Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

MINI Cooper SE: Dojazd maximálne 270 km

VIDEO
Anglický elektromobil sa navonok vyznačuje detailmi prevzatými zo štúdie. Jeho predné kolesá poháňa 184 koní, pričom akumulátor s kapacitou 32,6 kWh nijak neobmedzuje vnútorný priestor.
47 10.07.2019 / Marek Pokrývka

Koncom minulej dekády debutovalo MINI E, experimentálny elektrický hatchback vyrobený v sérii približne piatich stoviek kusov. Do štandardného predaja sa nedostal. Doba však pokročila a britská automobilka začala pracovať na skutočne sériovom aute s takýmto pohonom, čo v roku 2017 nepriamo potvrdila premiérou konceptu. Vlani už o tom rozprávala oficiálne.

Elektrický variant prezrádzajú najmä kolesá a maska chladiča 47 fotografií v galérii Elektrický variant prezrádzajú najmä kolesá a maska chladiča Zdroj: MINI

Avizovaný elektromobil zažil v týchto dňoch oficiálny debut. Vo finálnej forme nesie prívlastok Cooper SE, pričom prichádza výhradne s trojdverovou karosériou. Od štandardných verzií sa odlišuje vo viacerých detailoch. Nejde o prekvapenie, nakoľko sú prevzaté od štúdie. Okrem takmer úplne prekrytej masky chladiča ide najmä o netradičné disky kolies. Identifikátorom tejto verzie sú tiež početné symboly a výrazné žltozelené doplnky, rovnako ako chýbajúci výfuk.

Farba pripomínajúca tenisové loptičky zdobí okrem iného aj písmeno S v označení na piatych dverách. Jeho prítomnosť naznačuje, že parametrami je tento model blízko prepĺňaného benzínového dvojlitra. Predné kolesá britského hatchbacku poháňa najmodernejšia verzia elektromotora z dielne BMW Group s výkonom 135 kW (184 k) a krútiacim momentom vrcholiacim na úrovni 270 Nm.

Zrýchlenie na stovku trvá anglickému hatchbacku 7,3 sekundy 47 fotografií v galérii Zrýchlenie na stovku trvá anglickému hatchbacku 7,3 sekundy Zdroj: MINI

Vďaka okamžitému nástupu sily má Cooper SE slušný odpich. Automobilka uvádza, že zrýchlenie na 60 km/h trvá elektromobilu iba 3,9 sekundy. Obligátnu stovku zvládne za 7,3 s. Ako to už pri batériami poháňaných autách býva, maximálna rýchlosť je obmedzená z dôvodu zamedzenia príliš veľkému čerpaniu elektriny. Stropom je hodnota 150 km/h. Samozrejmosťou je systém rekuperácie, ktorý umožňuje nastavenie v dvoch úrovniach prejavujúcich sa na brzdnom účinku.

MINI si so sebou šťavu vozí v 32,6 kWh akumulátore typu Li-ion, ktorého 12 modulov je usporiadaných do tvaru písmena T. Uložené sú pod zadnými sedadlami a v centrálnom tuneli. Ich hmotnosť nepoznáme, elektrický hatchback však v pohotovostnom stave váži 1 365 kilogramov. Je teda o akceptovateľných 145 kg ťažší než benzínový MINI Cooper S. Malou náplasťou za tento prírastok je fakt, že ťažisko je v prípade novinky položené o 30 milimetrov bližšie k vozovke.

Najväčším špecifikom interiéru je digitálny prístrojový panel 47 fotografií v galérii Najväčším špecifikom interiéru je digitálny prístrojový panel Zdroj: MINI

Použitá batéria má podľa predbežných údajov vystačiť na dojazd maximálne 270 km. Oxford oficiálne udáva rozmedzie 235 až 270 kilometrov meraných podľa normy WLTP, pričom 80 percent z energie potrebnej na takýto akčný rádius má vozidlo načerpať za 35 minút. No len pri použití rýchlonabíjačky s výkonom 50 kW. Umiestnenie akumulátora nijak neobmedzuje veľkosť batožinového priestoru, ktorý má zachovaný základný objem 211 litrov. Ani samotná kabína sa zásadne nemenila.

Interiér obsahuje doplnky žltozelenej farby (vrátane štartovacieho tlačidla), špecifický volič prevodovky a najmä plne digitálny prístrojový panel. Ten je spolu s infotainmentom prispôsobený elektrickému pohonu. Súčasťou štandardného vybavenia je okrem iného aj navigačný systém, dvojzónová klimatizácia či LED svetlomety, čo čiastočne vyváži očakávanú cenovku. Neoficiálne sa hovorí o sume 32 500 eur platnej pre nemecký trh.

Focus Media

Video
Najnovšie články
V Rakúsku bolo zaregistrovaných vyše päť miliónov áut

Jedinou potešujúcou správou v súčasnom vývoji cien palív je asi fakt, že stále tankujeme lacnejšie než pred rokom. Všetko však naznačuje tomu, že to dlho...

Benzín a nafta: Všetky faktory tlačia ceny nahor

Hannover je z hľadiska počtu obyvateľov podobne veľký ako Bratislava a rovnako ako ostatné nemecké mestá stavil na elektrickú mobilitu. Už čoskoro bude...

Hannover bude mať najviac verejných nabíjacích staníc

Na budúcoročnom ženevskom autosalóne spoznáme druhé moderné vydanie hatchbacku, zo začiatku ráta spoločnosť s ročnou kapacitou 80-tisíc kusov.

Fiat 500: Nástupca bude čisto elektrický

Spomedzi piatich vozidiel hodnotených v ostatnom čase dostal päť hviezdičiek opäť iba elektromobil, čistotou výfukových plynov však zaujal Mercedes-Benz triedy...

Green NCAP: Diesel si sčasti napráva meno

Slovenský Volkswagen má kadoročne dvojtýždňovú celozávodnú dovolenku, keď sa na dva týždne zastavia výrobné linky. Tento rok sa začína už dnes.

Slovenský Volkswagen začína celozávodnú dovolenku

Nemecký elektrický hatchback bude mať digitálny prístrojový panel rozdelený na tri segmenty a netradičný ovládač prevodovky.

Volkswagen ID.3: Prvý pohľad do interiéru
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×