Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Zabudnite na starú 2008, nová verzia prekvapuje

FOTO
Peugeot s každým ďalším novým modelom smeruje k lepším zajtrajškom. Revolúciu odštartovalo SUV 3008, príjemnou zmenou už ale prešla aj malá 208 či vlajková 508. Teraz sa mágia odohrala aj v prípade modelu 2008.
21 19.06.2019 / Filip Kadlečík

Doteraz Peugeot 2008 nepatril medzi najštýlovejšie autá svojho segmentu, to sa však definitívne mení. Francúzsky crossover dostáva expresívny dizajn inšpirovaný modelmi 3008 a 208, dvojfarebné kombinácie laku, full-LED reflektory s typickým podpisom a ostré tvary. Za zmienku určite stoja aj nápadité prelisy na bočnej časti karosérie či minimalistická zadná časť. Z niektorých uhlov novinka výrazne pripomína typ 3008, čo je dobre. Stále totiž ide o jedno z najatraktívnejších SUV na trhu.

Novinka na trh príde koncom roka 2019, dostupná bude aj v elektrickej verzii 21 fotografií v galérii Novinka na trh príde koncom roka 2019, dostupná bude aj v elektrickej verzii Zdroj: Peugeot

Zatiaľ čo prerod karosérie prekvapuje, v kabíne sa odohrali očakávané zmeny. Je tu prítomný volant s malým priemerom, digitálny prístrojový štít s 3D zobrazením a 10” centrálny displej s dotykovou funkciou. Očakávať môžeme aj vylepšené hlasové ovládanie.

Interiér sa do veľkej miery zhoduje s modelom 208, jeho benefitom však bude ponúkaný priestor. Peugeot deklaruje, že typ 2008 teraz ponúkne kufor s objemom až 434 l, čo by ho radilo ku elite segmentu. Dĺžka 4,3 metra a 2,6-metrový rázvor dávajú tušiť, že aj v kabíne by priestor mal byť dostatočný.

Dvojfarebná karoséria, expresívne tvary či moderné svetlomety majú pomôcť zdvihnúť imidž francúzskeho auta 21 fotografií v galérii Dvojfarebná karoséria, expresívne tvary či moderné svetlomety majú pomôcť zdvihnúť imidž francúzskeho auta Zdroj: Peugeot

Priaznivci moderných technológií sa môžu tešiť na adaptívny tempomat s funkciou Stop&Go, ktorý vás v asistencii systému jazdy v jazdnom pruhu prevedie dopravnou zápchou bez námahy. Strážiť vás bude i AEB (autonómne núdzové brzdenie) fungujúce v rozmedzí 5 až 140 km/h, ktoré funguje vo dne v noci a rozpoznáva i chodcov či cyklistov.

Samozrejmosťou je aktívne monitorovanie slepého uhla, rozpoznávanie značiek, automatické prepínanie svetiel či sledovanie úvany. Smartfóny sa budú dať pripojiť ku systému cez Apple CarPlay i Android Auto, na nabíjanie budú slúžiť dva USB porty vpredu a dva vzadu. Telefón si však budete môcť nabíjať aj bezdrôtovo. V druhej generácii modelu 2008 vystrieda mechanickú ručnú brzdu elektronická.

Interiér sa do veľkej miery ponáša na model 208 21 fotografií v galérii Interiér sa do veľkej miery ponáša na model 208 Zdroj: Peugeot

V ponuke budú zážihové i vznetové agregáty, benzín bude spaľovať známy prepĺňaný trojvalec so zdvihovým objemom 1,2 l, dostupný bude v troch výkonnostných naladeniach. Ponuku otvorí 74 kW (100 k) so šesťstupňovým manuálom. Rovnakú prevodovku dostane aj variant s výkonom 96 kW (130 k), ktorý sa však bude dať kúpiť i s automatom EAT8.

Samočinná osemstupňová prevodovka bude jediným variantom pre vrcholný benzín ladený na 114 kW (155 k), ktorý sa bude viazať s výbavou GT. Diesel bude dostupný s 1,5-litrovým prepĺňaným štvorvalcom ladeným na 74 kW (100 k) a 96 kW (130 k). A j tu bude k dispozícii manuál i automat.

Z niektorých uhlov sa nápadne podobá na 3008 21 fotografií v galérii Z niektorých uhlov sa nápadne podobá na 3008 Zdroj: Peugeot

Úplnou novinkou je fakt, že Peugeot 2008 sa stane prvým plne elektrickým SUV značky. Aj v bezemisnej verzii stojí na rovnakej CMP platforme ako spaľovacie varianty. Poháňať ho bude technika známa napríklad z modelov e-208 či Corsa-e, teda 100-kilowattový (136 k) elektromotor, ktorý šťavu ťahá z 50 kWh akumulátora. Podľa cyklu WLTP by mal elektrický crossover ponúkať dojazd 310 km.

Nový Peugeot 208: Mení sa úplne od základov

Francúzske autíčko vyrábané vo fabrike PSA pri Trnave prešlo obrovskými zmenami a prichádza v druhej generácii. Novinka prekvapuje dizajnom, výbavou i všestrannou platformou.

K batérii dostanete záruku na 8 rokov alebo 160 000 km, ktorá garantuje, že do tohto bodu jej kapacita neklesne pod 70 %. Tešiť sa môžeme aj na dva režimy prevodovky, okrem typického “D” pribúda aj “B”, ktorý sa bude starať o silnejšiu rekuperáciu energie. Doma by ste e-2008 mali zvládnuť nabiť v rozmedzí 5-8 hodín v závislosti od výkonu elektrickej sústavy. Rýchlonabíjačky s výkonom 100 kW zvládnu 80% dojazdu doplniť v priebehu 30-tich minút.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Križovatku pod Prístavným mostom čoskoro otvoria

Ministerstvo dopravy získalo súhlas Bruselu na nenávratný príspevok vyše 200 miliónov eur na výstavbu diaľničného úseku D1 Budimír-Bidovce pri Košiciach.

Peniaze na diaľnicu Budimír-Bidovce prídu z eurofondov

Očakávaná revolúcia sa stala realitou, Američania predstavili novinku s centrálne uloženým osemvalcom. Stáť má menej než 60-tisíc dolárov.

Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport

Americká firma komplexne upravila pick-up Silverado, okrem extra nápravy mu dala väčšiu svetlú výšku, modifikované nárazníky a silnejší osemvalec.

Hennessey Goliath 6x6: Obluda je na svete

Affalterbach predstavil štipľavé kompaktné kombi, ktoré má vo veľkej miere rovnaký dizajn i techniku ako príbuzný kupé-sedan.

Dve karosérie ponúkne i vrchol triedy CLA

V inzercii Slovákov dominujú relatívne nové jazdenky s nízkym počtom kilometrov na odometri. Najčastejšie boli v ponuke benzínové verzie a vozidlá s vyššou...

Slováci inzerujú najviac 5-ročné autá s nízkym počtom km

Asistenčné systémy majú podporiť vodiča a zvýšiť bezpečnosť. Aké systémy však existujú a ako vlastne fungujú? Presne na to sa pozrel nemecký klub ADAC.

Asistenčné systémy: Viete, ako fungujú?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×