Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK
< späť na článok

Diskusia : Legendárne autá socializmu: Na čom sme jazdili pred rokom 1989?

180 príspevkov

Pridaním príspevku súhlasite s pravidlami diskusie.

Odoslať
Strazov
21.1.2017 11:42 | |
+1 -0
ano mlady kupuju auta stavaju sa domy ale ake ??? a určite sama požička a nie mala su zadlženy až po uši a ešte aby sa bali či to stihnu splatiť či sa niečo nestane a neprepustia ich ::z prace a tak dalej
Strazov
21.1.2017 11:36 | |
+1 -0
ja si pametam ešte dve koruny tridsať za benzin ked som braval do motorky a to bol ešte s olejom tak len porovnavajte
Strazov
21.1.2017 11:30 | |
+0 -0
koitopaalu to čo je za nik?? sebec ti dobre odpisal kdo sa ma lepšie dnes??čo vedia kradnúť?
koitopaalu
28.11.2014 14:45 | |
+4 -8
Š 1000 MB bolo ešte pomerne slušné auto, na západe sa predávalo ako "lacňák", motor v zadu mali aj Porsche, Renault, VW... Táto škodovka prekvapila progresívnym motorom z hliníkových zliatín-na západe boli prekvapení že sme zvládli tlakové odlievanie hliníka. Š 100 a 110 bol iba facelift tisícky, škoda 105-120 sa už ani vyrábať nemala, namiesto nej mala byť škoda 702 so "všetkým vpredu" , moderná koncepcia a postrach západných automobiliek (zadajte si do youtube "zašlapané projekty 9";) výroba skrachovala pre absolútnu neschopnosť centálnych plánovačov zorganizovať logistiku ako i na neschopnosti doviezť zo západných trhov potrebné komponenty, nedá sa všetko vyrábať na kolene doma. Š 105-120 bol zlepenec starej koncepcie s trocha novším dizajnom karosérie na nič viac sa nezmohli. Favorit, hoci bol o 2 generácie pozadu zachránil škodu ako značku. Všetkým vyplakávajúcim nostalgikom za starým režimom: Dnes je lacnejšie skoro všetko, včetne väčšiny potravín, drahšie je iba bývanie, voda a energie (ale tie išli hore všade vo svete). Dnešná forma bývania sa nedá ani porovnať s tou pred '89, dnes sú byty v súkromnom vlastníctve vtedy existovali iba štátne a družstevné, čakalo sa na ne roky v poradovníkoch (presne jak na tie embéčky), nemohli sa predávať ani dediť, v prípade sťahovania sa preto robili zložité výmeny. Nehovoriac ani o úplatkoch. Nehovorím že dnešný režim je bez chyby ale je to stokrát furt lepšie než čo tu bolo pred '89tym.
boothman
28.11.2014 07:23 | |
+3 -1
1934- T77, 1943- T57 a az potom T600
sebec
25.3.2014 12:44 | |
+15 -3
RamoS, poopravim ta. To, ze v 89-tom sa vychodny blok rozpadol, bola praca kapitalistov zo zapadu, kapitalistom dochadzal dych a potrebovali dalsi odbyt... Preto bol rok 1989. A preto je dnes aktualna Ukrajina, dalsi velky a nenasyteny trh. Keby bol vychodny blok v 1989 vydrzal, zapad by sa zmietal v tazkej krize... A za totality sme neboli tak zadlzeni, ako sme dnes. Verejna doprava, vlaky fungovali za smiesny peniaz a tak auta sme az tak nepotrebovali, lebo autobusy a vlaky chodili takmer vsade. Ano, na vela veci bol poradovnik, ale aspon sme si veci viac vazili. Nezili sme taky konzumny zivot ako teraz. A pracky, vysavace, chladnicky a dalsie spotrebice vydrzali 20-30 rokov a dnes? Znackove spotrebice cca 4 az 6 rokov??? Ale hlavne, ze sa mame lepsie, ze? Nuz niekto sa ma lepsie. Ale pravdou je aj to, ze stredna vrstva na Slovensku uz takmer neexistuje, je z nej chudoba, zadlzena az do dochodku vdaka super vyhodnym uverom za "luxusne" kralikarne postavene za totaca... *07*
koitopaalu
28.11.2014 14:47 | |
+1 -4
V prvom rade to bola práca domáceho obyvateľstva pretože to už viac žiaden socializmus nechcelo.Ludia jasne videli že na západe sa pracujúci majú rádovom lepšie ako za socíku. Bez nasr....denosti občanov by žiadna revolúcia neprebehla.
katkin1
8.12.2014 15:56 | |
+3 -9
sebec-Bývalý režim už nikdy viac!!!Velebiť ho môžu len bývalí komunisti a ľudia ktorí zneužívali minulý režim.Bolo ich dosť.
mirstra5377
27.12.2013 22:10 | |
+7 -0
.....áno,veľa faktov je tu pravdivých,ale veľa je naopak vyložene nepravdivých z dôvodu časového posunu cca 50 až 60 rokov. Isto sa nedá cenovo porovnávať Tatra 613 s nejakým vozom v dnešných rokoch. Vtedy to bola š***,na ktorú zírali aj nemci aj taliani....OK..?
dvajasme66
23.7.2013 09:53 | |
+13 -0
Subor cisel (napriklad zarobkov) sa da charakterizovat roznymi sposobmi. Prekvapuje ma, ze neustale sa presadzuje iba jeden jediny, a to priemer. Pritom prave pre zarobky je ovela vhodnejsou charakteristikou median a NIE priemer. Median najdeme tak, ze hodnoty usporiadame od najmensej po najvacsiu - no a median je ta v prostriedku. Priklad: Priemer cisel 1, 1, 1, 1, 96 je 20, ale median je 1. Priemer je totalne nevhodnou charakteristikou pre prijmy - ak by sa do Vysneho Komarnika prestahoval Bill Gates, priemerny prijem tamojsich obcanov by zavratne narastol, ale median by zostal rovnaky.
salli111
18.5.2012 21:45 | |
+2 -11
no myslim ze autor to vcelku napisal vystizne. Zivotna uroven vcetne tovarov a teda aj aut bola oproti dnesku zalostna a islo to z roka na rok ku dnu---a ano dnes kto chce si kupi nove auto podstane rychlejsie a auto bude podstatne kvalitnejsie
marinak53
13.5.2012 08:55 | |
+18 -0
Toto su vellmi cudne cisla, tento autor clanku by mal prehodnotit co pise. Myslim konkretne tu priemernu mzdu. Nech tam nerata mzdu hodnostarov, milionarov a lampasakov a hned to klesne na 360 eur a ups hned je vsetko ine.
5chose5
16.5.2012 14:45 | |
+9 -0
Myslim ze urcitym sposobom mas pravdu ze nemozno porovnavat priemerne mzdy dnes a za komunistov pretoze za komunistov neboli take obrovske platove rozdiely ako dnes takze priemerna mzda za komunistov sa viac priblizovala realnej mzde radoveho obcana. Plat riaditela bol asi trojnasobkom platu robotnika. A mozno ma niekto opravi ale ja nepoznam nikoho kto by za komunistov zarabal 10 000 korun mesacne. Ale na druhej strane si myslim ze aj napriek tomuto vsetkemu je dnes auto pre radoveho obcana dostupnejsie ako kedysi pretoze existuje trh s ojazdenymi autami a ceny tychto aut su neustale tlacene dole. Jasne ze aj kedysi sa predavali jazdenky ale porovnavat 5-rocne auto socialistickej produkcie a dnesne 5-rocne auto je nezmysel. Problemom nebola ani tak poruchovost ako nezastavitelne hrdzavenie karoserie. Ak som niekoho popudil tak sa ospravedlnujem ale napisal som len nazor a kazdy clovek je omylny.
OldHorse
18.5.2012 12:17 | |
+7 -0
"Problém" je, že tie nezastaviteľne hrdzavejúce autá podaktoré fungujú v dobrom stave doteraz :-D Ale šialenou chybou prepočtu na výplaty je, že vtedy boli "nevyhnutné životné náklady" podstatne nižšie ako dnes. Takže na vyhnuteľné kraviny ako auto a benzín zostávalo z príjmu väčšie %. A áno, máš pravdu v tom, že riaditeľské platy začínali asi na konci špičkovo platených robotníckych. 10 kKčs mohol vidieť tak raz ročne pri odmenách.
ulicnik24
18.5.2012 21:09 | |
+4 -3
ja poznam takych co tolko zarabali
ajka772
9.5.2012 16:06 | |
+12 -0
Zabudli na najkrajší kabriolet 20teho storočia, Škoda Felícia zo 60 tych rokov :-) Jeden pán ju tu má a občas ma prevezie
wazzub23
9.5.2012 09:52 | |
+1 -2
Vydělávejte 2% denně ze své investice...více info na http://zkracene.cz/oChc
Bobinko21
9.5.2012 08:36 | |
+23 -1
28 dnešných hrubých výplat vyváži auto za 22 000 eur. ......... Ale nikto sa nezamýšla nad tým, že zdravotníctvo nie je bezplatné. Že potraviny stoja pomaly toľko, že ti to uberie 1/3 z platu za mesiac pre celú rodinu. Že energie ti zoberú polovicu výplaty a benzín tiež tak 1/5tinu priemernej rodiny. Tak ti zostane asi ťažko niečo na splácanie leasingu a kúpu auta za 22 tis EUR. Potom nám nezostáva nič iné, len sa uchýliť k bazárovým typom.
mars777
9.5.2012 11:55 | |
+2 -12
Prečo sa má niekto v článku o autách zamýšľať nad zdravotníctvom? Mimochodom, ono nebolo nikdy bezplatné, to sú len komunistické klamstvá.
Gustavson
9.5.2012 14:10 | |
+10 -1
Toto zase jeden retard porovnáva ceny, vtedy sme mali MHD za korunu čo bolo 3000 jázd dnes je za 50 centov, čo je len 1500 jázd, vtedy auto nikto nepotreboval, tak to brali aj komouši, preto boli auta drahé, ale zato benzín bol 15 Kčs za liter... nasrať takýmto lokajom!!! (N) (N)
ulicnik24
9.5.2012 19:46 | |
+3 -6
za komancov bol benzin po 15KCS?
Dracica7777
10.5.2012 00:00 | |
+3 -0
(Y)
rapido
12.5.2012 18:03 | |
+14 -1
Za "komančov" stál normál 2 Kčs,špecial 2.20 Kčs a super 2.30 Kčs.Taká je pravda.Ešte v roku 1967-9 to tak bolo.Potom to bolo 5 Kčs,8 Kčs.Z benzínom sme umývali motor,lebo ARVA stála 9.50 Kčs.Veru tak.Neuveriteľné,že?
ulicnik24
12.5.2012 19:41 | |
+8 -1
to co pises ty je uveritelne, ale tych 15KCS/liter je pre mna neuveritelnych
lajo8724
14.5.2012 19:46 | |
+8 -1
Keď je komunizmus klamstvo, tak klamstvo najväčších rozmerov je kresťanstvo a to, že boh existuje... To komunizmus bol na 100 honov bližšie k realite...
petergaca
9.5.2012 07:20 | |
+7 -1
Ceny benzinu v Calgary, Alberta. (je tu sice slabsi benzin ako v Europe, ale aj ceny su primerane). 87 oktanovy = $1.139/L = EUR 0.878 89 oktanovy = $1.229/L = EUR 0.948 91 oktanovy = $1.319/L = EUR 1.017 Diesel = $1.139/L = EUR 0.878. Za 1 hodinu prace s minimalnou mzdou ($9.40/hod) si tu clovek natankuje 7.1 az 8.4 Litrov nafty/benzinu. Preco je benzin na Slovensku taky drahy? Ako je to mozne?
petergaca
9.5.2012 07:07 | |
+3 -1
V (Kanadskej provincii) Alberta je minimalna mzda $9.40 na hodinu, t.j. $1,504 na mesiac. Za 28 vyplat = $42,112 = EUR 32,474. Za take peniaze sa da kupit takmer ktorekolvek nove auto (mimo luxusnejsich znaciek a modelov). Na Slovensku je minimalna mzda EUR 327.20. Za 28 vyplat = EUR 9,161.
petergaca
9.5.2012 07:01 | |
+5 -2
"Najdrahšou Škodou v tom čase bola Erka (110R) za 66 800 Kčs. V roku 1977 bola priemerná mzda v Československu 2 412 Kčs. ...na vzrušujúcu Erku takmer 28 výplat." V Kanade zarobi robotnik okolo $18 na hodinu, na mesiac je to $2,880. Za 28 vyplat si teda moze kupit auto za $80,640. Za take peniaze si tu clovek kupi novu Chevrolet Corvette so zakladnou vybavou.
petergaca
9.5.2012 07:23 | |
+1 -2
Pardon, zmylil som sa. Zakladna odporucana cena novej Chevrolet Corvette je $60,050. Takze jeste $20,000 vydelas (a hadraplan si mozes ponechat).
petergaca
9.5.2012 07:23 | |
+0 -2
http://gm.ca/gm/english/vehicles/chevrolet/corvette/overview
dartmoor
9.5.2012 00:39 | |
+16 -1
Oni tu uvadzaju priemerny nruby plat takmer 800e ale pokial viem 70% slovakov nema v hrubom ani 400e tak neh sa uvedomia to ze polityk zaraba 3000e a socialka je 50e tak si typli nieco odbrucha bez faktov je bohove neh stej priemernej mzdy odrataju platy politykov a ich dosadenych pri***ch na visoke posty a hned by sa prebojovali krealite dneska
rapido
12.5.2012 18:15 | |
+11 -0
Oni si to s tým priemerným platom predstavujú /vysvetlujú/ asi takto: na stole je 10 slovom desať rezňov - ja ich zožeriem deväť,ty jeden, v priemere sme ich zjedli 5 slovom p ä ť.To je matematika že? A takto oblbujú celé slovensko a svet.Ale je nám dobre!!!
clees
8.5.2012 22:49 | |
+0 -1
sportovní sázení,spolehlivé informace info zde: http://gobe.iprostor.cz/
DeSade96
8.5.2012 22:39 | |
+15 -1
Oni tu porovnavaju ceny aut a platov vtedy a dnes, ale preco neporovnaju aj ceny bytov vtedy a dnes, garsonka v BA stala v roku 89 asi 15000-Kcs co bolo asi 5 hrubych platov a 3 izbovy druzstevny byt stal cca.35000-Kcs co bolo asi 12 platov...Nech si dnes niekto kupi garsonku za 5 platov alebo 3izbak za 12 platov...co je pre zivot dolezitejsie auto alebo byt....
mars777
9.5.2012 06:59 | |
+3 -8
.. prípadne mohli porovnať aj cenu mrkvy alebo bryndze :-) vieš vysvetliť, prečo by v článku o autách mali porovnávať ceny bytov? ... nevieš ... ty ani nevieš čo si platil, keď si si za komančov "kupoval" družstevný byt ..... tie sumy, čo si napísal, to nebola cena bytu .... skús sa trochu zamyslieť nad tým, čo si napísal a zistíš, že to bola hlúposť
marimbas
8.5.2012 21:33 | |
+12 -0
Tatra 613 je môj životný sen už len pre svoju výnimočnosť. Autor článku mohol ešte ukázať konkurenciu k verzii MTX, ktorá je už len zberateľským kúskom. Je veľká škoda, že Tatra už dnes neexistuje, vo svojej dobe to bol pojem a len málo automobiliek dosiahlo to, čo práve Tatra. Už len koeficient odporu tatraplánu dlhé roky nemohol nik prekonať... Česť jej pamiatke.
mars777
9.5.2012 07:01 | |
+0 -6
Tatrovka bola výborná, komunisti vedeli zlikvidovať dobré veci
RamoS
10.5.2012 08:14 | |
+2 -1
Nehovorím, že Tatra nebola dobrá, len zaspali. Posledné Tatry 613 boli vo svojej dobe zastaralé autá, ktoré nepekne faceliftovali, až to nikto nechcel. Kto by sa chcel voziť v tej dobe na "súdružskej" Tatre 613 s nepekne upraveným v tej dobe zastaralým tvarom, keď na trhu boli novšie Mercedesy, BMW, Mazdy... Neviem, ale povedať, koľko tie autá stáli. Tatra zaspala dobu a 613-ka prestala byť konkurencieschopná. Možno sa mali s niekym spojiť ako Škoda a prežili by ich osobné autá.
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×