Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Scala: Prvé úpravy českej novinky

Nemecká firma ponúka prídavnú riadiacu jednotku pre všetky dostupné motory, v prípade štvorvalca 1.5 TSI je maximom 179 koní.
4 10.06.2019 / Marek Pokrývka

Pár dní dozadu uplynulo pol roka od svetovej prezentácie typu Scala. Za ten čas sme spoznali jeho slovenské ceny a videli pilotné exempláre na našich cestách, okrem toho sa opäť šuškalo o ďalších možných vyhotoveniach. Otáznik visí najmä nad verziou RS. Ak sa jej dočkáme, bude to ešte trvať. Zákazníci túžiaci už teraz po vyššom výkone však môžu siahnuť po službách tunerov.

Tuner pripravil softvérové zmeny pre všetky motory českého hatchbacku 4 fotografií v galérii Tuner pripravil softvérové zmeny pre všetky motory českého hatchbacku Zdroj: DTE-Systems

V súčasnosti sa na trhu objavujú prvé úpravy dôležitej českej novinky. Na kompakt zamerala okrem iných svoju pozornosť nemecká firma DTE-Systems, ktorá sa venuje takmer výhradne softvéru pohonných jednotiek. Hatchback ladí vo všetkých verziách. Viac sily teda ponúka pre obe naladenia trojvalca 1.0 TSI: slabší kúsok disponujúci pôvodne maximom 70 kW (95 k) má po inštalácii prídavnej riadiacej jednotky 87 kW (118 k), ten lepší má namiesto 85 kW (115 k) najvyšší výkon na úrovni 101 kW (137 k). Krútiaci moment stúpol v oboch prípadoch o 35 Nm.

V ponuke tunera nechýba ani štvorvalcový motor 1.5 TSI. Bežne produkuje 110 kW (150 k), no po zapojení extra modulu zo seba vyžmýka až 132 kW (179 k). Zaujímavá hodnota je aj 308 Nm. Ako uvádza úpravca, pôvodný 8,2-sekundový čas zrýchlenia 0-100 km/h sa skrátil zhruba o 10 percent. Paleta spoločnosti obsahuje tiež jediný dostupný turbodiesel. Ten má štandardne 85 kW (116 k), agregát vybavený dodatočným softvérom vrcholí na úrovni 99 kW (134 k).

Škoda Superb: Koľko stojí omladený model?

Do slovenských obchodov prichádza inovovaná vlajková loď značky Škoda. Plug-in hybrid príde až koncom roka, čakať musíme aj na skautskú verziu. Úvodná ponuka však obsahuje modely Sportline aj Laurin...

Okrem zvýšenia papierových vrcholov možno vďaka počítaču PowerControl X od DTE-Systems aj meniť charakter motora, k dispozícii sú režimy Sport, Dynamic a Efficiency. Vďaka technológii Pedal Box sa dá v troch úrovniach (City, Sport, Sport +) upravovať aj odozva plynového pedála. Ceny pritom nie sú veľmi vysoké, najlacnejší tuning vyjde na 459 eur.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Anarchia na cestách SR? Polícia zatlačí na šoférov

Nemecké automobilky aj napriek rastúcemu politickému tlaku odmietajú vyrábať iba elektromobily, ale aj hybridy. Zároveň požadujú od vlády väčšiu podporu.

Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×