Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie

Ziskovosť a tržby automobiliek v celom svete klesajú a ich budúcnosť bude závisieť od investícií do nových technológií a vzájomnej spolupráce. Podľa Ernst & Young čaká branžu vlna konsolidácie, z ktorej vzíde niekoľko megakoncernov.
23.06.2019 / TASR

Aktuálny odbyt a príjem mnohých automobiliek na svete bude posilňovať trend spolupráce a fúzií. „Stojíme pred zmenami na trhu,“ uviedol to vedúci oblasti automobilov a dopravy v podnikovej poradenskej spoločnosti EY Constantin Gall vo svojej aktuálnej bilančnej analýze.

„Kto nepatrí medzi špičku, tomu hrozí, že sa nepresadí,“ uviedol Gall. Dodal, že niektoré automobilky, ktoré sú teraz samostatné, budú o desať rokov existovať len ako značky v rámci niekoľkých megakoncernov.

Pokles odbytu a vysoké náklady na nové technológie zanechali podľa analýzy EY od začiatku roka silné stopy v bilanciách väčšiny automobiliek. Klesol im počet predaných vozidiel a znížili sa aj ich tržby. Zisk najväčších výrobcov na svete klesol na najnižšiu úroveň od roku 2011.

Japonské automobilky znížili v prvom štvrťroku v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška prevádzkový zisk o 40 percent. Nemeckým koncernom Volkswagenu, Daimleru a BMW klesol o 29 percent. Prevádzkový zisk vzrástol len juhokórejským automobilkám. Nič sa neuvádza o francúzskych automobilkách, lebo tie nepredložili nijaké údaje.

Nemecký Daimler sa podľa štúdie EY napriek poklesu prevádzkového zisku dostal na prvé miesto na svete v jeho tvorbe. Jeho prevádzkový zisk dosiahol 7,1 percenta z celkových tržieb. Je to podstatne menej ako na začiatku vlaňajška, ale viac, než dosiahli iné automobilky. Na druhom mieste skončila Toyota so ziskom 6,8 percenta. Suzuki ho malo vo výške 6,5 percenta a Volkswagen bol s výsledkom 6,4 percent štvrtý.

Ziskovosť klesla v celom automobilovom priemysle. Pokiaľ bude odbyt automobiliek slabý aj naďalej, dôjde medzi nimi k cenovej vojne, ktorá mieru zisku zníži ešte silnejšie.

Aby sa dosiahla kontrola výdavkov v odvetví, presadí sa kooperácia automobiliek a trend ďalekosiahlych partnerstiev. Vysoké výdavky na výskum nedávajú inú možnosť. „Rozhodujúcim sa stane, že sa automobilky budú venovať technológiám budúcnosti, ktoré v konečnom dôsledku zaplatia ich zákazníci. Iba za takýchto podmienok sa bude dať zarobiť peniaze na produkte auto,“ povedal Gall.

(TASR)

Focus Media

Video
Najnovšie články
Asistenčné systémy: Viete, ako fungujú?

Európania sú veľmi opatrní a nekupujú nové autá. Dokazuje to júnová aj polročná štatistika, ktorá ukazuje nadol na všetkých dôležitých trhoch. Tabuľke výrobcov...

Predaj nových áut v EÚ opäť klesol na všetkých trhoch

Žilinská Kia v prvej polovici roka splnila plán výroby áut aj motorov a po závodnej dovolenke spustí výrobu nového XCeedu.

Kia naplnila plány, vyrobila vyše 180 000 vozidiel

Nekompromisný britský roadster dostal druhú generáciu, ktorá je ľahšia a výkonnejšia než doterajší model. Vzniknúť z nej má 30 exemplárov.

BAC Mono R: Chuťovka pre egoistov

Mladá Boleslav vykonala malé úpravy na dvoch SUV, v rámci ktorých dostávajú bezpečnejší systém Kessy či lepšie sledovanie mŕtveho uhla. V prípade menšieho...

Škoda zvyšuje odolnosť dvoch SUV voči krádeži

Renaultu sa v prvej polovici roka darilo horšie než vlani. Predaj áut klesol na všetkých dôležitých trhoch, pokles zbrzdili len značky Dacia a Lada.

Renault v 1. polroku predaj menej áut než vlani

Hybridné britské kupé s extrémnou aerodynamikou a atmosférickým dvanásťvalcom previedlo svoj zvuk na okruhu Silverstone.

Aston Martin Valkyrie konečne v pohybe
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×