Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Boxster Bergspyder: Prečo sa nevyrábal?

Unikátne vozidlo odkazuje na pretekársky špeciál spred polstoročia, no vychádza z bežnej verzie roadsteru. Údajne z neho mala byť sériovka.
12 06.06.2019 / Marek Pokrývka

Niektoré projekty automobiliek nikdy neuzrú svetlo sveta. Ich príbeh sa skončí na rysovacích doskách či vo forme prototypov, ktoré sa neraz následne zničia. No nájdu sa aj výnimky. Jednou z nich je Porsche Boxster Bergspyder, donedávna neznámy variant roadsteru postavený v roku 2015. Po dlhých rokoch v utajení ho teraz nemecký výrobca ukázal svetu.

Boxster Bergspyder sa inšpiroval pretekárom z roku 1968 12 fotografií v galérii Boxster Bergspyder sa inšpiroval pretekárom z roku 1968 Zdroj: Porsche

Ako vyplýva z času vzniku, tento unikát vychádza z predchádzajúcej generácia otvoreného auta ešte bez číselného kódu 718. Jeho základom sa stala top verzia Spyder. Od nej sa navonok výrazne odlišuje, v mnohom sa totiž inšpiroval súťažnou plackou 909 Bergspyder spred polstoročia. Toto náradie bolo postavené špeciálne pre preteky do vrchu. Jeho hlavným špecifikom bola podvýživa, profesionálny športovec s plochým dvojlitrovým osemvalcom vážil iba 384 kilogramov.

Boxster spája s veteránom nielen kombinácie bielo-zelenej karosérie s čiernymi kolesami, ale najmä absencia čelného skla , akejkoľvek strechy a sedadla spolujazdca. Osamoteného vodiča chráni pred vetrom akurát nízke zaoblené sklo pokračujúce na dverách. Za ním sa nachádza jeden veľký ochranný oblúk, kým nižšie položené aerodynamické hrče sú vyhotovené symetricky.

Veterán je oproti mladšiemu príbuznému komicky malý 12 fotografií v galérii Veterán je oproti mladšiemu príbuznému komicky malý Zdroj: Porsche

Úpravy karosérie znížili celkovú hmotnosť na 1 099 kilogramov. S nimi pracuje rovnaký atmosférický šesťvalec, aký mal Cayman GT4. Oproti klasickému modelu Spyder je teda Bergspyder silnejší. Boxer dosahuje najvyšší výkon 283 kW (385 k), ktorý poháňa zadné kolesá cez šesťstupňový manuál. V preklade to znamená obrovské možnosti pre zábavu sólového pasažiera.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Jednomiestny roadster nevznikol len z pasie, Porsche údajne pôvodne rátalo so sériovou produkciou tohto modelu. Prečo sa teda nakoniec nevyrábal? Oficiálne automobilka dôvod neprezradila, no pošuškáva sa o obavách z registračných problémov. Postaviť na značky vozidlo bez klasického čelného skla a akejkoľvek strechy by totiž v niektorých krajinách mohlo byť celkom nemožné.


Video
Najnovšie články
7 veľkých zmien zákona: Dovoz áut, STK, servisy

Projekt bratislavského obchvatu D4/R7 nedá poslancom parlamentu spať a opäť prišli na poslanecký prieskum. Podľa zúčastnených sa plán napojenia na D1 určite...

Poslanci: D4 sa na D1 určite nenapojí v roku 2020

Pokrok nemožno zastaviť a reaguje naň aj štát. Pochopiteľne, veď vozidlá s alternatívnymi pohonmi sú oveľa drahšie než porovnateľné modely s tradičným...

Návrat šrotovného: Kedy a ako s ním ušetríte?

Švédsko sa chce do roka 2045 uhlíkovo neutrálnym a výrazne podporuje predaj elektromobilov. Naráža na výrazný problém, a tým je kapacita rozvodných sietí...

Achillovou pätou e-mobility môžu byť rozvodné siete

Možno si myslíte, že konflikty kdesi vo svete sa nás netýkajú. Omyl, ktorý sa prejaví najmä pri tankovaní. Nateraz nám obchodná vojna USA s Čínou a Mexikom...

Lacné leto? Ceny nafty a benzínu prekvapia

Najpredávanejšími triedami u nás sú SUV a kompaktné modely, či už ide o nové vozidlá alebo jazdenky. Ich spoľahlivosť a najmä slabé stránky ojazdených...

Obľúbené kompakty: Toto sú ich slabiny

Americký úpravca predstavil unikátne Porsche 356 RSR. Zaujme najmä excentrickým zovňajškom a sľubným výkonom na úrovni takmer 400 koní.

Nevídané Porsche: 356 RSR v štýle hot-rodu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×