Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Vyskúšali sme omladený Passat: V čom je lepší?

VIDEO
PRVÁ JAZDA Volkswagen Passat prešiel modernizáciou, ktorá sa na prvý pohľad tvári veľmi nenápadne. Pravdou však je, že išla do hĺbky a zameriavala sa na nenápadné, no funkčné vylepšenia nemeckého bestselleru.
79 21.06.2019 / Filip Kadlečík

Keď nemecký gigant predstavil faceliftovaný Passat, mnohí fanúšikovia značky si mysleli, že sa príliš nezmenil. Pravdou však je, že bestseller len klame telom. Na prvej jazde sme sa presvedčili o tom, že je lepší v množstve ohľadov. Má aj nejaké nedostatky?

Smaragdová farba laku Passatu sekne! 79 fotografií v galérii Smaragdová farba laku Passatu sekne! Zdroj: Filip Kadlečík

V skratke treba povedať, že omladený Passat ku nám dorazí najskôr v septembri tohto roka, disponuje paletou motorov, ktoré kompletne spĺňajú normu Euro 6d-TEMP, má vylepšenú verziu GTE, nové IQ.Light LED matrix svetlomety, komfortnejší chod a podstatne vylepšenú technickú stránku. Poďme si to však rozmeniť na drobné.

Alltrack vs. R-Line, diesel vs. benzín

Pri prvej jazde sme mali možnosť vyskúšať si dve verzie Passatu, obidve vo vyhotovení Variant. Na medzinárodnom podujatí by ste sedan hľadali márne, kombi sa predáva podstatne lepšie a preto na neho Volkswagen kladie väčší dôraz. My sme už preverili univerzálny Alltrack s agregátom 2.0 TDI a športovo ladený R-Line s jednotkou 2.0 TSI.

Ktorý by ste si vybrali? Passat Variant Alltrack a R-Line vedľa seba 79 fotografií v galérii Ktorý by ste si vybrali? Passat Variant Alltrack a R-Line vedľa seba Zdroj: Filip Kadlečík

Obidva agregáty dosahujú výkon 140 kW (190 k), dvojlitrové TSI na predné kolesá cez sedemstupňové DSG posiela 320 Nm, TDI s identickým objemom zasa cez totožnú prevodovku rozdeľuje medzi všetky kolesá 400 Nm. Agregáty sme mohli porovnať veľmi bezprostredne a tak nás zaujímalo, ktorý z nich nás nakoniec zaujme viac.

Jednoznačnou devízou variantu Alltrack je jeho väčšia univerzálnosť. Svetlá výška tu i naďalej presahuje hranicu 170 mm, podvozok je posilnený a lepšie chránený. Nám sa navyše pozdáva i opticky. Čo sa jazdy týka, dokáže prekvapiť, na ceste sa správa vynikajúco.

Najlepšou verziou pre nás bol Passat Variant Alltrack, avšak radšej s benzínovým TSI 79 fotografií v galérii Najlepšou verziou pre nás bol Passat Variant Alltrack, avšak radšej s benzínovým TSI Zdroj: Filip Kadlečík

Mali sme možnosť vziať Alltrack aj na kľukaté serpentíny a tam nás veľmi potešil priľnavosťou, minimálnymi náklonmi a tuhým ladením podvozku. To je však zároveň aj miernou nevýhodou Alltracku - priečne nerovnosti nefiltruje tak, ako by sme očakávali. Nevýhodu však adaptívny podvozok DCC vyvažuje výborným jazdným prejavom na kvalitnom asfalte.

Agregát 2.0 TDI 140 kW (190 k) je z hľadiska parametrov viac než vhodným motorom pre tento typ vozidla. V kombinovanom režime prevádzky by mal na 100 kilometrov jazdy spotrebovať približne 5,1 l paliva. Rozumný apetít ešte dopĺňa aj výborná dynamika. I pri rýchlej jazde do kopca presvedčil, že pary má na rozdávanie. Počas prvej jazdy sa nám však zdalo, že naftiak mohol byť lepšie odhlučnený. Jeho klepanie najmä v nižších otáčkach jemne prenikalo i do kabíny, čo už v tejto kategórii nebýva zvykom.

R-Line pôsobí športovejšie, nás počas prvej jazdy potešil najmä jeho zážihový dvojliter 79 fotografií v galérii R-Line pôsobí športovejšie, nás počas prvej jazdy potešil najmä jeho zážihový dvojliter Zdroj: Filip Kadlečík

Volkswagen Passat Variant R-Line 2.0 TSI 140 kW (190 k) svojho univerzálneho soka jednoznačne poráža z pohľadu kultivovanosti. Dvojlitrové TSI patrí dlhodobo medzi naše obľúbené motory spomedzi koncernové ponuky a svoj status potvrdzuje i v omladenom bestselleri. Benzínový prepĺňaný štvorvalec pracuje za bežných okolností v tichosti a podľa normy WLTP je schopný jazdiť so spotrebou na úrovni 6,4 l/100 km.

Ak patríte medzi ľudí, ktorí auto nielen dusia na nízkych otáčkach, ale motor občas vyženiete aj na vyššie poschodia tohto spektra, je práve motorizácia 2.0 TSI tým pravým orechovým pre vás. Do 4 000 ot./min o nej neviete, potom však dostáva príjemný dravý zvuk a na dnešnú dobu viac než slušné reakcie na plyn. Pristihli sme sa, že jazdu s veľkým rodinným kombi si miestami až prekvapivo užívame.

IQ.Light LED matrix svetlomety patria k tomu najlepšiemu, čo si dnes viete kúpiť 79 fotografií v galérii IQ.Light LED matrix svetlomety patria k tomu najlepšiemu, čo si dnes viete kúpiť Zdroj: Filip Kadlečík

Ak by sme si mali vybrať na základe skúseností z prvej jazdy, zobrali by sme si z každého auta kúsok. Motor 2.0 TSI by samozrejme zostal spojený so sedemstupňovým DSG, pridali by sme však k nemu pohon všetkých kolies, ktorý je v realite dostupný až pri 2.0 TSI 200 kW (276k). Aj naftiak mal pekný a výrazný ťah, navyše ponúka lepšiu spotrebu. Ak by nám ale nešlo len o náklady, určite by sme si dopriali zážihovú jednotku a vyhotovenie Alltrack.

Decentné zmeny v kabíne

Pred verziou R-Line by sme Alltrack uprednostnili aj kvôli interiéru, ktorý nám sedel podstatne viac. Sedadlá tu sú pohodlnejšie. To pri aute, ktoré je prioritne určené zdolávanie dlhých trás, skôr či neskôr ocení každý vodič. Vkusná kombinácia svetlej kože a plastov, čiernych povrchov a chrómových dekorov bola len vítaným bonusom. Vo faceliftovanom Passate je cítiť krok smerom ku luxusnejšiemu spracovaniu kabíny. V kombinácii so zachovanou bohatou priestorovou ponukou to z neho robí výborného spoločníka na dlhé cesty.

 79 fotografií v galérii Zdroj: Filip Kadlečík Interiér a zmeny, ktoré v ňom VW urobil, hodnotíme až na jednu výnimku pozitívne 79 fotografií v galérii Interiér a zmeny, ktoré v ňom VW urobil, hodnotíme až na jednu výnimku pozitívne Zdroj: Filip Kadlečík

Niektoré časti dverí sú potiahnuté kožou, nový multifunkčný volant je parádny z ergonomickej i funkčnej stránky, upravený digitálny prístrojový štít zasa ponúka množstvo informácií a veľmi jemné rozlíšenie. Volkswagen hovorí aj o vylepšenom komforte vďaka eliminácii neželaných vibrácií. Môžeme potvrdiť, že Passat sa prejavuje veľmi pokojne, na dobrom asfalte až luxusne. Nielen pocitovo sa interiér uberá správnym smerom, ku zmenám však máme aj jednu výčitku.

Volkswagen Passat Variant Alltrack 79 fotografií v galérii Volkswagen Passat Variant Alltrack Zdroj: Volkswagen

Analógové hodiny na palubovke nahradil nápis “PASSAT” spolu s tlačidlom pre aktiváciu núdzových výstražných svetiel. Ako sme sa dozvedeli, zo strany VW nešlo o snahu ušetriť, ale vyhovieť čoraz prísnejším bezpečnostným požiadavkám. Euro NCAP si jednoducho žiada, aby bolo tlačidlo núdzových výstražných svetiel umiestnené v tomto mieste a ak chcete dosiahnuť dobré hodnotenie, na výber nemáte. Podľa nás však Wolfsburg mohol túto oblasť vyriešiť aj s väčšou gráciou, naživo pôsobí trochu lacne a v inak kvalitnej kabíne Passatu ako päsť na oko.

Hlavne technologický update

Pod neslávnym bezpečnostným tlačidlom sa však udiali pozitívne zmeny. Modernizácia totiž do interiéru obľúbeného modelu prináša infotainment MIB3, ktorý dostane napríklad i prichádzajúci VW Golf ôsmej generácie. Tento systém má zabudovanú eSIM a môže byť nonstop online, čo znamená benefity nielen z hľadiska bezpečnosti posádky a vozidla, ale aj z pohľadu služieb. Na tie sa kladie čoraz väčší dôraz, o čom svedčí i implementácia rastúceho wolfsburgského ekosystému aplikácií a online služieb  “We”.

Konektivita a ekosystém služieb 79 fotografií v galérii Konektivita a ekosystém služieb "We" sú pre VW čoraz dôležitejšie Zdroj: Volkswagen

O balíku We toho v budúcnosti budeme počuť čoraz viac. Už teraz pomáha zlepšovať možnosti infotainmentu, umožňuje napríklad využívanie Apple Music či streamovacej služby Tidal. Samozrejmosťou sú i internetové rádiá. We Connect Fleet je funkcionalita, ktorú ocenia najmä firmy. Ide o digitálnu knihu jázd, ktorá okrem ďalších štandardných informácií a upozornení zaznamenáva napríklad i priemernú spotrebu konkrétnych vozidiel.

Európsky VW Passat: Facelift bol hĺbkový

Omladenie bestselleru vidieť najmä pod povrchom, popri jemnom osviežení dizajnu prinieslo upravený interiér i modernejšie motory.

Kľúčom k úspechu platformy We v automobiloch VW by mohol byť fakt, že je otvorená smerom ku novým partnerom. Už teraz sa hovorí napríklad o funkcionalite “We Deliver”, ktorá kuriérom umožní vložiť balík priamo do kufra vášho auta či “We Park”, ktorá bude monitorovať parkoviská, voľné pozície a eventuálne bude schopná aj fyzicky zaparkovať. Passat možno považovať ako seriózneho pioniera Volkswagenu na poli online služieb, ktoré budú v automobilovom priemysle čoraz dôležitejšie.

Travel Assist kombinuje viacero asistenčných systémov, vie dokonca sledovať i dočasné dopravné značenie a dá si pozor aj na betónové zábrany pri stavbách 79 fotografií v galérii Travel Assist kombinuje viacero asistenčných systémov, vie dokonca sledovať i dočasné dopravné značenie a dá si pozor aj na betónové zábrany pri stavbách Zdroj: Volkswagen

Popri high-tech internetových vychytávkach prišlo aj ku vylepšeniu hardvéru. Na vlastnej koži sme vyskúšali nový balík systémov “Travel Assist”, ktorý kombinuje systém na jazdu v jazdnom pruhu s prediktívnym adaptívnym tempomatom, rozpoznávaním dopravných značiek a údajov z navigácie.

Na diaľnici i mimo nej so šoférovaním vodičovi nový asistent výrazne pomáha, je schopný sám brzdiť pred zákrutami a kruhovými objazdmi či v prípade aktívnej trasy navigácie dokonca i pred odbočovaním do vedľajších uličiek miest. Po prvýkrát tu funguje až do rýchlosti 210 km/h, na toto tempo sme sa s ním však ani na nemeckých diaľniciach nedostali.

Prediktívny adaptívny tempomat zohľadňuje aj údaje z navigácie a rýchlosť prispôsobuje prichádzajúcim zákrutám 79 fotografií v galérii Prediktívny adaptívny tempomat zohľadňuje aj údaje z navigácie a rýchlosť prispôsobuje prichádzajúcim zákrutám Zdroj: Volkswagen

Pocítili sme však účinok nového elektromechanického posilňovača bŕzd, ktorý po novom má každý Passat. V porovnaní s minulosťou je vďaka jemnejšej technike jazda s adaptívnym tempomatom príjemnejšia a automatické brzdenie lepšie imituje prácu vodiča. Samozrejmosťou je aj prítomnosť ďalších asistenčných systémov, napríklad monitorovania mŕtveho uhla, autonómneho brzdenia s rozpoznávaním chodcov či dokonca aj asistenta pre jazdu s prívesom, ktorý oceníte najmä pri variante Alltrack.

Po Touaregu je Passat len druhým modelom, ktorý dostáva svetelnú technológiu IQ.Light. LED matrix reflektor sa skladá z 32 diód nezávisle pracujúcich diód, ku ktorým sa ešte pridáva 12 “pevných” LEDiek. Pokročilé svetlá pri optimalizovaní svojej práce do úvahy berú dáta z prednej kamery a navigácie, ale zohľadňujú i aktuálnu rýchlosť auta či mieru natočenia volantu. Vďaka tomu patria bez debaty medzi to najlepšie, čím si dnes môžete svietiť na cestu.

IQ.Light neosvecuje ostatných vodičov a dokonca ani dopravné značky 79 fotografií v galérii IQ.Light neosvecuje ostatných vodičov a dokonca ani dopravné značky Zdroj: Volkswagen

Pri Passate sme IQ.Light nemali šancu vyskúšať, preverili sme ich však v Touaregu. Majú aj jednu geniálnu vychytávku - ako prvé vôbec rozpoznávajú reflexné plochy dopravného značenia a nesvietia na ne. Tým v noci výdatne šetria váš zrak. Od toho, keď za tmy dostanete “plnú paľbu” z veľkej návesti je horšie už len to, ak vám niekto v protismere do tváre vytrvalo svieti diaľkovými svetlami. Tento kus technológie sa Volkswagenu skutočne podaril a rozhodne vám odporúčame si za neho priplatiť.

Čerešničky na záver

Omladzovacia kúra Passatu sa naplno prejaví na jeseň tohto roka. Vtedy totiž do ponuky vstúpi aj pohonná jednotka 2.0 TDI Evo 110 kW (150 k), úplne nová generácia dvojlitrového turbodiesela. V jeho útrobách došlo k zníženiu trenia, vylepšeniu ložísk, optimalizovaniu ventilov či zefektívneniu celej skupiny dielov súvisiacej s kľukovým hriadeľom. Toto všetko, spolu s plne variabilnou olejovou pumpou, vyladeným turbodúchadlom, dvojokruhovým chladením motora (zvlášť pre blok a hlavu), vylepšeným tepelným manažmentom má prispievať ku úspore na palive.

Volkswagen Passat Variant GTE 79 fotografií v galérii Volkswagen Passat Variant GTE Zdroj: Volkswagen

Samozrejmosťou je prítomnosť DPF filtra a systému katalytickej redukcie s dvojitým dávkovaním kvapaliny AdBlue, to všetko za účelom znižovania produkcie emisií. Okrem 2.0 TDI bude v ponuke aj 1.6 TDI 88 kW (120 k), ktoré by malo vynikať najmä spotrebou - na 100 kilometrov jazdy mu v kombinovanom cykle NEDC má stačí 4,4 l nafty. Zo zážihových jednotiek bude okrem dvojlitra prítomné aj 1.5 TSI EVO s výkonom 110 kW (150 k). Všetky benzínové motory majú filter pevných častíc, naftiaky ešte k nemu pridávajú katalytickú redukciu pomocou AdBlue.

Úlohy ekologického vozidla sa aj tentokrát zhostí Passat GTE ladený na 160 kW (218 k). Ten sme si taktiež vyskúšali aj na vlastnej koži a jeho jazdný prejav sa nám páčil najmä v spolupráci so systémom Travel Assist. Vtedy si auto samo manažovalo brzdenie i pridávanie plynu a testovací okruh dokázalo prejsť o 0,1 dcl úspornejšie, než sa to podarilo trénovaným inštruktorom VW.

Volkswagen Passat Variant GTE 79 fotografií v galérii Volkswagen Passat Variant GTE Zdroj: Volkswagen

Veľkou výhodou plug-in hybridu GTE po facelifte bude navyše aj dojazd, ktorý by sa v reálnych podmienkach mal pohybovať okolo hranice 50 km. Cyklus NEDC síce hovorí o 70-tich, jeho kritériá ale nie sú úplne reálne. V kontexte NEDC však omladenie prináša nárasť akčného rádiusu o celých 20 kilometrov.

R-Line edition je vizuálnou hviezdou rodiny Passat 79 fotografií v galérii R-Line edition je vizuálnou hviezdou rodiny Passat Zdroj: Filip Kadlečík

Zlatým klincom programu prvej jazdy bola prezentácia vyhotovenia Passat Variant R-Line edition, ktoré je limitované na 2 000 exemplárov. Vyznačuje sa použitím atraktívneho sivého laku, popri ktorom geniálne vyniknú čierne doplnky. Na tomto aute nenájdete žiadny chróm. Údajne ide o nápad jedného zo zamestnancov vo výrobe, ktorý sa dostal až do malosériovej produkcie. Klobúk dole. Pozrieť si ho do detailu môžete v našej galérii.

V čom je lepší?

Automobilový svet je čoraz viac prepojený s modernými technológiami a inak to už asi nebude. Reaguje na to aj Volkswagen, ktorý svojmu bestselleru naordinoval vizuálne decentnú, inak však rozsiahlu modernizáciu. My si z prvej jazdy okrem množstva jazdných dojmov a technických informácií odnášame aj jedno laické zistenie. Passatu sedia výrazné laky.

R-Line má falošné koncovky výfuku, ktoré síce vyzerajú dobre, zvuk z nich však nejde žiadny 79 fotografií v galérii R-Line má falošné koncovky výfuku, ktoré síce vyzerajú dobre, zvuk z nich však nejde žiadny Zdroj: Filip Kadlečík

V zelenej, modrej i matnej sivej vyzeralo veľké kombi VW skvelo, u nás ho však v takýchto žiarivých farbách nevidno. Ak sa náhodou pre neho v budúcnosti rozhodnete, nebojte sa siahnuť po výraznej farbe. Veď Passat ako taký ani zďaleka nie je fádne auto! Dokázal nám to komfortnou jazdou na diaľniciach i agilitou v serpentínach. Tento facelift, i keď na prvý pohľad nenápadný, sa vydaril.

Focus Media

Video
Najnovšie články
V Rakúsku bolo zaregistrovaných vyše päť miliónov áut

Jedinou potešujúcou správou v súčasnom vývoji cien palív je asi fakt, že stále tankujeme lacnejšie než pred rokom. Všetko však naznačuje tomu, že to dlho...

Benzín a nafta: Všetky faktory tlačia ceny nahor

Hannover je z hľadiska počtu obyvateľov podobne veľký ako Bratislava a rovnako ako ostatné nemecké mestá stavil na elektrickú mobilitu. Už čoskoro bude...

Hannover bude mať najviac verejných nabíjacích staníc

Na budúcoročnom ženevskom autosalóne spoznáme druhé moderné vydanie hatchbacku, zo začiatku ráta spoločnosť s ročnou kapacitou 80-tisíc kusov.

Fiat 500: Nástupca bude čisto elektrický

Spomedzi piatich vozidiel hodnotených v ostatnom čase dostal päť hviezdičiek opäť iba elektromobil, čistotou výfukových plynov však zaujal Mercedes-Benz triedy...

Green NCAP: Diesel si sčasti napráva meno

Slovenský Volkswagen má kadoročne dvojtýždňovú celozávodnú dovolenku, keď sa na dva týždne zastavia výrobné linky. Tento rok sa začína už dnes.

Slovenský Volkswagen začína celozávodnú dovolenku

Nemecký elektrický hatchback bude mať digitálny prístrojový panel rozdelený na tri segmenty a netradičný ovládač prevodovky.

Volkswagen ID.3: Prvý pohľad do interiéru
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×