Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Arogancia na ceste: Toto Slováci stále nechápu

KOMENTÁR
Striedavé radenie je pre množstvo slovenských vodičov nepochopiteľným úkonom. Dokazujú to denne v uliciach našich miest, teraz máme opäť aj dôkaz na videu.
3 19.06.2019 / Filip Kadlečík

Dopravná značka “C 30” označujúca striedavé radenie sa na naše cesty neumiestňuje len tak pre parádu, aj keď si to množstvo vodičov zjavne myslí. Jednoduchá úprava pravidiel vzťahov medzi šoférmi v pripájacom a priebežnom jazdnom pruhu môže výdatne pomôcť plynulosti dopravy. To by ju však šoféri museli rešpektovať.

O tom, že viacerým Slovákom za volantom je táto značka ukradnutá, sa na našich cestách presviedčame denne. Už len v Bratislave sa nachádzajú dva kritické úseky, kde má striedavé radenie zmysel, no s jeho presadzovaním je problém. Zjazd z Einsteinovej ulice na most Apollo je už notoricky známy a písali sme o ňom aj v minulosti.

Viacerí vodiči znalí pravidiel cestnej premávky len krútia hlavou, keď denne pozorujú dlhočiznú kolónu na zjazde z D1 smerom na Raču a Vajnory. Tu sa niekedy stáva, že rad vozidiel zasahuje až do odbočovacieho pruhu diaľnice a brzdí tak celú premávku. O nebezpečné situácie v takýchto prípadoch nie je núdza. Všetko pritom má jednoduché riešenie.

Značka 3 fotografie v galérii Značka "C 30" je jasne viditeľná, aj tak ju niektorí experti ignorujú Zdroj: Youtube/ Václav Olšavský

Zjazd na Raču má dva jazdné pruhy. Problémom je, že absolútna väčšina vodičov využíva len pravý a ľavý je úplne prázdny. Miesto toho, aby sa rozptýlili do dvoch radov, stoja iba v pravom a tým spôsobujú väčšie zdržanie. Nerozumieme tomuto fenoménu. Ide o nejaký druh “slušnosti”, kedy si ľudia za volantom hovoria, že ostatných nechcú predbiehať? Potom má presne opačný efekt - domnelí “čestní” vodiči brzdia nielen celý zjazd, ale čiastočne aj beztak dosť vyťaženú diaľnicu.

Vodič v Octavii: Chybne vyučoval iného šoféra

Niektorí vodiči v kolóne sú schopní takmer všetkého, aby ich niekto v ľavom alebo priraďovacom jazdnom pruhu nedajbože nepredbehol. Svojím konaním však ohrozujú nielen ostatných, ale aj svoju...

Ak sa náhodou nájde šofér, ktorý reálne pozná predpisy a vie, že na konci ľavého pruhu mu značka “C 30”, teda striedavé radenie, umožní sa bez komplikácií zaradiť do priebežného jazdného pruhu, v očiach ostatných ešte môže dopadnúť ako ignorant. To si pravdepodobne o vodičke Škody Fabia myslel šofér Škody Superb, ktorý ju na priloženom videu tvrdohlavo a arogantne odmietal pustiť pred seba. To by sa stávať nemalo.

Takto vyzerá predmetný úsek pri nízkej intenzite premávky 3 fotografie v galérii Takto vyzerá predmetný úsek pri nízkej intenzite premávky Zdroj: Google Street View

Mimochodom, video z youtube kanálu pána Olšavského pekne ukazuje aj to, ako veľmi majorita vodičov ignoruje druhý jazdný pruh na tomto zjazde. Na viac než 30 vozidiel v pravom, teda priebežnom jazdnom pruhu, pripadajú dvaja odvážlivci v ľavom, teda pripájacom jazdnom pruhu. Tí jediní vedia správne využívať danosti tohto zjazdu a napriek tomu ešte obídu tak, že v očiach ostatných vyzerajú ako arogantní egoisti.

Jazda v strednom pruhu: Ako ju trestajú policajti?

Arogantný nemusí byť len rýchly vodič, aj tí pomalší jej majú požehnane. Arogancia pomalých môže byť rovnako nebezpečná ako rýchla jazda. O tom, že ich možno potrestať, svedčí aj postup britskej...

Prosíme aj vás, našich čitateľov, ak denne jazdíte podobnými úsekmi, nebojte sa využívať pripájací pruh. Vodiči v priebežnom vás musia pustiť tak, aby sa neohrozila plynulosť premávky. Nie je to neslušné, ani egoistické. Práve naopak, celkovej dopravnej situácii tým pomôžete. Navyše získate aj jeden bonus. Vďaka neznalosti ostatných členov premávky sa legálnym spôsobom cez pomalý úsek dostanete skôr, než keby ste “poslušne” čakali v pravom jazdnom pruhu. Agresia na cestách je neželaná, zdravá asertivita však na škodu byť nemusí.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Mercedes-AMG: Viac sily pre duo GLC 43

Volvo má za sebou ťažký kvartál a naviac prišla ďalšia zlá správa: Švédi totiž musia globálne zvolať vyše milióna vozidiel pre problém s motorom, ktorý môže...

Volvo zvoláva po svete viac než milión vozidiel

Prudký rozvoj technológií v automobilovom priemysle sa čoraz viac dotýka i oblastí, kde by sme ho ešte pred niekoľkými rokmi vôbec neočakávali. Najnovšie...

Veľké inovácie: Toto už zvládne reflexná vesta

Malý hatchback prichádza na japonský trh s tvárou upravenou podľa aktuálnej podoby dizajnového jazyka Kodo. Okrem toho má komfortnejší podvozok a bude ponúkaný...

Mazda2 absolvovala plastickú operáciu

Prázdna pneumatika? Poradíme vám, ako rozpoznáte defekt, ak nemáte senzory tlaku v pneumatikách, ako sa správne zachovať a čomu sa vyhnúť, aby ste neohrozili...

Ako vymeniť defekt? Jednoduchý návod

Carlos Ghosn sa zjavne spamätal z prvotného šoku a vracia úder. Žaluje totiž Nissan aj Mitsubishi z protiprávneho postupu pri jeho odvolaní z funkcie...

Carlos Ghosn žaluje Nissan, požaduje milióny eur

Kým ešte donedávna všetko nasvedčovalo tomu, že ceny ropy a palív pôjdu nahor, minulý týždeň sa situácia obrátila. Aspoň dočasne to naznačuje určitú úľavu...

Ceny palív: Oplatí sa teraz brať plnú nádrž?
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×