Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Čo to je? Bez tejto veci sa už v aute nezaobídete

FOTO
Svet technológií a automobilov je dnes výrazne prepojený a zasahuje aj do každodenného života šoférov. Aktuálna zmena, ktorá sa nám deje pod rukami, nie je nápadná, no mnohým vodičom prinesie komplikácie.
6 26.06.2019 / Filip Kadlečík

Automobily v posledných rokoch zaznamenali obrovský technologický rozvoj a predpokladá sa, že ten ešte bude akcelerovať. Na to, aby sme sa dostali od bežných áut ku autonómnym obývačkám treba spraviť množstvo malých krokov. Niektoré sú viditeľné viac, iné menej. Práve teraz sa deje jeden, ktorý pocítia všetci.

Škoda Scala už prichádza s nabíjaním prostredníctvom konektoru USB-C 6 fotografií v galérii Škoda Scala už prichádza s nabíjaním prostredníctvom konektoru USB-C Zdroj: Filip Kadlečík

Ako nabíjate svoj telefón a koľko má rokov? Viaceré modely nedávno prešli na konektor typu USB-C, do adaptéra však i naďalej zapájame typ USB-A, teda ten so vzhľadom “klasického USB-čka”. Zmena konektorov súvisí nielen s pohodlím, USB-C je rovnaký na obidvoch stranách, ale najmä prenosovými rýchlosťami dát a schopnosťami tejto technológie. Nabíjanie tu je výrazne rýchlejšie a v niektorých prípadoch môže fungovať obojsmerne - z mobilu si raz cez kábel budeme vedieť doplniť energiu v menších zariadeniach.

Výhoda konektoru USB-C tkvie i v tom, že v porovnaní s klasickým USB-A zaberá podstatne menej miesta. To si uvedomujú i automobilky. V posledných mesiacoch nám rukami prechádza čoraz viac testovačiek, ktoré už typ USB-A nepoužívajú a prešli na USB-C. Nejde pritom len o prémiové značky, transformáciu už prekonala napríklad i Škoda Scala. Výhoda? Rýchlejšie nabíjanie, lepší prenos dát a šetrenie miesta - v Scale môžu byť až štyri takéto konektory na stredovom tuneli.

Takýto adaptér sa v aute časom zíde každému vodičov 6 fotografií v galérii Takýto adaptér sa v aute časom zíde každému vodičov Zdroj: Filip Kadlečík

Bohužiaľ sa nachádzame v dobe, kedy na prechod na novšiu technológiu budeme najviac doplácať. Už o pár mesiacov sa vám pokojne môže stať, že nasadnete do nového auta, budete si chcieť dať nabíjať telefón, ale nebudete sa vedieť pripojiť. Vtedy do hry vstupujú adaptéry, ktoré aspoň na pár rokov bude používať množstvo ľudí.

Koľko stojí Škoda Scala: TOP 10 faktov z cenníka

Škoda kompaktnú Scalu odhalila už pred niekoľkými mesiacmi, až teraz sa však oficiálne spúšťa jej predaj. Ako prví sme dostali možnosť nahliadnuť do jej cenníka a prinášame kompletný prehľad...

Presne takým je vybavená aj testovacia Škoda Scala, ktorú práve máme v redakčnej garáži. Našťastie nejde o veľkú investíciu, na internete podobné zariadenie bez problémov kúpite za pár eur a môžete veselo nabíjať. Treba však myslieť na to, že jeden takýto adaptér sa v blízkej budúcnosti v aute oplatí mať. Nábeh najnovších smartfónov s USB-C do USB-C káblami bude istý čas trvať. Dovtedy bude mať táto nenápadná vecička v aute zmysel.

Focus Media

Video
Najnovšie články
V Rakúsku bolo zaregistrovaných vyše päť miliónov áut

Jedinou potešujúcou správou v súčasnom vývoji cien palív je asi fakt, že stále tankujeme lacnejšie než pred rokom. Všetko však naznačuje tomu, že to dlho...

Benzín a nafta: Všetky faktory tlačia ceny nahor

Hannover je z hľadiska počtu obyvateľov podobne veľký ako Bratislava a rovnako ako ostatné nemecké mestá stavil na elektrickú mobilitu. Už čoskoro bude...

Hannover bude mať najviac verejných nabíjacích staníc

Na budúcoročnom ženevskom autosalóne spoznáme druhé moderné vydanie hatchbacku, zo začiatku ráta spoločnosť s ročnou kapacitou 80-tisíc kusov.

Fiat 500: Nástupca bude čisto elektrický

Spomedzi piatich vozidiel hodnotených v ostatnom čase dostal päť hviezdičiek opäť iba elektromobil, čistotou výfukových plynov však zaujal Mercedes-Benz triedy...

Green NCAP: Diesel si sčasti napráva meno

Slovenský Volkswagen má kadoročne dvojtýždňovú celozávodnú dovolenku, keď sa na dva týždne zastavia výrobné linky. Tento rok sa začína už dnes.

Slovenský Volkswagen začína celozávodnú dovolenku

Nemecký elektrický hatchback bude mať digitálny prístrojový panel rozdelený na tri segmenty a netradičný ovládač prevodovky.

Volkswagen ID.3: Prvý pohľad do interiéru
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×