Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

ESF 2019: Mercedes je opäť priekopníkom

VIDEO
Štúdia vychádzajúca z triedy GLE disponuje extra diódami, exteriérovými displejmi či volantom schopným zasunúť sa do palubnej dosky.
28 24.05.2019 / Marek Pokrývka

K zvýšeniu bezpečnosti osobných automobilov prispelo veľa výrobcov, no najväčšiu rolu zohral v tejto oblasti bezpochyby Mercedes-Benz. Trojcípa hviezda má na svedomí plejádu riešení chrániacich pasažierov. Mnohé boli najprv použité na prototypoch označených ako ESF, čo je skratkou slov Experimental Safety Vehicle. Jeden z nich automobilka vyvinula aj pre rok 2019.

Stuttgart prináša ďalší koncept Experimantal Safety Vehicle 28 fotografií v galérii Stuttgart prináša ďalší koncept Experimantal Safety Vehicle Zdroj: Mercedes-Benz

Nemecký výrobca bude na júnovom podujatí TecDay prezentovať koncept, ktorý vychádza z aktuálnej triedy GLE. Od konvenčných exemplárov sa okrem výraznej grafiky odlišuje aj zakomponovaním viacerých diódových pásov priamo do plôch karosérie. LED prvky nájdeme tiež na strešných senzoroch, ktoré majú umožňovať autonómnu jazdu. Pri nej sa ich farba zmení na tyrkysovú.

SUV je vybavené svetlometmi Digital Light s vyše dvomi miliónmi pixelov a viacerými displejmi, ktoré na prvý pohľad nemusí byť vidno. Tvoria napríklad masku chladiča či zadné okno. Tieto panely sú použité na komunikáciu s ostatnými šoférmi, ale tiež chodcami či cyklistami. Mercedes ich môže upozorniť na tvoriacu sa kolónu i dať prednosť pešiakom na prechode. Medzi výstrahami nechýba hroziace riziko zrážky, čo môže podľa oficiálnych záberov fungovať dokonca aj pri zaparkovanom vozidle. Zaujímavým prvkom je robotický výstražný trojuholník na kolieskach.

Koncept disponuje viacerými inovatívnymi prvkami 28 fotografií v galérii Koncept disponuje viacerými inovatívnymi prvkami Zdroj: Mercedes-Benz

Špeciálne vyhotovenie dostal aj interiér štúdie. Na prvý pohľad upúta malým hranatým volantom s dotykovými plôškami, ktorý sa dokáže v režime autonómnej jazdy vtiahnuť do palubnej dosky a rovnako sa odpracú aj pedále. Toto riešenie znižuje riziko poranenia v prípade nehody. Vyžiadalo si premiestnenie vzduchového vankúša, ktorých je vo vozidle neúrekom. Na fotkách vidíme dva bočné chrániace spolujazdca z oboch strán i frontálny airbag pre vzadu sediacich.

Zvláštnu pozornosť venovali tvorcovia prototypu ESF 2019 bezpečnostným pásom. Vzadu sediacich ľudí chcú motivovať k ich zapínaniu podávačmi, vyhrievaním či USB pripojením, novinkou je funkcia Pre-Safe Curve priťahujúca pásy ako varovanie na príliš vysokú rýchlosť pred zákrutou. Samostatnou kapitolou je detská sedačka schopná okrem iného monitorovať vitálne funkcie. Navyše obsahuje výsuvné ochranné prvky, ktoré sa aktivujú pred nárazom a zlepšujú ochranu dieťaťa.

Aj takto môžu v budúcnosti vyzerať airbagy spolujazdca 28 fotografií v galérii Aj takto môžu v budúcnosti vyzerať airbagy spolujazdca Zdroj: Mercedes-Benz Ako môžeme vidieť, Mercedes je opäť priekopníkom v oblasti bezpečnosti. Niektoré navrhované opatrenia vyzerajú byť hudbou budúcnosti. No iné uvidíme v sériových modeloch trojcípej hviezdy počas budúcej dekády, napríklad transparentný displej vnorený v skle vôbec nie je nejaké sci-fi. Realizácia takýchto prvkov preto nemusí trvať vôbec dlho.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Sú vaše pneu bezpečné? Takto si to viete overiť

Podľa nemeckých médií plánuje Volkswagen vybudovať v Turecku novú fabriku, ktorá má vyrábať modely viacerých koncernových značiek.

Volkswagen plánuje vybudovať v Turecku nový závod

Milovníci automobilov značky Volkswagen by si mali nachystať približne 100 eur. Nemecký gigant do ponuky uvádza novinku, ktorá je vystrihnutá zo sveta...

Novinka VW: Nečakaná vychytávka z Bentley

Napriek revolučným zmenám v technológiách existuje staré pravidlo, ktoré stále platí: nové autá sa musia opatrne zajazdiť. Spôsob, akým sa to udeje, nemožno...

Nevedomé chyby: Ako správne zajazdiť auto?

Začiatkom septembra spoznáme nástupcu kontroverzného malého SUV. Ponechá si viaceré charakteristické rysy, no môže vyzerať príťažlivejšie.

Nissan avizuje Juke druhej generácie

Rakúsko prvýkrát prekonalo päťmiliónovú hranicu v počte registrácií nových vozidiel za jeden polrok.

V Rakúsku bolo zaregistrovaných vyše päť miliónov áut

Jedinou potešujúcou správou v súčasnom vývoji cien palív je asi fakt, že stále tankujeme lacnejšie než pred rokom. Všetko však naznačuje tomu, že to dlho...

Benzín a nafta: Všetky faktory tlačia ceny nahor
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×