Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm parametrami vyráža dych.
15 24.06.2019 / Filip Kadlečík

V roku 2016 Ingolstadt na trh uviedol Audi SQ7 TDI, ktoré šokovalo svojimi parametrami. Teraz dostáva rovnaké pohonné ústrojenstvo aj SUV-kupé s označením SQ8. Pod kapotu masívneho športovo-úžitkového vozidla sa sťahuje biturbo vidlicový osemvalec, ktorý spaľuje naftu. V8 TDI produkuje 320 kW (435 k), omnoho viac však dych vyráža jeho krútiaci moment.

Audi SQ8 sa líši predovšetkým technicky, zmeny sa ale nájdu aj na exteriéri či v kabíne 15 fotografií v galérii Audi SQ8 sa líši predovšetkým technicky, zmeny sa ale nájdu aj na exteriéri či v kabíne Zdroj: Audi

Osemvalec produkuje 900 Nm a to v rozmedzí od 1 000 do 3 250 ot./min. Nevýdane široká špička mohla vzniknúť najmä vďaka prepĺňaniu známemu pod názvom EPC, pod ktorým sa skrýva elektrický kompresor. Práve ten má na starosti elimináciu akejkoľvek turbodiery a energiu čerpá z extra batérie prostredníctvom 48-voltovej siete.

Vďaka pokročilej technike je mamutie SUV-kupé schopné jazdiť aj bez vypúšťania emisií, elektrický režim však funguje len v rýchlostiach do 22 km/h. Celkovo dokáže auto vyvinúť maximálne tempo na úrovni 250 km/h, na stovku šprintuje za 4,8 sekundy. S-ková Q8 ponúka aj pohon quattro, pneumatické pruženie, riadenie zadnej nápravy či dokonca karbónovo-keramické brzdy pre všetky kolesá. Ingolstadt sem dokonca vie namontovať i športový diferenciál a elektromechanické stabilizátory.

Audi SQ7 TDI má elektrický kompresor

Ingolstadt ukázal najsilnejšie naftové SUV na trhu, ktoré dostalo osemvalcový motor s doteraz nepoužívanou technológiou.

Extreriér i interiér zdobí niekoľko špecifických doplnkov. Charakteristickým znakom SQ8 sú štvorité koncovky výfukového potrubia, nové vstupy pre nasávanie vzduchu či sivý difúzor zadného nárazníka. Podobné detaily sa menili aj v kabíne, kde pribudli logá “S”, kovové detaily či rôzne plochy potiahnuté alcantarou. V zákulisí sa hovorí i o benzínovej verzii SQ8, žiadne detaily však o nej nateraz nie sú známe. Variant s V8 TDI by mal niesť základnú cenovku v okolí hranice 100 000 eur.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Ceny palív: Oplatí sa teraz brať plnú nádrž?

Švédske Volvo zápasí s dôsledkami obchodnej vojny medzi USA a Čínou a vysokými nákladmi. Napriek snahe o úspory prišlo v druhom štvrťroku o viac než tretinu...

Volvo má za sebou veľmi ťažký kvartál

Novým šéfom BMW sa stane Oliver Zipse, ktorý vo funkcii nahradí Haralda Krüger. Ten ohlásil odchod pre nespokojnosť akcionárov s výsledkami koncernu.

Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×