Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Poslanci: D4 sa na D1 určite nenapojí v roku 2020

Projekt bratislavského obchvatu D4/R7 nedá poslancom parlamentu spať a opäť prišli na poslanecký prieskum. Podľa zúčastnených sa plán napojenia na D1 určite nedodrží a ministerstvu dopravy vytýkajú nedostatočnú kontrolu. Rezort sa obvineniam bráni.
2 18.06.2019 / TASR

Diaľnica D4 nebude určite napojená na D1 do roku 2020. Plné využitie križovatky D1/D4, prepojenie na všetky smery, sa očakáva až v roku 2023. Uviedol to v pondelok po poslaneckom prieskume k stavbe bratislavského obchvatu na Ministerstve dopravy a výstavby (MDV) SR opozičný poslanec Miroslav Ivan (SaS). 

Ilustračná snímka 2 fotografie v galérii Ilustračná snímka Zdroj: TASR

Z informácií o problematike použitých materiálov pri stavbe podľa neho vyplynulo, že zásadne viazne komunikácia medzi rezortom a dotknutými stranami. „Panujú rôzne názory na to, či je možné použiť vhodné recyklované materiály alebo nie. Ministerstvo malo okamžite osloviť Slovenskú stavebnú inšpekciu, ktorá jediná má právo kontrolovať veci na stavbe, dávať podnety na stavebný úrad, ktorým je v tomto prípade ministerstvo, a má právo zastaviť stavbu, ak sa niečo robí nelegálne,“ uviedol s tým, že MDV SR malo mať na stavbe technického zástupcu za štát, v súčasnosti má len odborných zástupcov, medzi nimi je napríklad Národná diaľničná spoločnosť, a odborných konzultantov.

„Poslanecký prieskum sme dnes ukončili,“ informoval o tom Ivan. Na Výbor NR SR pre hospodárske záležitosti pripraví uznesenie o tom, aké poznatky získali a aké nápravné opatrenia odporúčajú ministrovi dopravy. Zástupcovia zhotoviteľa uviedli v súvislosti s pripojením na D4 smer Trnava a Trnava smer D4 do roku 2021, že zo strany Národnej diaľničnej spoločnosti nemajú deklarované, či to stihnú.

Opozičná poslankyňa Anna Zemanová (SaS) uviedla, že do súčasnosti neboli ani skontrolované všetky násypové materiály, či sú zdraviu neškodné. Podľa nej sa začína v súčasnosti konflikt medzi koncesionárom a obstarávateľom o tom, či boli v tejto súvislosti prekročené limity. Za škandál považuje, že asi až pred týždňom sa začal štátny stavebný dohľad, ktorý môže zastaviť stavbu, aby sa potvrdili alebo vyvrátili uvedené obavy. Prístup štátu k takejto investícii je podľa nej lajdácky.

Za kontrolu na stavbe je zodpovedný nezávislý stavebný dozor, ktorý prešiel riadnym výberovým konaním a ktorý platí štát. Jeho povinnosťou je upozorniť na prípadné pochybenia. Po tom, ako koncesionár spochybnil výsledky ekoauditu, Ministerstvo dopravy a výstavby (MDV) SR začalo na stavbe štátny stavebný dohľad. Pre TASR to uviedol v pondelok rezort dopravy v reakcii na tvrdenia  opozičných poslancov.

Stavbu D4 a R7 sprevádza množstvo špekulácií

Konzorcium, ktoré stavia obchvat Bratislavy, nesúhlasí s výsledkami nedávneho ekoauditu. Podľa spoločnosti ide o zaujatú správu, ktorá nezodpovedá skutočnosti.

„Ten definitívne určí ďalší postup, ako aj kroky, ktoré bude treba urobiť, aby sa stavba dokončila v čo najkratšom termíne a v súlade so všetkými povoleniami,“ spresnila hovorkyňa rezortu Karolína Ducká. MDV SR odmieta tvrdenia, že by reagoval až na základe upozornení. "Naopak, konať sme začali v priebehu minulého roka na základe indícií našich pracovníkov na stavbe," konštatuje.

V súvislosti s križovaním D4/D1 uvádza MDV SR, že zdržanie spôsobili predovšetkým opakované obštrukcie občianskeho združenia Triblavina, ktoré napádalo proces prípravy v každom jednom kroku. Zároveň zdržanie spôsobila potreba otočiť postup prác na križovatke D4/D1, kde Národná diaľničná spoločnosť bude nadväzovať na práce koncesionára a nie naopak.“

Aj preto minister Árpád Érsek (Most-Híd) už dlhšie veľmi jasne hovorí, že na úsekoch D4 je určité meškanie. Keďže obe strany, ministerstvo aj koncesionár, robia kroky, aby sa meškanie odstránilo, je dnes predčasné hovoriť o presnom harmonograme,“ konštatovala hovorkyňa s tým, že aktuálny plán ráta s tým, že prvé autá z D1 na D4 smerom na Rakúsko prejdú v roku 2021.

(TASR)

Focus Media

Video
Najnovšie články
Carlos Ghosn žaluje Nissan, požaduje milióny eur

Kým ešte donedávna všetko nasvedčovalo tomu, že ceny ropy a palív pôjdu nahor, minulý týždeň sa situácia obrátila. Aspoň dočasne to naznačuje určitú úľavu...

Ceny palív: Oplatí sa teraz brať plnú nádrž?

Švédske Volvo zápasí s dôsledkami obchodnej vojny medzi USA a Čínou a vysokými nákladmi. Napriek snahe o úspory prišlo v druhom štvrťroku o viac než tretinu...

Volvo má za sebou veľmi ťažký kvartál

Novým šéfom BMW sa stane Oliver Zipse, ktorý vo funkcii nahradí Haralda Krüger. Ten ohlásil odchod pre nespokojnosť akcionárov s výsledkami koncernu.

Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×