Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Nový trik polície: Radary už nemerajú len rýchlosť

Radarové pasce sú bežným javom v každej krajine bez výnimky. Niektoré merajú rýchlosť, iné sledujú jazdu na červenú. A Švajčiari teraz chcú zaviesť novinku, ktorá sa zameria na nepovolený tuning.
37 30.04.2019 / Redakcia AUTO BILD

Pridané spojlery, chrapľavý rev výfuku, polepené svetlomety, neschválené fólie či extrémne široké pneumatiky. To sú najčastejšie úpravy, s ktorými sa niektorí vodiči snažia získať pozornosť. Predpisy? O tie sa mnohí z týchto pozérov nestarajú.

Ilustračná snímka 37 fotografií v galérii Ilustračná snímka Zdroj: redakcia AUTO BILD

Napríklad v Nemecku rozhodne nie sú tieto úpravy považované za džentlmenský delikt. Už vlani tam vo viacerých mestách vznikli špeciálne policajné jednotky, ktoré si berú na mušku práve nelegálne upravené vozidlá. A zjavne sa nevôľa neobmedzuje len na Nemecko, nakoľko proti nelegálnym úpravám začína intenzívnejšie postupovať aj Švajčiarsko.

Parlament ženevského kantónu totiž už v januári tohto roka poveril tamojšiu vládu, aby sa postarala o vývoj prístroja, ktorý bude na cestách merať hlučnosť vozidiel. V podstate ide o obdobu radaru. Prístroj bude merať hlučnosť prechádzajúcich áut a pokiaľ presiahne určitú hodnotu, vozidlo odfotografuje a majiteľ bude musieť načrieť hlboko do peňaženky.

Aj toto namerali? TOP fotky z radarov polície

Policajné radary nepatria k obľúbeným prístrojom vodičov, niekedy však vedia pobaviť. Technike mužov zákona nemusí vyjsť každý záber podľa predstáv, niekedy sa na ňom vyskytnú poriadne prakvapivé...

Zatiaľ ide len o prvé plány, podrobnosti zatiaľ nie sú známe. Napríklad stále je potrebné určiť limit pre hlučnosť. Prvé návrhy hovoria o 80 decibeloch pre automobily aj motocykle. Ženeva má čas ešte šesť mesiacov na to, aby sa návrhom zaoberala. V meste je práve hluk z dopravy po znečistení ovzdušia druhou najvážnejšou formou záťaže životného prostredia. Parlament zdôvodnil, že obyvatelia tohto kantónu majú podľa ústavy právo na zdravé životné prostredie.


» Detailné informácie o radaroch a spôsoboch merania nájdete v galérii «


Podľa švajčiarskych politikov je výroba prístroja na meranie hlučnosti technicky možná a určite nebude drahšia než v prípade bežného rýchlostného radaru. Problémy môže spôsobiť rozpoznávanie vozidiel, nakoľko prístroj musí presne určiť, ktoré auto produkuje nadmerný hluk. Práve tento aspekt bude pri vývoji najväčšou výzvou. Ak sa Švajčiarom podarí prístroj vyvinúť a pri lapaní pozérov bude aj úspešný, jedným z ďalších možných záujemcov o „hlukový radar“ bude určite Nemecko.


Video
Najnovšie články
7 veľkých zmien zákona: Dovoz áut, STK, servisy

Projekt bratislavského obchvatu D4/R7 nedá poslancom parlamentu spať a opäť prišli na poslanecký prieskum. Podľa zúčastnených sa plán napojenia na D1 určite...

Poslanci: D4 sa na D1 určite nenapojí v roku 2020

Pokrok nemožno zastaviť a reaguje naň aj štát. Pochopiteľne, veď vozidlá s alternatívnymi pohonmi sú oveľa drahšie než porovnateľné modely s tradičným...

Návrat šrotovného: Kedy a ako s ním ušetríte?

Švédsko sa chce do roka 2045 uhlíkovo neutrálnym a výrazne podporuje predaj elektromobilov. Naráža na výrazný problém, a tým je kapacita rozvodných sietí...

Achillovou pätou e-mobility môžu byť rozvodné siete

Možno si myslíte, že konflikty kdesi vo svete sa nás netýkajú. Omyl, ktorý sa prejaví najmä pri tankovaní. Nateraz nám obchodná vojna USA s Čínou a Mexikom...

Lacné leto? Ceny nafty a benzínu prekvapia

Najpredávanejšími triedami u nás sú SUV a kompaktné modely, či už ide o nové vozidlá alebo jazdenky. Ich spoľahlivosť a najmä slabé stránky ojazdených...

Obľúbené kompakty: Toto sú ich slabiny

Americký úpravca predstavil unikátne Porsche 356 RSR. Zaujme najmä excentrickým zovňajškom a sľubným výkonom na úrovni takmer 400 koní.

Nevídané Porsche: 356 RSR v štýle hot-rodu
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×