Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

VW ID.R dosiahol rekord v Zelenom pekle

VIDEO
Napriek polovičnému výkonu porazil extrémny nemecký elektromobil čínskeho soka o 40 sekúnd, za jeho volantom bol veterán Romain Dumas.
5 05.06.2019 / Marek Pokrývka

Automobilových rekordov poznáme množstvo, aj preto sa ich prekonávaniu venujú rôzne značky. Nechýba medzi nimi ani Volkswagen. Na zdanlivom prahu doby elektrickej sa pritom zameral na výkony, ktoré bolo dosiahnuté rýdzo na batériu. Za svojho šampióna si Nemci zvolili špeciál ID.R. Ten vlani vyhral na Pikes Peak a stanovil historický čas, teraz podobne pokoril Nürburgring.

Elektromobil dosiahol na okruhu priemerné tempo 206,96 km/h 5 fotografií v galérii Elektromobil dosiahol na okruhu priemerné tempo 206,96 km/h Zdroj: Volkswagen

Svetoznámy okruh prešiel elektromobil s výsledkom 6:05,336 a dosiahol tak druhý najlepší čas v histórii. Neporazené zostalo akurát Porsche 919 Hybrid s takmer minútovým náskokom. Donedávna platný rekord, ktorý ešte v roku 1983 Stanovil Stefan Bellof na pretekárskom Porsche 956, však prekonalo toto vozidlo o zhruba šesť sekúnd. Najdôležitejšie je však čosi iné. Svojím časom VW ID.R jasne porazil čínske kupé NIO EP9 a stal sa tak najrýchlejším elektrickým autom v Zelenom pekle.

Rekordný čas dosiahol Romain Dumas, francúzsky veterán pýšiaci sa nepreberným množstvom úspechov zahŕňajúcich aj viacero triumfov na Pikes Peak. Elektrickú strelu teraz pilotoval až po jej úpravách. Týkali sa najmä prúdenia vzduchu, keďže pôvodne bolo vozidlo prispôsobené na redšiu atmosféru v horách. Teraz disponuje napríklad nižšie ukotveným krídlom.

Volkswagen ID.3: Vstup do elektrickej éry

Nový elektromobil si už možno rezervovať za zálohu 1 000 eur, pilotné exempláre budú patriť k edícii 1ST a ponúknu dojazd 420 kilometrov.

Aj vďaka detailným zmenám bol Dumas schopný dosiahnuť na trati priemerné tempo 206,96 km/h a súperovi z Číny nadeliť vyše štyridsaťsekundové manko. Výkon pritom nehral v jeho prospech. Práve naopak, oproti držiteľovi doterajšieho rekordu má Volkswagen ID.R s maximom 500 kW (680 k) iba polovičný výkon. Má však omnoho extrémnejšiu konštrukciu a aerodynamické vlastnosti. Je tak demonštráciou pokroku, ktorým elektromobily v ostatnom čase prešli.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Carlos Ghosn žaluje Nissan, požaduje milióny eur

Kým ešte donedávna všetko nasvedčovalo tomu, že ceny ropy a palív pôjdu nahor, minulý týždeň sa situácia obrátila. Aspoň dočasne to naznačuje určitú úľavu...

Ceny palív: Oplatí sa teraz brať plnú nádrž?

Švédske Volvo zápasí s dôsledkami obchodnej vojny medzi USA a Čínou a vysokými nákladmi. Napriek snahe o úspory prišlo v druhom štvrťroku o viac než tretinu...

Volvo má za sebou veľmi ťažký kvartál

Novým šéfom BMW sa stane Oliver Zipse, ktorý vo funkcii nahradí Haralda Krüger. Ten ohlásil odchod pre nespokojnosť akcionárov s výsledkami koncernu.

Novým šéfom BMW bude Oliver Zipse

Siedma generácia japonského sedanu prichádza výhradne s hybridným pohonom a vyniká spotrebou, komfortom i vyhotovením interiéru. Mínusom sú niektoré...

Test Lexus ES 300h: Ďalší útok na nemecké pozície

Predaj nových vozidiel u nás v júni mierne klesol, aj naďalej dominujú tradičné značky Škoda, VW a Kia.

Záujem Slovákov o nové autá v júni klesol

Pri príležitosti 50. výročia prvého letu človeka na Mesiac si pripomíname aj vozidlo, ktoré zatiaľ ako jediné riadili ľudia na mimozemskom telese.

Lunárny rover: Prvé auto na mimozemskom telese
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×