Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nový Superb do detailu: Takto trikrát prekvapil

VIDEO
Škoda včera v Bratislave predviedla faceliftovaný Superb a my sme dostali prvú šancu zoznámiť sa s horúcou novinkou na vlastnej koži. Modernizácia prekvapuje najmä tromi novými prírastkami do portfólia Škody.
117 24.05.2019 / Filip Kadlečík

Škoda Superb má na našom trhu dlhodobo stabilnú pozíciu a v segmente D patrí z hľadiska predajnosti ku špičke. O obľube tohto modelu svedčí i fakt, že vo svojej tretej generácií prelomil hranicu jedného milióna vyrobených vozidiel. S týmto typom sa poznáme veľmi dobre, testovali sme ho dokonca pomerne nedávno a to rovno v špičkovej verzii.

Škoda Superb Laurin & Klement aj naďalej zostáva vrcholom portfólia českej značky 117 fotografií v galérii Škoda Superb Laurin & Klement aj naďalej zostáva vrcholom portfólia českej značky Zdroj: Škoda

Už počas posledného testu sme vedeli, že modernizácia českej vlajkovej lode je na spadnutie a mali sme od nej nemalé očakávania. Mala vyriešiť problémové partie inak pomaly starnúceho modelu, na ktorých sa už nevyhnutne prejavil jeho vek. Ako sa to Škode podarilo? Veľmi dobre, dokonca pridala i niečo navyše.

Svetlá sú na inej úrovni

Pri nedávnom teste kombi vo vyhotovení Laurin & Klement sme kritizovali predné bi-xenónové reflektory, ktorých práca sa nám zdala byť chaotická a na vodiča najmä na kľukatých cestách nepôsobila dobre. Na tento neduh našťastie v škodovke našli liek. Sú ním Škoda Crystal Lightning full-LED matrix svetlomety, ktoré sa na aute vyrobenom pod krídlami Mladej Boleslavi objavujú vôbec po prvýkrát.

Ide o plne diódové reflektory, ktoré v režime diaľkových svetiel fungujú tak, že zhasínajú jednotlivé segmenty podľa toho, kde sa pred nimi nachádza iné vozidlo, no na iné časti vozovky svietia i naďalej. Donedávna boli výsadou najmä prémiových vozidiel, pomaly sa však rozširujú i do nižších segmentov trhu a my to kvitujeme.

Z hľadiska pomeru ceny a výkonu ide v súčasnosti o najlepšiu alternatívu, ktorou si v noci môžete autom svietiť na cestu. Vďaka presnému “vyrezávaniu” protiidúcich vozidiel neoslňuje ich vodičov, zároveň vám však v najvyššej možnej miere zaručuje dokonalý prehľad o situácií na oboch krajniciach. Ak si náhodou v blízkej dobe budete konfigurovať omladený Superb, túto opciu v cenníku rozhodne zaškrtnite. Diódy mimochodom svietia aj v hmlovkách, ktoré disponujú aj funkciou prisvecovania do zákrut.

Na základnej architektúre interiéru sa nezmenilo prakticky nič dôležité 117 fotografií v galérii Na základnej architektúre interiéru sa nezmenilo prakticky nič dôležité Zdroj: Filip Kadlečík

Svetlá sú dôležitou súčasťou modernizácie Superbu i z pohľadu dizajnu. Predné sú teraz o niečo užšie a nejde len o zmenu na papieri. Vlajková loď vďaka nim reálne pôsobí širšie. Dizajnu prednej časti tento zásah pomohol. Pozitívne sa prejavuje aj prepracovaný nárazník s novou chrómovou lištou či fakt, že svetlomety hraničia bezprostredne s upravenou čelnou maskou.

Na profile českej limuzíny zmeny hľadať netreba, do očí vám však na ceste takmer určite padnú 19” disky kolies Vega Aero, ktoré na trh Škoda uviedla prostredníctvom modelu Scala. Superb však má k dispozícii ešte väčší rozmer a ich aerodynamika tu dáva i väčší zmysel - v kombinácii s efektívnymi či alternatívnymi pohonnými jednotkami môžu výrazne prispievať k úspore paliva pri diaľničnom tempe.

Naživo nám najviac imponuje pozmenená zadná časť, ktorá dostala nádych väčšieho luxusu 117 fotografií v galérii Naživo nám najviac imponuje pozmenená zadná časť, ktorá dostala nádych väčšieho luxusu Zdroj: Filip Kadlečík

Zadná časť sa zmenila spôsobom podobným prednej. Koncové svetlá už využívajú iba LED techniku, diódové teda sú aj smerovky, ktoré sa môžu navyše pochváliť i dynamickou funkciou. Tú do portfólia Škody taktiež uviedla Scala. Viac-menej sa menili len v detailoch, výsledok však opätovne stojí za to.

Test Škoda Superb L&K: Vrcholné kombi s 2.0 TDI

Škodu Superb čoskoro čaká modernizácia, ešte pred ňou sme ju však podrobili redakčnému testu. Má česká limuzína aj po rokoch na svojich konkurentov? Čo by na nej Škoda mala vylepšiť?

Grafika koncových svetiel sa teraz o niečo viac ponáša na Kodiaq, pôsobí však podstatne luxusnejšie. Prémiový dojem tu Škoda navodzuje šikovnými trikmi. Zadné svetlá opticky vkusne prepája chrómová lišta, ktorú dopĺňa aj ostentatívny nápis ŠKODA na veku kufra. Najmä v prípade liftbacku sa nám vynovená zadná časť pozdáva, autu dáva šmrnc a nádych drahšieho segmentu.

Takto v praxi fungujú nové LED matrix svetlomety 117 fotografií v galérii Takto v praxi fungujú nové LED matrix svetlomety Zdroj: Škoda

Čo sa rozmerov týka, tie sa menili len o milimetre. Dĺžka liftbacku narástla o 8 mm, kombík je dlhší o 6 mm. Ide o zmeny spôsobené prácou dizajnérov, ktorí sa viac vyhrali s predným nárazníkom. Rázvor si i naďalej udržiava hodnotu 2 841 mm, šírka 1 864 mm a výška 1469 mm, resp. 1 477 mm v prípade kombi. Na papieri sa Superb zmenil iba nenápadne, jeho transformácia je určite citeľnejšia naživo. Vtedy vám novinky neujdú a skladačka zapadne do vizuálne atraktívneho celku.

Interiér si zachováva svoj ráz, pridáva však technológie

Po nasadnutí do kabíny by laik modernizovanú a dosluhujúcu verziu odlíšil ťažko. Škoda tu síce ponúka virtuálny prístrojový štít, ten bol však ako opcia dostupný už niekoľko mesiacov pred faceliftom. Na prvý pohľad sa vrcholný infotainment Columbus zmenil len v detailoch, má však byť najmä lepšie vyladený. Aj naďalej využíva 9,2” displej zabudovaný do centrálnej konzoly. Prechod k novému konceptu interiéru škodoviek, ktorý zaviedla Scala a nasledoval Kamiq, sa teda v Superbe nateraz odkladá.

Na architektúre interiéru sa toho veľa nemenilo, pribudlo však množstvo nových či vylepšených asistenčných systémov - napríklad prediktívny adaptívny tempomat 117 fotografií v galérii Na architektúre interiéru sa toho veľa nemenilo, pribudlo však množstvo nových či vylepšených asistenčných systémov - napríklad prediktívny adaptívny tempomat Zdroj: Škoda

V skutočnosti sú zmeny v interiéri podobne decentné ako navonok, užívateľský zážitok však opäť vylepšujú. Šoféra vpredu poteší zväčšený odkladací priestor pre mobilné telefóny, ktorý umožňuje indukčné nabíjanie smartfónov, ale aj ich bezdrôtové pripojenie k anténe automobilu. Vylepšenia sa týkali aj materiálov použitých v kabíne českej vlajkovej lode.

Škoda Kamiq: Malé SUV sme videli naživo

Českú novinku možno označiť skôr za crossover, oproti koncernovým bratom je dlhšia a zároveň nižšia. Techniku vo veľkej miere prebrala.

Nové chrómové aplikácie na palubnej doske, vo výplní dverí či prepracované čalúnenie sedadiel prispievajú k zvýšenej elegancii kabíny. Interiér si teraz môžete viac prispôsobiť na svoj obraz, pretože v ponuke nájdete nové dekoračné lišty pre stredovú konzolu a prístrojovú dosku. Na oči pekne pôsobí kontrastné farebné prešívanie v prípade sedadiel potiahnutých alcantarou či kožou. Samozrejmosťou je prítomnosť ambientného podsvietenia, ktoré si môžete farebne upraviť. To je však dostupné za príplatok.

Vzadu bude aj naďalej rovnako veľa miesta 117 fotografií v galérii Vzadu bude aj naďalej rovnako veľa miesta Zdroj: Filip Kadlečík Na svetovej premiére Škoda postupne ukázala všetky dostupné vyhotovenia svojej vlajkovej lode 117 fotografií v galérii Na svetovej premiére Škoda postupne ukázala všetky dostupné vyhotovenia svojej vlajkovej lode Zdroj: Filip Kadlečík

Z hľadiska priestorových pomerov sa vnútri nič nemenilo, Superb je i naďalej až prekvapivo pohostinný. V kufri pribudli dve riešenia z balíka Simply Clever, ide o organizéry súvisiace s dvojitou podlahou vo variante Combi. Náklad si teraz lepšie usporiadate pod dvojitým dnom i nad ním, tam vám pomôže posuvná zaisťovacia tyč. Liftback štandardne ponúka batožinový priestor s objemom 625 l, kombi až 660 resp. 1 950 l pri maximálnom využití prepravnej kapacity.


>>> Prezrite si nový Superb do detailu vo veľkej galérii <<<


Benefitom inovovaného Superbu je vyššia miera bezpečia na palube. Zvyšuje ho prediktívny adaptívny tempomat, ktorý už nevyužíva len údaje z kamery na čelnom skle, ale aj dáta z navigačného systému. Vďaka tomu je schopný s predstihom upraviť rýchlosť pred zákrutami či rýchlostnými limitmi. Nový je aj Emergency Assist, ten zasa v prípade núdze zvládne auto naviesť ku krajnici aj cez viacero pruhov a tam bezpečne zastaviť.  117 fotografií v galérii Zdroj: Škoda

Škoda očakáva, že Superb Scout by sa na celkovom predaji modelu mohol podeiľať približne 10-percentným podielom 117 fotografií v galérii Škoda očakáva, že Superb Scout by sa na celkovom predaji modelu mohol podeiľať približne 10-percentným podielom Zdroj: Škoda

Asistent zmeny jazdného pruhu (Side Assist) vás bude upozorňovať na potenciálny stret s vozidlami, ktorým by ste sa mohli dostať do trajektórie na diaľnici. Vidí až do diaľky 70 metrov a ide o rozšírenie známeho asistenta strážiaceho mŕtvy uhol (Blind Spot Detect), ktorý sníma priestor do vzdialenosti dvadsiatich metrov v okruhu automobilu. Za zmienku stojí i vylepšený Front Assist, ktorý sa vie hroziacej zrážke s chodcom vyhnúť úplne bez zásahu vodiča.

Dva naftové a tri benzínové motory plnia Euro 6d-TEMP

Základom naftovej ponuky inovovanej Škody Superb je prepĺňaný štvorvalec Evo 2.0 TDI ladený na 110 kW (150 k), ktorý sa štandardne dodáva so šesťstupňovou manuálnou prevodovkou, na želanie aj so sedemstupňovým samočinným DSG7. Dvojspojka je potom pri jednotke 2.0 TDI ladenej na úroveň 140 kW (190 k) a 400 Nm štandardom. Tento motor plní úlohu vrcholného vznetového agregátu a môže byť dodávaný aj v kombinácii s pohonom všetkých kolies. Obidve motorizácie sú vybavené systémom katalytickej redukcie NOx so vstrekovaním AdBlue i filtrom pevných častíc.

Variant Scout dostane špecifický interiér 117 fotografií v galérii Variant Scout dostane špecifický interiér Zdroj: Škoda

Česť benzínu bude v českom premiantovi hájiť jednotka 1.5 TSI s výkonom 110 kW (150 k), ktorá tvorí základ ponuky. Bežne ju kúpite so šesťstupňovým manuálom, vylúčená tu ale nebude ani dvojspojka. Silnejšie 2.0 TSI bude ponúkané na dvoch úrovniach, nižšia z nich ponúkne 140 kW (190 k), vyšší level až 200 kW (272 k) a 350 Nm. Prinajmenšom nateraz sa stane jednoznačným kráľom pohonných jednotiek modernizovaného Superbu.

Koľko stojí Škoda Scala: TOP 10 faktov z cenníka

Škoda kompaktnú Scalu odhalila už pred niekoľkými mesiacmi, až teraz sa však oficiálne spúšťa jej predaj. Ako prví sme dostali možnosť nahliadnuť do jej cenníka a prinášame kompletný prehľad...

Pre vrcholný zážihový dvojliter je pohon všetkých kolies spojený s prevodovkou DSG7 samozrejmosťou. Bez tejto kombinácie ho nekúpite. Aj všetky motory s prívlastkom TSI sú vybavené filtrom pevných častíc. Vďaka tomu spĺňa každý, i naftový, motor normu Euro 6d-TEMP. Z hľadiska jazdných vlastností nemožno opomenúť elektromechanický posilňovač bŕzd, ktorý doteraz nemala žiadna iná Škoda. To isté platí i o aerodynamickom kryte zadnej nápravy, ten by mal pozitívne vplývať na stabilitu vozidla.

Tri veľké prekvapenia

Vo všeobecnosti platí, že Škoda Superb sa zmenila evolučne a beztak dobrá “déčková” limuzína prešla vylepšeniami na správnych miestach. I naďalej ponúkne známe varianty ako Ambition, Style, L&K či Sportline. V skutočnosti sa však omladzovanie českej vlajkovej lode nezaobišlo bez prekvapení. Prvým z nich je predstavenie verzie Scout, ktorú Škoda po prvýkrát naznačila len pred niekoľkými dňami.

Škodu Superb si po novom už budete aj nabíjať 117 fotografií v galérii Škodu Superb si po novom už budete aj nabíjať Zdroj: Filip Kadlečík

Kodiaq, Karoq, no najmä Octavia už variantom Scout disponujú a teraz ho dostáva i veliteľ českej družiny. Pre Superb tento variant znamená, že bude mať o 15 mm väčšiu svetlú výšku, dostane paket pre zlé cesty, adaptívny podvozok DCC a to najvýkonnejšie, čo sa pod jeho kapotu môže nasťahovať. Vrcholné jednotky z benzínového i naftového sveta spojené s pohonom všetkých kolies a samočinnou prevodovkou. Vďaka ich krútiacemu momentu si so Scoutom budete môcť dovoliť ťahať brzdené prívesy s maximálnou povolenou hmotnosťou presahujúcou dve tony.

Škoda Scala: Česi mieria kompaktom ozaj presne

Rapid nahrádza hatchback, ktorý spúšťa v rámci značky revolúciu. Prináša svieži dizajn karosérie i interiéru a moderné technológie.

Superb Scout zaujme aj z iného, než striktne funkčného hľadiska. Od bežného “superbéčka” sa odlišuje výrazným oplastovaním, 18” diskami kolies Braga, špeciálnymi dekormi v interiéri či exkluzívne vyhradenou farbou laku s označením Tangerine. V porovnaní so Scoutom je ďalšia novinka škodovky na prvý pohľad nenápadnejšia, pod plechmi však skrýva ešte väčšie prekvapenia.

Plug-in hybrid Superb iV disponuje dojazdom presahujúcim 55 km 117 fotografií v galérii Plug-in hybrid Superb iV disponuje dojazdom presahujúcim 55 km Zdroj: Škoda

Škoda včera v Bratislave uviedla aj úplne nové označenie dedikované elektrifikovaným modelom. Predviedla ho na modernizovanom Superbe, ktorý dostáva prívlastok “iV”. Pod touto značkou odteraz rozpoznáte Škody, ktoré budú buď hybridné, alebo plne elektrické. Mladá Boleslav ešte predvčerom nemala ani to ani to, dnes už to však neplatí.

Škoda Superb iV je plug-in hybrid, ktorý využíva kombináciu motora 1.4 TSI s výkonom 115 kW (156 k) s elektromotorom ponúkajúcim 85 kW (116 k). Systémový výkon týchto dvoch jednotiek sa ustálil na hodnote 160 kW (218 k), čo dáva tušiť, že Superb iV nebude lenivým vozidlom. Motor by mal ma kilometer jazdy vyprodukovať len 40 g oxidu uhličitého, čo je, v porovnaní so štandardnými spaľovacími motormi, približne tretinový údaj.

Aerodynamické disky kolies sa dokonale hodia k povahe plug-in hybridu 117 fotografií v galérii Aerodynamické disky kolies sa dokonale hodia k povahe plug-in hybridu Zdroj: Filip Kadlečík Aj plug-in hybrid ponúka veľký batožinový priestor 117 fotografií v galérii Aj plug-in hybrid ponúka veľký batožinový priestor Zdroj: Filip Kadlečík

Batéria plug-in hybridu má kapacitu 13 kWh a umožňuje bezemisnú jazdu v akčnom rádiuse 55 kilometrov. Nabíjať sa bude z bežnej nabíjačky, ale i z domácej zásuvky či wallboxu. Využívať samozrejme bude i rekuperáciu. Benzínová jedna-štvorka by sa v spolupráci s elektromotorom mala postarať o celkový dojazd na úrovni 850 km. Škoda zatiaľ oficiálne neuviedla, či sa v prípade verzie PHEV zmenšil batožinový priestor. Na prvý pohľad by sme povedali, že došlo k miernej zmene kapacity, nejde však o kardinálny zásah. Rozhodne si ale pred vynášaním finálneho úsudku treba počkať na oficiálne dáta.

Škoda Vision iV: Riadne ostrý elektromobil

Mladá Boleslav oficiálne odhalila predobraz svojho chystaného SUV-kupé poháňaného batériami, zaujal interiérom i paramerami.

Skúpa na údaje bola Mladá Boleslav aj v prípade tretieho prekvapenia dňa - mestského elektromobilu postaveného na báze typu Citigo. Model CitigoE iV má byť počiatkom éry čisto elektrických vozidiel Škody. Zástupcovia českej automobilky sa už pri premiére vyslovili, že plánujú ceny svojich elektromobilov držať na uzde. Elektrické CitigoE iV by preto malo stáť menej než 20 000 eur.

Prvý elektromobil Škody vychádza z modelu Citigo a ponúka dojazd 265 km podľa normy WLTP 117 fotografií v galérii Prvý elektromobil Škody vychádza z modelu Citigo a ponúka dojazd 265 km podľa normy WLTP Zdroj: Škoda

Za bezmála dvadsať tisíc ponúkne dojazd 265 km podľa prísnejšej normy WLTP. Lithium-iónová batéria by pomocou kábla kombinovaného nabíjacieho systému (CCS) na rýchlonabíjačke na jednosmerný prúd s výkonom 40 kW mala na 80 % kapacity doplniť v priebehu jednej hodiny. Mladá Boleslav nás viackrát uistila, že CitigoE iV je len prvou lastovičkou a veci sa poriadne dajú do pohybu v roku 2020.

Na začiatku novej dekády by sme mali spoznať prvé dve čisto elektrické vozidlá na báze modulárnej platformy pre elektromobily (MEB), jedným z nich pritom bude aj sériová verzia štúdie SUV kupé Škoda Vision iV. Podľa oficiálnych informácií už automobilka testuje plne funkčný prototyp, budúcoročné predstavenie je teda úplne reálne. Do roku 2022 má Škoda na trh uviesť viac než desať elektrických či čiastočne elektrifikovaných vozidiel. Dnes do sveta vypustila prvé lastovičky.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Anarchia na cestách SR? Polícia zatlačí na šoférov

Nemecké automobilky aj napriek rastúcemu politickému tlaku odmietajú vyrábať iba elektromobily, ale aj hybridy. Zároveň požadujú od vlády väčšiu podporu.

Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×