Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Volvo V60: Viac než len sexy tvárička

Prémiové kombi strednej triedy sme si vyskúšali s dieselovým srdcom, ktoré plánuje severská automobilka časom vyškrtnúť z ponuky.
38 07.05.2019 / Marek Pokrývka

Vo švédskom meste Göteborg známom našincom aj vďaka hokejovému zlatu z roka 2002 došlo nedávno k významnej udalosti. Volvo tam ukončilo výrobu posledného vozidla vytvoreného počas vlastníctva automobilkou Ford a definitívne uzavrelo túto éru. Súčasťou premeny portfólia dirigovanej čínskym majiteľom bolo uvedenie druhej generácie typu V60.

Volvo V60 upútalo už pri premiére atraktívnym vzhľadom 38 fotografií v galérii Volvo V60 upútalo už pri premiére atraktívnym vzhľadom Zdroj: Marek Pokrývka

Toto kombi strednej triedy v mnohých veciach nadviazalo na dizajnový jazyk súrodencov z vyššieho radu 90. Švédi pri ňom recept len trochu upravili. Minimálne navonok im daný postup vyšiel výborne, novinka vyvolala pri svojej minuloročnej premiére veľmi pozitívnu odozvu. No je to len pekná tvárička? Zisťovali sme to v teste naftovej verzie D4, ktorá bola naprataná vybavením.

Patrí medzi najkrajšie kombi

Subjektívna kategória dizajnu zohráva pri výbere veľkej časti zákazníkov dôležitú rolu a nemožno ju preto celkom odignorovať. Najmä pri takých vydarených autách ako je Volvo V60. Neprináša síce nič nové a štylisticky jasne čerpá zo služobne starších produktov značky, no oproti vé-deväťdesiatke pôsobí ešte atraktívnejšie vďaka upraveným tvarom.

Charakteristicky zoskupené denné diódy nemôžu chýbať 38 fotografií v galérii Charakteristicky zoskupené denné diódy nemôžu chýbať Zdroj: Marek Pokrývka

Elegantné línie švédskej ocele okoreňujú charakteristické diódové svetlá, ktorých zvislý tvar vzadu čiastočne prechádza na piate dvere. Opačnej strane karosérie dominuje pár kladív boha Thora. Adaptívne diódové svetlomety nielen perfektne vyzerajú, ale taktiež výborne fungujú. Okrem pekne pracujúceho natáčania jednotlivých lúčov nás potešili aj bohatým osvetľovaním priestoru popri ceste.

Kombi nemožno uprieť dynamický vzhľad, ku ktorému okrem štylistických fines prispievajú o poznanie kompaktnejšie proporcie než pri type V90. Svoje k nemu povedalo tiež klesanie strechy zakončenej výrazným spojlerom. Aj napriek tomu pôsobí zadná časť objemnejšie než pri predchodcovi, no nie je to žiadna klasická „truhla“ zo Švédska schopná zhltnúť aj menšie auto.

Oproti predchodcovi má kombi k dobru zhruba sto litrov 38 fotografií v galérii Oproti predchodcovi má kombi k dobru zhruba sto litrov Zdroj: Marek Pokrývka

Vďaka úprave tvarovania zadku sa Volvo prešvihlo z hľadiska veľkosti batožinového priestoru na opačnú stranu triedneho priemeru. V minulosti za súpermi zaostávalo, teraz ich hodnotou 529 litrov prekonáva. Po sklopení zadných sedadiel je k dispozícii celkovo 1 441 l. V rámci prémie ide o konkurencieschopné číslo, na rekordérov segmentu si ale netrúfne.

Operadlá sedačiek padali v našom prípade smerom k zemi pomocou elektriny, pričom na povel tlačidla sa spolu s nimi poklonili aj hlavové opierky. Praktickým prvkom zdedeným od predchodcu je deliaca priečka výklopná z podlahy zabraňujúca „lietaniu“ predmetov pri menšom zaplnení kufra.

Špičkové vybavenie i materiály

Samotný interiér je na tom rovnako ako batožinový priestor. Rekordné tabuľky neprepisuje, ale v rámci svojho segmentu určite neurazí. Prispieva k tomu pomerne nízke ukotvenie sedadiel. Neplatí to len pre predné pozície, blízko podlahy sa sedí aj vzadu. Tam nám trochu chýbala lepšia podpora stehien. No priestoru na kolená i hlavu bol dostatok, k čomu prispieva výrazne predĺžený rázvor.

Interiér dizajnom viac-menej kopíruje súrodencov 38 fotografií v galérii Interiér dizajnom viac-menej kopíruje súrodencov Zdroj: Marek Pokrývka

Svojho predchodcu prekonáva nové Volvo V60 nielen vnútorným objemom karosérie, ale tiež ponukou vybavenia. Aj tu v mnohom čerpalo z väčších súrodencov. Samozrejmosťou sú početné bezpečnostné systémy, v tomto smere Švédi nenechali nič na náhodu. Severan je doslova napchatý technikou dohliadajúcou na posádku. Všetko funguje dobre, aj keď občasným „prázdnym“ upozorneniam sa pri tempe dnešnej mestskej premávky ani v tomto vozidle nevyhnete.

Volvo V60: Najkrajšie kombi súčasnosti?

Oproti väčšiemu súrodencovi V90 pôsobí novinka dynamickejšie, no má takmer rovnaký interiér a dve plug-in hybrid vyhotovenia.

Do produktu strednej triedy sa okrem iného dostala aj funkcia Pilot Assist, ktorá umožňuje jazdiť čiastočne autonómne. Vodič však môže namiesto nej zvoliť aj klasický tempomat či adaptívny režim. Rôznych volieb podliehajúcich vlastným preferenciám je veľa a mnohé treba hľadať v menu deväťpalcovej obrazovky infotainmentu. Navzdory dnešným trendom je integrovaná do elegantne tvarovanej palubnej dosky. Panel poteší rozlíšením i odozvou, dobre rozvrhnuté je aj menu. No ovládaniu treba venovať väčšiu pozornosť.

Švédi napchali do typu V60 veľa moderných technológií 38 fotografií v galérii Švédi napchali do typu V60 veľa moderných technológií Zdroj: Marek Pokrývka

Od príbuzných prevzalo kombi vo veľkej miere aj dizajn kabíny či jej vyhotovenie. Z tohto hľadiska chválime Göteborg od uvedenia typu XC90 a svoj názor sme nijak nemuseli meniť. Interiér v nás zanechal veľmi dobrý dojem. Nepáčili sa nám prehnane hlučné zámky a zmiešané pocity sme mali jednej „praskliny“ medzi drevenými lamelami kryjúcimi odkladací priestor na centrálnom tuneli. Výrobná chyba konkrétneho exemplára? Je to pravdepodobné, no nijak to nekazilo celkovú úroveň a trochu to podľa nás prispelo k autentickej atmosfére. Opätovne pochváliť musíme aj detaily ako napríklad otočný „gombík“ prebúdzajúci k životu motor.

Dostatok výkonu pri rozumnej spotrebe

Prvé otočenie štýlového štartovacieho ovládača nás trochu prekvapilo. Studený dvojlitrový diesel modelu D4 sa prebudil hrubšie, než sme očakávali. Po zahriatí jeho prejav zjemnel. Pokojnú jazdu zvláda kultivovane, no pri snahe o razantnejšiu akceleráciu o sebe dáva výrazne vedieť. Hlas nafty vyniká najmä v kontraste s inak výborným odhlučnením interiéru.

Studené prebudenie naftového motora je pomerne drsné 38 fotografií v galérii Studené prebudenie naftového motora je pomerne drsné Zdroj: Marek Pokrývka

Dvakrát prepĺňaný motor disponuje slušnými parametrami. Dosahuje výkon 140 kW (190 k) a krútiaci moment 400 Nm, pričom ten ponúka v rozmedzí 1 750 až 2 500 otáčok. V našom prípade danú porciu prenášala osemstupňová samočinná prevodovka na predné kolesá.

Volvo šokuje: Rýchlosť áut obmedzí na 180 km/h

Od budúceho roka majú všetky nové modely dosiahnuť najviac 180 km/h, bez ohľadu na výkon. Hnevať to môže najmä užívateľov nemeckých diaľnic.

Testovaný model je oproti štvorkolke v tradičnej disciplíne 0-100 km/h pomalší o tri desatiny, ale s údajom 7,9 sekundy nejde o žiadneho slimáka. Subjektívne by sme tipovali aj menej. Vznetový dvojliter je pri prudkom zrýchľovaní dosť počuť, ale aspoň naozaj citeľne ťahá. V praxi reaguje príjemne pružne. S automatom si dobre rozumie, aj keď ten vie pri rýchlej jazde sem-tam zaváhať.

Mimo mesta dosahoval diesel príjemné čísla spotreby 38 fotografií v galérii Mimo mesta dosahoval diesel príjemné čísla spotreby Zdroj: Marek Pokrývka

Okrem slušnej úrovne dynamiky má Volvo V60 ponúkať aj veľmi nízku spotrebu, ktorá v meste dosahuje podľa normy iba 5,3 l/100 km. Realita hovorí čosi iné. My sme počas testu na zimných pneumatikách dosiahli 7,5-litrový urbanizovaný priemer, čo nie je žiaden zázrak v hospodárnosti. No diaľničný výsledok rovných šesť litrov už patrí k dobrým číslam. Aj na okresných cestách sa naftové auto správalo úsporne, stačilo mu 4,4 litra na 100 kilometrov. To sú pekné údaje. Podľa nás je preto trochu škoda, že severská automobilka otvorene hovorí o konci dieselových modelov.

Dobre pracujúci adaptívny podvozok

Pozitívne dojmy v nás zanechal podvozok. Prvý zástupca aktuálnej generácie modelov Volvo ním totiž sklamal, dojem z typu XC90 následne sčasti napravil sedan S90. V prípade o číslo menšieho kombi je naladenie týchto partií opäť lepšie. Namiesto vzduchu malo klasické pružiny a v našom prípade aj adaptívne tlmiče, pričom táto kombinácia funguje v praxi dobre.

Testované vozidlo jazdilo na zimných 18-palcových diskoch 38 fotografií v galérii Testované vozidlo jazdilo na zimných 18-palcových diskoch Zdroj: Marek Pokrývka

Vodič má na výber z troch základných jazdných režimov (+ individuálny), ktoré ovplyvňujú aj charakter pruženia. Rozdiely sú však menej výrazné než pri súperoch. Komfortný mód prináša veľmi dobré filtrovanie nerovností po mechanickej i akustickej stránke, akurát treba občas rátať s výraznými basovými zvukmi vyvolanými napr. prejazdom cez prepadnutý kanál.

Ani jazdnými vlastnosťami vozidlo nesklamalo. Od volantu síce nemožno očakávať nejakú odozvu a v zákrutách sa karoséria citeľne nakláňa, no inak sa nemôžeme sťažovať. Podvozok pracuje aj vo vyššom tempe naozaj dobre. Pri prehnanej nájazdovej rýchlosti sa Švéd nevyhne nedotáčavosti, ale vo veľkej miere sa správa neutrálne. V našom prípade pritom trochu doplácal na mäkšiu zmes zimných pneumatík na osemnásťpalcových kolesách.

Na cent presne za 67-tisíc eur

Oproti predchodcovi je nové Volvo V60 drahšie. Kombi svojho času štartovalo s motorom D3 tesne nad hranicou 30-tisíc eur, pri druhej generácii je základ o nezanedbateľných sedem „litrov“ vyššie. Za silnejší diesel označený štvorkou zaplatia zákazníci najmenej 40 290 eur. Ak si k nemu zvolia automatickú prevodovku a úroveň Inscription, prekračuje suma 49-tisícovú priečku.

Za panoramatický kamerový systém sa pripláca zhruba tisícka 38 fotografií v galérii Za panoramatický kamerový systém sa pripláca zhruba tisícka Zdroj: Marek Pokrývka

Švédi sa pravdepodobne inšpirovali Nemcami a k danej verzii ponúkajú ešte plejádu príplatkových možností. Nami testované kombi ich malo požehnane. A neboli vôbec lacné, štvorcifernú investíciu si okrem letných 19-palcových ráfikov a sústavy štyroch kamier vyžiadalo aj päť balíkov vybavenia prinášajúcich veľké množstvo bezpečnostných i komfortných prvkov. Samostatnou opciou boli laminované bočné okná, adaptívne tlmiče, vyhrievané zadné sedadlá či 4-zónová klimatizácia. Zoznam je podstatne dlhší a celkovú cenu vyhnal až na 67-tisíc eur. Na cent presne.

Nemusí sa hanbiť pred Nemcami

Ako vidieť na účte za skúšaný exemplár, typ V60 sa dotiahol na prevažne nemeckú konkurenciu aj z finančného hľadiska. No vzostup ceny má čím obhájiť. Svojho predchodcu prekonáva v mnohých smeroch, okrem priestrannejšieho a lepšie vyhotoveného či vybaveného interiéru prináša kvalitnejší podvozok aj modernejšie motory. A taktiež veľmi atraktívny dizajn karosérie.

Nové severské kombi neútočí na zákazníkov iba dizajnom 38 fotografií v galérii Nové severské kombi neútočí na zákazníkov iba dizajnom Zdroj: Marek Pokrývka

Švédske vozidlo pozostáva vo veľkej miere z rovnakých surovín ako jeho väčší a služobne starší príbuzní. No zároveň obsahuje vlastné ingrediencie, najmä dynamickejší vzhľad či špecificky naladený podvozok. Vo výsledku je to viac než len sexy tvárička zo Škandinávie. Kvalít má veľa a dvakrát prepĺňaný diesel D4 mu dobre sedí. Poteší svojou silou i spotrebou mimo mesta. Bude preto škoda, keď ho v budúcnosti automobilka naozaj vyškrtne zo svojej ponuky.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 969 cm3
Max. výkon
140 kW/190 k
pri otáčkach
4 250/min
Max. krútiaci moment
400 Nm
pri otáčkach
1 750-2 500/min
Palivo
nafta
Pohon
predné kolesá
Prevodovka
8-stupňová automatická
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 761 mm
Šírka
1 850 mm
Výška
1 427 mm
Rázvor náprav
2 872 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 669 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 744 kg
Užitočná hmotnosť
575 kg
Celková hmotnosť
2 244 kg
Objem batožinového priestoru
529/1 441 l
Objem palivovej nádrže
55 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
220 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
7,9 s
Spotreba
Mesto - normovaná
5,3 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
4,1 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
4,5 l/100 km
Mesto - počas testu
7,5 l/100 km
Diaľnica - počas testu
6,0 l/100 km
Vidiek - počas testu
4,4 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
171 g/km
Emisná norma
Euro 6d-Temp
Aktuálne cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 37 090 €
Základná cena verzie
od 49 040 €
Cena testovaného exemplára
67 000 €

Video
Najnovšie články
Niki Lauda:  Jeho kariéra udivuje do dnešných dní

Znovuzrodenie firmy, ktorá sa do histórie zapísala najmä modelom Pantera, má prebehnúť na Festivale rýchlosti v Goodwoode.

De Tomaso: Talianska značka opäť ožije

Oprava a rekonštrukcia mosta pred Malackami si vyžiadali uzatvorenie úseku. Vodiči, ktorí do mesta prichádzajú od diaľnice D2, musia počítať s obchádzkami.

Pri ceste do Malaciek po D2 počítajte s obchádzkou

Po tom, čo nemecké úrady začali vyšetrovať podozrenie z existencie nelegálneho softvéru v modelovom rade Mercedes GLK, vznikli pochybnosti o ďalších modeloch...

Dieselgate: Podozrenia voči Daimleru sa množia

V novom spote upozorňujúcom na premiéru omladeného vozidla automobilka prezradila, že modelovú paletu rozšíri variant Scout.

Škoda Superb: Po facelifte aj do terénu?

Japonská automobilka prichádza s novou dodávkou. Ide o minimálne upravený Renault Kangoo, ktorý má pritom čoskoro dostať nástupcu.

Nissan uvádza kompaktný van NV250

Frekventovaná cesta v srbskom regióne Grdelica patrila medzi nočné mory, nakoľko bola známa ako chronický "lievik". Srbsko dokončilo a otvorilo posledný úsek...

Srbsko otvorilo posledný úsek tranzitného ťahu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×