Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Škoda Scala: Prvé úpravy českej novinky

Nemecká firma ponúka prídavnú riadiacu jednotku pre všetky dostupné motory, v prípade štvorvalca 1.5 TSI je maximom 179 koní.
4 10.06.2019 / Marek Pokrývka

Pár dní dozadu uplynulo pol roka od svetovej prezentácie typu Scala. Za ten čas sme spoznali jeho slovenské ceny a videli pilotné exempláre na našich cestách, okrem toho sa opäť šuškalo o ďalších možných vyhotoveniach. Otáznik visí najmä nad verziou RS. Ak sa jej dočkáme, bude to ešte trvať. Zákazníci túžiaci už teraz po vyššom výkone však môžu siahnuť po službách tunerov.

Tuner pripravil softvérové zmeny pre všetky motory českého hatchbacku 4 fotografií v galérii Tuner pripravil softvérové zmeny pre všetky motory českého hatchbacku Zdroj: DTE-Systems

V súčasnosti sa na trhu objavujú prvé úpravy dôležitej českej novinky. Na kompakt zamerala okrem iných svoju pozornosť nemecká firma DTE-Systems, ktorá sa venuje takmer výhradne softvéru pohonných jednotiek. Hatchback ladí vo všetkých verziách. Viac sily teda ponúka pre obe naladenia trojvalca 1.0 TSI: slabší kúsok disponujúci pôvodne maximom 70 kW (95 k) má po inštalácii prídavnej riadiacej jednotky 87 kW (118 k), ten lepší má namiesto 85 kW (115 k) najvyšší výkon na úrovni 101 kW (137 k). Krútiaci moment stúpol v oboch prípadoch o 35 Nm.

V ponuke tunera nechýba ani štvorvalcový motor 1.5 TSI. Bežne produkuje 110 kW (150 k), no po zapojení extra modulu zo seba vyžmýka až 132 kW (179 k). Zaujímavá hodnota je aj 308 Nm. Ako uvádza úpravca, pôvodný 8,2-sekundový čas zrýchlenia 0-100 km/h sa skrátil zhruba o 10 percent. Paleta spoločnosti obsahuje tiež jediný dostupný turbodiesel. Ten má štandardne 85 kW (116 k), agregát vybavený dodatočným softvérom vrcholí na úrovni 99 kW (134 k).

Škoda Superb: Koľko stojí omladený model?

Do slovenských obchodov prichádza inovovaná vlajková loď značky Škoda. Plug-in hybrid príde až koncom roka, čakať musíme aj na skautskú verziu. Úvodná ponuka však obsahuje modely Sportline aj Laurin...

Okrem zvýšenia papierových vrcholov možno vďaka počítaču PowerControl X od DTE-Systems aj meniť charakter motora, k dispozícii sú režimy Sport, Dynamic a Efficiency. Vďaka technológii Pedal Box sa dá v troch úrovniach (City, Sport, Sport +) upravovať aj odozva plynového pedála. Ceny pritom nie sú veľmi vysoké, najlacnejší tuning vyjde na 459 eur.


Video
Najnovšie články
7 veľkých zmien zákona: Dovoz áut, STK, servisy

Projekt bratislavského obchvatu D4/R7 nedá poslancom parlamentu spať a opäť prišli na poslanecký prieskum. Podľa zúčastnených sa plán napojenia na D1 určite...

Poslanci: D4 sa na D1 určite nenapojí v roku 2020

Pokrok nemožno zastaviť a reaguje naň aj štát. Pochopiteľne, veď vozidlá s alternatívnymi pohonmi sú oveľa drahšie než porovnateľné modely s tradičným...

Návrat šrotovného: Kedy a ako s ním ušetríte?

Švédsko sa chce do roka 2045 uhlíkovo neutrálnym a výrazne podporuje predaj elektromobilov. Naráža na výrazný problém, a tým je kapacita rozvodných sietí...

Achillovou pätou e-mobility môžu byť rozvodné siete

Možno si myslíte, že konflikty kdesi vo svete sa nás netýkajú. Omyl, ktorý sa prejaví najmä pri tankovaní. Nateraz nám obchodná vojna USA s Čínou a Mexikom...

Lacné leto? Ceny nafty a benzínu prekvapia

Najpredávanejšími triedami u nás sú SUV a kompaktné modely, či už ide o nové vozidlá alebo jazdenky. Ich spoľahlivosť a najmä slabé stránky ojazdených...

Obľúbené kompakty: Toto sú ich slabiny

Americký úpravca predstavil unikátne Porsche 356 RSR. Zaujme najmä excentrickým zovňajškom a sľubným výkonom na úrovni takmer 400 koní.

Nevídané Porsche: 356 RSR v štýle hot-rodu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×