Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nissan Navara prešiel viacerými úpravami

Japonská automobilka sa venovala najmä technike vozidla, modifikovala nápravy, brzdy, naftové motory i prevodovky.
26 11.07.2019 / Marek Pokrývka

Na európskych trhoch zažil segment pick-upov v ostatných rokoch oživenie z hľadiska predajných čísel i počtu dostupných modelov. Jeho populárnym zástupcom je už dlhší čas Nissan Navara, ktorého tretia generácia debutovala v roku 2014. Zaslúžila by si preto facelift. No keďže v tomto segmente nie je dizajn až taký dôležitý, výrobca sa pri modernizácii zameral skôr na techniku.

Z hľadiska dizajnu je modernizácia zanedbateľná 26 fotografií v galérii Z hľadiska dizajnu je modernizácia zanedbateľná Zdroj: Nissan

Populárny automobil je navonok takmer nedotknutý. Poznávacím znamením omladených kúskov je tmavé pozadie vylepšených LED svetlometov použitých vo vyšších verziách, okrem toho sa zmenili akurát disky kolies. Okrem sviežeho vzhľadu majú pri základných modeloch zväčšený priemer z 16 na 17 palcov. Vzhľad vozidla však ovplyvnil aj fakt, že zadok je teraz o 25 milimetrov vyššie.

Nissan prepracoval pruženie na oboch nápravách, čoho výsledkom má byť jednoduchšie manévrovanie a tiež vyššia užitočná hmotnosť. Podľa variantu odvezie Navara o 54 až 114 kilogramov viac než doposiaľ. Nárast sa netýka len štvordverových exemplárov, ale aj vyhotovení King Cab. Tie totiž v rámci omladenia vymieňajú jednoduchú nápravu s listovými pružinami za päťprvkovú os používanú doteraz iba modelmi Double Cab.

Nissan takmer kompletne prepracoval podvozok auta 26 fotografií v galérii Nissan takmer kompletne prepracoval podvozok auta Zdroj: Nissan

Ďalšou zmenou je nahradenie zadných bubnových bŕzd kotúčovými, ktoré majú 308 mm. Vpredu sa objavili 320-milimetrové kúsky namiesto pôvodných s priemerom 296 mm. Pick-up vďaka tomu dosahuje kratšiu brzdnú dráhu, ale tiež vyžaduje o 40% menšiu silu na pedáli.

Nečakaný debut: Luxusný pick-up BMW X7

Na základe mohutného SUV vytvoril tucet mladých ľudí výnimočné vozidlo so špecifickou zadnou časťou a korbou vykladanou tíkovým drevom.

Technické úpravy neobišli priestor pod kapotou. Vozidlo zostáva dostupné s dvomi naladeniami naftového 2,3-litrového štvorvalca, pričom aj to slabšie má odteraz dve turbodúchadlá. Namiesto doterajších 160 koní ponúka maximálny výkon 120 kW (163 k). Alternatívou je variant dosahujúci 140 kW (190 k), pričom oba spĺňajú emisnú normu Euro 6d-Temp. S motormi sa spája kompletne nová šesťstupňová manuálna prevodovka vyrábaná v Európe. Disponuje odlišnou kulisou, ale tiež hladším chodom a zníženou úrovňou vibrácií. Vylepšeniami prešiel aj sedemstupňový automat.

Pick-up má väčší displej a modernejšie technológie 26 fotografií v galérii Pick-up má väčší displej a modernejšie technológie Zdroj: Nissan

Vybavenie vozidla rozšíril inteligentný asistent jazdy s prívesom, ktorý zabraňuje jeho kývaniu. V interiéri sa objavil aktualizovaný infotainment s novým 8-palcovým displejom. Pribudla tiež možnosť vstaveného on-line pripojenia, nechýba ani aplikácia NissanConnect. Zmodernizovaná verzia japonského pick-upu už aktuálne prichádza do predaja.

Focus Media

Video
Najnovšie články
V Rakúsku bolo zaregistrovaných vyše päť miliónov áut

Jedinou potešujúcou správou v súčasnom vývoji cien palív je asi fakt, že stále tankujeme lacnejšie než pred rokom. Všetko však naznačuje tomu, že to dlho...

Benzín a nafta: Všetky faktory tlačia ceny nahor

Hannover je z hľadiska počtu obyvateľov podobne veľký ako Bratislava a rovnako ako ostatné nemecké mestá stavil na elektrickú mobilitu. Už čoskoro bude...

Hannover bude mať najviac verejných nabíjacích staníc

Na budúcoročnom ženevskom autosalóne spoznáme druhé moderné vydanie hatchbacku, zo začiatku ráta spoločnosť s ročnou kapacitou 80-tisíc kusov.

Fiat 500: Nástupca bude čisto elektrický

Spomedzi piatich vozidiel hodnotených v ostatnom čase dostal päť hviezdičiek opäť iba elektromobil, čistotou výfukových plynov však zaujal Mercedes-Benz triedy...

Green NCAP: Diesel si sčasti napráva meno

Slovenský Volkswagen má kadoročne dvojtýždňovú celozávodnú dovolenku, keď sa na dva týždne zastavia výrobné linky. Tento rok sa začína už dnes.

Slovenský Volkswagen začína celozávodnú dovolenku

Nemecký elektrický hatchback bude mať digitálny prístrojový panel rozdelený na tri segmenty a netradičný ovládač prevodovky.

Volkswagen ID.3: Prvý pohľad do interiéru
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×