Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

McLaren GT: Superšport ozaj na každý deň

VIDEO
Nové dvojmiestne kupé z Wokingu má 570 litrov pre batožinu, väčšiu svetlú výšku a komfortný podvozok, ale stovku dá za 3,2 sekundy.
24 16.05.2019 / Marek Pokrývka

Mnohí motoristi snívajú o superšportoch, ale len zlomok z nich si túto túžbu dokáže splniť. Dôvodom nie je len ich vysoká cena. Modely tohto segmentu sú zvyčajne veľmi nepraktické a ťažko splnia rolu jediného auta na všetky príležitosti. McLaren to chce aspoň čiastočne zmeniť. Uvádza novinku označenú ako GT, ktorá bude stáť mimo jeho troch línií Sports, Super a Ultimate. Pri jej tvorbe sa pritom mal inšpiroval rýchlostným špeciálom Speedtail.

Do portfólia značky McLaren momentálne pribúda model GT 24 fotografií v galérii Do portfólia značky McLaren momentálne pribúda model GT Zdroj: McLaren

O vozidle pokrstenom jednoducho písmenami zaužívanými pre celú kategóriu informoval britský výrobca už viackrát. Pôvodne ho volal Grand Tourer, pred debutom však okrem finálneho mena poodhalil aj viaceré krivky. Teraz ukázal všetko. Najnovší člen rodiny z Wokingu nezaprie svoj pôvod, snáď najviac sa podobá na modely radu 570. Aj v ňom pritom nájdeme označenie GT.

McLaren Speedtail vstupuje do klubu 400+

Hybridný hyperšport má karosériu podriadenú aerodynamike s množstvom zaujímavých detailov, trojmiestny interiér a pohon s výkonom 1 050 koní.

Práve päťtstosedemdesiatke gé-té je debutant technicky najbližšie. Naznačuje to nielen takmer nezmenený rázvor náprav 2 675 mm, ale tiež identická šírka 2 095 mm (vrátane spätných zrkadiel) a výška dosahujúca iba 1 213 mm. Jedinou väčšou úpravou prešla dĺžka. Pribudlo v nej viac než pätnásť centimetrov a výsledkom je hodnota 4 683 mm, z čoho profituje interiér. Jeho priestrannosť patrí k pointám vzniku ďalšieho produktu expandujúcej anglickej značky.

Hlavnou devízou veľa miesta pre batožinu

Základnú myšlienku modelu 570GT, teda superšportu vhodného na bežné používanie, posúva McLaren GT na ďalšiu úroveň. Navonok to pritom veľmi nevidieť. Kupé má poriadne ostro tvarovaný predný nárazník, nahnevané LED svetlomety, veľké bočné otvory hltajúce vzduch i mohutné výfukové koncovky, ktoré prispievajú k výraznej identite zadnej časti. Tú však tvoria najmä mimozemsky pôsobiace diódové svetlá zastrešené spojlerom integrovaným do elegantnej karosérie.

Dizajnovo svojská je najmä zadná časť anglickej novinky 24 fotografií v galérii Dizajnovo svojská je najmä zadná časť anglickej novinky Zdroj: McLaren

Súčasťou aerodynamického zakončenia zadku je veko batožinového priestoru (na želanie elektrické) tvorené z veľkej časti sklom. Britská automobilka sa tu pýši hodnotou 570 litrov, čo je v tejto triede nevídané číslo. Z tejto celkovej hodnoty však 150 l tvorí miesto pod prednou kapotou. Vzadu je síce stále slušný 420-litrový objem, no s neveľmi praktickým tvarom. Namiesto veľkých kufrov tu bude treba uprednostniť menšie tašky. Dôvodom je fakt, že veľká časť priestoru sa nachádza priamo nad motorom uloženým uprostred. No napríklad batoh golfových palíc sem zmestíte...

Woking dal teda prednosť batožine, špekulácie o aspoň symbolickej konfigurácii 2+2 sa nepotvrdili. Angličan má dvojmiestny interiér skrývajúci sa za krídlovými dverami. Tie pripomínajú súrodencov, rovnako ako vyhotovenie kokpitu s povedomým volantom, digitálnym prístrojovým panelom i displejom najnovšieho infotainmentu. Drobné úpravy v centrálnej časti kabíny priniesli až tri miesta na odloženie pohára či mobilného telefónu. Okrem praktickosti bol dôraz kladený aj na luxus a komfort, keďže ide o automobil stavaný na prekonávanie dlhých vzdialeností.

Na pomery dvojmiestnych superšportov je kufor veľmi objemný 24 fotografií v galérii Na pomery dvojmiestnych superšportov je kufor veľmi objemný Zdroj: McLaren

Základom kupé je upravená karbónová konštrukcia označená ako MonoCell II-T, ktorá údajne priamo vychádza z dielca používaného modelom 570S. Od neho sa však McLaren GT líši v mnohých prvkoch. Okrem iného disponuje väčším motorom, pôvodný biturbo osemvalec s objemom 3,8 litra nahradil štvorliter známy z viacerých aktuálnych produktov značky.

Na jedno natankovanie diabolských 666 km

Agregát je v tomto prípade naladený na výkon 456 kW (620 k) a krútiaci moment 630 Nm, pričom zadné kolesá poháňa prostredníctvom sedemstupňovej prevodovky SSG s dvomi spojkami. Táto technika rozbehne vozidlo na stovku za 3,2 sekundy. Dvojnásobok zaberie deväť sekúnd od štartu a konečnou stanicou je tempo 326 km/h. Za tieto čísla sa nemusí novinka vôbec hanbiť.

Interiér vozidla má byť luxusný, komfortný a relatívne praktický 24 fotografií v galérii Interiér vozidla má byť luxusný, komfortný a relatívne praktický Zdroj: McLaren

McLaren ďalej uvádza, že model GT spomalí z rýchlosti 100 km/h na dráhe dlhej 32 metrov, v prípade dvojnásobného tempa je to 127 m. Na dynamických schopnostiach sa vo veľkej miere podpísala nízka hmotnosť. Tá dosahuje v suchom stave iba 1 466 kilogramov, pohotovostný údaj je 1 530 kg. Číslo podliezajúce viacerých potenciálnych konkurentov o stovky kíl prospieva jazdným vlastnostiam, ktoré však nie sú nekompromisné. Adaptívny podvozok bol okrem špičkovej agility cibrený aj s dôrazom na komfort pruženia. Ten bol dôležitý, rovnako ako svetlá výška vhodná do mesta.

Výhodou podvýživy vozidla aj použitia zatiaľ najslabšej verzie štvorlitrového osemvalca z Wokingu je nižšia spotreba, ktorá zasa prospieva dojazdu. Podľa normy WLTP dokáže motor pracovať v kombinovanom režime za 11,9 l/100 km. Dosluhujúci štandard NEDC hovorí o hodnote 10,8 litra, pričom podľa neho má akčný rádius superšportu dosiahnuť 666 km. Toto diabolské číslo je na auto danej kategórie výnimočne vysoké.

Britská automobilka už prijíma objednávky na nové kupé 24 fotografií v galérii Britská automobilka už prijíma objednávky na nové kupé Zdroj: McLaren

Schopnosť absolvovať stovky kilometrov na jedno natankovanie prispieva k tomu, aby bol McLaren GT superšport ozaj na každý deň. Dokáže túto úlohu splniť? Prví majitelia sa o tom budú môcť presvedčiť koncom roka, britská automobilka už začala prijímať na novinku objednávky. Na domácom trhu si za ňu pýta najmenej 163-tisíc libier (zhruba 188-tisíc eur).


Video
Najnovšie články
Niki Lauda:  Jeho kariéra udivuje do dnešných dní

Znovuzrodenie firmy, ktorá sa do histórie zapísala najmä modelom Pantera, má prebehnúť na Festivale rýchlosti v Goodwoode.

De Tomaso: Talianska značka opäť ožije

Oprava a rekonštrukcia mosta pred Malackami si vyžiadali uzatvorenie úseku. Vodiči, ktorí do mesta prichádzajú od diaľnice D2, musia počítať s obchádzkami.

Pri ceste do Malaciek po D2 počítajte s obchádzkou

Po tom, čo nemecké úrady začali vyšetrovať podozrenie z existencie nelegálneho softvéru v modelovom rade Mercedes GLK, vznikli pochybnosti o ďalších modeloch...

Dieselgate: Podozrenia voči Daimleru sa množia

V novom spote upozorňujúcom na premiéru omladeného vozidla automobilka prezradila, že modelovú paletu rozšíri variant Scout.

Škoda Superb: Po facelifte aj do terénu?

Japonská automobilka prichádza s novou dodávkou. Ide o minimálne upravený Renault Kangoo, ktorý má pritom čoskoro dostať nástupcu.

Nissan uvádza kompaktný van NV250

Frekventovaná cesta v srbskom regióne Grdelica patrila medzi nočné mory, nakoľko bola známa ako chronický "lievik". Srbsko dokončilo a otvorilo posledný úsek...

Srbsko otvorilo posledný úsek tranzitného ťahu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×