Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

ID. Roomzz: Kráľ elektrických SUV od VW

Nemci odhalia na šanghajskom autosalóne predzvesť vozidla, ktorého sa dočkáme v roku 2021. Jeho parametre by sa výrazne meniť nemali.
30 15.04.2019 / Marek Pokrývka

Volkswagen uvedie v blízkej dobe do predaja množstvo elektromobilov. Valná väčšina využije modulárnu platformu MEB, pričom okrem materskej značky to platí aj pre ďalších členov koncernu. Napríklad česká Škoda chystá sériový produkt vychádzajúci zo štúdie Vision iV. Kráľ elektrických SUV od skupiny VW príde o dva roky a vo forme konceptu volá ID. Roomzz.

Z tohto konceptu sa už onedlho vykľuje sériový elektromobil 30 fotografií v galérii Z tohto konceptu sa už onedlho vykľuje sériový elektromobil Zdroj: Volkswagen

O príprave tohto vozidla informovala nemecká automobilka začiatkom mesiaca, naživo ho plánuje predviesť v Šanghaji. Nakoniec ho na súkromnom podujatí predstavila ešte pred začiatkom výstavy. Dizajnovo napĺňa očakávania dané služobne staršími členmi rodiny či hŕstkou zverejnených náčrtov, ale taktiež prináša niečo nové. So súrodencami si túto novinku určite nepomýlite.

VW ID. Roomzz prichádza s mohutnou karosériou obsahujúcou masívne blatníky a množstvo jednoliatych plôch. V prednej časti ich rozbíjajú svetlomety prepojené dvomi LED pásmi obsahujúcimi logo a tiež zaujímavo riešený nárazník, ktorý veľké chladiace otvory supluje množstvom lesklých plôšok. Obdobný motív vyznávajú jednoliate koncové svetlá z organických diód.

Štúdia má posuvné dvere a karosériu bez stredového stĺpika 30 fotografií v galérii Štúdia má posuvné dvere a karosériu bez stredového stĺpika Zdroj: Volkswagen

Už na prvý pohľad je evidentné, že koncept je poriadny macko. Na dĺžku meria 4 915 mm. V ramenách má 1 890 milimetrov, jeho strecha je položená vo výške 1 760 mm a osi náprav sú od seba vzdialené presne 2 965 čísel. S výnimkou šírky tak tento elektromobil veľkosťou prekonáva typ Touareg. Vnútri má byť podľa VW citeľne priestrannejší, k čomu prispeje aj použitá technika.

Pri autách tejto veľkosti sa často objavuje tretí rad sedadiel, aj tento Volkswagen bude v sériovej forme s veľkou pravdepodobnosťou sedemmiestny. Štúdia však ubytuje len štyroch. Disponuje kvartetom samostatných kresiel, ktoré ponúkajú viacero konfigurácii a pre uľahčenie nastupovania sa otáčajú smerom von. Prístup do kabíny uľahčuje aj absencia stredového stĺpika.

Palubnej doske dominuje veľký multifunkčný displej 30 fotografií v galérii Palubnej doske dominuje veľký multifunkčný displej Zdroj: Volkswagen

Okrem chýbajúcej centrálne výstuhy karosérie sa do produkcie asi nedostanú ani posuvné dvere, ktoré sú ukotvené na ramenách ukrytých v prahoch. Samotný interiér má pomerne jednoduché tvary. Zaujme osvetlením, špeciálnymi materiálmi i ovládacími prvkami: pedále majú na sebe jednoduché symboly a netradične tvarovaný volant obsahuje dotykové plochy, pomocou ktorých sa ovláda aj prevodovka. Vedenie vozidla však môže mať na starosti aj počítač. Volkswagen uvádza, že elektromobil má autonómne schopnosti 4. úrovne.

Škoda Vision iV: Riadne ostrý elektromobil

Mladá Boleslav oficiálne odhalila predobraz svojho chystaného SUV-kupé poháňaného batériami, zaujal interiérom i paramerami.

Z technického hľadiska neprináša Volkswagen ID. Roomzz nič nové, disponuje rovnakým pohonom ako už spomínaná Škoda Vision iV. Obe jeho nápravy teda poháňajú elektromotory so spoločným výkonom 225 kW (306 k). SUV dokážu za 6,6 sekundy rozbehnúť z 0 na 100 km/h, maximálna rýchlosť je obmedzená na 180 kilometrov za hodinu. Batéria s kapacitou 82 kWh by mala stačiť na prejdenie 450 km podľa normy WLTP. Ak má vodič elektromobilu po ruke rýchlonabíjačku s výkonom 150 kW, už za pol hodiny má byť akumulátor schopný načerpať šťavu na 80% celkového dojazdu.

Aj v tomto prípade je základom SUV platforma MEB 30 fotografií v galérii Aj v tomto prípade je základom SUV platforma MEB Zdroj: Volkswagen

Všetko nasvedčuje tomu, že uvádzané čísla sa pri ceste do sériovej výroby nebudú výrazne meniť. Okrem dizajnových úprav očakávame pri finálnom produkte klasické dvere, stredový stĺpik a interiér pre sedem pasažierov. Veľké elektrické SUV má do predaja prísť v roku 2021.


Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×