Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Honda HR-V Sport: Nečakane odlišné SUV

PRVÁ JAZDA Najprv sme to brali len ako príchod najvýkonnejšej verzie, ale po prvých jazdách je jasné, že HR-V Sport je celkom iné auto.
16 19.04.2019 / Milan Adámek

Honda HR-V je predstaviteľom stále rastúceho segmentu mini SUV, v ktorom vďaka celkovému predaju 2,7 milióna kusov celosvetovo kraľuje. A keďže až štvrtinu predaných áut značky Honda v Európe tvoria športové modely, nebol žiadnym prekvapením príchod HR-V s prepĺňaným motorom 1,5 VTEC Turbo s výkonom 182 koní, ktorý bol prvýkrát použitý v najnovšej generácii Hondy Civic. Štandardne posiela výkon na predné kolesá cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku (vtedy má krútiaci moment 240 Nm), alebo využíva automat CVT (220 Nm).

Honda HR-v Sport má veľa čiernych a čierno-chrómových doplnkov 16 fotografií v galérii Honda HR-v Sport má veľa čiernych a čierno-chrómových doplnkov Zdroj: Honda

Špeciálne pre verziu Sport vyvinula Honda technológiu Performance Damper. Ide o systém horizontálnych tlmičov v prednej a zadnej časti auta, ktoré sú votknuté na obe strany karosérie. V ostrých zákrutách znižujú náklon, zlepšujú stabilitu a zmenšujú vibrácie. Už aj tak dosť tuhá karoséria (27 % karosérie tvorí vysokopevnostná oceľ) pôsobí vďaka nim ešte tuhšie a torzné pohyby cez podvozok sa ďalej neprenášajú.

Upravené bolo aj riadenie, ktoré využíva variabilný prevod hrebeňa. Poskytuje rovnomernú odozvu pri malom a strednom vytočení kolies a plynulejšiu odozvu pri väčších uhloch natočenia. Elektrický posilňovač je nastavený tak, aby poskytoval stailnejšiu a plynulejšiu odozvu, čo sa mu aj darí. Všetky úpravy sa odrazili v podivuhodne dobrej ovládateľnosti a manévrovateľnosti, malých náklonoch a dokonca aj v zníženej hlučnosti (súvisí s nižšími vibráciami).

Prepĺňaný štvorvalec je výkonný aj úsporný, len odozva na plyn je trochu oneskorená 16 fotografií v galérii Prepĺňaný štvorvalec je výkonný aj úsporný, len odozva na plyn je trochu oneskorená Zdroj: Milan Adámek

Napríklad pri jazde po dlažobných kockách je HR-V Sport oveľa komfortnejšie než bežné HR-V a v zárukách zadok neodskakuje na priečnych nerovnostiach. Vďaka podstatne vyššiemu výkonu sa na stovku dostanete za 7,8 sekundy, čo je na mini-SUV veľmi pekná hodnota. Auto je skutočne živé, hoci turbomotor pozdrží nástup maximálneho výkonu od plného zošliapnutia plynu skoro dve sekundy (a nie je to len záležitosť CVT).

Honda e Prototype je blízko sériovej verzii

Oproti pôvodnej štúdii bude mať sériový elektromobil oblejšie tvary. Dostane pohon zadných kolies a na jedno nabitie má prejsť vyše 200 kilometrov.

CVT nie je práve dobrou voľbou, ak si chcete vychutnať danosti športovo ladeného (zámerne sa vyhýbame označeniu športového) SUV. Je otravná, nervózna a hoci medzi inými CVT patrí k tomu najlepšiemu, v porovnaní s veľmi výbornou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je v tomto aute akosi navyše.

Vzadu pod čiernym nárazníkom sú dve výfukové koncovky, čierne sú aj prahy 16 fotografií v galérii Vzadu pod čiernym nárazníkom sú dve výfukové koncovky, čierne sú aj prahy Zdroj: Milan Adámek

Sport sa odlišuje od bežnej verzie čiernymi doplnkami na karosérií, čiernymi diskami (18-palcov). Lesklý chróm bol nahradený takzvaným čiernym chrómom, exkluzívna čierna povrchová úprava so vzorom včelieho plástu je použitá aj na lištách prednej mriežky, ktoré prechádzajú do oblasti hmlových svetiel. Nové sú bočné prahy, obloženie podbehov, agresívnejší zadný nárazník, čierny kryty zrkadiel, dvojité koncovky výfukov a iné drobnosti. Športový vzhľad to síce dokresľuje, ale základné tvary nemení (dĺžka sa zväčšila o zanedbateľných 12 mm).

Zaujímavá je aj spotreba. Podľa výrobcu 5,9 l/100 km, naše predbežné skúsenosti hovoria o siedmich litroch. Každopádne na výkonné malé benzínové turbo je to veľmi dobré, realitu ukáže redakčný test.

Dvojfarebný interiér s červenou syntetickou kožou je doplnený plochami  s klavírovým lakom 16 fotografií v galérii Dvojfarebný interiér s červenou syntetickou kožou je doplnený plochami s klavírovým lakom Zdroj: Honda

V interiéri sme uvítali dvojfarebnú kombináciu, klavírový lak aj farebné prešívanie čalúnenia a volantu a uspokojili sme sa s množstvom tvrdého plastu a zaostalým infotainmentom. Základná cena novinky je  26 290 eur, s CVT prevodovkou 27 590 eur. To je 6 700 eur viac ako štandardné HR-V. Ak by to bol príplatok len za tých 52 koní navyše, zdal by sa nám vysoký, ale tu dostávate auto s vylepšeným podvozkom aj riadením a bohatou výbavou.


Video
Najnovšie články
Srbsko otvorilo posledný úsek tranzitného ťahu

Kým vývoj v predchádzajúcich týždňoch naznačoval aspoň nejakú úľavu, išlo len o klamlivý pokoj pred búrkou. Ropné trhy sa opäť prebrali k životu a tlačia ceny...

Benzín a nafta: Ich ceny nás budú opäť trápiť

KLEBETY TÝŽDŇA Citroën by mal v roku 2021 ukázať novú vlajkovú loď, Urus bude ešte silnejší a Mazda chystá radové šesťvalce.

Nový hybrid Ferrari a lacný elektromobil VW

Záujem obyvateľov EÚ o nové autá naďalej klesá, pravdepodobnými dôvodmi môže byť ekonomická neistota či obavy z dôsledkov brexitu. Predaj sa znížil nielen...

Európania aj v apríli nemali záujem o nové autá

Medzeru medzi dvomi doposiaľ ohlásenými motormi vypĺňa známy 2,9-litrový agregát naladený na maximálny výkon 440 konských síl.

Cayenne Coupé dostal silnejší šesťvalec

Americký prezident Donald Trump stále považuje zahraničné automobilky za škodnú a nevzdal sa nápadu zvýšiť clo. Ak by USA zvýšili clá na dovoz áut na 25...

Americké clá na autá by Nemecko vyšli miliardy

V našich testoch sa bežne zaoberáme tým, či sa oplatí investovať do extra výbavy s hodnotou okolo tisíc či dvetisíc eur. Niektorí ľudia premýšľajú v rádovo...

Neuveriteľný príplatok: Kufrík drahší než BMW
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×