Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Ziskovosť automobiliek klesá, trh čaká veľké upratovanie

Ziskovosť a tržby automobiliek v celom svete klesajú a ich budúcnosť bude závisieť od investícií do nových technológií a vzájomnej spolupráce. Podľa Ernst & Young čaká branžu vlna konsolidácie, z ktorej vzíde niekoľko megakoncernov.
23.06.2019 / TASR

Aktuálny odbyt a príjem mnohých automobiliek na svete bude posilňovať trend spolupráce a fúzií. „Stojíme pred zmenami na trhu,“ uviedol to vedúci oblasti automobilov a dopravy v podnikovej poradenskej spoločnosti EY Constantin Gall vo svojej aktuálnej bilančnej analýze.

„Kto nepatrí medzi špičku, tomu hrozí, že sa nepresadí,“ uviedol Gall. Dodal, že niektoré automobilky, ktoré sú teraz samostatné, budú o desať rokov existovať len ako značky v rámci niekoľkých megakoncernov.

Pokles odbytu a vysoké náklady na nové technológie zanechali podľa analýzy EY od začiatku roka silné stopy v bilanciách väčšiny automobiliek. Klesol im počet predaných vozidiel a znížili sa aj ich tržby. Zisk najväčších výrobcov na svete klesol na najnižšiu úroveň od roku 2011.

Japonské automobilky znížili v prvom štvrťroku v porovnaní s rovnakým obdobím vlaňajška prevádzkový zisk o 40 percent. Nemeckým koncernom Volkswagenu, Daimleru a BMW klesol o 29 percent. Prevádzkový zisk vzrástol len juhokórejským automobilkám. Nič sa neuvádza o francúzskych automobilkách, lebo tie nepredložili nijaké údaje.

Nemecký Daimler sa podľa štúdie EY napriek poklesu prevádzkového zisku dostal na prvé miesto na svete v jeho tvorbe. Jeho prevádzkový zisk dosiahol 7,1 percenta z celkových tržieb. Je to podstatne menej ako na začiatku vlaňajška, ale viac, než dosiahli iné automobilky. Na druhom mieste skončila Toyota so ziskom 6,8 percenta. Suzuki ho malo vo výške 6,5 percenta a Volkswagen bol s výsledkom 6,4 percent štvrtý.

Ziskovosť klesla v celom automobilovom priemysle. Pokiaľ bude odbyt automobiliek slabý aj naďalej, dôjde medzi nimi k cenovej vojne, ktorá mieru zisku zníži ešte silnejšie.

Aby sa dosiahla kontrola výdavkov v odvetví, presadí sa kooperácia automobiliek a trend ďalekosiahlych partnerstiev. Vysoké výdavky na výskum nedávajú inú možnosť. „Rozhodujúcim sa stane, že sa automobilky budú venovať technológiám budúcnosti, ktoré v konečnom dôsledku zaplatia ich zákazníci. Iba za takýchto podmienok sa bude dať zarobiť peniaze na produkte auto,“ povedal Gall.

(TASR)

Focus Media

Video
Najnovšie články
Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese

Staviteľ mimoúrovňovej križovatky pod Prístavným mostom v predstihu otvorí jej časť motoristom.

Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport

Americká firma komplexne upravila pick-up Silverado, okrem extra nápravy mu dala väčšiu svetlú výšku, modifikované nárazníky a silnejší osemvalec.

Hennessey Goliath 6x6: Obluda je na svete

Affalterbach predstavil štipľavé kompaktné kombi, ktoré má vo veľkej miere rovnaký dizajn i techniku ako príbuzný kupé-sedan.

Dve karosérie ponúkne i vrchol triedy CLA

V inzercii Slovákov dominujú relatívne nové jazdenky s nízkym počtom kilometrov na odometri. Najčastejšie boli v ponuke benzínové verzie a vozidlá s vyššou...

Slováci inzerujú najviac 5-ročné autá s nízkym počtom km
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×