Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Honda HR-V Sport: Nečakane odlišné SUV

PRVÁ JAZDA Najprv sme to brali len ako príchod najvýkonnejšej verzie, ale po prvých jazdách je jasné, že HR-V Sport je celkom iné auto.
16 19.04.2019 / Milan Adámek

Honda HR-V je predstaviteľom stále rastúceho segmentu mini SUV, v ktorom vďaka celkovému predaju 2,7 milióna kusov celosvetovo kraľuje. A keďže až štvrtinu predaných áut značky Honda v Európe tvoria športové modely, nebol žiadnym prekvapením príchod HR-V s prepĺňaným motorom 1,5 VTEC Turbo s výkonom 182 koní, ktorý bol prvýkrát použitý v najnovšej generácii Hondy Civic. Štandardne posiela výkon na predné kolesá cez šesťstupňovú manuálnu prevodovku (vtedy má krútiaci moment 240 Nm), alebo využíva automat CVT (220 Nm).

Honda HR-v Sport má veľa čiernych a čierno-chrómových doplnkov 16 fotografií v galérii Honda HR-v Sport má veľa čiernych a čierno-chrómových doplnkov Zdroj: Honda

Špeciálne pre verziu Sport vyvinula Honda technológiu Performance Damper. Ide o systém horizontálnych tlmičov v prednej a zadnej časti auta, ktoré sú votknuté na obe strany karosérie. V ostrých zákrutách znižujú náklon, zlepšujú stabilitu a zmenšujú vibrácie. Už aj tak dosť tuhá karoséria (27 % karosérie tvorí vysokopevnostná oceľ) pôsobí vďaka nim ešte tuhšie a torzné pohyby cez podvozok sa ďalej neprenášajú.

Upravené bolo aj riadenie, ktoré využíva variabilný prevod hrebeňa. Poskytuje rovnomernú odozvu pri malom a strednom vytočení kolies a plynulejšiu odozvu pri väčších uhloch natočenia. Elektrický posilňovač je nastavený tak, aby poskytoval stailnejšiu a plynulejšiu odozvu, čo sa mu aj darí. Všetky úpravy sa odrazili v podivuhodne dobrej ovládateľnosti a manévrovateľnosti, malých náklonoch a dokonca aj v zníženej hlučnosti (súvisí s nižšími vibráciami).

Prepĺňaný štvorvalec je výkonný aj úsporný, len odozva na plyn je trochu oneskorená 16 fotografií v galérii Prepĺňaný štvorvalec je výkonný aj úsporný, len odozva na plyn je trochu oneskorená Zdroj: Milan Adámek

Napríklad pri jazde po dlažobných kockách je HR-V Sport oveľa komfortnejšie než bežné HR-V a v zárukách zadok neodskakuje na priečnych nerovnostiach. Vďaka podstatne vyššiemu výkonu sa na stovku dostanete za 7,8 sekundy, čo je na mini-SUV veľmi pekná hodnota. Auto je skutočne živé, hoci turbomotor pozdrží nástup maximálneho výkonu od plného zošliapnutia plynu skoro dve sekundy (a nie je to len záležitosť CVT).

Honda e Prototype je blízko sériovej verzii

Oproti pôvodnej štúdii bude mať sériový elektromobil oblejšie tvary. Dostane pohon zadných kolies a na jedno nabitie má prejsť vyše 200 kilometrov.

CVT nie je práve dobrou voľbou, ak si chcete vychutnať danosti športovo ladeného (zámerne sa vyhýbame označeniu športového) SUV. Je otravná, nervózna a hoci medzi inými CVT patrí k tomu najlepšiemu, v porovnaní s veľmi výbornou šesťstupňovou manuálnou prevodovkou je v tomto aute akosi navyše.

Vzadu pod čiernym nárazníkom sú dve výfukové koncovky, čierne sú aj prahy 16 fotografií v galérii Vzadu pod čiernym nárazníkom sú dve výfukové koncovky, čierne sú aj prahy Zdroj: Milan Adámek

Sport sa odlišuje od bežnej verzie čiernymi doplnkami na karosérií, čiernymi diskami (18-palcov). Lesklý chróm bol nahradený takzvaným čiernym chrómom, exkluzívna čierna povrchová úprava so vzorom včelieho plástu je použitá aj na lištách prednej mriežky, ktoré prechádzajú do oblasti hmlových svetiel. Nové sú bočné prahy, obloženie podbehov, agresívnejší zadný nárazník, čierny kryty zrkadiel, dvojité koncovky výfukov a iné drobnosti. Športový vzhľad to síce dokresľuje, ale základné tvary nemení (dĺžka sa zväčšila o zanedbateľných 12 mm).

Zaujímavá je aj spotreba. Podľa výrobcu 5,9 l/100 km, naše predbežné skúsenosti hovoria o siedmich litroch. Každopádne na výkonné malé benzínové turbo je to veľmi dobré, realitu ukáže redakčný test.

Dvojfarebný interiér s červenou syntetickou kožou je doplnený plochami  s klavírovým lakom 16 fotografií v galérii Dvojfarebný interiér s červenou syntetickou kožou je doplnený plochami s klavírovým lakom Zdroj: Honda

V interiéri sme uvítali dvojfarebnú kombináciu, klavírový lak aj farebné prešívanie čalúnenia a volantu a uspokojili sme sa s množstvom tvrdého plastu a zaostalým infotainmentom. Základná cena novinky je  26 290 eur, s CVT prevodovkou 27 590 eur. To je 6 700 eur viac ako štandardné HR-V. Ak by to bol príplatok len za tých 52 koní navyše, zdal by sa nám vysoký, ale tu dostávate auto s vylepšeným podvozkom aj riadením a bohatou výbavou.

Focus Media

Video
Najnovšie články
Anarchia na cestách SR? Polícia zatlačí na šoférov

Nemecké automobilky aj napriek rastúcemu politickému tlaku odmietajú vyrábať iba elektromobily, ale aj hybridy. Zároveň požadujú od vlády väčšiu podporu.

Nemecké automobilky žiadajú vládu o väčšiu podporu

Návrat Land Roveru Defender patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti nadchádzajúcej automobilovej jesene. Auto, ktoré pribudne do portfólia modelov...

Nové auto zo Slovenska: Únik ukázal ikonu z Nitry

Nepochopiteľný skrat na českej D1 mohol viesť ku tragickej dopravnej nehode. Dezorientovaný vodič červeného Citroënu si to namieril rovno do protismeru, kamión...

Skrat na D1: Drámu v ČR takto vyriešila polícia

Bratislavský primátor Matúš Vallo má pripravený upravený návrh parkovacej politiky, ktorý ešte tento týždeň predloží poslancom mestského zastupiteľstva...

Parkovacia politika Valla: Poznáme finálne detaily

Dovolenkové obdobie je na spadnutie a mnohí vodiči pri balení používajú strešné boxy. Tie sa však výrazne líšia. Poradíme vám, ako vybrať správny a na čo dať...

Strešné boxy: Na čo si pri nich dávať pozor?

Audi má v ponuke jeden z najzaujímavejších naftiakov súčasnosti a teraz sa dostáva pod plechy imidžového SUV-kupé. Lokomotíva s krútiacim momentom 900 Nm...

Audi SQ8: Lokomotíva v imidžovom balení
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×