Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Multimediálne systémy: Ktoré vodiči preferujú?

Na vzorke 60-tisíc motoristov urobila americká organizácia Consumer Reports prieskum spokojnosti s infotainmentmi ich áut.
29 12.05.2019 / Marek Pokrývka

Dôležitou súčasťou moderných automobilov sú multimediálne systémy. Valná väčšina dnes dostupných modelov ponúka nejakú formu prepojenia autorádia, palubného počítača a ďalších prvkov, ako je navigácia či rozhranie komunikujúce s mobilným telefónom. Možností je neúrekom. A veľký je tiež počet ciest, ktorými výrobcovia k riešeniu digitálnej výbavy pristupujú.

K riešeniu infotainmentov pristupujú výrobcovia rôzne 29 fotografií v galérii K riešeniu infotainmentov pristupujú výrobcovia rôzne Zdroj: AUTO BILD

Infotainmenty majú mnoho grafických podôb, ale tiež spôsobov ovládania. Práve ten je momentálne často na pretrase. Mohutným trendom sú totiž dotykové displeje prinášajúce často veľmi intuitívnu orientáciu v priestore systému, no taktiež neraz hnevajú pozornosťou vyžadovanou na ich ovládanie. Z tohto dôvodu ich napríklad nová Mazda3 úplne bojkotuje.

Test Mazda3: V jednoduchosti je krása

Nová trojka z Hirošimy ide čiastočne proti prúdu svojím dizajnom, interiérom i technikou a prekvapuje nečakane bohatým štandardným vybavením.

Na aktuálnom trhu nájdeme plejádu multimediálnych systémov. S niektorými sú užívatelia spokojní, iné im nedajú spávať. Ktoré vodiči preferujú? Túto otázku si položila americká organizácia Consumer Reports a na vzorke zhruba 60-tisíc motoristov zorganizovala prieskum spokojnosti s jednotlivými značkami a ich digitálnymi prostrediami. Následne zostavila rebríček.

Respondenti v USA museli pri jednotlivých rozhraniach uviesť spokojnosť v percentách. Taktiež dávali známky jedna až päť trom kategóriám, samostatne šlo o ovládanie audia, volania a navigácie. Pri niektorých značkách boli pritom hodnotené dva infotainmenty. Na pretras prišli tiež rozhrania Apple CarPlay a Android Auto, ktoré mnohí vodiči preferujú pred vstavanými riešeniami.

>>> GALÉRIA HODNOTENÍ MULTIMEDIÁLNYCH SYSTÉMOV <<<

Jasným víťazom celého hodnotenia sa stali elektromobily Tesla Motors, ktoré dosiahli v celkovom skóre až 86% spokojnosť zákazníkov. Ich systém IVI dostal ako jediný vo všetkých troch kategóriách jednotku. Druhú priečku obsadilo rozhranie BMW iDrive s ovládaním gestami, tretie miesto získala značka Genesis. Najhoršie dopadol infotainment Lexus s touchpadom. Na spodnej strane rebríčka nebol vôbec jedinou japonskou značkou, skôr naopak. Hodnotenia multimediálnych systémov od Consumer Reports nájdete v galérii.


Video
Najnovšie články
Niki Lauda:  Jeho kariéra udivuje do dnešných dní

Znovuzrodenie firmy, ktorá sa do histórie zapísala najmä modelom Pantera, má prebehnúť na Festivale rýchlosti v Goodwoode.

De Tomaso: Talianska značka opäť ožije

Oprava a rekonštrukcia mosta pred Malackami si vyžiadali uzatvorenie úseku. Vodiči, ktorí do mesta prichádzajú od diaľnice D2, musia počítať s obchádzkami.

Pri ceste do Malaciek po D2 počítajte s obchádzkou

Po tom, čo nemecké úrady začali vyšetrovať podozrenie z existencie nelegálneho softvéru v modelovom rade Mercedes GLK, vznikli pochybnosti o ďalších modeloch...

Dieselgate: Podozrenia voči Daimleru sa množia

V novom spote upozorňujúcom na premiéru omladeného vozidla automobilka prezradila, že modelovú paletu rozšíri variant Scout.

Škoda Superb: Po facelifte aj do terénu?

Japonská automobilka prichádza s novou dodávkou. Ide o minimálne upravený Renault Kangoo, ktorý má pritom čoskoro dostať nástupcu.

Nissan uvádza kompaktný van NV250

Frekventovaná cesta v srbskom regióne Grdelica patrila medzi nočné mory, nakoľko bola známa ako chronický "lievik". Srbsko dokončilo a otvorilo posledný úsek...

Srbsko otvorilo posledný úsek tranzitného ťahu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×