Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Fyziku otázka prednosti nezaujíma: Auto vs. chodec

36 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
1soda
6.12.2018 09:21 | |
+0 -0
Ja asi skusim jeden projekt ....skryta kamera na chodcov aby sme videli realitu....ono v "nebi" prist a pytat,preco som mrtvy ,ved som bol na prechode pre chodcov,bude uz asi neskoro zistit,ze nevedomost a zle vysvetlenie si prechodu neoklame fyziku. Zasadny problem vidim,ze drviva vacsina chodcov netusi o svojich pravach a povinnostiach,kedze nikdy vyhlasku ci zakony necitali. A zdravy rozum sa dnes nenosi....ved som na prechode!. Stalo sa mi par krat,ze som chcel zastavit ,otocit sa a ist 50 rocnemu cloveku rozbit hubu,kedze doslova skocil na prechod 40m pred autom a ked som presiel okolo zacal mi nadavat do 7070tov,ze ved je na prechode. Ak je tak sprosty ze si neuvedomi,ze auto ho moze zabit a odvolava sa na prechod,nepomohlo by mu ani to rozbitie huby za jeho slova....a mne tiez nie. A som velmi rad,ze sa uz stretavam aj so slusnymi ludmi,ktori sa presvedcia ci mozu prejst,pripadne zastavia a udrzuju ocny kontakt s vozidlom ci somnou a nasledne mi je potesenim ich pustit...zaco aj vela krat podakuju ,coho si vazim a odzdravim. Som aj biker a viem,ze cez prechod je biku zakazane jazdit ,ale je to bezpecnejsie ako ist hocikde inde,tak chodim a cakam ci ma niekto pusti. Vela vodicov netusi ze biker v sedle biku je cyklista a nema pravo ist cez prechod,dokonca to ma zakazane,co mi ale nebrani im podakovat a prejst. V krajnom pripade zosadnem z biku a som regulerny chodec. Vela ludi nadava na vodicov,ale nalejme si cisteho vina,chodci su vela krat vacsie prasce ako vodici,pricom chodec je ten,kto moze umriet. Pekny clanok .
dominic3
17.10.2012 22:27 | |
+7 -10
jednoduche riesenie ak sofer vidi chodcu stat na xchodniku a ten hodec ma namierene prejst cez prechod tak tym padom je auto povinne zastavit a pustit ho . KONIEC !!!!!!!!! nie viac o com debatovat.
pikatchu6754
18.10.2015 14:48 | |
+3 -1
Aj keď mi chodec ukazuje ze mozem ist?A nechce prejsť A je v strede prechodu
1soda
6.12.2018 09:10 | |
+0 -0
8/2009 Z.z. Osobitné ustanovenia o chodcoch § 53Chodec nesmie vstupovať na vozovku, a to ani pri použití priechodu pre chodcov, ak vzhľadom na vzdialenosť a rýchlosť prichádzajúcich vozidiel nemôže cez vozovku bezpečne prejsť.
ferdo39
17.10.2012 14:13 | |
+6 -2
Ak neskoro začnem bzrdiť, alebo mi chodec skočí pod kolesá, je jedno či idem 40-60 km/h, jedine zákon zaujíma, koľko som išiel. Chodeci si život nevážia, často za zlého počasia, hlavne, ked prší a je tma si myslia, že ked oni vidia vás (vaše svetlá), tak aj vy vidíte ich, aj ked majú všetko čierne! radi skáču pred kolesá na prechodoch, lebo všade sa hovorí chodec má na prechode prednosť, čo je kravina, aj pre chodcov platia pravidlá. čiže chodec vás nesmie ohroziť, nesmie vás donútiť núdzovo brzdiť, alebo výrazne zmeniť smer. Preto sú dobré čelné kamery, ak zrazíte chodca na prechode, bez dôkazu ste vinný, aj ked to nebola vaša chyba. Ale je to úplne jedno, lebo ja z auta vystúpim a dostanem podmienku, ale chodec môže zomrieť, ochrnúť,... mať následky
zlatyanjel
19.10.2012 00:16 | |
+3 -3
Ahoj ferdo39 v jednej veci s tebou súhlasím a to s tým jak si písal že chodia v čiernom oblečení tak to máš šancu zbadať asi len pár metrov keď ideš za zlého počasia a ešte ak nie je cesta dostatočne osvetlená. Ale zase s tým nesúhlasím jak si napísal že chodec ma na priechode pre chodcov prednosť lebo to je ozaj pravda chodec ma naozaj prednosť na prechode a vodič musí mu dať bezpečne prejsť na druhu stranu komunikácie (druha strana priechodu ) .Ale len za týchto podmienok : 1, ak z opačného smeru zastavilo motorové vozidlo a dalo prednosť chodcom bezpečne prejsť cez prechod. 2, alebo ak je aspoň jednou nohou už na priechode pre chodcov V prípade že ťa náhodou uvidí hliadka policajného zboru ( dopravnej polície ) alebo nejaká iná štátna tak sa nečuduj prečo ťa zastavujú a keď sa ťa opýtajú že čoho si sa dopustil akého priestupku tak je to nedanie prednosti bezpečne prejsť cez priechod pre chodcov za to inak je bloková pokuta do 125 Eur a v prípade že nebodaj by sa to stalo viac krát tak prídeš o vodičský preukaz a myslím si že to nikomu za to nestojí a zvlášť v dnešnej dobe keď každý peniažtek je fajn mať v peňaženke a či čakám 10 sekúnd až 30 sekúnd na priechode tak čert to vem ale viem že nikto mi nič potom nemôže :) . A keď si myslíš že aj tak je kravina dávať prednosť chodcovi na priechode tak sa potom niekedy opýtaj dopravného policajta alebo aj normálneho štátneho či to tak je. Ale jak som už nižšie písala tak pre autosalón to vravel viceprezident Policajného Zboru pán Ábel . A tiež s tou podmienkou to nie je až tak lebo tu podmienku to by si dostal to hej ale potom by sa isto aj inak riešilo či ma nárok na odškodné chodec a ak hej tak platil by zrejme vodič a ak by mu bola uznaná ujma na zdraví z doživotnými následkami tak to verím že nikto by to nechcel potom platiť :-| .A v tej najhoršej verzií že by chodec zomrel tak to by len s podmienkou by si určite ako vodič neskončil a hlavne ak by uznali vodiča vinníkom nehody :-| . prikladám link
zlatyanjel
19.10.2012 00:37 | |
+3 -1
Sadzobník pokút môžte si stiahnuť : http://i.sme.sk/cdata/5/65/6503445/pokuty1.pdf http://i.sme.sk/cdata/5/65/6503445/pokuty2.pdf http://www.profivodic.sk/sadzobnik_pokut_ukladanych_v_blokovom_konani Ľudia prosím buďme jeden k druhému ohľaduplní každý máme len jeden život a nie je nič horšie si myslím ak mu pri dverách zazvonia a oznámia že príbuzný alebo člen rodiny je v nemocnici lebo sa stala nehoda alebo ešte v tom horšom prípade že podľahol zraneniam . České ministerstvo dopravy a spoločnosť BESIP - Bespečnosť silničního provozu natočili videa s textom Nemyslíš -Zaplatíš . http://www.youtube.com/watch?v=XF22TbKdqe0 http://www.youtube.com/watch?v=otgH6sFECoM Ľudia dávajme na seba pozor a aj na druhých. Lebo stačí len pár sekúnd a môže sa stať nešťastie :( Prajem všetkým veľa šťastných kilometrov bez nehody . :-)
DeWiLeS
17.10.2012 12:21 | |
+1 -7
Auto vs. chodec ? :D Toto je fakt dobrá sprostosť, chodec na rozdiel od figuríny vždy nejako zareaguje, hej keďže je živý a vie dýchať :D určite netrafí hlavou do čelného skla, čo je jedna vec a od kedy figurína váži toľko čo človek ? :D
ferdo39
17.10.2012 14:14 | |
+1 -0
bohužial trafí hlavou sklo,alebo kapotu, tie sily, ktoré na neho pôsobia nedokáže prekonať, ale narozdiel do firuguríny, sa väčšinou podvedome telo na náraz pripraví, stuhne, adrenalín, vystrie ruky, stiahne svalstvo,... čiže dôsledky nie sú tak hrozné, ak sa jedná o zdravého jedinca zo svalovou hmotou
Tomaskos35
17.10.2012 14:21 | |
+3 -0
Fakt sprostosť je Váš príspevok. Väčšinou pri nehode chodec je len ako štatista, a nema šancu zareagovať. Stačí že chodec vybehne 10 metrov pred autom, kde auto ide 50km/h tak nestihne ani vodič a ani chodec zareagovať pričom reakčný čas človeka je približne 1se*** čo prestavuje cca 14metrov. Čo sa týka hlavy v čelnom skle, tak to záleží od typu auta a od výšky konkretnej osoby, ale možeš si byť isty že hlava smeruje takmer vždy na čelné sklo. Neviem ako si to predstavujete s tou fugúrou, že či je z molitanu alebo z čoho?? Tie figúry su špecialne určene práve na taketo testy, takže maju podobne vlastnosti ako človek, a medzi tie vlastnosti patrí aj hmotnosť každej časti tela tak aby to zodpovedalo čo najviac ludskemu telu.
krasavec121
17.10.2012 12:03 | |
+2 -2
ale sak viacmenej to je chyba chodcov ked nedavaju pozor ked ide auto ...sak ked je predpisana 50tka tak auto stihne zabrzdit takmer okamzite aj pri 60tke ...ale ked asize mu vbehne do cesty tak jasne ze nema sancu ani stihnut zabrzdit.....to je podla mna blbost an entu co tu riesia ..
RamoS
17.10.2012 12:43 | |
+5 -4
Vážený pane... Takmer okamžite auto isto nezabrzdí - to si myslíte len Vy, nakoľko ste zrejme ešte veľmi mladý a neskúsený :). Pozrite si napríklad stránku: http://www.autorubik.sk/technika/brzdna-draha/ Z 50 km/h je to cca 26,3 m zo 60 km/h cca 34,7 m na suchej vozovke. To je rozdiel nejakých "zanedbateľných" 8m = mohol ste už stáť a nezraziť chodca. Samozrejme lepšie autá majú lepšie brzdy, ale na mieste nezastavia. A samozrejme súhlasím, s tým, že chodci sa často správajú nedisciplinovane a nemajú žiadne skúsenosti s premávkou! Podľa mňa by mali školiť ľudí pomocou masovokomunikačných prostriedkov, napr. zaradiť do správ pomerne často nejaký náučný príspevok o doprave, alebo prerušiť telenovelu a namiesto reklamy tam dať taký príspevok. Alebo to zahrnúť do seriálov ako Panelák a podobné hlúposti. Predpísaná rýchlosť tu nie je na to, aby sa porušovala, alebo aby sme boli obmedzovaní - je tu pre našu bezpečnosť!!!
ferdo39
17.10.2012 14:17 | |
+0 -1
škodovky mali pri 50 km/h dlhšiu dráhu ako dnešné autá pri 60 km/h a nikto to neriešil. škodovky lietali 60/90/130 moderné autá s modernými systémami a gumami musia chodiť 50/90/130. Ja by som dal mesto 50, dedina 60 a ostatné rýchlosti tiež hore, čiže 50-60/110/160, len to yb policajti nič nevybrali, lebo 110 mimo obce a 160 na dialnici sú najčastejšie rýchlosti
ulicnik24
17.10.2012 17:59 | |
+2 -0
predpisana rychlost sa zaviedla na to aby sme setrili PHM
hipi
18.10.2012 07:29 | |
+3 -1
v rusku su najcastejsie rychlosti take, ake vie auto na danej ceste vytvorit. To znamena, ze v rusku by to mali uzakonit? tvoje rychlosti su len tak vytiahnute z brucha, absolutne nepodlozene ziadnymirelevantnymi udajmi, dopadmi, nicim. Je to jednoducho tvoje subjektivne zelanie, ktore je uplne mimo realitu. Asi na rovnakej urovni, ako keby si napisal, ze lietadla lietaju 800kmh, tak by si to chcel uzakonnit aj na cestach
dominic3
8.11.2012 22:24 | |
+3 -5
ty si riadny *** :D :D vidim ako respektijes chodcov by ma zaujimalo ako si si dokazal spravit soferak ved mas jasne napisane ze chodec ma prednost a ty mas davat pozor na to akou rychlostou ides na aute a nie chodec co si o sebe myslis ze ked mas auto tak si borec, frajer ci co :D kks by som ti rozbil auto keby si ma nepustil cez prechod a nic by si stym nespravil ;)
longobongo1
17.10.2012 11:45 | |
+4 -1
úplne smiešne. Sám autor članku uvadza že ani pri 50 by chodec neprezil. Ked neprežije pri ani 60 tak je to jedno. Z toho jasne vyplýva že 50 tka je len na buzeraciu vodicov a vyberanie pokút. Rovnako ako je uplne jedno či na dialnici naburate v 130 alebo v160tke. Je to fatk jedno aj tak ste na mraky. Preto sa aj crash testy robia len od 40-60 km/h lebo potom uz je to jedno. Predchadzaniu stretu s chodcami treba riešiť inak než buzeráciou za rýchlosť. Ako spravne autor uviedol, uvedomenie si dopravnej siutuacie aj zo strany chodcov aj vodičov. Cogito ergo sum. Kto nerozmýšla - nie je.
RamoS
17.10.2012 12:46 | |
+2 -1
Potom by bolo ideálne zaviesť 30 km/h v obývaných zónach ;). Súhlasím, že všetko je o uvedomení si dopravnej situácie. Neznášam bláznov, ktorí si to ženú okolo zaparkovaných áut v miestach, kde môže kľudne niekto spoza tých áut vybehnúť. Poniektorí z nás asi nemajú hlavu na premýšľanie, ale na parádu, alebo si neuvedomujú dôsledky možnej havárie. Alebo poniektorí sú možno aj toho názoru, že "...hlavne, že sa mne nič nestalo..."
rastaman1710
17.10.2012 14:00 | |
+0 -0
30km/h v obyvanych zonach uz davno je; staci na to znacka Obytna zona a hned mate predpisanyu 30-ku
ferdo39
17.10.2012 14:18 | |
+3 -0
v obytnej zone je 20 km/h
longobongo1
18.10.2012 21:56 | |
+0 -2
treba predpísať 10km/h , to by bolo super. Podla hesla "všetko špatne, zpátky na stromy"
ulicnik24
19.10.2012 21:14 | |
+0 -0
treba zaviezt chodcov s cervenymi zastavkami pred kazdym autom, aby sa nahodou chodci nevylakali :-D http://3.bp.blogspot.com/_CHG2GRbeET8/TGVol58gBqI/AAAAAAAAQEU/LQpkpVMI_WE/s1600/red_flag_a­ct_1878.jpg
rastaman1710
17.10.2012 09:21 | |
+9 -4
"No rovnako by si mali vstúpiť do svedomia aj chodci." Do kamena tesat tuto vetu! Uplne najradsej mam dochodcov, ktori sa vzdy a vsade ponahlaju a maju malo casu a ktori pod vplyvom TV Narkoza a TV Hnoj a ich pseudosprav pochopili, ze na prechode maju prednost - lebo tak povedali v telke. Akurat si neuvedomuju, ze aj ked idem 30km/h tak ak mi skoci do cesty 4m pred autom tak to neubrzdim. V zime ani nehovorim. Svojho casu sa mi pacil isty distingvovany panko v Octavii. Pred TPD v Petrzalke (miestni vedia) mu v zime do cesty vosla babicka, lebo ved ona ma prednost. Napriek namraze to pan vymanevroval (zaplat panboh krizovatka je dost velka a dalo sa to bez havarie). Nasledne zastavil, vystupil, pomalym kludnym krokom presiel k dotycnej. Tresol jednu po papuli, druhu, nasadol do auta a v klude odisiel. Snad si pani zapamatala.
THE_JOHN
17.10.2012 10:01 | |
+3 -7
No ale je pravda, že Slovensko má najsprostejších a najarogantnejších vodičov. Je jasné, že chodec by sa mal uvedomiť a neskočiť na prechod rovno pred auto. No mal by si aj šofér uvedomiť vzťah auto vs. chodec (dôvtipiť sa kto skončí horšie) a byť predvídavý, to znamená byť ohľaduplnejší, ak teda idem na aute a vidím niekoho sa približovať k priechodu, tak radšej zastavím, lebo môže sa stať, že chodec mi skočí do cesty, neodpadne zo mňa keď to urobím. Radšej stratiť pár sekúnd jak potom mať len zbytočné problémy v živote. V zahraničí tak šoféri uvažujú a púšťajú chodcov, tam nie sú šoféri retardovaní. Na Slovensku, ak šofér zbadá chodca na priechode alebo pred priechodom, tak dupne na plyn a dobre že nevyskočí s autom na chodník resp. mimo vozovky tak sa ťahá ku krajnici len žeby nemusel zastaviť na prechode a stratiť nanajvýš 30 sekúnd zo svojho drahocenného času, lebo príde niekam o 30 sekúnd skôr a "určite" ich zhodnotí lepšie. A najradšej mám takých šoférov, ktorí prechádzajú cez priechod, ktorí je označení na vozovke, zároveň pred ktorým a za ktorým sú retardéri, pred ktorým a za ktorým im ešte aj blikajú svetielká, ktoré upozorňujú retardovaných vodičov na retardér a priechod (asi z nejakého dôvodu tam sú tie svetielka a aj retardér a aj označený priechod). No takí šoféri, zastavia pred retardérom, prejdú cez neho a dupnú na plyn cez priechod (pravidelne ma na takom mieste tí psychopatia skoro zrazia). Debili. Pre šoférov by som popri skúšiek na vodičák zaviedol aj nejaké "antikokoD" testy, lebo to je neskutočné jakých ***ných šoférov máme v porovnaní so zahraničím.
ednitt
17.10.2012 10:41 | |
+4 -1
Takych par po papuli by si zasluzili viacery Dochodcovia su 100krat horsi ako deti Lebo ked vidim dieta ze sa na mna pozera som v klude viem ze sa nezblazni a neskoci do cesty Ale dochodca sa pozera a naschval vojde do cesty ved co on je dochodca a ja si musim uvedomit ze on ma vsade a vzdy prednost a ked nie vsak on mi ukaze Toto je v ich mozgu len si neuvedomuju ze ten mozog im odumiera rychlajsie ako si myslia Dalsia kategoria su korculiary Tym by som uplne zakazal koculovat po cestach kde jazdia auta Kazdy kto sa s tym stretol vie o com hovorim Korculiarsky pohyb dolava doprava no pre vodica nocna mora a pritom si jazdia mimo mesta kde je povolena 90tka Nasa policia sa moc zameriava na pokuty od vodicov pricom by sa viac mala zameriavat na vseobecny poriadok a ked chcu pokuty tak ich vyberat od vsetkych vcetne dochodcou chodcou korculiarov No ale to by museli makat lachsie je postavit sa niekde s radarom na okraj mesta a vyberat pokuty v klude a bez velkej namahy Vsak je tak pani polcajti
zlatyanjel
17.10.2012 11:23 | |
+4 -3
Pán rastaman 1710 tak s tým súhlasím že ak ide tesne pred prechodom v behne chodec pred auto tak nie je schopný vodič ubrzdiť .Ale bohužiaľ pravda je mnoho krát takáto jak ju opísal THE_JOHN že vodič nedáva prednosť chodcovi na prechode pre chodcov aj keď je vyznačený dopravným značením a často krát aj zrýchli ale nájdu sa vodiči ktorý sú slušný a zastavia na tých maximálne 30 sekúnd aby ľudia prešli na druhú stranu. Inak jak povedal viceprezident Policajného Zboru pán Ábel že vodič motorového vozidla ma dovoliť bezpečne prejsť po priechode pre chodcov ak je chodec už jednou nohou na priechode pre chodcov a ak sa nemýlim tak označuje priechod pre chodcov dopravná značka A13 je to trojuholníková s červeným okrajom a panačíkom. A značka IP6 ktorá je hranatá s modrým pozadím a panačíkom jak ide cez priechod. Ďalej keď že vodič nedá prednosť a nedovolí mu prejsť bezpečne cez prechod tak sa tým dopustil priestupku za ktorý mu hrozí pokuta do výšky 125 Eur v blokovom konaní. V prípade že tento priestupok spraví do roka 2 krát bude mu odobraté vodičské oprávnenie( vodičák) A bude vrátení do Autoškoly na preskúšanie z právnych noriem cestnej premávky. A ak by došlo k ujme na zdraví daného chodcu tak kľudne sa môže stať že všetko bude hradiť vodič motorového vozidla. U nás našťastie dávajú prednosť vodiči na priechode síce sa nájde nejaký sem tam ktorý nedá keď nevie zastať na 30 sekúnd tak nech platí potom pokuty. A jak píšeš že (zaplať pán boh ja vám to napíšem takto že jak by povedal dopravný inšpektor že v prvom rade treba prispôsobiť jazdu motorového vozidla stavu a povahe vozovky a keď viem že je námraza tak predsa si musím dávať pozor na ceste čo ak na prechode mi niekto vojde na prechod alebo sa niečo stane treba kúsok predvýdať že ako by to bolo keby sa niečo stalo. A osobnou kategóriou sú vodiči ktorý nedajú prednosť ani slabozrakému s bielou paličkou :-( . Takým keby sa dalo by som mu nie len 125 Eur ale aj vodičák odobral lebo taký by ho vôbec ani nemali mať by
RamoS
17.10.2012 12:52 | |
+7 -0
A najlepší sú chodci, ktorí sa trepú pred auto, hoci ide len jedno po ceste a stačilo by počkať 10 sekúnd. Ale to sú samozrejme väčšinou starší penzisti. Osobne to robím tak, že pokiaľ za mnou nejde žiadne auto, tak nezastavujem, lebo potom by som len zvýšil množstvo splodín pri rozjazde a spotrebu auta. Ale keď je ľudí viac a aj áut je za mnou viac, tak zastavím. Pozor ale na 2 a viacprúdových cestách - hlavne pre chodcov - ak zastaví auto na kraji, tak to neznamená, že zastavia aj tí ostatní. Je potrebné dávať obrovský pozor. A ešte samozrejme platí, že muži často zastavujú pred priechodom, ak sa chystá prejsť pekná žena :). A možno to platí aj opačne.
RamoS
17.10.2012 12:58 | |
+3 -0
Súhlas. Rád korčuľujem, ale podľa mňa patria korčiluari LEN na vyhradené miesta na to určené, lebo zaberajú naozaj veľa miesta. Navyše majú malé kolieska, ktorým starí menší kamienok a pád je na svete. Ohľadne dôchodcov - niekedy mám pocit, že to robia naschvál (skáču do cesty) lebo závidia, že sa niekto má lepšie ako oni po celý svoj život. Závidia, že niekto má auto... Tento predpoklad vychádza aj toho, že žijeme na Slovensku, kde je závisť ľudovou tradíciou. Ešte sa pristavím pri bicykloch... Minule som si tak zašiel mimo mesto a radšej som odbočil na poľnú cestu a zmenil trasu, lebo som mal strach z tej premávky. Dnešné frekventované cesty nie sú pre cyklistov. Samozrejme som k nim ohľaduplný a dávam obrovský pozor, ale sám radšej na niektorých miestách idem po chodníku. Viem, nemal by som ,ale ani mne nevadí, keď ide cyklista po prázdnom chodníku aj rýchlejšie a keď ma obchádza, tak ide len o kúsok rýchlejšie ako ja. Ja to robím tiež tak, lebo ten chodec sa na chodníku aj tak ako naschvál uhne na stranu, kde ide bicykel. S normálnou dávkou ohľaduplnosti môže fungovať aj súžitie chodcov a cyklistov na chodníku, ako aj cyklistov a vodičov na ceste. Len je potrebné zmeniť myslenie.
RamoS
17.10.2012 13:02 | |
+2 -3
Súhlasím s názorom, ale na druhej strane sa mi zdá, že ste nevodič. Ale takto chrapúňsky by sa vodiči nemali správať. Najhoršie je to počas dopravnej špičky. Ešte dodám, že ohľaduplnosť u nás nie je ani medzi samotnými vodičmi až tak rozšírená. Ak sa chcete niekam zaradiť, tak niekedy čakáte neskutočne dlho, kým vám niekto v hustej premávke umožní miernym spomalením zaradenie sa do premávky. Pritom v iných krajinách je to bežnou vecou. Máme sa ešte čo učiť...
miselino009
17.10.2012 13:56 | |
+0 -0
Uplne nesuhlasim asi ste nevodic.Ak chodim do praci ci na Motorke alebo aute aj kolegovia na Bike tak su slusny vodici a pustame sa a tolerujeme.Kedze aj vela kamionov chodieva do nase prace.No ak spomeniem nase mesto Kosice tak ty co su inteligentnejsi radsej chodievaju obchvatmi cez KE lebo tam niesu "expreti".Kedze vsetko inteligentne caka v meste na pokuty a lieta hore dole.No tiez neznasam ludi co sa hadzu do cesty.Naposledi som tak videl rano babku ktora bola cela v ciernom a sla pred 6rano do kostola na poslednu sekundu som zbadal len jej Al palicku ktora sa odrazila od svetiel o par sekund ju niekto zrazil a umrela a to som este ani nedorazil do prace a v radiu to hlasili.Treba si uvedomovat ze ak jeden zastavil na dvojprudovke nemusi aj ten druhy!a treba deti ucit ako sa prechadza cez krizovatky.Kolko krat vidim ze chodec nesleduje premavku debatuje a ide len preto ze ostatny idu pritom uz nabehla cervena tak naposledy v meste pre auparkou skoro 3 dievcata skocili pod elektricku.Len sko skrikol "HEJ"sa uvedomili a nic len sa smiali.No nemuselo to tak skoncit.Treba davat poroz ale aj sledovat ostatnych.Skuseny vodic vie uz po par sek .Aky je asi ten ci onen vodic. Kolkokrat si myslim ze je tam "blondinka" a mrknem sofer asi 20-40r.a vzdy byt obozretny hlavne od Pia 20 ked to zacina zit do nedele rana :D Vsetkym vela stastnych KM.
rastaman1710
17.10.2012 13:57 | |
+2 -0
Takto - treba prisposobit jazdu stavu a povahe vozovky (ano bohuzial tento *** paragraf vo vyhlaske stale mame - je to totiz univerzalna paka na vodica - ak nic ine - tento paragraf zaberie vzdy) ale co to v skutocnosti znamena? Priklad: skuste zobrat svoje auto na cisty lad (bezna realita nasich ciest v zime) a skusajte si zabrzdit v rychlosti 10, 20, 30km/h apod. Uz pri tej najnizsej rychlosti nemate sancu bezpecne zastavit na par metroch. Nezalezi ake mate brzdy, auto, gumy... fyzika nepusti. Ak sa najde chode, ktory vam bezohladne vojde do jazdnej drahy a to nekecam 10m pred autom, lebo on je na prechode a ma prednost tak mate smolu. Bud to vymanevrujete alebo ho trafite. V ziadnom pripade nezastavite - neda sa to! Preto hovorim jedno - treba byt ohladuplny a jazdit opatrne (defenzivne), predvidat a pocitat takmer so vsetkym. Na druhej strane ale apelujem na chodcov v ich vlastnom zaujme - ak niekomu skocite do cesty na poslednu chvilu ratajte s nasledkami (za tie vodic auta nemoze). Aj chodec musi predvidat a musi si uvedomit, ze je sucastou cestnej premavky. Musi sa spravat rovnako ako vodic - predvidat, co sa asi moze stat, ked ledva stojim na nohach - tak je smyklavo - je asi odo mna hlupe predvidat, ze vodic auta to ubrzdi na desiatich metroch. Toto je problem v SR - vodic musi to, vodic musi tamto, vodic musi ono. Cyklisti, chodci apod. nam po cestach chodia neoznaceni, ozrati a nestane sa dokopy nic. Chcete este jeden priklad? Chodte autom bez zapnutych svetiel - dostanete 66EUR pokutu len tak zahuci. Chodec, ktory ide popri ceste neoznaceny (casto po zlej strane, bez vesty, reflex. pasika apod.) dostane od policie zadarmo reflexny pasik. Je to podla vas spravodlive? Ja ako vodic MUSIM predvidat ze po ceste pojde chodec. Tak nech potom chodec do riti predvida, ze po ceste pojde auto!
rastaman1710
17.10.2012 13:59 | |
+1 -2
"Na Slovensku, ak šofér zbadá chodca na priechode alebo pred priechodom, tak dupne na plyn a dobre že nevyskočí s autom na chodník resp. mimo vozovky tak sa ťahá ku krajnici len žeby nemusel zastaviť na prechode a stratiť nanajvýš 30 sekúnd zo svojho drahocenného času, lebo príde niekam o 30 sekúnd skôr a "určite" ich zhodnotí lepšie." Toto je hlupost. Minimalne v Bratislave kde jazdim denne toto az na par vynimiek neplati.
miselino009
17.10.2012 14:02 | |
+0 -1
Zalezi ake mate skusenosti a aj bohuzial ake mate auto.Najhorsie to je asi od 6:20do 7:40 rano vtedy su najlepsi za volantom!!!Zato robosi co chodia od 4do 5:40 lietaju aj 140 mimo KE, ale pohodicka.
ferdo39
17.10.2012 14:19 | |
+3 -1
lenže oni všade počúvajú, že na prechode majú jednoznačne prednosť a sú tam nesmrtení. Pritom zákon hovorí, že chode nemôže ohroziť vodiča auta, ani ho donútiť núdzovo bzrdiť, ani výrazne zmeniť smer jazdy. Ale chodec si musí uvedomiť, že stret s autom prehráva na plnej čiare a 50:50 je to hra zo smrťou
ferdo39
17.10.2012 14:24 | |
+0 -0
auto vs. chodec, toto by si mal hlavne uvedomiť chodec. a chodec by si mal uvedomiť, že zákon mu prikazuje aj povinnosti a tie sú tiež, že nemôže skočiť pod kolesá, nemôže ohroziť vodiča auta, nemôže ho donútiť núdzovo bzrdiť ani výrazne zmeniť smer. x-krát som brzdil očami, pár krát som skoro vyfackal chodca, lebo ide si ide a zrazu, zmení smer rovno cez cestu. áno môžem predvídať koľko chcem, ale keby som vždy myslel aj za neho, tak by som musel pred prechodom chodiť 20 km/h čo zas obmedzujem plnilusioť premáívky. Zákon hovorí, že chodec nemôže len tak vletieť do cesty, ani ked tam je prechod, ale musí sa rozhliadnuť a neohroziť vodičov. ale média a spol profanujú, chodec má vždy na prechode prednosť a koniec. napr. chodec môže ísť cez cestu aj mimo prechod. Musí ísť kolmo, čo najrýchlejšie a neobmedziť vodičov. Samozrejme, ak blízkosti nie je prechod, blízkosť nie je definovaná. Neraz som ako chodec mal dostať pokutu, ale vždy som pánom policajtom vysvetlil znenie zákona a dali pokoj
typex
21.10.2012 10:16 | |
+0 -0
nezachytil si tú babu ty a veselo pokračoval dalej?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×