Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Revolučný motor Mazdy: Spotreba pod 5 litrov?

Japonská automobilka už dlho hovorí o príchode pohonných jednotiek, ktoré by mali kombinovať to najlepšie zo sveta zážihových a vznetových agregátov. Teraz sme sa konečne dozvedeli detailné technické parametre.
44 11.06.2019 / Filip Kadlečík

Mazda je známa svojim neortodoxným prístupom ku aktuálnym trendom na poli pohonných jednotiek. Iní využívajú nízky zdvihový objem a prepĺňanie, Japonci sa však zubami-nechtami držia atmosférického plnenia valcov. Od konkurencie ich teraz odlíši i technológia SPCCI (Spark Controlled Compression Ignition), ktorá má spájať to najlepšie zo sveta zážihových a vznetových pohonných jednotiek.

Jednotka Skyactiv-X prinesie rozumnú spotrebu a vysoký výkon 44 fotografií v galérii Jednotka Skyactiv-X prinesie rozumnú spotrebu a vysoký výkon Zdroj: Mazda

Až doteraz sme len tušili, že výkon novej generácie motorov by sa mal pohybovať okolo hodnoty 130 kW. Teraz však už Mazda na stôl vyložila všetky karty a my vieme, že motor Skyactiv-X180 poskytuje maximálny výkon 132 kW (180 k) pri 6 000 ot./min a krútiaci moment 224 Nm pri 3 000 ot./min. Zrýchlenie na stovku zatiaľ nepoznáme, štvorvalec so zdvihovým objemom 1 998 cm³ však bude Mazdu3, v ktorej zažije svoj debut, schopný rozbehnúť nad hranicu 210 km/h. Dostupný bude so šesťstupňovou automatickou i manuálnou prevodovkou, ale i pohonom všetkých kolies.

Agregát Skyactiv-X180 využíva kompresný pomer 16.3:1, spaľuje 95-oktánový natural a plní normu Euro 6d-TEMP. Podľa staršieho cyklu NEDC je schopný na 100 kilometrov jazdy vyprodukovať menej než 100 g CO2 na kilometer jazdy a v ideálnom prípade dosahuje kombinovanú spotrebu na úrovni 4,4 l/100 km jazdy. K dispozícii však už našťastie máme i údaje získané meracím cyklom WLTP, tie nám o reálnych pomeroch napovedia viac.

Test Mazda3: V jednoduchosti je krása

Nová trojka z Hirošimy ide čiastočne proti prúdu svojím dizajnom, interiérom i technikou a prekvapuje nečakane bohatým štandardným vybavením.

Mazda3 by s agregátom Skyactiv-X mala byť schopná jazdiť s kombinovanou spotrebou na úrovni 5,5 l/100 km. To platí v prípade pohonu predných kolies, manuálneho šesťstupňa a 16-palcového obutia pneumatík. Ak do vzorca pridáte samočinnú prevodovku, pohon všetkých kolies a 18” disky kolies, môžete podľa WLTP očakávať kombinovanú spotrebu na úrovni 6,9 l/100 km. Emisie v podobnom duchu kolíšu medzi hodnotami 125 gramov CO₂/km po 157 gramov CO₂/km. Pod hranicu piatich litrov sa teda so 180-koňovým dvojlitrom v realite pravdepodobne dostanete len pri pokojnej jazde okreskami.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Anarchia na cestách SR? Polícia zatlačí na šoférov

Nemecké automobilky aj napriek rastúcemu politickému tlaku odmietajú vyrábať iba elektromobily, ale aj hybridy. Zároveň požadujú od vlády väčšiu podporu.

Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×