Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

NDS: Na D4/R7 sa používajú iba schválené materiály

Národná diaľničná spoločnosť nesúhlasí s obvineniami jedného z poslancov, že na stavbe nultého obchvatu sa používajú nepovolené materiály. Zároveň kritizujú neznalosť procesov.
10.06.2019 / TASR

Národná diaľničná spoločnosť (NDS) vylučuje použitie iného ako riadne schváleného materiálu pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest. To je dôvod, prečo investičný riaditeľ NDS Jiří Hájek vyjadril počudovanie počas poslaneckého prieskumu na D4/R7. Uviedla to hovorkyňa diaľničiarov Michaela Michalová.

NDS reagovala na vyjadrenia poslanca OĽaNO Jána Marosza, ktorý sa rovnako 4. júna zúčastnil na prieskume. "Minister dopravy Árpád Érsek (Most-Híd) mal už na začiatku výstavby vymenovať štátny stavebný dohľad, ktorý by priebeh výstavby postupne posudzoval. Teraz sa vláda a zástupcovia NDS tvária prekvapene a zisťujú, že na stavbe sú kusy azbestu a ďalšie odpadky," vyhlásil poslanec.

"Počudovanie" investičného riaditeľa bolo podľa hovorkyne nad odvahou zhotoviteľa stavby a nad nečinnosťou alebo benevolentnosťou dozoru, lebo na stavbách NDS takéto niečo nie je možné. "Pri výstavbe diaľnic a rýchlostných ciest NDS vylučuje použitie nevhodných násypových materiálov, ako aj iných materiálov, ktoré by nezodpovedali predpísaným vlastnostiam," poznamenala Michalová.

Priblížila, že vhodnosť materiálu dokladuje zhotoviteľ pred jeho použitím (zabudovaním), kontroluje ho nezávislý dozor, ktorý buď má vlastné certifikované laboratóriá, alebo má takéto laboratórium zazmluvnené. "Kontrolu na stavbách, kde je NDS stavebníkom, vykonáva okrem stavebného dozoru aj NDS, ktorá má vlastné certifikované laboratórium. NDS pravidelne odoberá kontrolné vzorky všetkých používaných materiálov. Zabudovanie iného ako riadne schváleného materiálu na stavbách NDS nie je možné," podotkla hovorkyňa.

Diaľničiari reagovali aj na tvrdenie opozičného poslanca o tom, že diaľnica D4 je už takmer na hranici, kde sa bude križovať s D1 a NDS tam ešte nemá vykúpené pozemky. "NDS sa voči týmto informáciám dôrazne ohradzuje. Tieto informácie sa nezakladajú na pravde. Križovatka D4/D1 má právoplatné stavebné povolenie a všetky pozemky sú vykúpené," skonštatovala Michalová. Zároveň zdôraznila, že NDS nie je stavebníkom nultého bratislavského obchvatu. Z toho dôvodu podľa nej NDS neprináleží komunikovať informácie v súvislosti s výstavbou tohto diela, vrátane zrealizovaného ekoauditu.

Investičný riaditeľ NDS bol na poslaneckom prieskume prítomný ako odborník na diaľničnú výstavbu. Bol prizvaný ministerstvom dopravy z dôvodu, že NDS nie je účastníkom výstavby D4/R7 a nijakým spôsobom sa nepodieľa na jej kontrole. Michalová dodala, že kompetenciu na tieto činnosti má výhradne nezávislý dozor, ktorý stavbu riadi, kontroluje a vydáva súhlasy k zabudovaniu materiálov a výrobkov.

(TASR)


Video
Najnovšie články
7 veľkých zmien zákona: Dovoz áut, STK, servisy

Projekt bratislavského obchvatu D4/R7 nedá poslancom parlamentu spať a opäť prišli na poslanecký prieskum. Podľa zúčastnených sa plán napojenia na D1 určite...

Poslanci: D4 sa na D1 určite nenapojí v roku 2020

Pokrok nemožno zastaviť a reaguje naň aj štát. Pochopiteľne, veď vozidlá s alternatívnymi pohonmi sú oveľa drahšie než porovnateľné modely s tradičným...

Návrat šrotovného: Kedy a ako s ním ušetríte?

Švédsko sa chce do roka 2045 uhlíkovo neutrálnym a výrazne podporuje predaj elektromobilov. Naráža na výrazný problém, a tým je kapacita rozvodných sietí...

Achillovou pätou e-mobility môžu byť rozvodné siete

Možno si myslíte, že konflikty kdesi vo svete sa nás netýkajú. Omyl, ktorý sa prejaví najmä pri tankovaní. Nateraz nám obchodná vojna USA s Čínou a Mexikom...

Lacné leto? Ceny nafty a benzínu prekvapia

Najpredávanejšími triedami u nás sú SUV a kompaktné modely, či už ide o nové vozidlá alebo jazdenky. Ich spoľahlivosť a najmä slabé stránky ojazdených...

Obľúbené kompakty: Toto sú ich slabiny

Americký úpravca predstavil unikátne Porsche 356 RSR. Zaujme najmä excentrickým zovňajškom a sľubným výkonom na úrovni takmer 400 koní.

Nevídané Porsche: 356 RSR v štýle hot-rodu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×