Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Škoda Superb L&K: Vrcholné kombi s 2.0 TDI

FOTO
Škodu Superb čoskoro čaká modernizácia, ešte pred ňou sme ju však podrobili redakčnému testu. Má česká limuzína aj po rokoch na svojich konkurentov? Čo by na nej Škoda mala vylepšiť?
64 16.05.2019 / Filip Kadlečík

Škode Superb tretej generácie sme predpovedali svetlú budúcnosť už po prvom teste v roku 2015. Ide o vozidlo, ktoré prešlo obrovskou zmenou navonok i vnútri a dodnes je považované za najkrajšiu škodovku súčasnosti. Jozefovi Kabaňovi sa toto auto podarilo a ak by sme mali z ním dizajnových modelov označiť jeden ako top, bol by to práve tretí Superb.

Najkrajšie auto Jozefa Kabaňa? Superb stále vyzerá k svetu aj po rokoch na trhu 64 fotografií v galérii Najkrajšie auto Jozefa Kabaňa? Superb stále vyzerá k svetu aj po rokoch na trhu Zdroj: Filip Kadlečík

Priestrannú limuzínu Škody čoskoro čaká veľká modernizácia, ktorá má vylepšiť najmä technologickú úroveň vlajkovej lode českej značky. Čo všetko by tu bolo prepracovať? Sú tu veľké zásahy vlastne nevyhnutné? Na týždňový test sme si zadovážili vrcholnú Škodu Superb 2.0 TDI Combi L&K DSG7 s 4x4, ktorá má byť ultimátnym vozidlom značky. Napĺňa očakávania?

Rozličný prístup k exteriéru a interiéru

Pokiaľ by išlo o náš názor, na vonkajšom vzhľade Superbu by toho facelift veľa meniť nemusel. Vlajková loď má aj po rokoch svoje čaro a kombinácie ostrých hrán a plynulých liniek tu fungujú na výbornú. V prípade nášho testovacieho vozidla ešte všetko umocnila štýlová sivá metalíza doplnená o množstvo chrómových prvkov či kontrastné 19” disky kolies Pegasus, ktoré sú základnou súčasťou balíka Laurin & Klement.

Takto nakonfigurovaný Superb podľa nás vyzerá vôbec najlepšie spomedzi všetkých továrenských možností 64 fotografií v galérii Takto nakonfigurovaný Superb podľa nás vyzerá vôbec najlepšie spomedzi všetkých továrenských možností Zdroj: Filip Kadlečík

Ako celok vyzerá Superb kombi spolu so zadnými LED svetlami a prednými Bi-Xenónmi excelentne, podľa nás dokonca ešte lepšie, než variant liftback. Po modernizácii nám však jednoznačne nebude smutno práve za efektnými Bi-Xenónmi, tie sú totiž kapitola sama o sebe. Dizajnovo sú viac než v poriadku, z funkčného hľadiska to však už o nich povedať nemožno.

Koncern Volkswagen sa už pred nejakým časom vyjadril, že sa chce úplne vzdať svetiel, ktoré budú v záujme lepšieho osvetlenia vozovky fyzicky pohybovať svetelnými lúčmi. Aj preto sa vydal cestou Matrix-LED reflektorov, ktoré miesto toho zasvecujú a zhasínajú jednotlivé diódy svetlometov podľa aktuálne potreby. Túto technológiu čoskoro už, našťastie, dostane aj Superb.

Je pravda, že dizajn predných reflektorov Škoda zvládla výborne, ich fungovanie nám však vyslovene prekážalo 64 fotografií v galérii Je pravda, že dizajn predných reflektorov Škoda zvládla výborne, ich fungovanie nám však vyslovene prekážalo Zdroj: Filip Kadlečík

Bi-Xenóny, ktoré aktuálne zastávajú pozíciu top reflektorov pre Superb, sú totiž nemoderné a podľa nás aj neveľmi podarené. Iste, cestu osvetľujú pekne a snažia sa rýchlo reagovať na meniace sa svetelné podmienky. Práve v tom je však problém. Na ich nedostatok sme narazili pri nočnej jazde krátkym horským prechodom. Do kľukatých zákrut sa svetlomety vrhali veľmi rýchlo, okrem tohto pohybu sa navyše ešte hýbali smerom hore a dole podľa toho, či nejaké auto išlo pred nami alebo oproti nám.


>>> Vychutnajte si Superb v TOP výbave vo veľkej galérii <<<


Superb rozohral pôsobivú svetelnú šou, ktorá však v konečnom dôsledku bola veľmi chaotická a funkciu automatických diaľkových svetiel sme radšej vypli skôr, než by nám z rýchlych nesúrodých pohybov jednotlivých svetelných lúčov začalo byť nevoľno. Až na túto starú technológiu by sme však na exteriéri českej vlajkovej lode nemenili nič, resp. len potrebné detaily.

Elegancia, jednoduchosť a praktickosť - interiér Superbu má všetko, chýba mu len viac experimentovanie 64 fotografií v galérii Elegancia, jednoduchosť a praktickosť - interiér Superbu má všetko, chýba mu len viac experimentovanie Zdroj: Filip Kadlečík

V interiéri je už situácia iná. Superb postupne s vylepšovaním ostatných modelov dostával aj ich moderné vychytávky, napríklad pri uvedení Kodiaqu RS pribudla možnosť digitálnej prístrojovky aj pre vlajkový model. Tie sme však v našej testovačke nemali. Na palube vás čaká množstvo airbagov či moderných asistenčných systémov vrátane udržiavania v jazdnom pruhu či adaptívneho tempomatu, centrálny displej zaliaty v lesklom skle má najnovší a príjemne rýchly infotainment. Z pohľadu technológií v kabíne Superb rozhodne nezaostáva.

Viac než v poriadku je aj ponuka materiálov a kvalita vypracovania interiéru českej vlajkovej lode. Je tu cítiť, že Škoda si na ňom dáva záležať a Superb prináša presne to, čo by ste za dané peniaze očakávali. Navyše už teraz prihadzuje napríklad i štýlové a jednoduché ambientné podsvietenie v desiatich rôznych farbách.

Panoramatické sklo prispieva k príjemnej atmosfére v kabíne, pri cene presahujúcej 1 000 eur by sme sa ho však vzdali 64 fotografií v galérii Panoramatické sklo prispieva k príjemnej atmosfére v kabíne, pri cene presahujúcej 1 000 eur by sme sa ho však vzdali Zdroj: Filip Kadlečík

Vrcholná škodovka medzi konkurentmi jednoznačne vyniká aj z pohľadu priestorovej ponuky, to je o nej známe už dlhodobo. Kombi vzadu ponúka priehrštia miesta aj pre ľudí s vysokou postavou, pritom si však stále zachováva kufor s objemom 660 litrov. Možno tu hovoriť aj o vysokom komforte, všetky sedadlá sú kožené a vyhrievané, vpredu dokonca i odvetrávané.

Prvé detaily: Takto nový Superb zahanbí Kodiaq

Svetová premiéra omladenej Škody Superb sa blíži a s ňou sa stupňuje aj postupné odhaľovanie detailov o novinke. Česká vlajková loď opäť ukáže, kto v rámci Mladej Boleslavi diktuje trendy.

Vodič sa môže tešiť aj na masáž. Tá poteší, netreba však od nej čakať zázraky, predsa len, Superb nie je ozajstná prémiovka, aj keď ju v niektorých ohľadoch môže pripomínať. Z pohľadu komfortu nás veľmi potešila aj prítomnosť nezávislého vykurovania Webasto, ktoré fungovalo vynikajúco a vďaka nemu sme mohli aj ráno nastupovať do vyhriateho vozidla. Ide o príplatok presahujúci hranicu tisíc eur, určite by sme ho však odporúčali zvážiť.

Batožinový priestor je tradične silnou zbraňou Škody Superb, nesklamal ani tu 64 fotografií v galérii Batožinový priestor je tradične silnou zbraňou Škody Superb, nesklamal ani tu Zdroj: Filip Kadlečík

Interiér Superbu ako taký je výborný a objektívne mu možno niečo vyčítať len ťažko. Subjektívne nám v ňom chýba hrsť kreativity, odvahy a trocha expresie. Aj vonkajší dizajn je expresívny, prečo by taký nemohol byť aj vnútri? Náš pohľad na D segment zmenil najmä príchod Peugeotu 508. Ten je síce citeľne menej priestranný, no nápadu a štýlu má na rozdávanie. Bolo by skvelé, ak by sa Superb vydal po modernizácii vydal cestou väčšej sebadôvery a invencie v kabíne.

Vrcholný pohonný reťazec

Dvojlitrový prepĺňaný štvorvalec spaľujúci naftu nesúci legendárne označenie “2.0 TDI” je osvedčenou pohonnou jednotkou, ktorá bola v prípade testovacieho kombi vyladená na vrcholných 140 kW (190 k) a 400 Nm. Náš Superb Combi disponoval aj pohonom všetkých kolies a samočinnou dvojspojkovou prevodovkou. Lepšiu kombináciu spaľujúcu naftu v tomto aute nezoženiete. Má však aj svoje mínusy.

Agregát 2.0 TDI nás potešil krútiacim momentom, spotreba tu však mohla byť aj nižšia 64 fotografií v galérii Agregát 2.0 TDI nás potešil krútiacim momentom, spotreba tu však mohla byť aj nižšia Zdroj: Filip Kadlečík

Benefitom pohonného ústrojenstva je jednoznačne dynamika, ktorú vozidlu dokáže nadeliť. V prípade potreby sa jeho 400 Nm oprie do práce a Superb pekne zrýchľuje aj v prípade, že je plne naložený. Pochvaľujeme si aj prácu systému 4x4, ktorý pracuje spoľahlivo a automobil nepustí do nepríjemného šmyku ani na zasnežených cestách. Ak však o to máte záujem, dá sa s ním užiť aj istá porcia zábavy. Kto by to na naftový Superb povedal?

Hybridný Superb PHEV: Passat mu môže závidieť

Škoda už roky avizovala príchod Superbu v prevedení PHEV. Teraz, pred uvedením faceliftovanej verzie, vraj o ňom odhalila prvé detaily. Auto Bild pridáva aj exkluzívny pohľad na omladenú verziu.

K dobrým dojmom z jazdy jednoznačne prispieva aj adaptívny podvozok DCC. Tlmiče schopné meniť svoju charakteristiku dokáže v priebehu sekúnd z tuhého vozidla spraviť mäkkú vlajkovú loď. Pri jazde sme my najviac obľubovali práve režim Comfort, v ktorom sa vozidlo na nerovnostiach doslova luxusne pohupovalo. V bežných podmienkach pohodlie neznižovali ani 19” disky kolies. Škoda len, že podvozok nedokázal lepšie odfiltrovať výraznejšie priečne nerovnosti, ktoré pre neho aj naďalej predstavujú najväčšiu výzvu.

Má nejaké negatíva?

Silný dvojliter, samočinná prevodovka, pohon všetkých kolies a adaptívny podvozok. Aké by toto spojenie vlastne mohlo mať nevýhody? Nám napadajú predovšetkým dve. Prvou z nich je fakt, že sedemstupňové DSG ani po rokoch nie je vyladené tak, ako by sme si želali. Jeho charakteristika je pri milimetrovom posúvaní stále nepríjemná a z času na čas sa kvôli nemu v aute môže ako amatér cítiť aj sebelepší vodič.

Mená dvoch zakladateľov automobilky nesie Superb zaslúžene, ide o serióznu vlajkovú loď českej značky 64 fotografií v galérii Mená dvoch zakladateľov automobilky nesie Superb zaslúžene, ide o serióznu vlajkovú loď českej značky Zdroj: Filip Kadlečík

Nevýhodou číslo dva je vyššia spotreba agregátu. Živiť 140 kW (190 k) a pohon všetkých kolies v 1,8-tonovom kombíku, to niečo stojí. V kombinovanom cykle počas testu sme dosiahli na údaj 6,6 l/100 km, ktorý nie je zlý. Prednedávnom sme však testovali menej výkonný a luxusný Superb, ktorý dosahoval výrazne lepšie čísla. Jeho test prinesieme taktiež čoskoro.

V prípade kombi vo vyhotovení Laurin & Klement nás prekvapil najmä diaľničný apetít. Od neho sme očakávali striedmejší údaj. Pri stotridsiatke si na našom testovacom úseku Superb z nádrže vypýtal 7,2 l nafty na 100 kilometrov jazdy. To, najmä vzhľadom na jeho povesť hltača kilometrov, nie je málo.

Spracovanie obrazovky vyzerá trochu ako núdzové riešenie, nám sa však v skutočnosti páči 64 fotografií v galérii Spracovanie obrazovky vyzerá trochu ako núdzové riešenie, nám sa však v skutočnosti páči Zdroj: Filip Kadlečík

Ešte viac nás prekvapilo, že na diaľnici dosahovalo české kombi prakticky najvyššiu spotrebu. V meste jazdilo za 7,1 l/100 km, na vidieku zasa za 5,6 l/100 km. Od naftovej lokomotívy by sme z hľadiska efektivity očakávali lepšie výkony, svoje tu však urobilo naladenie agregátu, ale i pohon všetkých kolies.

Test Rapid 1.0 TSI DSG7: Rozlúčka s klasikou

Na scénu prichádza Škoda Scala, ktorá do dôchodku pošle model Rapid. S kompaktom karosérie typu hatchback sa nadobro lúčiť nemusíme, liftback však už odchádza do dejín. Oplatí sa nad ním ešte...

Medzi negatíva testovaného vozidla by sa dala započítať aj cena. My jej rozumieme a nemám pocit, že by bola premrštená. Za top model sa v danej cenovej kategórii podobné “pálky” platia a výnimkou nie je napríklad ani spomínaný Peugeot. Testovaný Superb stál so všetkým príplatkami 48 672 eur. Ak by sme cenu chceli zraziť a ušetriť si napríklad na poriadnu dovolenku, zo zoznamu príplatkov by sme vyškrtli panoramatické strešné okno či nezávislé kúrenie. Ide o prvky luxusnej výbavy, bez ktorých sa dá bez problémov prežiť.

Ultimátna Škoda

Je zaujímavé, že Rapid liftback, ktorý sme testovali pred niekoľkými mesiacmi, a tento Superb, sú stále pravovernými Škodami, aj keď ich delí priepastná cenová hranica. Mladej Boleslavi hrá ku cti, že dokázala praktickú a jednoduchú stránku typickú pre škodovky zachovať aj vo vozidle, ktoré cenou atakuje hranicu 50 000 eur. Zároveň však ponúka adekvátny komfort a prekvapivú mieru luxusu. Naše očakávania jednoznačne Superb Combi L&K jednoznačne naplnil.

Vynikajúci pomer praktickosti, luxusu, elegancie a konzervativizmu - tieto vlastnosti zdobia Superb L&K v karosárskej verzii kombi 64 fotografií v galérii Vynikajúci pomer praktickosti, luxusu, elegancie a konzervativizmu - tieto vlastnosti zdobia Superb L&K v karosárskej verzii kombi Zdroj: Filip Kadlečík

Čo by na vlajkovej lodi Škoda mohla zmeniť? My sa tešíme predovšetkým na nové Matrix-LED svetlomety a jemne osviežený dizajn. V interiéri by sa hodilo viac moderny a odvahy, tešíme sa napríklad na hojnejšie využívanie virtuálneho prístrojového štítu. Objektívne tejto Škode aj po rokoch chýba máločo. Svoju pozíciu si Superb v rámci segmentu D drží úplne zaslúžene.

TECHNICKÉ ÚDAJE
MOTOR A POHONNÝ SYSTÉM
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 984 cm3
Max. výkon
140 kW/190 k
pri otáčkach
3 500-4 000/min
Max. krútiaci moment
400 Nm
pri otáčkach
1 720-3 250/min
Palivo
nafta
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
7-stupňová dvojspojková
ROZMERY, HMOTNOSTI A OBJEMY
Dĺžka
4 856 mm
Šírka
1 864 mm
Výška
1 477 mm
Rázvor náprav
2 841 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 801 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 876 kg
Užitočná hmotnosť
516 kg
Celková hmotnosť
2 317 kg
Objem batožinového priestoru
660 l/1 950 l
Objem palivovej nádrže
66 l
JAZDNÉ VÝKONY
Max. rýchlosť
221 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
8,1 s
SPOTREBA
Mesto - normovaná
8,6 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,0 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
6,8 l/100 km
Mesto - počas testu
7,1 l/100 km
Diaľnica - počas testu
7,2 l/100 km
Vidiek - počas testu
5,6 l/100 km
EMISIE
Emisie CO2 kombinované
179 g/km
Emisná norma
Euro 6
ŠTANDARDNÉ CENNÍKOVÉ CENY S DPH
Základná cena modelu
od 25 310 €
Základná cena verzie
od 43 360 €
Cena testovaného exemplára
48 672 €
Focus Media

Video
Najnovšie články
Asistenčné systémy: Viete, ako fungujú?

Európania sú veľmi opatrní a nekupujú nové autá. Dokazuje to júnová aj polročná štatistika, ktorá ukazuje nadol na všetkých dôležitých trhoch. Tabuľke výrobcov...

Predaj nových áut v EÚ opäť klesol na všetkých trhoch

Žilinská Kia v prvej polovici roka splnila plán výroby áut aj motorov a po závodnej dovolenke spustí výrobu nového XCeedu.

Kia naplnila plány, vyrobila vyše 180 000 vozidiel

Nekompromisný britský roadster dostal druhú generáciu, ktorá je ľahšia a výkonnejšia než doterajší model. Vzniknúť z nej má 30 exemplárov.

BAC Mono R: Chuťovka pre egoistov

Mladá Boleslav vykonala malé úpravy na dvoch SUV, v rámci ktorých dostávajú bezpečnejší systém Kessy či lepšie sledovanie mŕtveho uhla. V prípade menšieho...

Škoda zvyšuje odolnosť dvoch SUV voči krádeži

Renaultu sa v prvej polovici roka darilo horšie než vlani. Predaj áut klesol na všetkých dôležitých trhoch, pokles zbrzdili len značky Dacia a Lada.

Renault v 1. polroku predaj menej áut než vlani

Hybridné britské kupé s extrémnou aerodynamikou a atmosférickým dvanásťvalcom previedlo svoj zvuk na okruhu Silverstone.

Aston Martin Valkyrie konečne v pohybe
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×