Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Prekvapiví víťazi: Tieto autá sa kazia najmenej

Iný kraj, iný mrav. Toto pravidlo je univerzálne, čo dokazuje aj najnovšia štúdia J.D. Power o spoľahlivosti modelov z Británie.
30 20.05.2019 / Soňa Zverková

Snaha automobiliek napchať do nových modelov najnovšie technológie sa pre motoristov stáva nočnou morou. Ako vyplýva z najnovšieho prieskumu spoľahlivosti konzultačnej spoločnosti J.D. Power v Británii, navigácia, audio a multimediálne systémy tvoria polovicu z desiatich najproblematickejších oblastí, na ktoré sa sťažujú majitelia nového vozidla. Táto oblasť technológií v autách vedela nahnevať aj Američanov v podobnej štúdii.

Ilustračná snímka 30 fotografií v galérii Ilustračná snímka Zdroj: redakcia AUTO BILD

Štúdia vychádza už piaty rok a sleduje počet problémov na sto vozidiel (PP100) a čím je toto číslo nižšie, tým lepší výsledok daného modelu či značky. Spoločnosť stanovila 177 problémov, ktoré rozdelila do ôsmich kategórií: exteriér; jazdné skúsenosti; funkcie/ovládače/displeje; audio/komunikácia/zábava/navigácia (ACEN); sedadlá; vykurovanie, vetranie a klimatizácia; interiér; motor a prevodovka.

V porovnaní s vlaňajšou štúdiou došlo k zlepšeniu PP100 vo všetkých kategóriách, s výnimkou sedadiel. Práve ACEN (audio/communication/entertainment/navigation) dosahuje priemernú hodnotu 16,6 bodu PP100, čo je síce zlepšenie oproti roku 2018, no zabudované pripojenie bluetooth, rozpoznávanie hlasu, navigačné systémy a slabý príjem rádia robia z tejto kategórie jednu z najproblémovejších. Dôvodom je predovšetkým navigácia a viac problémov majú paradoxne majitelia prémiových značiek. Pravdepodobne stojí za tom fakt, že zabudovaná navigácia sa vyskytuje zväčša v drahších modeloch, kým v lacnejších býva skôr zriedkavá.


» Podrobné výsledky či víťazov jednotlivých tried nájdete v galérii «


Na celkové skóre kvality a spoľahlivosti majú pochopiteľne najväčší vplyv poruchy motora a týka sa to všetkých značiek bez výnimky. Pravdepodobnosť, že majitelia prémiových modelov si auto od danej značky viac nekúpia, výrazne stúpa práve po problémoch s motora. Opačný trend možno pozorovať u Britov, ktorí vlastnia elektrické alebo hybridné vozidlo. Hoci celkový počet technických problémov je vyšší než u áut so spaľovacím motorom, ich majitelia sú ochotní aj napriek tomu znovu kúpiť model rovnakej značky.

Ako sa technológie stávajú čoraz sofistikovanejšími, spolu s tým vznikajú aj nové problémové oblasti. Napríklad priemerné skóre 2,4 bodu PP100 majú najnovšie bezpečnostné systémy, ako monitorovanie mŕtveho uhla, antikolízne systémy či varovanie pri opustení jazdného pruhu, pričom v prípade masových značiek je to 1,8 bodu a u prémiových 4,0. Toto skóre je podstatne vyššie než 1,5 bodu PP100 za voliteľné systémy typu alarm, bezkľúčový systém či tempomat.

Spoľahlivé: 20 áut, ktoré majitelia používajú roky

Niektoré autá sa u svojho majiteľa dlho neohrejú a ak, tak len z donútenia. Sú však modely, ktoré si majitelia ponechajú vyše 10 rokov a nedajú naň dopustiť. Poznáte aj vy také?

„Pri pohľade na skóre relatívne nové bezpečnostných systémov je zjavné, že výrobcovia ešte majú pred sebou veľa práce, aby tieto systémy vyšperkovali do dokonalosti. A týka sa to predovšetkým prémiových značiek, ktoré ich využívajú ako hlavne lákadlo,“ hovorí Josh Halliburton, riaditeľ európskych operácií J.D. Power. „Pre výrobcov bude nevyhnutné získať dôveru zákazníkov k technológiám, ak majú potenciálnych kupcov presvedčiť, že plne automatizované vozidlá v budúcnosti budú spoľahlivé. Záujemcovia určite budú pochybovať o bezpečnosti autonómnych áut, ak značky stále majú problémy s presnosťou navigačných systémov.“ 30 fotografií v galérii Zdroj: redakcia AUTO BILD

Štúdia ukázala aj ďalšiu vec. Záujem o kúpu vozidla rovnakej značky sa zvýšil, keďže až 49 percent respondentov uviedlo, že určite si kúpia produkt danej značky. V roku 2015 ich bolo 43 percent. Tento postoj je ešte zjavnejší u ľudí, ktorí nemali s autom žiadne problémy. Bolo ich až 54 percent, rovnako ako vlani. Lojalitu výrazne ovplyvňujú drahé opravy. Spomedzi motoristov, ktorí náklady na vlastníctvo daného modelu považujú za neuspokojivé, len 16 percent si chce znova kúpiť auto rovnakej značky.

Ako vzniká štúdia

Štúdia spoľahlivosti vo Veľkej Británii pre rok 2019 je založená na odpovediach 11 530 majiteľov nových vozidiel, zaregistrovaných od novembra 2015 do januára 2018. Spoločnosť sleduje problémy prvých majiteľov počas uplynulých 12 mesiacov, pričom sa zameriava najviac na trojročné vozidlá. Štúdia sa vykonávala od novembra 2018 do januára 2019.

Zaujímavosťou tohtoročnej štúdie je fakt, že deväť z desiatich prvých miest obsadili masoví výrobcovia a prvé tri miesta obsadili značky, ktoré sú populárne aj u nás. Na prvom so skóre 77 bodov PP100 skončil Peugeot, druhé miesto získala Škoda (88 bodov) a tretie Hyundai (90 bodov). Spomedzi prémiových značiek bolo najúspešnejšie Volvo (106 bodov) a druhý bol Mercedes (136 bodov).

Focus Media

Video
Najnovšie články
Nissan avizuje Juke druhej generácie

Rakúsko prvýkrát prekonalo päťmiliónovú hranicu v počte registrácií nových vozidiel za jeden polrok.

V Rakúsku bolo zaregistrovaných vyše päť miliónov áut

Jedinou potešujúcou správou v súčasnom vývoji cien palív je asi fakt, že stále tankujeme lacnejšie než pred rokom. Všetko však naznačuje tomu, že to dlho...

Benzín a nafta: Všetky faktory tlačia ceny nahor

Hannover je z hľadiska počtu obyvateľov podobne veľký ako Bratislava a rovnako ako ostatné nemecké mestá stavil na elektrickú mobilitu. Už čoskoro bude...

Hannover bude mať najviac verejných nabíjacích staníc

Na budúcoročnom ženevskom autosalóne spoznáme druhé moderné vydanie hatchbacku, zo začiatku ráta spoločnosť s ročnou kapacitou 80-tisíc kusov.

Fiat 500: Nástupca bude čisto elektrický

Spomedzi piatich vozidiel hodnotených v ostatnom čase dostal päť hviezdičiek opäť iba elektromobil, čistotou výfukových plynov však zaujal Mercedes-Benz triedy...

Green NCAP: Diesel si sčasti napráva meno

Slovenský Volkswagen má kadoročne dvojtýždňovú celozávodnú dovolenku, keď sa na dva týždne zastavia výrobné linky. Tento rok sa začína už dnes.

Slovenský Volkswagen začína celozávodnú dovolenku
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×