Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Hyundai i20 DCT7: Konečne s automatom

FOTO
Hyundai i20 pred rokom prešiel faceliftom, ktorý ho vylepšil najmä z technologickej stránky. Okrem bezpečnostných systémov však pokrok dorazil aj inam. Mestské auto už ponúka i samočinnú prevodovku.
58 22.05.2019 / Filip Kadlečík

Hyundai i20 sme podrobili už niekoľkokrát, všetky recenzie sa však týkali automobilov ešte pred nedávnym decentným faceliftom. Ten však beztak podarený mestský hatchback len dolaďoval a preto aj závery z predchádzajúceho testovania môžeme stále považovať za platné. S autom sme sa zoznámili prostredníctvom variantu poháňaného atmosférickým agregátom 1.2i.

Primračené 58 fotografií v galérii Primračené "obočie" svetiel zvýrazňuje prednú časť Hyundai i20 aj naďalej, v iných ohľadoch sa však predok menil Zdroj: Filip Kadlečík

Štvorvalec so zdvihovým objemom 1,2 l v ponuke nájdeme aj dnes, plní úlohu základnej pohonnej jednotky, s ktorou na našom trhu Hyundai kúpite už od 9 190 eur. Pri tomto motore nám však chýbala výraznejšia dynamika, o ktorú sa vedel postarať atmosférický štvorvalec 1.4i. Jedna-štvorku v súčasnosti už ale nekúpite. Nahradil ju litrový turbomotor.

Pri teste variantu 1.0 T-GDi ladeného na 88 kW (120 k) sme usúdili, že ide o adekvátneho nástupcu 1,4-litrového srdca. Z pohľadu dnešných preferencií vodičov a šofériek, predovšetkým tých v mestách, na ktorých toto auto mieri, však donedávna i20 chýbal moderný automat. Archaickú štvorstupňovú radiacu skriňu v dnešnej konkurencii nemožno brať vážne. Facelift však všetko zmenil. Oplatí sa do novej sedemstupňovej dvojspojkovej samočinnej prevodovky DCT7 investovať 1 300 eur?

Decentné retuše

Vzhľadu exteriéru a interiéru či priestorovej ponuke v Hyundai i20 sme sa do detailov venovali v prvom teste tohto hatchbacku. Odvtedy sa zmenili len drobnosti, ktoré prispievajú k modernejšiemu vzhľadu i20. Zaslúžila sa o neho prepracovaná predná maska v štýle typu i30, upravený predný nárazník či výrazne modernizované koncové svetlá čiastočne využívajúce diódovú technológiu. Pri pohľade zozadu si môžete všimnúť aj to, že veko kufra teraz obsahuje výrez na evidenčné číslo.

Čelná maska a upravený predný nárazník teraz viac odkazujú na model i30 58 fotografií v galérii Čelná maska a upravený predný nárazník teraz viac odkazujú na model i30 Zdroj: Filip Kadlečík

Spomínané zmeny sa pekne podpísali i na testovanom vozidle. Vôbec nám neprekáža, že Hyundai i20 si na cestu i naďalej svieti projektorovými reflektormi s halogénovou žiarovkou. Dôležité je, že vozovku osvetľujú veľmi pekne, ponúkajú dobre nastavené automatické prepínanie diaľkových svetiel a navyše majú jedno z najlepších prisvecovaní do zákrut na trhu. S máloktorým vozidlom budete do križovatky či zákruty pred odbočovaním vidieť takto dobre.

Test Hyundai i20 1.2i: Odvaha bojovať

Redakčnej skúške sme podrobili Kórejčana, ktorý chce podkúriť Čechovi. Má nová dvadsiatka predpoklady na ohrozenie bestselleru?

Hyundai osviežil i paletu farieb karosérie a pridal možnosť lakovanej strechy. Túto opciu sme na našom aute nemali a z pohľadu imidžu je to škoda. Ak máte 500 eur navyše, určite do nej zainvestujte, v odtieni Phantom Black vyzerá strecha spolu so stĺpikmi vynikajúco a autu dodá väčší šmrnc. Náš bledomodrý šmolko bol akýsi nevýrazný, aj keď niesol zaujímavú a netradičnú farbu laku.

 58 fotografií v galérii Zdroj: Filip Kadlečík Zadná časť dostala koncové svetlá s novým dizajnom 58 fotografií v galérii Zadná časť dostala koncové svetlá s novým dizajnom Zdroj: Filip Kadlečík

Po facelifte si môžete v i20 dopriať napríklad i panoramatické strešné okno, jeho absencia nám tu však vôbec neprekážala. Je pravda, že vie veľmi pekne presvetliť a prevzdušniť interiér, za príplatok 1 200 eur si však v prípade potreby radšej otvoríme okno.

Praktický a jednoduchý interiér

Čo sa samotnej kabíny týka, stále jej hrá ku cti, že z nej cítiť kvalitu a poctivé spracovanie. Iste, materiálová ponuka zodpovedá príslušnosti k segmentu B, okrem niekoľkých drahších plôch je tu množstvo tvrdých plastov, tie sú však spracované na vysokej úrovni a lícujú vynikajúco. Dokazuje to i fakt, že v interiéri nič nevŕzga a nič, čo by malo byť pevné, sa nehýbe.

Interiér neexperimentuje, je decentný, ponúka však vysokú praktickosť, jednoduchosť a eleganciu 58 fotografií v galérii Interiér neexperimentuje, je decentný, ponúka však vysokú praktickosť, jednoduchosť a eleganciu Zdroj: Filip Kadlečík

Hyundai i20 v kokpite vyznáva predovšetkým jednoduchosť. Na nič sa nehrá. Ponúka prehľadnú prístrojovku s informatívnym displejom medzi budíkmi, výborný multifunknčný volant s plejádou tlačidiel a klasickú centrálnu dotykovú obrazovku, ktorú však do veľkej miery možno stále ovládať “hardvérovo” a to napríklad aj priamo z volantu. Za pohodlnú prácu s infotainmentom, jeho stvárnenie, možnosť pripojenie Android Auto a Apple CarPlay či pomerne rýchle reakcie si Hyundai (a Kia) zaslúži pochvalu.

Test Hyundai i20 1.0 T-GDi: Spĺňa ciele

Kórejský hatchback dostal do vienka trojvalcový stroj, ktorý je v ponuke s dvomi naladeniami. My sme mali k dispozícii výkonnejší variant.

Niektorí konkurenti už ponúkajú dvojzónovú klimatizáciu, objektívne tu však stačila aj bežná s centrálnym nastavovaním teploty. Príjemné dojmy plynúce z kokpitu umocňujú komfortné sedadlá a prítomnosť malej lakťovej opierky. Tá v tomto segmente ešte stále nie je samozrejmosťou. Konzervatívni vodiči budú radi aj z klasického mechanického ovládania ručnej brzdy.

Tempomat sa ovláda priamo na volante 58 fotografií v galérii Tempomat sa ovláda priamo na volante Zdroj: Filip Kadlečík

Hyundai aj napriek prítomnosti štandardnej páky ručnej brzdy na centrálny tunel zvládol umiestniť aj držiaky na poháre či dobrý odkladací priestor na mobil aj s elektrickými prípojkami. Praktickosť v kabíne mu nechýba, dokazuje to aj množstvo odkladacích priestorov, do ktorých si môžete odložiť fľašu s vodou či iné maličkosti.


>>> Prezrite si Hyundai i20 s automatom vo veľkej galérii <<<


V druhom rade sedadiel miesta na rozdávanie nie je, z tohto pohľadu však Kórejec za súpermi nezaostáva a na pomery svojej kategórie ponúka priestranný interiér. Muž s výškou 183 cm si sám za seba sadne s drobnou rezervou, piatich takých by ste však v malom hatchbacku mať nechceli.

Batožinový priestor s vyberateľným dvojitým dnom aj s rezervným kolesom na palube ponúka objem takmer 300 litrov 58 fotografií v galérii Batožinový priestor s vyberateľným dvojitým dnom aj s rezervným kolesom na palube ponúka objem takmer 300 litrov Zdroj: Filip Kadlečík

V prípade, že si nepotrpíte na prítomnosť rezervy, vám batožinový priestor ponúkne kapacitu 326 litrov. Ak by ste náhradné koleso so sebou voziť chceli, dostanete sa jemne pod hranicu 300 litrov, čo bol aj náš prípad. Tak či tak ide o výborné údaje. Navyše, k dispozícii máte dvojité dno, to aby sa po zložení operadiel zadných sedadiel vzadu vytvorila rovina.

Test Hyundai i10: Ideálny na pohyb v meste

Malé autá rozmerov Hyundai i10 v súčasnosti nepatria medzi najrozšírenejšie. Drobec však určite má čo ponúknuť. Je agilný v mestskej džungli a zvládne aj okresky. Dá sa s ním počítať aj na diaľnici?

Prečo by ste si mali kúpiť faceliftovaný Hyundai i20 a nie výhodnejšiu a staršiu jazdenku? Pre nás by jednoznačným argumentom bola bezpečnosť, ktorá sa modernizáciou zlepšila o míľové kroky. Testovacie vozidlo bolo vybavené balíkom Safety Pack v cene 700 eur, ktorý obsahuje systém autonómneho núdzového brzdenia (AEB), automatické udržiavanie vozidla v jazdnom pruhu (LKAS), automatické prepínanie diaľkových svetiel (HBA) či systém na sledovanie únavy vodiča (DAA). Všetci asistenti fungovali spoľahlivo. Autonómne núdzové brzdenie sme však našťastie preveriť nemuseli.

Už len s automatom

Na malom Hyundai sa nám páči, že facelift ho z pohľadu interiéru a technológií posunul bližšie k dospelému autu kompaktného segmentu, v ktorom poľuje jeho brat i30. Nešlo pritom len o zmeny v senzoroch či softvéri, zmenila sa aj mechanická stránka vozidla. Model i20 konečne dostal modernú samočinnú prevodovku a my sme ju mali možnosť preveriť.

Litrové T-GDi v silnejšom naladení nám sedelo, vyčítať mu možno len vyšší apetít 58 fotografií v galérii Litrové T-GDi v silnejšom naladení nám sedelo, vyčítať mu možno len vyšší apetít Zdroj: Filip Kadlečík

Pod kapotou testovaného vozidla pracovalo litrové T-GDi, ktoré na predné kolesá posiela 88 kW (120 k) a 172 Nm. Už základné parametre prezrádzajú, že nepôjde o pomalé auto. Na stovku zrýchľuje za čas jemne dlhší než 10 sekúnd, čo je na bežné používanie úplne dostatočné. Dynamika je veľmi dobrá aj pri akcelerácii z rýchlostí od 50 do 80 km/h, motor sa v stredných otáčkach prebúdza a na plynový pedál reaguje adekvátne. Vyhovovalo nám aj jeho odhlučnenie, charakteristický trojvalcový zvuk je väčšinou odfiltrovaný, jednotka pracuje v tichosti aj na diaľnici.

Prítomnosť sedemstupňovej samočinnej prevodovky s dvomi spojkami nás veľmi potešila, doteraz ponúka štvorstupňový automat už totiž patril skôr do automobilovej histórie. Moderná skriňa je odladená výborne a pre litrový trojvalec by pre nás bola jednoznačne prvou voľbou. Malé turbomotory totiž majú charakteristický prejav, na ktorý si pri jazde s manuálom musíte zvykať.

Bez samočinnej prevodovky by sme už túto verziu i20 nechceli 58 fotografií v galérii Bez samočinnej prevodovky by sme už túto verziu i20 nechceli Zdroj: Filip Kadlečík

Trojvalce zväčša dostávajú grády až keď ich prifúkne turbo a to prichádza neskôr, než može byť vodič bežne zvyknutý. V prípade samočinnej prevodovky sa vy o nič nestaráte a len sa veziete. Zážitok z jazdy je tak podstatne príjemnejší a vy sa môžete viac sústrediť na okolitú cestnú premávku. Ak vám treba zrýchliť, DCT7 podradí pokojne aj o dva stupne, ak zasa jazdíte efektívne a len udržujete tempo, samočinná radiacia skriňa drží otáčky na rozumnej úrovni, no motor nepodtáča.

Klasickým neduhom dvojspojkových prevodoviek je ich slabá citlivosť pri jemnom posúvaní. Cítiť to najmä pri parkovaní a finálnych korekciách na parkovacom mieste. Tu nás tento problém výraznejšie neiritoval, Hyundaiu sa ho do veľkej miery podarilo eliminovať. Parkovanie tu navyše uľahčujú zadné senzory a cúvacia kamera.

Ako z vyššieho segmentu

Celkový výborný dojem plynúci z jazdných vlastností vozidla dotvára aj komfortne naladený podvozok, ktorý vytvára dojem vyššieho segmentu. Nevieme si spomenúť na konkurenta, ktorý by bol pri daných rozmeroch takto pohodlný. Najmä s ohľadom na slovenské cesty ide o obrovský benefit, i20 vie nerovnosti filtrovať prekvapivo dobre. Aj ona ale má svoje hranice a nejeden hlboký výtlk vám môže pokojnú jazdu narušiť.

 58 fotografií v galérii Zdroj: Filip Kadlečík  58 fotografií v galérii Zdroj: Filip Kadlečík Bezkľúčové odomykanie, cúvacia kamera či startovanie tlačidlom - aj takéto komfortné prvky ponúka i20 58 fotografií v galérii Bezkľúčové odomykanie, cúvacia kamera či startovanie tlačidlom - aj takéto komfortné prvky ponúka i20 Zdroj: Filip Kadlečík

Rátať treba aj so spotrebou paliva, ktorá zodpovedá ponúkanej dynamike a pocitom väčšieho automobilu. V realite sme v kombinovanej prevádzke boli schopní jazdiť za 6,3 l benzínu na 100 km, merania WLTP sme pritom ešte o jeden deciliter podliezli. Ak by vám išlo v prvom rade o nízku spotrebu a ekologickú stránku vozidla, i20 má v segmente konkurencie, na ktorú nestačí. V tomto ohľade ho jednoznačne poráža Toyota Yaris Hybrid, ktorá kombinovanú spotrebu vedela bez akýchkoľvek problémov stlačiť pod päť litrov. Dokonca aj neelektrifikovaný variant s 1,5-litrovou atmosférou bol o sedem decilitrov úspornejší.

Test Yaris Hybrid: Skrytý tromf v rukáve Japoncov

Toyota Yaris je etablovaným členom elitnej skupiny malých automobilov. Na trhu sa drží už roky a stále si zachováva priazeň vodičov. Aká je hybridná verzia?

Hyundai i20 naozaj pôsobí dospelo, nič však nie je zadarmo. Kvalita, dobré jazdné vlastnosti a bohatá technologická výbava posielajú cenovku testovaného vozidla na úroveň 18 880 eur. Prekračuje tak napríklad i spomínanú Toyotu Yaris v hybridnej verzii. Objektívne ale cene nemožno nič vyčítať, i20 je zvnútra i zvonka moderné auto a aktuálna technika, silný trojvalec či dvojspojková prevodovka niečo stojí. Vyššiu cenu preto chápeme.

Konečne s automatom

Hyundai i20 je prezentovaný najmä ako mestské autíčko a na mestskú či prímestskú jazdu ho väčšina klientov aj bude používať. V dnešnej, čoraz hustejšej premávke, je v tomto segmente prítomnosť samočinnej prevodovky nevyhnutnosťou. Jej výborné spojenie s litrovým trojvalcom znamená, že i20 by sme už s manuálom ani nechceli. Prevodovka DCT7 posúva zážitok z tohto auta na vyšší level.

Predný reflektor využíva LED technológiu iba na denné svietenie, aj tak však svieti vynikajúco 58 fotografií v galérii Predný reflektor využíva LED technológiu iba na denné svietenie, aj tak však svieti vynikajúco Zdroj: Filip Kadlečík

Prekvapujúca kvalita, výborný infotainment, inteligentné asistenčné systémy a najlepšia možná kombinácia pohonného ústrojenstva síce nestoja málo, Huyndai však za ne ponúka primeranú hodnotu. Ak totiž nemáte veľké priestorové nároky, toto auto vám poslúži nielen v meste, ale aj ďaleko za jeho hranicami. V mladých rodinách, u párov s odrastenými deťmi či domácnostiach single ľudí môže bez akýchkoľvek problémov plniť úlohu prvého (a jediného) auta.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R3
Zdvihový objem
998 cm3
Max. výkon
88 kW/120 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
172 Nm
pri otáčkach
1 500-4 000/min
Palivo
benzín
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
7-stupňová samočinná
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 035 mm
Šírka
1 734 mm
Výška
1 474 mm
Rázvor náprav
2 570 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 250 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 325 kg
Užitočná hmotnosť
400 kg
Celková hmotnosť
1 650 kg
Objem batožinového priestoru
295 l/1 042 l
Objem palivovej nádrže
50 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
190 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,5 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná (WLTP)
7,7 l/100 km
Mimo mesta - normovaná (WLTP)
5,5 l/100 km
Kombinovaná - normovaná (WLTP)
6,4 l/100 km
Mesto - počas testu
7,6 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,7 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,6 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
146 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 9 190 €
Základná cena verzie
od 15 890 €
Cena testovaného exemplára
18 880 €

Video
Najnovšie články
Karoq Velo: Originálna Škoda pre cyklistov

Renault v posledných dňoch zaznamenal poriadnu expanziu čerstvých modelov a to dokonca nechtiac. Na verejnosť sa dostali informácie a fotky tajných...

Renault: Tajné novinky odhalila séria únikov

V sobotu sa bude konať inaugurácia Zuzany Čaputovej do funkcie prezidentky SR bude časť centra Bratislavy uzatvorená, a to aj pre rezidentov.

Pre inauguráciu prezidentky uzatvoria centrum Bratislavy

Napätie medzi Renaultom a Nissanom sa naplno prejavilo po zatknutí Carlosa Ghosna a neúspešné rokovania o fúzii s Fiat Chrysler ho ešte vystupňovali.

V aliancii Renault-Nissan to vrie, napätie sa stupňuje

Polícia v Británii uvádza do testovacej prevádzky novú technológiu. Z pohľadu bežného vodiča ide o radary, tie však prekvapivo nebudú merať rýchlosť. Na čo sa...

Rýchlosť merať nebudú: Nové radary v nasadení

O Škode Kamiq od svetovej premiéry príliš nepočuť, jej príchod na trh sa však blíži. Dnes sme spoznali prvé detaily z cenníka českého crossoveru.

Najlacnejšie SUV Škody: Prvé detaily o cenách

Česká Škoda je u nás stále obľúbená, čo dokazujú aj májové predajné čísla. Nanešťastie tento úspech nedokázal vykompenzovať prepad predaja v Ázii.

Škode sa v máji darilo horšie, problém nastal v Číne
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×