Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Volkswagen uviedol v Šanghaji až päť SUV

Okrem tria sériových modelov prezentovala automobilka dva koncepty, s ktorými tiež ráta do budúcnosti. Finálne produkty sa asi objavia iba v Číne.
12 17.04.2019 / Marek Pokrývka

Športovo-úžitková mánia neobišla ani čínskych zákazníkov, čomu automobilky prispôsobujú svoju ponuku. Jasne to bolo vidieť v stánku VW na aktuálnom veľtrhu v Šanghaji. Volkswagen tam uviedol až päť vozidiel tohto segmentu: T-Cross prispôsobený lokálnemu trhu, elektrickú štúdiu ID. Roomzz, dynamickejšie tvarovaný variant typu Teramont (resp. Atlas) a dva ďalšie koncepty.

Teramont X sa má v USA predávať ako Atlas Cross Sport 12 fotografií v galérii Teramont X sa má v USA predávať ako Atlas Cross Sport Zdroj: Volkswagen

S prvým menovaným sme mali tú česť ešte v októbri, od malého SUV známeho z Európy sa odlišuje väčšou dĺžkou i dizajnovými detailmi. Sedemmiestny elektromobil už tiež poznáme. A prekvapením nebol ani model Teramont X, ktorý sa bude okrem Číny predávať aj v Spojených štátoch pod menom Atlas Cross Sport použitým aj vlani pri koncepte. Tvary finálneho produktu sme vďaka úniku fotiek spoznali v decembri.

Od konvenčne tvarovaného súrodenca sa novinka odlišuje klesajúcou strechou. Tá pravdepodobne vylúčila použitie tretieho radu sedadiel, ktorý východiskové vozidlo má. Oproti nemu je verzia X o niečo nižšia a tiež kratšia. Rozdielny je predný nárazník, ktorý má športovejšie tvary. Pod kapotou môže byť motor 2.0 TSI alebo prepĺňaný benzínový šesťvalec s objemom 2,5 litra.

VW chystá aj SUV-kupé veľké podobne ako typ Tiguan 12 fotografií v galérii VW chystá aj SUV-kupé veľké podobne ako typ Tiguan Zdroj: Volkswagen

S dynamickým tvarom debutoval aj rozmerovo skromnejší exponát, ktorý dostal jednoduché pomenovanie SUV Coupé Concept. Strecha má v jeho prípade dramatickejší tvar zakončený dvomi spojlermi lemujúcimi zadné okno. Dynamický vzhľad dávajú vozidlu aj mohutné blatníky, zdvojené výfukové koncovky či športové tvary nárazníkov, dizajn nesie jasný rukopis značky VW.

Svojou dĺžkou 4 586 mm sa novinka radí medzi klasický Tiguan a jeho predĺžené vyhotovenie Allspace a rovnako je na tom rázvorom 2 731 milimetrov. Šírka má hodnotu 1 860 mm, výška zasa 1 635 mm. Vzhľadom na tieto parametre je logické, že základom vozidla sa stala známa technika MQB. Platiť to bude aj pre sériový model. Ten už je viac-menej potvrdený, no pravdepodobne pôjde o výhradne čínsky artikel.

Táto štúdia prerastá Touareg i Teramont (resp. Atlas) 12 fotografií v galérii Táto štúdia prerastá Touareg i Teramont (resp. Atlas) Zdroj: Volkswagen

Najľudnatejšiu krajinu sveta má v hľadáčiku aj štúdia SMV, ktorá chce zastúpiť rolu rodinného dostavníka. Vozidlo s dĺžkou 5,1 metra sa môže objemom merať s autami triedy MPV. Aj v tomto prípade Volkswagen ráta so sériovou výrobou, rozmerovo pôjde o najväčšie SUV nemeckej značky. Napriek tomu bude jeho základom platforma MQB.

Interiér mohutného konceptu zostal na autosalóne skrytý. Je však viac než pravdepodobné, že poskytne priestor siedmim pasažierom. Finálny produkt má byť v ponuke s rovnakými motormi ako jeho menší príbuzný. Zákazníci si teda budú môcť vyberať medzi prepĺňaným štvorvalcom s objemom dva litre a 2,5-litrovým šesťvalcom. Taktiež by pritom malo ísť o auto rýdzo pre Čínu.


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×