Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mazda6 2.5i: Čoraz bližšie prémiovej triede

FOTO
S Mazdou6 sa už poznáme dokonale, od roku 2013 sme si ju vyskúšali v rôznych variantoch i vyhotoveniach. Vždy však opäť dokáže prekvapiť.
74 11.07.2019 / Filip Kadlečík

Dnešný trh automobilov je, zdá sa, pevne rozdelený. Niektoré značky sa sústreďujú na produkciu lacných automobilov, iné mieria na mainstream, ďalšie zasa ponúkajú prémiové vyhotovenie, kvalitu či služby. Vždy je fascinujúce sledovať historický vývoj a vidieť, ako sa niektorá automobilka presúva z jedného segmentu do druhého. 

Japonská limuzína dokáže atraktivitou stále očariť, napriek tomu, že na trh prišla už pred šiestimi rokmi 74 fotografií v galérii Japonská limuzína dokáže atraktivitou stále očariť, napriek tomu, že na trh prišla už pred šiestimi rokmi Zdroj: Filip Kadlečík

Ak by sme si dnes mali vsadiť na výrobcu, ktorý má našliapnuté na to, aby sa prepracoval do elitnej spoločnosti prémiových automobiliek, našim koňom by bola Mazda. Dokazuje to svojou schopnosťou vybrúsiť svoje modely na veľmi vysokú úroveň, pritom však zachovávať rozumnú cenovú politiku. Mazda6 to len dokazuje, má však aj svoje muchy.

Nádhera

Veľká časť motoristickej verejnosti je presvedčená, že k Mazde neodškriepiteľne patrí Soul Red Crystal metalická farba. Áno, tento červený lak sa Japoncom bez pochýb podaril, dnes však už neplatí to, čo kedysi. Ak si ho kúpite, nevystúpite z davu, ale skôr do neho zapadnete - jeho atraktivite totiž nevedelo odolať aj množstvo ďalších klientov ázijskej značky.

Zadná časť dostala prepracované zadné svetlá prepojené chrómovým prvkom 74 fotografií v galérii Zadná časť dostala prepracované zadné svetlá prepojené chrómovým prvkom Zdroj: Filip Kadlečík

Testovaný sedan dokazuje, že Mazde sedia i iné farby. Konkrétne biely perleťový lak Snowflake Pearl parádne zvýrazňoval všetky krivky automobilu a pôsobil ako magnet na pohľady. Z peknej limuzíny urobil nádherné a elegantné auto. Bielej je na našich cestách viac než dosť, táto však má špeciálnu auru.

Z pohľadu dizajnu modernizácia ovplyvnila najmä predné a zadné partie limuzíny, kde sa dizajnéri vyhrali s detailmi. Rozdiely na prednej časti sme už opisovali na testovanom kombi, vzadu sa môžete tešiť na modernejší vzhľad vďaka výraznej chrómovej lište, ktorá zasahuje do obidvoch koncových svetiel a tým ich opticky prepája. Zvyšok už je overená klasika, ladné tvary Šestky ani rokmi nestarnú. Práve naopak, biela perleť ich ešte krásne zvýrazňuje.

Aktívne LED svetlomety nemajú veľké množstvo samostatných diód, takže nejde o plnohodnotné matrix riešenie, napriek tomu však po tme fungujú výborne 74 fotografií v galérii Aktívne LED svetlomety nemajú veľké množstvo samostatných diód, takže nejde o plnohodnotné matrix riešenie, napriek tomu však po tme fungujú výborne Zdroj: Filip Kadlečík

Hyperbolizovane možno povedať, že toto auto je vizuálne dokonalé a to nielen v exteriéri, ale aj v kabíne. Naozaj nádhera - radosť na neho pozerať. Naša testovačka bola vybavená na úrovni Takumi Plus, čo znamenalo čalúnenie viacerých častí palubnej dosky kožou Nappa, decentné kožené sedadlá v jemnom hnedom odtieni či drevené dekory vo dverách. 


>>> Prezrite si Mazdu6 2.5i Takumi Plus do detailu v galérii <<<


Spolu s minimalistickým dizajnom centrálneho panela či prístrojovej dosky išlo o vizuálne divadlo, ktoré by sme bez problémov sledovali aj každý deň. Nejde však len o vizáž, aj kvalita a komfort tu sú na veľmi vysokej úrovni. Mazda neprestáva prekvapovať, za takúto kabínu by sa nemusel hanbiť ani prémiový výrobca.

Minimalistický interiér má luxusný nádych 74 fotografií v galérii Minimalistický interiér má luxusný nádych Zdroj: Filip Kadlečík

Nevýhodou tejto koncepcie interiéru je fakt, že “šilt” výduchu klimatizácie pri vodičových dverách znemožňuje ideálne nastavenie prúdenia studeného vzduchu. Stále ho usmerňuje príliš nízko a vodič tým môže trpieť - buď jeho ľavá ruka, lakeť či oblasť pásu. Škoda, že tu Japonci nevymysleli lepšie riešenie. My sme výduch väčšinou zatvárali.

Test Mazda6 2.0 Wagon: Absolútna harmónia

Segment D nie je ani zďaleka len o manažérskych sedanoch. Práve naopak, bodujú tu aj kombi. Mazda nedávno svojmu zástupcovi v tejto kategórii dopriala nenápadný facelift. Ako sa na aute prejavil...

Patríte medzi ľudí, ktorí by sedan pred kombi neuprednostnili ani náhodou? V tomto prípade treba svoje rozhodnutie prehodnotiť. Limuzína je od rodinného kombi dlhšia o 65 mm, nižšia o 30 mm a ponúkne o 80 mm väčší rázvor kolies. Štedré parametre sa nijak výrazne neodrážajú na imidži automobilu, na vnútornom priestore však áno. V druhom rade sedadiel je ho v prípade sedanu o niečo viac. Zanedbateľný nie je ani batožinový priestor, ktorý stále ponúka solídnych 489 litrov.

Dva plusy, dva mínusy

Pri práci na aktuálnom modelovom roku Mazda v prípade Šestky nezabudla ani na technologický update, ten sme však už dopodrobna opisovali v predchádzajúcom teste technicky spriazneného kombi. Teraz sa preto môžeme zamerať na dva kľúčové rozdiely, ktoré tento sedan odlišujú od prechádzajúceho kombi. Motor 2.5i a šesťstupňová automatická prevodovka. Jedno nám spravilo radosť, druhé ani tak nie.

2,5-litrový motor jazdí výborne, prevodovka ho však trochu brzdí 74 fotografií v galérii 2,5-litrový motor jazdí výborne, prevodovka ho však trochu brzdí Zdroj: Filip Kadlečík

Už dvojliter v Mazde6 Wagon spojený so samočinnou prevodovkou bol podľa nás dostatočnou motorizáciou, od silnejšieho 2.5i sme teda mali vysoké očakávania. Atmosférický štvorvalec s výkonom 143 kW (194 k) nesklamal a potešil nielen kultivovanosťou, ale aj spotrebou paliva.

V porovnaní s dvojlitrom si dokáže zachovávať takmer identickú spotrebu paliva a to aj vďaka tomu, že v prípade nízkeho dopytu po výkone dokáže pracovať len v režime dvoch valcov. Táto situácia často nastáva napríklad na vidieckých cestách či pri stabilnej jazde 50-tkou, nemožno sa preto čudovať, že Mazda6 2.5i AT zvládla náš vidiecky testovací okruh prejsť so spotrebou 5,5 l/100 km. 

Aj na elegantných 19-palcových ráfikoch je sedan stále veľmi pohodlný 74 fotografií v galérii Aj na elegantných 19-palcových ráfikoch je sedan stále veľmi pohodlný Zdroj: Filip Kadlečík

Slušný apetít Japonec predviedol aj na diaľnici, tam pri rýchlosti 130 km/h motor pracuje na 2 600 ot./min. a jeho spotreba sa stabilizuje niekde okolo hodnoty 6,9 l/100 km. Najviac práce má atmosféra v meste, kde na 100 kilometrov jazdy spotrebuje až 8,5 litra benzínu. Kombinovaný údaj v reálnej premávke 7,0 l/100 km je vzhľadom na zdvihový objem motora a rozmery vozidla vynikajúci. Vďaka 62-litrovej nádrži ešte navyše zvláda na jedno natankovanie prejsť bezmála 900 kilometrov.

Test Mazda CX-3: Štýl a nadpriemerná jazda

SUV segmentu B sú dnes v móde a Mazda má v tejto kategórii silného hráča už dlhší čas. CX-3 práve dostáva facelift, oplatí sa počkať na novinku, alebo je lepšie brať dosluhujúcu verziu?

Ak čakáte dynamiku, na akú ste zvyknutí z turbomotorov, Mazda 6 2.5i nebude pre vás. Samotný motor má pekný výkon a i ťah, jeho dobrú prácu však mierne degraduje prevodovka. Šesťstupňový automat je už podľa nás zrelý na výmenu za modernejšie riešenie. Iste, pri komfortnej jazde vám prekážať nebude, ak však budete chcieť náhle zrýchliť, pochopíte, že prevodovka časť výkonu ukrajuje sama pre seba.

Kožené sedadlá sú vyhrievané i odvetrávané, tak to má byť 74 fotografií v galérii Kožené sedadlá sú vyhrievané i odvetrávané, tak to má byť Zdroj: Filip Kadlečík

Motor má také jazdné parametre, že by ste ho mohli vložiť aj pod kapotu prémiového auta. Nemá dychberúci výkon, no na stovku auto rozbehne v priebehu 8,1 s a zrýchľovať prestane až nad hranicou 220 km/h. Vďaka vynikajúcemu odhlučneniu a zosilneným sklám izolujúcim vonkajšie ruchy sa tu aj na diaľnici cestuje parádne a komfortne. Prevodovka však dobrý dojem trochu kazí.

Z pohľadu jazdných vlastností sa Šestka taktiež nemá za čo hanbiť. Jej podvozok je odladený vynikajúco, ponúka parádny kompromis medzi komfortom a tuhosťou. Škoda len, že tu Mazda neponúka aj pohon všetkých kolies. Ten si nateraz necháva len pre vznetové varianty, čo je podľa nás škoda. Nebyť absencie 4x4 a staršej prevodovky, určite by sme s pohonným ústrojenstvom boli spokojnejší.

Má nakročené k prémii

V D-segmente už dnes podľa nás Mazda6 má konkurenta, ktorý sa jej z hľadiska imidžu dokáže vyrovnať, je ním Peugeot 508. U nás populárny Superb či Passat majú svoje nepopierateľné praktické kvality, za srdce však natoľko nechytia. Mazda6 aj dobre jazdí, aj disponuje veľkým motorom (dokonca bez turba!), aj vyzerá parádne, aj ponúka solídny priestor a dokonca disponuje i veľmi dobre zvládnutým interiérom. 

Detaily tu stoja za pozornosť, spracovanie interiéu je na vysokej úrovni 74 fotografií v galérii Detaily tu stoja za pozornosť, spracovanie interiéu je na vysokej úrovni Zdroj: Filip Kadlečík Všimnite si boky stredového tunela kompletne potiahnuté kožou - nenápadný doplnok výrazne pomáha komfortu šoféra i spolujazdca 74 fotografií v galérii Všimnite si boky stredového tunela kompletne potiahnuté kožou - nenápadný doplnok výrazne pomáha komfortu šoféra i spolujazdca Zdroj: Filip Kadlečík V minulosti Mazda trpela horšou kvalitou parkovacej kamery, teraz už poskytuje aj 360-stupňový pohľad 74 fotografií v galérii V minulosti Mazda trpela horšou kvalitou parkovacej kamery, teraz už poskytuje aj 360-stupňový pohľad Zdroj: Filip Kadlečík Komfort sa ujde aj pasažierom na zadných sedadlách 74 fotografií v galérii Komfort sa ujde aj pasažierom na zadných sedadlách Zdroj: Filip Kadlečík

Zo Šestky je cítiť sviežu vôňu prémiovosti, musí však ešte prekonať ešte niekoľko prekážok na to, aby sa stala reálnym konkurentom top automobilov segmentu D. Ide napríklad o infotainment, prístrojový panel či audiosústavu. Bose tu hrá príjemne, s Harman/Kardon, Burmester či Mark & Levinson vo vyššej lige áut sa však pochopiteľne porovnávať nemôže. 

Test Mazda CX-5: Voľba srdca aj rozumu

Mazda CX-5 na ceste vytŕča. Je iná ako ostatné veľké SUV, má svoj nezameniteľný štýl a bez námahy otáča hlavy okoloidúcim. Nič však nie je dokonalé - aké má atraktívny Japonec chyby?

Vedeli by sme pristúpiť na to, že Mazda6 je dnes akousi dostupnou prémiovkou za rozumnú cenu. Ak je Dacia synonymom dobrého pomeru cena/výkon, o Mazde to možno povedať tak isto, avšak na úplne opačnej strane spektra. Nami testované vozidlo stálo 37 395 eur, ponúkalo za to aktívne LED svetlomety, bohatú technologickú výbavu a pocit výnimočnosti a kvality. Jazda s Mazdou6 je delikátny a príjemný zážitok a to je možno to, čo ju v našich očiach najviac posúva blízko ku prémiovej triede. Určite vám odporúčame vyskúšať si Šestku na vlastnej koži.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
2 488 cm3
Max. výkon
143 kW/194 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
258 Nm
pri otáčkach
4 000/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
6-stupňová samočinná
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 870 mm
Šírka
1 840 mm
Výška
1 450 mm
Rázvor náprav
2 830 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 532 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 607 kg
Užitočná hmotnosť
563 kg
Celková hmotnosť
2 095 kg
Objem batožinového priestoru
489 l
Objem palivovej nádrže
62 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
223 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,1 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
8,8 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
5,4 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,7 l/100 km
Mesto - počas testu
8,5 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,9 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,5 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
153 g/km
Emisná norma
Euro 6d Temp
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 27 390 €
Základná cena verzie
od 36 790 €
Cena testovaného exemplára
37 395 €
Focus Media

Video
Najnovšie články
Ceny palív: Oplatí sa teraz brať plnú nádrž?

Švédske Volvo zápasí s dôsledkami obchodnej vojny medzi USA a Čínou a vysokými nákladmi. Napriek snahe o úspory prišlo v druhom štvrťroku o viac než tretinu...

Volvo má za sebou veľmi ťažký kvartál

Novým šéfom BMW sa stane Oliver Zipse, ktorý vo funkcii nahradí Haralda Krüger. Ten ohlásil odchod pre nespokojnosť akcionárov s výsledkami koncernu.

Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×