Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Extrémna špecialita: 400 koní pre Hyundai i30 N

Kórejský debutant narobil v segmente hot-hatchov slušný rozruch. Hyundai i30 N je čoraz obľúbenejší a prinajmenšom predajmi drví svoju konkurenciu. Teraz na to bude mať aj výkonnostnú rezervu.
8 17.04.2019 / Filip Kadlečík

Málokto čakal, že Hyundai i30 N bude tak podarený. Jeho skvelé vlastnosti prekvapili aj nás, spoznali sme ich počas prvej jazdy na okruhu, ale i v detailnom redakčnom teste. Nečudujeme sa, že z outsidera sa razom stala hviezda segmentu, o ktorej hovoria všetci. Do oka padla aj firme Turbozentrum Berlin.

i30 N od Turbozentrum Berlin ponúka brutálny výkon za relatívne rozumné peniaze 8 fotografií v galérii i30 N od Turbozentrum Berlin ponúka brutálny výkon za relatívne rozumné peniaze Zdroj: Turbozentrum Berlin

Nemecký tuner si do parády vzal Hyundai i30 N Performance. Jeho štvorvalcový prepĺňaný agregát zo zdvihového objemu 2,0 l bežne vytlačí 202 kW (275 k) pri 6 000 ot./min. Jeho vodič sa môže opierať o maximálny krútiaci moment 378 Nm. Z hľadiska dynamických parametrov je treba povedať, že i30 N stovku na šprint zvláda v priebehu 6,1 sekundy a maximálku má obmedzenú na 250 km/h.

Turbozentrum Berlin posunulo hranice kompaktu výrazne vyššie. Za 2 400 eur vám do vozidla nainštaluje kompletne nové turbo, ktoré sa spolu s upravením riadiacej jednotky a výmenou Ďalších komponentov postará o finálny výkon agregátu na úrovni 294 kW (400 k). Ak chcete ušetriť, Turbozentrum zvládne využiť aj vaše pôvodné turbo a celý upgrade potom stojí 1 666 eur.

Test Hyundai i30 N: Najlepší Nováčik?

Nová divízia kórejskej značky štartuje veľkolepo, jej prvý sériový produkt sa smelo môže rovnať s ostrieľanými nabrúsenými hatchbackmi.

V prípade extrémneho špeciálu je otázna využiteľnosť stáda štyroch stoviek koní. Podobne výkonné vozidlá už zvyknú mať pohon všetkých kolies, ten však pri i30 N nehrozí. Preto je na mieste otázka, nakoľko kolesá zvládnu mohutnú silu preniesť na asfalt. Išli by ste do takéhoto tuningu, ale by ste si hot-hatch radšej ponechali v základnom nastavení výrobcu?


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×