Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Zabudnite na starú 2008, nová verzia prekvapuje

FOTO
Peugeot s každým ďalším novým modelom smeruje k lepším zajtrajškom. Revolúciu odštartovalo SUV 3008, príjemnou zmenou už ale prešla aj malá 208 či vlajková 508. Teraz sa mágia odohrala aj v prípade modelu 2008.
21 19.06.2019 / Filip Kadlečík

Doteraz Peugeot 2008 nepatril medzi najštýlovejšie autá svojho segmentu, to sa však definitívne mení. Francúzsky crossover dostáva expresívny dizajn inšpirovaný modelmi 3008 a 208, dvojfarebné kombinácie laku, full-LED reflektory s typickým podpisom a ostré tvary. Za zmienku určite stoja aj nápadité prelisy na bočnej časti karosérie či minimalistická zadná časť. Z niektorých uhlov novinka výrazne pripomína typ 3008, čo je dobre. Stále totiž ide o jedno z najatraktívnejších SUV na trhu.

Novinka na trh príde koncom roka 2019, dostupná bude aj v elektrickej verzii 21 fotografií v galérii Novinka na trh príde koncom roka 2019, dostupná bude aj v elektrickej verzii Zdroj: Peugeot

Zatiaľ čo prerod karosérie prekvapuje, v kabíne sa odohrali očakávané zmeny. Je tu prítomný volant s malým priemerom, digitálny prístrojový štít s 3D zobrazením a 10” centrálny displej s dotykovou funkciou. Očakávať môžeme aj vylepšené hlasové ovládanie.

Interiér sa do veľkej miery zhoduje s modelom 208, jeho benefitom však bude ponúkaný priestor. Peugeot deklaruje, že typ 2008 teraz ponúkne kufor s objemom až 434 l, čo by ho radilo ku elite segmentu. Dĺžka 4,3 metra a 2,6-metrový rázvor dávajú tušiť, že aj v kabíne by priestor mal byť dostatočný.

Dvojfarebná karoséria, expresívne tvary či moderné svetlomety majú pomôcť zdvihnúť imidž francúzskeho auta 21 fotografií v galérii Dvojfarebná karoséria, expresívne tvary či moderné svetlomety majú pomôcť zdvihnúť imidž francúzskeho auta Zdroj: Peugeot

Priaznivci moderných technológií sa môžu tešiť na adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, ktorý vás v asistencii systému jazdy v jazdnom pruhu prevedie dopravnou zápchou bez námahy. Strážiť vás bude i AEB (autonómne núdzové brzdenie) fungujúce v rozmedzí 5 až 140 km/h, ktoré funguje vo dne v noci a rozpoznáva i chodcov či cyklistov.

Samozrejmosťou je aktívne monitorovanie slepého uhla, rozpoznávanie značiek, automatické prepínanie svetiel či sledovanie úvany. Smartfóny sa budú dať pripojiť ku systému cez Apple CarPlay i Android Auto, na nabíjanie budú slúžiť dva USB porty vpredu a dva vzadu. Telefón si však budete môcť nabíjať aj bezdrôtovo. V druhej generácii modelu 2008 vystrieda mechanickú ručnú brzdu elektronická.

Interiér sa do veľkej miery ponáša na model 208 21 fotografií v galérii Interiér sa do veľkej miery ponáša na model 208 Zdroj: Peugeot

V ponuke budú zážihové i vznetové agregáty, benzín bude spaľovať známy prepĺňaný trojvalec so zdvihovým objemom 1,2 l, dostupný bude v troch výkonnostných naladeniach. Ponuku otvorí 74 kW (100 k) so šesťstupňovým manuálom. Rovnakú prevodovku dostane aj variant s výkonom 96 kW (130 k), ktorý sa však bude dať kúpiť i s automatom EAT8.

Samočinná osemstupňová prevodovka bude jediným variantom pre vrcholný benzín ladený na 114 kW (155 k), ktorý sa bude viazať s výbavou GT. Diesel bude dostupný s 1,5-litrovým prepĺňaným štvorvalcom ladeným na 74 kW (100 k) a 96 kW (130 k). A j tu bude k dispozícii manuál i automat.

Z niektorých uhlov sa nápadne podobá na 3008 21 fotografií v galérii Z niektorých uhlov sa nápadne podobá na 3008 Zdroj: Peugeot

Úplnou novinkou je fakt, že Peugeot 2008 sa stane prvým plne elektrickým SUV značky. Aj v bezemisnej verzii stojí na rovnakej CMP platforme ako spaľovacie varianty. Poháňať ho bude technika známa napríklad z modelov e-208 či Corsa-e, teda 100-kilowattový (136 k) elektromotor, ktorý šťavu ťahá z 50 kWh akumulátora. Podľa cyklu WLTP by mal elektrický crossover ponúkať dojazd 310 km.

Nový Peugeot 208: Mení sa úplne od základov

Francúzske autíčko vyrábané vo fabrike PSA pri Trnave prešlo obrovskými zmenami a prichádza v druhej generácii. Novinka prekvapuje dizajnom, výbavou i všestrannou platformou.

K batérii dostanete záruku na 8 rokov alebo 160 000 km, ktorá garantuje, že do tohto bodu jej kapacita neklesne pod 70 %. Tešiť sa môžeme aj na dva režimy prevodovky, okrem typického “D” pribúda aj “B”, ktorý sa bude starať o silnejšiu rekuperáciu energie. Doma by ste e-2008 mali zvládnuť nabiť v rozmedzí 5-8 hodín v závislosti od výkonu elektrickej sústavy. Rýchlonabíjačky s výkonom 100 kW zvládnu 80% dojazdu doplniť v priebehu 30-tich minút.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport

Americká firma komplexne upravila pick-up Silverado, okrem extra nápravy mu dala väčšiu svetlú výšku, modifikované nárazníky a silnejší osemvalec.

Hennessey Goliath 6x6: Obluda je na svete

Affalterbach predstavil štipľavé kompaktné kombi, ktoré má vo veľkej miere rovnaký dizajn i techniku ako príbuzný kupé-sedan.

Dve karosérie ponúkne i vrchol triedy CLA

V inzercii Slovákov dominujú relatívne nové jazdenky s nízkym počtom kilometrov na odometri. Najčastejšie boli v ponuke benzínové verzie a vozidlá s vyššou...

Slováci inzerujú najviac 5-ročné autá s nízkym počtom km

Asistenčné systémy majú podporiť vodiča a zvýšiť bezpečnosť. Aké systémy však existujú a ako vlastne fungujú? Presne na to sa pozrel nemecký klub ADAC.

Asistenčné systémy: Viete, ako fungujú?

Európania sú veľmi opatrní a nekupujú nové autá. Dokazuje to júnová aj polročná štatistika, ktorá ukazuje nadol na všetkých dôležitých trhoch. Tabuľke výrobcov...

Predaj nových áut v EÚ opäť klesol na všetkých trhoch

Žilinská Kia v prvej polovici roka splnila plán výroby áut aj motorov a po závodnej dovolenke spustí výrobu nového XCeedu.

Kia naplnila plány, vyrobila vyše 180 000 vozidiel
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×