Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm parametrami vyráža dych.
15 24.06.2019 / Filip Kadlečík

V roku 2016 Ingolstadt na trh uviedol Audi SQ7 TDI, ktoré šokovalo svojimi parametrami. Teraz dostáva rovnaké pohonné ústrojenstvo aj SUV-kupé s označením SQ8. Pod kapotu masívneho športovo-úžitkového vozidla sa sťahuje biturbo vidlicový osemvalec, ktorý spaľuje naftu. V8 TDI produkuje 320 kW (435 k), omnoho viac však dych vyráža jeho krútiaci moment.

Audi SQ8 sa líši predovšetkým technicky, zmeny sa ale nájdu aj na exteriéri či v kabíne 15 fotografií v galérii Audi SQ8 sa líši predovšetkým technicky, zmeny sa ale nájdu aj na exteriéri či v kabíne Zdroj: Audi

Osemvalec produkuje 900 Nm a to v rozmedzí od 1 000 do 3 250 ot./min. Nevýdane široká špička mohla vzniknúť najmä vďaka prepĺňaniu známemu pod názvom EPC, pod ktorým sa skrýva elektrický kompresor. Práve ten má na starosti elimináciu akejkoľvek turbodiery a energiu čerpá z extra batérie prostredníctvom 48-voltovej siete.

Vďaka pokročilej technike je mamutie SUV-kupé schopné jazdiť aj bez vypúšťania emisií, elektrický režim však funguje len v rýchlostiach do 22 km/h. Celkovo dokáže auto vyvinúť maximálne tempo na úrovni 250 km/h, na stovku šprintuje za 4,8 sekundy. S-ková Q8 ponúka aj pohon quattro, pneumatické pruženie, riadenie zadnej nápravy či dokonca karbónovo-keramické brzdy pre všetky kolesá. Ingolstadt sem dokonca vie namontovať i športový diferenciál a elektromechanické stabilizátory.

Audi SQ7 TDI má elektrický kompresor

Ingolstadt ukázal najsilnejšie naftové SUV na trhu, ktoré dostalo osemvalcový motor s doteraz nepoužívanou technológiou.

Extreriér i interiér zdobí niekoľko špecifických doplnkov. Charakteristickým znakom SQ8 sú štvorité koncovky výfukového potrubia, nové vstupy pre nasávanie vzduchu či sivý difúzor zadného nárazníka. Podobné detaily sa menili aj v kabíne, kde pribudli logá “S”, kovové detaily či rôzne plochy potiahnuté alcantarou. V zákulisí sa hovorí i o benzínovej verzii SQ8, žiadne detaily však o nej nateraz nie sú známe. Variant s V8 TDI by mal niesť základnú cenovku v okolí hranice 100 000 eur.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Aston Martin Valkyrie konečne v pohybe

Prvý elektromobil anglickej firmy dosahuje výkon 2 000 koní a na jedno nabitie prejde 400 kilometrov. Už teraz pritom má byť prispôsobený na 800 kW nabíjačky...

Lotus šokuje: Postavil najsilnejšie auto sveta

Keďže Model 3 má najväčší podiel na predaji vozidiel Tesla, zohráva kľúčovú úlohu v strategických plánoch automobilky. Tá sa rozhodla znížiť jeho ceny, kým...

Tesla zlacnila Model 3, zdražila Modely X a S

Narodeninová verzia cé-trojky nezaujme len špecifickými farbami, ale aj slušným vybavením za dobrú cenu. Nevýhodou je nemožnosť voľby prepĺňaného benzínu...

Test Citroën C3 Origins: Oslava jubilea

Výber mýta rastie a do štátneho rozpočtu plynú desiatky miliónov eur. Najväčší podiel majú aj naďalej vodiči nákladných vozidiel zo zahraničia.

Kamionisti zaplatili na mýte vyše 100 miliónov eur

Mladé oddelenie španielskej automobilky zverejnilo spot, ktorý pravdepodobne zachytáva štúdiu nového hot-hatchu.

Cupra čosi chystá: Je to budúci Leon?

Národná diaľničná spoločnosť a polícia si počas leta posvietia na povinnosť vodičov jazdiť s platnou elektronickou diaľničnou známkou. Kontroly sa sprísnia...

Polícia bude kontrolovať e-známky na hraniciach
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×