu vypovedaciu schopnost. Staci si pozriet 50 najuspornejsich modelov. http://www.spritmonitor.de/en/evaluation/economic_models.html
MICKO270
19.3.2013 16:38 | |
+0 -3
ja starostlivo meriam a mozem povedat ze to co uvadza vyrobca mi vzdy sedí. peugeot partner 1,6hdi. audi a4 2,6 v6, omega 2,0dti , audi a4 1,6 a kopa inych.....
A7Xgates
19.3.2013 16:58 | |
+8 -0
mam taky pocit, ze pri stredne velkych kubaturach to sedi najviac...ale skus to dosiahnut s nejakym 1- litrovym vysavacom, tak to je nemozne
eric987
19.3.2013 15:19 | |
+1 -0
kde su tie casy ak sa uvadzalo normalne pri 90tke, pri 110tke, pri 120tke tie udaje nieco znamenali a nie tie bludy ala EU. by som bol zvedavy kto jazdi mimo obce 63 ;-D ;-D ;-D
ifanes100
19.3.2013 14:51 | |
+5 -0
new golf VII, 1.2 TSI, 77kw, najazdených 2340 km... papierových 4,8 l/100km... zatial realita 6,5 l/100km denne spravim 70km práca/domov na úseku obec - mimo obce - obec... jazdím podľa predpisov... trasu jazdím uz niekoľko rokov, doprava je na nej odľahčená, plynullá a nie je dôvod na nej jazdiť plyn - brzda... uvidíme ako pôjde spotreba dole po viac tisícoch km a po zime...
eric987
19.3.2013 15:09 | |
+1 -2
pri tsi-cku az az dobre spotreby robis myslim ze moc menej ti uz ani nepojde max 0,1 - 0,2 l
leon250
19.3.2013 16:51 | |
+0 -0
Dobrý den,rad by som som sa spýtal ,ako ste zatial spokojný s tým autom? Totiz,vazne uvazujem o jeho kupe ,presne s tym motorm co mate vy.Budem vam vdacný za informacie.Dakujem
ifanes100
19.3.2013 18:11 | |
+5 -0
s autom som doposiaľ nad mieru spokojný( pre obraz, predtým som jazdil s fabia II, ford focus, kia sorento), výkon postačujúci, živé, komfortné, priestné a perfektne odhlučnené, sám som bol prekvapený.. mám ho v comfortline výbave plus doplnkovú výbavu tvoria parkovacie senzory, metalíza a dvojzónová klíma... V skutku v tejto výbave mám všetko čo potrebujem... Spočiatku mi vadilo jeho odstupňovanie hlavne prvý a druhý prevodový stupeň, ale po pár km som sa s nim vžil... Priplácať si za asistenčné systémy ako je lane asist je úplne zbytočné, na našich tankodrom cestách, vidieku úplná zbytočnosť a za zlého počasia aj tak výrobca odporúča ho vypnúť, systém start/stop ma tiež dosť otravuje(aj tak nefunguje pri nezapnutých pásoch, alebo zapnutej klíme), ale jeho vypnutie je rýchle (na stredovom panely). Neskôr nutná investícia padla na gumové rohože (originál okolo 100€, ale objednajte si ich ako ja z novej O3, ak chcete originálne, pretože sú najlacnejšie(40-30€) a taktiež pasujú tie z nového seatu leon (61€) a lapače nečistôt/stierky (ozaj nutná vec, lebo večne som mal auto špinavé až po okná a chodcom som tiež radosť nerobil (hoc nevedome). Taktiež si dajte pozor na úložný priestor pred spolujazdcom, nedostatok som našiel v tom, že ak som vletel pravým kolesom do výtlku skrinka sa otvorila, chyba bola odhalená už z počiatku pri jeho preberaní a hneď odstránená (bola tam nejaká lepka z výroby). Toť vše z mojich doterajšich postrehov, technické problémy zatiaľ žiadne =D =D (hoc ma pred ním všetci varovali) a iné nedostatky som nepostrehol. Ak máte nejaké konkrétne otázky, pýtajte sa.
Ludovit.Pajer
19.3.2013 18:23 | |
+1 -1
golf je dost tazke auto a motor 1,2L je na jeho vahu dost maly,mam VW Polo 1,2L to je tiez dost tazke na ten motor,ale stale lahsie ako golf...potom sa to samozrejme prejavy na spotrebe :-(
matty7
19.3.2013 18:43 | |
+0 -0
No ja by som v tomto optimista nebol. :-(
leon250
19.3.2013 19:01 | |
+1 -0
Dakujem pekne za odpoved .Aky mate dojem z toho motora? Bol som skusat ,1,2 63kw a uz ten sa mi zdal dostatocne silny na dané auto.Myslím ,ze 77kw bude este lepsí.Dufam,ze vydrzí,lebo mam trocha obavy nakolko som doteraz turbo benzín este nemal ale myslím ze podobnu dilemu riesili ludia ked sa prechadzalo z hladkych dízlov na turbo dízle.
Tomac
19.3.2013 19:33 | |
+1 -0
Golf Plus 1.2 TSI 77kW DSG, takže pri 50km/h zaradená 6-ka, najazdených 3100km 95% v meste, spotreba 7,3l/100km (papierová mesto 7,3l/km) Neviem nakoľko to ovplyvnia tie príšerné Matadory, čo pôjdu okamžite po prezutí do koša, ktoré sa na snehu správajú ako letné pneumatiky.
Tomac
19.3.2013 19:36 | |
+0 -0
samozrejme papierová je tiež na 100km :)
ifanes100
19.3.2013 19:58 | |
+0 -0
no s týmto by som nesúhlasil... výkon motora (105 k) je dostačujúci aj na tú váhu necelých 1,3 tony a pomerne živý a na ceste dostatočne agilný... treba vyskúšať... dokonca bol môj kolega milo prekvapený aký je živý a to vlastní seat leon II (102k). Treba vyskúšať.. ;)
ifanes100
19.3.2013 20:00 | |
+0 -0
stavím sa ze hovoríte o matador nordica, tie mam na nom obuté tiež... des a hrúza
ifanes100
19.3.2013 20:09 | |
+1 -0
Ako som už uviedol vyššie, motor je dosť živý a agilný, suverénny a s dostatočnou rezervou výkonu ak je treba... pre silnejšiu 77kw verziu som sa rozhodol bez váhania hlavne aj z dôvodu 6 stupnovej prevodovky...
Strecho
19.3.2013 22:40 | |
+0 -0
HM?K tým pneu-mal som už kadejaké gumy obutéale zatial najsamhoršie boli Barum zimné!Ale tiež som mal aj Good year a nič moc...
Ludovit.Pajer
20.3.2013 14:30 | |
+0 -0
ja som nepisal o tom kolko ma KW,alebo koni,ale aky je tazky :-( aj nakladne vozidla,ak si vodic chce vypocitat spotrebu musi to vynasobit krat kg....je rozdiel ak je auto 800kg a 1600kg,samozrejme sa to rozdielne prejavuje u motora 1.0L a motor co ma 3.0L/kw
ifanes100
20.3.2013 17:10 | |
+1 -0
áno viem pochopil som.. a ja vám hovorím, že na tú hmotnosť je motor dostatočne silný a auto dostatočne agilné... mne a mojím potrbám stačí... (a kľudne by mi stačilo aj spomínané polo 1.2, viezol som sa v nom, nemal som výhrady, ale priestor je priestor) ale škoda písať... treba skúsiť...
Jaster_1
19.3.2013 14:40 | |
+2 -0
ja mam citroen xsara ***sso 1,6 rv 2000 cize ziadna klima a nic podobne a na dlhe trasy som v pohode , horsie je to na kratke cize studeny motor a caste radenie rychlosti a jazdim normalne nie ako pretekar
Lukicek
19.3.2013 14:13 | |
+3 -0
ja mam na opli okolo 7 uvadzanu ... a v lete mam 4,5-5l/100km , v zime 6 ,takze nestazujem si :D
eric987
19.3.2013 15:16 | |
+0 -0
atmosfericky benzin ze? aj mne astra aspon podla palubaka zerie cca 7 (papierovo 6,6) a to ma len 500 km ubehnutych takze mala by este klesnut
Matrix1116
19.3.2013 13:35 | |
+0 -7
Takže ďalší príspevok, Mám Audi A4 model B7, 2,0 TDI 103KW....Spotreba udávaná výrobcom je 5,7....5,7 spotrebu mám keď som otočil 900km na dialnici, 300 km vedľajšie cesty a mesto.....nádrž 70L..čiže priemer 5,7 LITRA !!! po dialnici 135km/h - tempomat (ako doplnky v aute subwoofer - čo zvyšuje tak isto spotrebu - zaťažuje alternátor, v lete klíma...nemám spotrebu nad 6 litrov ...jedine ak silno fúka oprati....) ....ak jazdím mimo mesto a mesto ..v meste 55 km/h, mimo mesta 90 km/h a hrám sa s plynom dá sa jazdit okolo 4 L...papierová je 5,7 kombinovane podotýkam...takže musím chodiť po dialniciach nech mám papierovú spotrebu.. inak dosť nižšie...sťažovať sa nemožem.....
IGORS111
19.3.2013 11:41 | |
+2 -7
Ja mam jednotkovu octavku tdi 81kw 2000r.v. a ta žere aj po 400 000 km tak ako ma a ešte aj menej ako je pisane v papieroch.Spotreba je len v našej nohe,nič viac nič menej (samozrejme ked je auto v poriadku) a netreba vypisovať tu vedecke članky:)))
branislav.laurinec
19.3.2013 13:04 | |
+0 -2
ahoj zabudol si nato, že máš octavku človeče. zlaté auto. najhoršie odchýlky čo mám zmapované majú hyundai, fabia a bmw.
1qake2
19.3.2013 14:20 | |
+0 -1
No ja vám neviem ale kolega v práci má Octaviu MK1 66kW a tvrdý že má 2.9l na 100km. No zázraky sa dejú :)
Ludovit.Pajer
19.3.2013 18:26 | |
+2 -0
ja som jazdil Octaviu,tiez to bol asi rocnik 2000,a to auto malo spotrebu pod 5L!!!
1.2.3.Nezmar
19.3.2013 19:28 | |
+0 -0
hej, ak ide z kopca ;-D , spotreba 2,9l je total nereálna, kolega zavádza, možno mu v istom režime ukáže spotrebu 2,9, ale celkovo je to total haluz
nervak42
2.12.2014 17:57 | |
+0 -0
1,9 TDI Oktavia 1 .....tam mozes robit co chces, nad 5- 5,5 litra nevybehnes.....ak to teda nie je totalne vylagrovane ;-)
Odin-16
19.3.2013 11:30 | |
+1 -0
mam lexus is200 a da sa povedat ze skor ano ako nie splna dane parametre v meste udava spotrebu 12,9 ale mavam tak 10 vedel som ake auto si kupujem a na tej spotrebe mi az tak nezalezalo osobne odporucam tuto stranku ak chcete vediet aku realnu spotrebu ma auto u spotrebitelov http://www.spritmonitor.de/
A7Xgates
19.3.2013 16:59 | |
+0 -0
vdaka za stranku, hodi sa
dj-dave1
19.3.2013 10:27 | |
+0 -0
BMW nam ukazuje presne, aj X5, aj 530d Touring, Volkswagen Multivan klame 20-25% a Smarta radsej nehovorim, to je strasne nieco! v TP je 4,7l/100km, v skutocnosti je 7,5-8,5l/100km!
Adobe
19.3.2013 10:55 | |
+4 -0
Je známe ze niektoré priemery sa dajú dosiahnuť a niektoré firmy sú skorej "novinári" .Asi by sa mal urobiť pre výrobcov aut nejaký protokol podla ktorého by uvádzali tieto údaje aby boli ako tak porovnateľne
Ludovit.Pajer
19.3.2013 18:29 | |
+0 -0
Multivan (samozrejme je vela modifikacii),aku ma nadstavbu,ja to obcas jazdim,ma to 6 stupnovu prevodovku,ale 6. stupen netaha niekedy ani dolu kopcom,nikdy by som to nekupil :-D
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×