Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Outlander PHEV: Vylepšený hit triedy

Mitsubishi doprialo svojmu SUV malý facelift, no ten v prípade plug-in hybridu priniesol aj takmer kompletne novú techniku. Bestseller svojej kategórie má vyšší výkon i dlhší elektrický dojazd.
16 17.05.2019 / Marek Pokrývka

Do rozbúrených vôd športovo-úžitkového segmentu vplávalo počas ostatných rokov viacero elektrických rýb a ich počet ešte čaká prudký rast. Takéto autá pripravujú viaceré značky. Viaceré pritom úplne preskakujú medzistupeň v procese elektrifikácie, pohon označovaný ako plug-in hybrid. Ten naopak jednoznačne preferuje ázijská značka Mitsubishi.

Outlander patrí k hŕstke hybridov vhodných aj do terénu 16 fotografií v galérii Outlander patrí k hŕstke hybridov vhodných aj do terénu Zdroj: Robo Hubač

Už v roku 2012 predstavila táto automobilka model Outlander PHEV. Okolo jeho uvedenia síce nebol nejaký veľký rozruch, no zákazníkov novinka oslovila. Rýchlo sa prepracovala na popredné priečky v rebríčku predajnosti. A tým nemyslíme len portfólio japonského výrobcu, už štyri roky po sebe ide o najpredávanejšie takto poháňané vozidlo v Európe.

Test Mitsubishi Outlander: Boduje i cenou

Sedemmiestne japonské vozidlo absolvovalo úpravy, vďaka ktorým má ešte nejaký čas prežiť. Vyskúšali sme si ho s atmosférickým benzínom.

Tri diamanty vyprovokovala popularita hybridného SUV k ďalšiemu vylepšeniu jeho techniky, ktoré prišlo v rámci nedávnej modernizácie. Jej špecifiká sme už skúmali v teste benzínovej verzie s dobrým vybavením, prevodovkou CVT a pohonom všetkých kolies. Teraz sa nám do rúk dostal model PHEV spoliehajúci sa okrem zážihového agregátu vo veľkej miere aj na elektrickú energiu.

Navonok iba kozmetické úpravy

Vozidlo označené ako modelový rok 2019 sa navonok nijak zásadne nezmenilo. Podobne ako exempláre s konvenčnými spaľovacím motorom absolvovalo iba decentnú retuš, ktorá sa dotkla svetlometov, masky chladiča, tvarovania nárazníkov a strešného spojlera. Bodkou za úpravami sú disky kolies. Na scénu prišli jednoduché mnoholúčové ráfiky, ktoré nahradili dvojfarebné kúsky so zaujímavým turbínovým vzhľadom. Tie dávali vozidlu podľa nás o niečo väčší šmrnc.

Interiér prešiel pár úpravami, no svoj vek skryje len ťažko 16 fotografií v galérii Interiér prešiel pár úpravami, no svoj vek skryje len ťažko Zdroj: Robo Hubač

Aj modifikácie interiéru boli najmä kozmetické. Objavili sa v ňom pohodlnejšie predné sedadlá použité aj v klasických modeloch, prepracovaná je tiež lakťová opierka. Ďalším prvkom spoločným s konvenčnými exemplármi je modernejší multimediálny systém. Okrem toho sa zmenili materiály, výrazná je najmä sivá imitácia uhlíkových vlákien použitá na viacerých miestach.

Oproti predchodcovi má zmodernizované Mitsubishi bohatšie vybavenie, ktoré okrem iného zahŕňa kamerový systém zaberajúci 360 stupňov okolo vozidla či bezkľúčové odomykanie. No napríklad head-up displej či vstavanú navigáciu tu nehľadajte. Napriek vylepšeniam už vo viacerých smeroch jasne vidieť vek tohto SUV, jeho hlavnú zbraň v podobe priestrannosti však roky neotupili.

Oproti väčšine plug-in hybridov má Outlander navrch nielen z hľadiska miesta pre pasažierov, ale najmä pre ich batožinu. V základe ponúka slušných 463 litrov rozšíriteľných sklopením zadných sedadiel na celkových 1 602 l. Sú to nižšie čísla než pri konvenčných spaľovacích variantoch Japonca, ale jasne prekonávajú majoritu automobilov s prívlastkom PHEV.

Testované vozidlo malo na palube netradičné vybavenie 16 fotografií v galérii Testované vozidlo malo na palube netradičné vybavenie Zdroj: Robo Hubač

Výhodou je tiež fakt, že objem na rozdiel od iných elektrifikovaných modelov neobmedzujú nabíjacie káble. Sú totiž skryté pod podlahou. Praktickým prvkom je prítomnosť klasickej zásuvky (do 1 500 W), do ktorej možno pripojiť okrem iného aj kávovar. Testované auto malo k nemu aj piknikový kôš. Príjemné detaily, no kufor treba najprv otvoriť a tento úkon trvá elektrickému veku poriadne dlho.

Silnejší a úspornejší než doteraz

Aktuálny facelift bol mierny z hľadiska dizajnu karosérie i vyhotovenia interiéru, no pod plechmi došlo k zásadným úpravám. Vymenená bola väčšina komponentov techniky. Pôvodný atmosférický dvojliter nahradil 2,4-litrový štvorvalec pracujúci v Atkinsonovom cykle, ktorý prináša lepšiu účinnosť. S výkonom 99 kW (135 k) a krútiacim momentom 211 Nm je však zároveň silnejší.

SUV má po modernizácii väčší benzínový motor i batériu 16 fotografií v galérii SUV má po modernizácii väčší benzínový motor i batériu Zdroj: Robo Hubač

Okrem výmeny spaľovacieho agregátu stavilo Mitsubishi na silnejší zadný elektromotor, ktorý má po novom 70 kW (95 k). Predtým disponoval rovnakým maximom 60 kW (82 k) ako vpredu uložená jednotka. Zmeny zasiahli tiež batériu, na scénu prišiel exemplár s kapacitou zvýšenou na 13,8 kWh. Podľa normy WLTP by to malo postačovať na prejdenie 45 kilometrov.

Japonci udávajú pre Outlander PHEV celkový systémový výkon 165 kW (224 k). Ide o slušné číslo, no zrýchlenie 0-100 km/h napriek tomu trvá 10,5 sekundy. To je len priemerná hodnota. Ani v praxi nie je dynamika vo všeobecnosti nejaká omračujúca, ale v meste určite brzdou premávky nebudete. Elektromotory roztáčajúce obe nápravy dávajú tomuto SUV perfektný odpich.

Z hľadiska ovládania pohonu nedošlo k žiadnym zmenám 16 fotografií v galérii Z hľadiska ovládania pohonu nedošlo k žiadnym zmenám Zdroj: Robo Hubač

Mestskú prevádzku zvláda japonské vozidlo bez problémov čisto s energiou akumulátora a netreba si pritom ani dávať prehnaný pozor na plynový pedál. Až jeho razantné stlačenie prebúdza štvorvalec. Napriek zväčšenému objemu je mierne tichší, za čo môže lepšia akustická izolácia. Napriek tomu zostáva zvuk spaľovacieho motora výrazný. Jeho zapnutie určite vodičovi neunikne a monotónna pracovná melódia agregátu vychádzajúca z použitia 1-stupňovej prevodovky občas vie vadiť.

Situácia je úplne opačná pri dostatočnom nabití batérie a príjemne tichej elektrickej prevádzke. Palubný počítač vie takto ukázať akčný rádius aj 60 kilometrov, nám sa v meste podarili prejsť najviac štyri desiatky. Vyslovene ekonomickým štýlom jazdy by však podľa nás nebol problém normovaných 45 km prekročiť. Šetriť sa dá viacerými spôsobmi, napríklad aj plynulým regulovaním sily rekuperácie pomocou pádiel za volantom. Na výber je pritom až päť úrovní so stúpajúcim brzdným účinkom.

Päť úrovní rekuperácie sa ovláda pádlami za volantom 16 fotografií v galérii Päť úrovní rekuperácie sa ovláda pádlami za volantom Zdroj: Robo Hubač

Keď sme urbanizovanú prevádzku začínali v stave 100%, dokázali sme prvých 100 kilometrov absolvovať za výbornú hodnotu 4,4 l/100 km. Samozrejme, pri častom dobíjaní to môže byť aj nula. S vybitým akumulátorom sme mestom jazdili za 8,9 litra. Na diaľnici sa apetít len tesne zmestil pod desať litrov, no ani nabitá batéria tam veľmi nepomôže. Priemer skresala na rovných osem. Elektrina sa viac dostávala k slovu na vidieku, kde sme s jej pomocou dosiahli 4,1-litrový výsledok. Bez dočerpania energie znamenali okresné cesty spotrebu 6,9 litra benzínu na sto kilometrov.

Oproti staršej verzii je teda omladený Outlander PHEV aj napriek väčšiemu spaľovaciemu motoru úspornejší prakticky vo všetkých režimoch. A tak ako pri iných autách tohto typu platí, že častejšie nabíjanie šetrí peňaženku. Nevýhodou komplikovanej techniky je hmotnosť. Extra techniku je v zákrutách cítiť, jazdné vlastnosti patria v rámci segmentu tým slabším. Oproti minulosti však došlo k zlepšeniu bŕzd. A upravený je taktiež podvozok, ktorý prináša viac pohodlia.

Na slovenskom trhu od 42 990 eur

Napriek postupnému poklesu nákladov na technické komponenty zostáva cena plug-in hybridov pomerne vysoká a Mitsubishi Outlander nie je v tomto smere výnimkou. Vidieť to najmä v kontraste s jeho štandardnými verziami. Kým základný benzínový model možno na slovenskom trhu dostať za necelých 23-tisíc, na model PHEV si treba pripraviť takmer dvojnásobok.

Vstavanú navigáciu neponúka Mitsubishi ani za príplatok 16 fotografií v galérii Vstavanú navigáciu neponúka Mitsubishi ani za príplatok Zdroj: Robo Hubač

Zákazníci majú na výber dve úrovne vybavenia, v prípade Intense+ je aktuálna akciová cena stanovená na presne 42 990 eur. Bohatší variant Instyle stojí tri tisícky navyše. Japonci za ne ponúkajú rozšírený zoznam bezpečnostných systémov, ale tiež automatické diaľkové svetlá, sústavu štyroch kamier, adaptívny tempomat či elektrické piate dvere. Extra je tiež ozvučenie Rockfod Fosgate s deviatimi reproduktormi. Jedinou opciou je metalický alebo perleťový lak, dopláca sa zaň celoplošne 600 eur.

Nová technika v starom balení

Z finančného hľadiska zostáva Outlander PHEV jasným vrcholom modelového radu. Pozitívom ale je, že zlepšenie viacerých technických komponentov neposunula kúpne ceny ešte vyššie. Prevádzkové náklady pritom pre použitie hospodárnejšej spaľovacej jednotky klesli. K ich ďalšiemu zníženiu prispieva väčšia batéria, na ktorej energiu sa dá pokojne prejsť viac než 40 kilometrov.

Navonok to síce nevidieť, ale zlepšení bolo naozaj dosť 16 fotografií v galérii Navonok to síce nevidieť, ale zlepšení bolo naozaj dosť Zdroj: Robo Hubač

Skresanie spotreby paliva pritom nie je jedinou výhodou faceliftu, jemné zlepšenie zaznamenala aj dynamika. Modifikovaný podvozok zasa prináša viac komfortu. Úpravy sú teda citeľné a vylepšený hit triedy plug-in hybridov môže vďaka nim ďalej budovať svoju silnú európsku pozíciu. Nová technika v starom balení však nemusí byť po chuti každému. Mitsubishi vo viacerých smeroch za súpermi zaostáva a zaslúžilo by si plnohodnotnú generačnú výmenu.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4 + elektromotory
Zdvihový objem
2 360 cm3
Max. výkon (benzínový motor)
99 kW/135 k
pri otáčkach
4 500/min
Max. krútiaci moment (benzínový motor)
211 Nm
pri otáčkach
4 500/min
Max. výkon (elektromotory)
60 kW/82 k a 70 kW/95 k
Max. krútiaci moment (elektromotory)
137 Nm a 195 Nm
Palivo
benzín + elektrina
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
1-stupňová s fixným prevodom
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 695 mm
Šírka
1 800 mm
Výška
1 710 mm
Rázvor náprav
2 670 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 870 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 955 kg
Užitočná hmotnosť
520 kg
Celková hmotnosť
2 390 kg
Objem batožinového priestoru
463/1 602 l
Objem palivovej nádrže
45 l
Kapacita batérie
13,8 kWh
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
170 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
10,5 s
Spotreba
Kombinovaná - WLTP
2,0 l/100 km
Kombinovaná - WLTP
16,9 kWh/100 km
Mesto - počas testu (nabitá batéria)
4,4 l/100 km
Mesto - počas testu (vybitá batéria)
8,9 l/100 km
Diaľnica - počas testu (nabitá batéria)
8,0 l/100 km
Diaľnica - počas testu (vybitá batéria)
9,9 l/100 km
Vidiek - počas testu (nabitá batéria)
4,1 l/100 km
Vidiek - počas testu (vybitá batéria)
6,9 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 - WLTP
46 g/km
Emisná norma
Euro 6d-Temp
Aktuálne cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 22 990 €
Základná cena verzie
od 45 990 €
Cena testovaného exemplára
46 590 €

Video
Najnovšie články
Karoq Velo: Originálna Škoda pre cyklistov

Renault v posledných dňoch zaznamenal poriadnu expanziu čerstvých modelov a to dokonca nechtiac. Na verejnosť sa dostali informácie a fotky tajných...

Renault: Tajné novinky odhalila séria únikov

V sobotu sa bude konať inaugurácia Zuzany Čaputovej do funkcie prezidentky SR bude časť centra Bratislavy uzatvorená, a to aj pre rezidentov.

Pre inauguráciu prezidentky uzatvoria centrum Bratislavy

Napätie medzi Renaultom a Nissanom sa naplno prejavilo po zatknutí Carlosa Ghosna a neúspešné rokovania o fúzii s Fiat Chrysler ho ešte vystupňovali.

V aliancii Renault-Nissan to vrie, napätie sa stupňuje

Polícia v Británii uvádza do testovacej prevádzky novú technológiu. Z pohľadu bežného vodiča ide o radary, tie však prekvapivo nebudú merať rýchlosť. Na čo sa...

Rýchlosť merať nebudú: Nové radary v nasadení

O Škode Kamiq od svetovej premiéry príliš nepočuť, jej príchod na trh sa však blíži. Dnes sme spoznali prvé detaily z cenníka českého crossoveru.

Najlacnejšie SUV Škody: Prvé detaily o cenách

Česká Škoda je u nás stále obľúbená, čo dokazujú aj májové predajné čísla. Nanešťastie tento úspech nedokázal vykompenzovať prepad predaja v Ázii.

Škode sa v máji darilo horšie, problém nastal v Číne
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×