Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Huracán Sterrato: Býk dostal chuť na terén

Taliani predstavili špeciálnu verziu desaťvalcového kupé, ktorá má väčšiu svetlú výšku a rozšírený bodykit stavaný na odolnosť.
7 09.06.2019 / Marek Pokrývka

Viacerí výrobcovia športových automobilov vstúpili v ostatných rokoch do segmentu SUV v snahe poskytnúť univerzálnejšie produkty pre širšiu klientelu. Pre mnohé značky však tieto počiny neboli úplne prvým výletom mimo asfaltu, stačí si spomenúť napríklad na Porsche 911 pre rely Dakar (modelové označenie 953). Čosi podobné teraz urobilo Lamborghini zo svojho kupé Huracán.

Táto štúdia je extrémnejšia než sériový model Urus 7 fotografií v galérii Táto štúdia je extrémnejšia než sériový model Urus Zdroj: Lamborghini

Býk poháňaný desaťvalcovým motorom prešiel nedávno omladením a teraz dostal chuť na terén. Talianska automobilka preto vytvorila koncept Sterrato. Od inovovanej verzie Evo sa odlišuje vo viacerých smeroch, v prvom rade má o 47 milimetrov väčšiu svetlú výšku prinášajúcu lepšiu priechodnosť. K nej prispievajú aj upravené nárazníky so zlepšenými nájazdovými uhlami.

Základnou vlastnosťou viacerých použitých komponentov bola odolnosť. Spodná časť bodykitu obsahuje ochranné plechy, úpravy sa však netýkali iba jej. Lambo disponuje aj nadstavcami blatníkov zväčšujúcimi šírku karosérie. Na nápravách rozšírených o 30 mm sa krútia špeciálne 20-pacové disky, ktoré sú obuté do pneumatík s vyššou bočnicou a vzorom vhodným aj do terénu. Čerešničkou na torte sú strešné lyžiny, prídavné LED moduly a výrazná grafika.

Lamborghini Huracán Evo sa chystá na leto

Na ženevskom autosalóne predvedú Taliani obe karosérie superšportu, Spyderu trvá zdolanie stovky o dve desatiny dlhšie než kupé.

Fotografie interiéru automobilka nezverejnila, no hovorí o titánovej ochrannej klietke, škrupinových sedadlách so štvorbodovými pásmi a hliníkovej podlahe. Gro technickej stránky je zachované. Pohyb naďalej zabezpečuje 5,2-litrový atmosférický desaťvalec s výkonom 471 kW (640 k), pričom všetky kolesá sú poháňané i riadené. Úpravami prešlo pruženie i elektronika. Dostať takéto čosi do výroby by pre Lamborghini asi nebol veľký problém, no zatiaľ to reálne neplánuje.


Video
Najnovšie články
7 veľkých zmien zákona: Dovoz áut, STK, servisy

Projekt bratislavského obchvatu D4/R7 nedá poslancom parlamentu spať a opäť prišli na poslanecký prieskum. Podľa zúčastnených sa plán napojenia na D1 určite...

Poslanci: D4 sa na D1 určite nenapojí v roku 2020

Pokrok nemožno zastaviť a reaguje naň aj štát. Pochopiteľne, veď vozidlá s alternatívnymi pohonmi sú oveľa drahšie než porovnateľné modely s tradičným...

Návrat šrotovného: Kedy a ako s ním ušetríte?

Švédsko sa chce do roka 2045 uhlíkovo neutrálnym a výrazne podporuje predaj elektromobilov. Naráža na výrazný problém, a tým je kapacita rozvodných sietí...

Achillovou pätou e-mobility môžu byť rozvodné siete

Možno si myslíte, že konflikty kdesi vo svete sa nás netýkajú. Omyl, ktorý sa prejaví najmä pri tankovaní. Nateraz nám obchodná vojna USA s Čínou a Mexikom...

Lacné leto? Ceny nafty a benzínu prekvapia

Najpredávanejšími triedami u nás sú SUV a kompaktné modely, či už ide o nové vozidlá alebo jazdenky. Ich spoľahlivosť a najmä slabé stránky ojazdených...

Obľúbené kompakty: Toto sú ich slabiny

Americký úpravca predstavil unikátne Porsche 356 RSR. Zaujme najmä excentrickým zovňajškom a sľubným výkonom na úrovni takmer 400 koní.

Nevídané Porsche: 356 RSR v štýle hot-rodu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×