Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm parametrami vyráža dych.
15 24.06.2019 / Filip Kadlečík

V roku 2016 Ingolstadt na trh uviedol Audi SQ7 TDI, ktoré šokovalo svojimi parametrami. Teraz dostáva rovnaké pohonné ústrojenstvo aj SUV-kupé s označením SQ8. Pod kapotu masívneho športovo-úžitkového vozidla sa sťahuje biturbo vidlicový osemvalec, ktorý spaľuje naftu. V8 TDI produkuje 320 kW (435 k), omnoho viac však dych vyráža jeho krútiaci moment.

Audi SQ8 sa líši predovšetkým technicky, zmeny sa ale nájdu aj na exteriéri či v kabíne 15 fotografií v galérii Audi SQ8 sa líši predovšetkým technicky, zmeny sa ale nájdu aj na exteriéri či v kabíne Zdroj: Audi

Osemvalec produkuje 900 Nm a to v rozmedzí od 1 000 do 3 250 ot./min. Nevýdane široká špička mohla vzniknúť najmä vďaka prepĺňaniu známemu pod názvom EPC, pod ktorým sa skrýva elektrický kompresor. Práve ten má na starosti elimináciu akejkoľvek turbodiery a energiu čerpá z extra batérie prostredníctvom 48-voltovej siete.

Vďaka pokročilej technike je mamutie SUV-kupé schopné jazdiť aj bez vypúšťania emisií, elektrický režim však funguje len v rýchlostiach do 22 km/h. Celkovo dokáže auto vyvinúť maximálne tempo na úrovni 250 km/h, na stovku šprintuje za 4,8 sekundy. S-ková Q8 ponúka aj pohon quattro, pneumatické pruženie, riadenie zadnej nápravy či dokonca karbónovo-keramické brzdy pre všetky kolesá. Ingolstadt sem dokonca vie namontovať i športový diferenciál a elektromechanické stabilizátory.

Audi SQ7 TDI má elektrický kompresor

Ingolstadt ukázal najsilnejšie naftové SUV na trhu, ktoré dostalo osemvalcový motor s doteraz nepoužívanou technológiou.

Extreriér i interiér zdobí niekoľko špecifických doplnkov. Charakteristickým znakom SQ8 sú štvorité koncovky výfukového potrubia, nové vstupy pre nasávanie vzduchu či sivý difúzor zadného nárazníka. Podobné detaily sa menili aj v kabíne, kde pribudli logá “S”, kovové detaily či rôzne plochy potiahnuté alcantarou. V zákulisí sa hovorí i o benzínovej verzii SQ8, žiadne detaily však o nej nateraz nie sú známe. Variant s V8 TDI by mal niesť základnú cenovku v okolí hranice 100 000 eur.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport

Americká firma komplexne upravila pick-up Silverado, okrem extra nápravy mu dala väčšiu svetlú výšku, modifikované nárazníky a silnejší osemvalec.

Hennessey Goliath 6x6: Obluda je na svete

Affalterbach predstavil štipľavé kompaktné kombi, ktoré má vo veľkej miere rovnaký dizajn i techniku ako príbuzný kupé-sedan.

Dve karosérie ponúkne i vrchol triedy CLA

V inzercii Slovákov dominujú relatívne nové jazdenky s nízkym počtom kilometrov na odometri. Najčastejšie boli v ponuke benzínové verzie a vozidlá s vyššou...

Slováci inzerujú najviac 5-ročné autá s nízkym počtom km
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×