Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Prvá jazda: Renault Clio vystúpil z tieňa minulosti

VIDEO
PRVÁ JAZDA Na náš trh čoskoro dorazí piaty Renault Clio. Vraj sa vôbec nezmenil, ozývalo sa v internetových diskusiách. Nie je to pravda, táto generácia je nová od podlahy, len všetko robí nenútene a veľmi sofistikovane. O tom sme sa presvedčili počas prvej jazdy.
41 11.06.2019 / Filip Kadlečík

Renault Clio nás prekvapil. Keď sme si piatu generáciu obzerali ešte na autosalóne v Ženeve, nečakali sme od nej zázraky. O to viac sme boli prekvapení, keď sa nakoniec dostavili. Museli sme si počkať niekoľko mesiacov, no hneď prvé kilometre v aute ukázali, že francúzsky bestseller prešiel sofistikovanou revolúciou. Nehrá to na prvotný šok a “wow-efekt”, to už sa v dnešnej dobe nevidí často.

Clio je v ponuke Renaultu jednoznačným bestsellerom už tri dekády. Od roku 1990 sa vo svete predalo 15 miliónov exemplárov, už päť rokov je najpredávanejším autom svojho segmentu v Európe 41 fotografií v galérii Clio je v ponuke Renaultu jednoznačným bestsellerom už tri dekády. Od roku 1990 sa vo svete predalo 15 miliónov exemplárov, už päť rokov je najpredávanejším autom svojho segmentu v Európe Zdroj: Filip Kadlečík

Decentné zmeny exteriéru? Na Cliu je nových 100 % karosárskych dielov a ani jeden z nich nepochádza z predchádzajúcej generácie. Celkový dojem však pretrváva. Renault bude i naďalej v segmente B mať jedno z najkrajších vozidiel. Žiarivé farby karosérie dopĺňajú full-LED reflektory, ktorými auto disponuje už v základnej výbave. Predná časť sa teraz podobá na väčší Mégane. Už aj Clio má diódové trubice, ktoré zasahujú do predného nárazníka.

Za príplatok svetlá poskytnú vyšší výkon, ich vzhľad sa ale zmení len v detailoch. Profil sa medzigeneračne zmenil najmenej, zachovaná zostala napríklad i kľučka zadných dverí integrovaná v C-stĺpiku. Koncová časť prešla zjednodušením, zdobia ju vynovené diódové svetlá.

Clio ide proti dnešným trendom - medzigeneračne sa o niekoľko milimetrov zmenšilo 41 fotografií v galérii Clio ide proti dnešným trendom - medzigeneračne sa o niekoľko milimetrov zmenšilo Zdroj: Filip Kadlečík

Vyhotovenie R.S. Line strieda doterajšiu GT-Line, v jeho interiéri dominujú striedme farby rušené len výrazným logom divízie R.S. či červenými detailmi. Všetko je tu orientované na šport, výbava sa z pohľadu exteriéru odlišuje najmä predným splitterom integrovaným do nárazníka, ktorý sa inšpiroval vo Formule 1.

Revolúcia v kabíne

Nevyzerá to tak, ale je to pravda. Clio je od predchodcu iné takmer vo všetkom, dizajn nevynímajúc. Piata generácia má každý jeden karosársky diel odlišný. Dôkazom veľkého skoku vpred je aj kabína malého Renaultu, kde Francúzi pridali najvýraznejšie. Dnes tu nájdeme o 25 % viac mäkčených plôch. Citeľné sú aj zmeny na sedadlách, ktoré zaberajú menej miesta, no sú pohodlnejšie a dobre stabilizujú telo v zákrutách.

Interiér variantu Intens sa nám páčil viac než v prípade R.S. Line 41 fotografií v galérii Interiér variantu Intens sa nám páčil viac než v prípade R.S. Line Zdroj: Renault

Vodič bude pracovať s multifunkčným volantom, ktorý má hrubý veniec a je na ňom i kompletné ovládanie tempomatu. Za ním nájdete polo-digitálnu prístrojovku inšpirovanú modelom Mégane. Koncom roka sa dočkáme i plne virtuálneho prístrojového štítu. Parádne vyzerá “tablet” s 9” uhlopriečkou umiestnený na centrálnej konzole. Prekvapilo nás najmä jemné rozlíšenie, nový infotainment Easy Link v tomto smere predstavuje veľký progres.


>>> Pozrite si Clio do detailu vo veľkej galérii <<<


Fanúšikovia značky sa nemusia obávať, logika ovládania nového systému sa zhoduje so staršími variantmi R-Linku, všetko je ale rýchlejšie a podstatne krajšie. Dizajn hrá v Cliu dôležitú úlohu, zdôrazňuje to aj viacfarebné a kvalitné prevedenie palubovky či výplní dverí, ale i vkusné ovládače klimatizácie a “klavírne” tlačidlá pod centrálnym displejom.

Renault Clio R.S. Line 130 TCe EDC7 41 fotografií v galérii Renault Clio R.S. Line 130 TCe EDC7 Zdroj: Renault

Clio v kabíne pridalo na dizajne, nezabúda však ani na ďalšie dôležité prvky. Technologicky je v rámci Renaultu pionierom a napríklad príplatkový adaptívny tempomat s funkciou automatického zastavenia a následného rozbehu (Stop&Go) dostáva skôr než vlajkové lode značky.

Test Renault Alaskan: Vynikajúca alternatíva

Segment pick-upov zažíva v posledných rokoch boom a model Alaskan je jedným z jeho produktov. Renault je u nás tradične silným úžitkovým hráčov, no kategóriu pick-up donedávna natoľko nepokrýval. Má...

V balíku Highway Companion sa okrem pokročilého tempomatu nachádza aj viacstupňový systém udržiavania v jazdnom pruhu. Podľa vášho gusta môže byť neaktívny, pasívne na vás dávať pozor či aktívne prispievať k riadeniu vozidla. Francúz sa môže pochváliť napríklad i 360° kamerou, prepracovaným parkovacím asistentom, sledovaním mŕtveho uhla či automatickým ovládaním svetiel.

V rámci balíka 41 fotografií v galérii V rámci balíka "Highway Companion" si zakúpite systém, ktorý dokáže auto v prípade potreby riadiť až 45 sekúnd. Škoda však, že sa potom len vypne Zdroj: Renault

Bestseller profituje z CMF-B platformy, vďaka ktorej je o 50 kg ľahší, dosahuje vyšší akustický komfort, aerodynamiku a bezpečnosť. Benefitom je i mierny nárast vnútorného priestoru pri zmenšení celkovej dĺžky o 12 mm. Napríklad na hlavu tu máte o 48 mm viac, zväčšiť sa mal i batožinový priestor. Pre neho Renault udáva objem 391 l, nehovorí ale, podľa ktorej normy.

Dizajnová evolúcia Clia, takto sa vyvíjalo počas troch dekád 41 fotografií v galérii Dizajnová evolúcia Clia, takto sa vyvíjalo počas troch dekád Zdroj: Renault

Kufor nie je malý, ale bezmála štyri stovky litrov by sme mu netipovali. Veľkým plusom však je, že nakladací priestor má teraz vstup s pravidelným, akýmsi lichobežníkovým tvarom. Vplyv novej platformy cítiť aj na jazdných vlastnostiach - auto je tuhšie a zároveň komfortnejšie, miestami jazdí ako z vyššieho segmentu.

V ponuke bude aj hybrid

Jazdou nás za srdce najviac chytil modrý R.S. Line, ktorý sedemstupňové dvojspojkové EDC kombinuje s TCe 130 GPF. Štvorvalec vybavený filtrom pevných častíc dáva B-čkovému bestselleru výbornú dynamiku a zvláda aj jazdu, ktorá posádke zdvihne adrenalín. Motor je príjemne tichý aj na diaľnici, kedy pracuje približne na 2 500 ot./min.

Variant R.S. Line naplnil naše očakávania, prepĺňaný štvorvalec TCe 130 je rozhodne najlepším motorom, ktorý aktuálne Cliu môžete dopriať 41 fotografií v galérii Variant R.S. Line naplnil naše očakávania, prepĺňaný štvorvalec TCe 130 je rozhodne najlepším motorom, ktorý aktuálne Cliu môžete dopriať Zdroj: Filip Kadlečík

Najviac nás s ním bavilo rezať zákruty okresiek, kde Clio predvádzalo výbornú adhéziu a komfortný podvozok. Škoda len, že odozva volantu miestami nepôsobila autenticky, riadenie by znieslo i vyššiu tuhosť. Do mesta je však kvôli manévrovaniu na úzkych priestoroch ako stvorené a tam bude Clio poväčšinou i pôsobiť.

V uliciach metropol bude ako doma trojvalec TCe 100 spriahnutý s päťstupňovou manuálnou prevodovkou. Na tomto praktickom agregáte v porovnaní s 0.9 TCe oceňujeme najmä vyššiu kultivovanosť. Vďaka dlhým prevodovým stupňom s ňou motor pri 130-tke točí znesiteľných 3 000 ot./min.

Dostupný bude i diesel. Kto o neho má záujem, nemal by váhať, emisné normy ho z ponuky podľa informácií z Francúzska rýchlo vytlačia. Renault už našťastie má pripravenú alternatívu, je ňou hybrid kombinujúci 1.6-litrovú atmosféru a elektromotor čerpajúci energiu z 1,2-kWh batérie.

Renault Clio: Fešák má aj hybridnú verziu

Malý hatchback postavený na platforme CMF-B bude mať štyri benzínové a dva naftové motory, ponuku rozšíri model E-Tech.

Zatiaľ o hybride vieme málo, mal by však využívať špeciálnu bezspojkovú E-Tech prevodovku interne zvanú “locobox”, ktorá zaručí, že jazda s ním bude nielen efektívna, ale i zábavná. Ide o nezvyčajný typ radiacej skrine, ktorá je schopná fungovať v pätnástich rôznych usporiadaniach. Pri jej vývoji išlo najmä o to, aby sa dokonale využila synergia medzi elektrinou a benzínom. Cítiť by to malo byť pri rozjazdoch, do ktorých sa silno oprie najmä elektromotor.

Vo vyššom štandarde majú predné reflektory podsvietené i bočné 41 fotografií v galérii Vo vyššom štandarde majú predné reflektory podsvietené i bočné "krídla", v štandarde sú chrómové Zdroj: Renault

Hybridné Clio bude mať celkovo dva elektrické motory, jeden napojený priamo na netradičnú prevodovku, druhý nalepený k spaľovacej jednotke. Renault týmto pohonom mieni konkurovať Toyote Yaris Hybrid. Ekologické pohonné ústrojenstvo by malo byť v mestských podmienkach schopné jazdiť 80 % času v elektrickom režime a znižovať spotrebu atmosférickej jedna-šestky o 40 %.

Sami by sme si nevedeli vybrať. Piate Clio vyzerá parádne a ani po priamom porovnaní sme sa nevedeli rozhodnúť, či by sme na základe dizajnu siahli skôr po modrom R.S. Line, alebo oranžovom Intens 41 fotografií v galérii Sami by sme si nevedeli vybrať. Piate Clio vyzerá parádne a ani po priamom porovnaní sme sa nevedeli rozhodnúť, či by sme na základe dizajnu siahli skôr po modrom R.S. Line, alebo oranžovom Intens Zdroj: Filip Kadlečík

Renault Clio piatej generácie dohnal to, čo jeho predchodca zanedbával a nekompromisne vystúpil z tieňa minulosti. Dnes už na ňom ťažko hľadať chyby. K príťažlivému vzhľadu pridal kvalitný interiér vybavený modernými technológiami. Pod kapotu sa sťahuje najnovšia generácia aliančných agregátov, všetko je to ukotvené na novučičkej CMF-B platforme a pracuje sa i na zaujímavom alternatívnom pohone. Do slovenských showroomov sa Clio dostane v priebehu septembra, hybrid však do predaja príde až v priebehu budúceho roka.


Video
Najnovšie články
7 veľkých zmien zákona: Dovoz áut, STK, servisy

Projekt bratislavského obchvatu D4/R7 nedá poslancom parlamentu spať a opäť prišli na poslanecký prieskum. Podľa zúčastnených sa plán napojenia na D1 určite...

Poslanci: D4 sa na D1 určite nenapojí v roku 2020

Pokrok nemožno zastaviť a reaguje naň aj štát. Pochopiteľne, veď vozidlá s alternatívnymi pohonmi sú oveľa drahšie než porovnateľné modely s tradičným...

Návrat šrotovného: Kedy a ako s ním ušetríte?

Švédsko sa chce do roka 2045 uhlíkovo neutrálnym a výrazne podporuje predaj elektromobilov. Naráža na výrazný problém, a tým je kapacita rozvodných sietí...

Achillovou pätou e-mobility môžu byť rozvodné siete

Možno si myslíte, že konflikty kdesi vo svete sa nás netýkajú. Omyl, ktorý sa prejaví najmä pri tankovaní. Nateraz nám obchodná vojna USA s Čínou a Mexikom...

Lacné leto? Ceny nafty a benzínu prekvapia

Najpredávanejšími triedami u nás sú SUV a kompaktné modely, či už ide o nové vozidlá alebo jazdenky. Ich spoľahlivosť a najmä slabé stránky ojazdených...

Obľúbené kompakty: Toto sú ich slabiny

Americký úpravca predstavil unikátne Porsche 356 RSR. Zaujme najmä excentrickým zovňajškom a sľubným výkonom na úrovni takmer 400 koní.

Nevídané Porsche: 356 RSR v štýle hot-rodu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×