Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Súdny dvor EÚ označil nemecké mýto za protizákonné

Nemecký projekt mýta sa odkladá na neurčito. Súdny dvor EÚ totiž rozhodol, že porušuje zákaz diskriminácie, čím vyhovel podnetu Rakúska.
19.06.2019 / TASR

Nemecký systém poplatkov za používanie diaľnic porušuje antidiskriminačné zákony Európskej únie (EÚ), pretože jeho ekonomickú záťaž by znášali výlučne vodiči áut registrovaných v iných štátoch bloku. Rozhodol o tom v utorok Európsky súdny dvor, ktorý uznal sťažnosť Rakúska na plánované mýto.

Podľa nemeckého systému, ktorý už prešiel legislatívnym procesom, ale zatiaľ nebol zavedený, by síce mali platiť mýto všetci užívatelia diaľnic, ale domáci vodiči by zaň dostali plnú náhradu vo forme zľavy na daň z vozidla. Takzvaný poplatok za infraštruktúru je obrovským politickým problémom vlády kancelárky Angely Merkelovej.

Susedné Rakúsko, podporované Holandskom, napadlo mýto na európskom súde. Argumentovalo, že Nemecko by tým porušilo pravidlá bloku, keďže plánuje diskriminovať štátnych príslušníkov z iných členských štátov. Je zriedkavé, aby jeden členský štát bloku začal takúto procedúru proti druhému, zvyčajne podniká takéto kroky Európska komisia. Nemecko chcelo začať s výberom mýta od októbra 2020.

(TASR)

Focus Media

Video
Najnovšie články
Chevrolet Corvette C8: Najlacnejší superšport

Americká firma komplexne upravila pick-up Silverado, okrem extra nápravy mu dala väčšiu svetlú výšku, modifikované nárazníky a silnejší osemvalec.

Hennessey Goliath 6x6: Obluda je na svete

Affalterbach predstavil štipľavé kompaktné kombi, ktoré má vo veľkej miere rovnaký dizajn i techniku ako príbuzný kupé-sedan.

Dve karosérie ponúkne i vrchol triedy CLA

V inzercii Slovákov dominujú relatívne nové jazdenky s nízkym počtom kilometrov na odometri. Najčastejšie boli v ponuke benzínové verzie a vozidlá s vyššou...

Slováci inzerujú najviac 5-ročné autá s nízkym počtom km

Asistenčné systémy majú podporiť vodiča a zvýšiť bezpečnosť. Aké systémy však existujú a ako vlastne fungujú? Presne na to sa pozrel nemecký klub ADAC.

Asistenčné systémy: Viete, ako fungujú?

Európania sú veľmi opatrní a nekupujú nové autá. Dokazuje to júnová aj polročná štatistika, ktorá ukazuje nadol na všetkých dôležitých trhoch. Tabuľke výrobcov...

Predaj nových áut v EÚ opäť klesol na všetkých trhoch

Žilinská Kia v prvej polovici roka splnila plán výroby áut aj motorov a po závodnej dovolenke spustí výrobu nového XCeedu.

Kia naplnila plány, vyrobila vyše 180 000 vozidiel
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×