Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Koľko stojí Škoda Scala: TOP 10 faktov z cenníka

DOPLNENÉ
Škoda kompaktnú Scalu odhalila už pred niekoľkými mesiacmi, až teraz sa však oficiálne spúšťa jej predaj. Ako prví sme dostali možnosť nahliadnuť do jej cenníka a prinášame kompletný prehľad najdôležitejších faktov. Koľko horúca novinka stojí?
33 15.04.2019 / Filip Kadlečík

Príchod Škody Scala na slovenský trh patrí medzi najočakávanejšie automobilové udalosti jari. Tradične silná česká značka u nás vodičom ponúkne kompakt, ktorý otvára novú kapitolu pre celú Mladú Boleslav. Prináša nielen technologický upgrade, ale napríklad i nový koncept interiéru, ktorý postupne preberajú aj ďalšie škodovky.

Škoda Scala na našom trhu začína na cenovke 13 490 eur a zaraďuje sa do prostriedku cenovej hladiny kompaktov 33 fotografií v galérii Škoda Scala na našom trhu začína na cenovke 13 490 eur a zaraďuje sa do prostriedku cenovej hladiny kompaktov Zdroj: Škoda

Česi svoj hatchback predstavili už pred niekoľkými mesiacmi, na reálny predaj si však bolo treba počkať netradične dlho. Dnes už Škoda do sveta oficiálne vypúšťa kompletný cenník modelu Scala a spolu s ním i vynovený konfigurátor pre celé portfólio. Auto Bild prináša ako prvý exkluzívny prehľad cenníka Scaly, toto sú najdôležitejšie fakty.

1. “Cena od” a porovnanie s konkurenciou

Pre porovnanie s konkurenciou je najdôležitejšou čiastkou už tradične “cena od”. Bežne si takéto autá kupuje málokto, majú však svoj marketingový zmysel. Za magickým slovným spojením sa v prípade kompaktnej Škody skrýva suma 13 490 eur. Ak nazrieme do cenníkov modelu Rapid, zistíme, že Scala je od Spacebacku drahšia o 1 050 eur, od liftbacku zasa o 750 eur. Mladá Boleslav cenou zamierila vyššie, v porovnaní s minulosťou však už v základe ponúka nečakane širokú paletu výbavy. Holé-bosé autíčko bez rádia, klimatizácie a so “švihadlami” aj vpredu za 13 490 eur nečakajte.

Škoda Scala: Ako veľmi sa odlišuje od Rapidu?

Po debute Škody Scala sa ukázalo, že napriek očakávaniam totálneho odpútania od Rapidu ešte stále nesie niektoré prvky typické pre dosluhujúci Spaceback. V názornom porovnaní si môžete pozrieť, aké...

V porovnaní s blízkou konkurenciou si Škoda zvolila cestu zlatého stredu. Napríklad Peugeot 308 či Hyundai i30 kúpite od 13 190 eur a Kiu Ceed od 13 390 eur. Ak by ste však mali záujem o Renault Megane, ten najlacnejšie dostanete za 13 990 eur, Ford Focus ešte o tisícku drahšie a Volkswagen Golf od 15 190 eur.

2. Najlacnejšia možnosť: Active

Škoda deklaruje, že Scala prináša bohatú výbavu už od úplného základu. Stupeň Active ponúka manuálnu klimatizáciu s peľovým filtrom či centrálne zamykanie s diaľkovým ovládaním. Každý kompaktný hatchback bude mať prinajhoršom 6,5-palcový dotykový displej s infotainmentom Swing, elektrické ovládanie okien vpredu či vonkajšie spätné zrkadlá a kľučky lakované vo farbe vozidla.

Zásadnou zmenou v interiéri je podoba centrálneho displeja, pozeráte sa na interiér Scaly v plnej výbave 33 fotografií v galérii Zásadnou zmenou v interiéri je podoba centrálneho displeja, pozeráte sa na interiér Scaly v plnej výbave Zdroj: Škoda

Prekvapením pre vyhotovenie Active je prítomnosť asistenta rozjazdu do kopca, bezkľúčového štartovania a diódových hlavných svetlometov. Navyše tu bude aj systém Front Assist vrátane núdzového brzdenia, asistent udržiavania jazdného pruhu, systém sledovania chodcov a svetelný senzor, ktorý vám bude automaticky zapínať stretávacie reflektory. Scala sa základnou cenovkou vyrovnáva konkurencii, ponúka však aj rozumnú protihodnotu. Jej najlacnejšia verzia už sama o sebe ponúka slušnú výbavu. Škoda, že sa sem nedostal aj tempomat či Bluetooth, to by tu z praktického hľadiska pre bežné fungovanie s autom nechýbalo prakticky nič.

3. Zlatý stred: Ambition

Nad výbavovým stupňom Active bude už tradične stáť úroveň Ambition. Na nej už bude Scala disponovať aj možnosťou pripojenia mobilného telefónu prostredníctvom Bluetooth, lakťovou opierkou, tempomatom, dvojzónovou automatickou klimatizáciou so senzorom vlhkosti a kombi filtrom či vyhrievaním predných sedadiel.

Súčasťou vybavenia budú okrem iného aj on-line funkcie 33 fotografií v galérii Súčasťou vybavenia budú okrem iného aj on-line funkcie Zdroj: Škoda

Očakávame, že Scala Ambition by mohla ísť na odbyt najviac, začína totiž na čiastke 14 990 eur a môže si vyslúžiť pozíciu ideálneho kompromisu v rámci pomeru ceny a výkonu. Zákazník tu za príplatok 1 500 eur okrem spomínanej výbavy získa ďalej aj multifunkčný volant, parkovacie senzory vzadu, 4x USB konektor, dáždnik, systém Smartlink a štyri dodatočné reproduktory.

4. Má už takmer všetko: Style

Ak na kúpu auta máte najmenej 18 030 eur, môžete sa v prípade Scaly pozerať už na najvyššiu výbavu - variant Style. Ten nad rámec verzie Ambition disponuje dažďovým senzorom a automatickým prepínaním diaľkových svetiel, alarmom, bezkľúčovým odomykaním a zamykaním, vyhrievaným koženým multifunkčným volantom či ambientným osvetlením interiéru. Kokpit bude zdobiť i 8” rádio Bolero.

Revolúcia v Škode: Scala mení celú značku

Škoda odhalila očakávaný model, od ktorého si sľubuje úspech v náročnom segmente C. Kompakt má zaútočiť na konkurenciu, akou je Volkswagen Golf či Kia Ceed. Aké zbrane vytasí do boja?

Vo vyhotovení Style sa Scala zmení aj na pohľad, predné a zadné svetlá tu už sú full LED, čo v dnešnej dobe znamená nielen vylepšené fungovanie, ale aj krajší vzhľad. Imidž Škody budú vzadu zlepšovať aj dynamické smerovky v štýle Audi či Volkswagenu. Medzi výbavu, ktorú na prvý pohľad neuvidíte, patrí ešte napríklad odkladací box na telefón s bezdrôtovým nabíjaním či parkovacie senzory aj na prednom nárazníku.

5. Trojvalce aj štvorvalce

Jednotlivé výbavové stupne sa budú kombinovať s trojvalcovými i štvorvalcovými agregátmi, zastúpený tu bude diesel i benzín. Základnou zážihovou jednotkou je oturbený motor 1.0 TSI s výkonom 70 kW (95 k) spojený výhradne s päťstupňovým manuálom. Litrové TSI bude dostupné aj v konfigurácii s výkonom 85 kW (115 k). Od tejto motorizácie vyššie už bude možnosť pohonnú jednotku kombinovať nielen so šesťstupňovým manuálom, ale aj sedemstupňovou samočinnou dvojspojkovou prevodovkou DSG.

Ostro rezané svetlomety môžu byť kompletne zložené z diód 33 fotografií v galérii Ostro rezané svetlomety môžu byť kompletne zložené z diód Zdroj: Škoda

Scala stojí na platforme MQB A0, ktorú používajú prevažne menšie automobily koncernu. Patrí medzi napríklad Volkswagen Polo, ale i Seat Arona. Ponuka motorov tu preto nie je prekvapením a kopíruje iné autá využívajúce modulárne základy. O výkonnostný vrchol sa stará zážihový štvorvalec 1.5 TSI s prepĺňaním, ktorý na predné kolesá bude posielať 110 kW (150 k). Farby naftiakov tu bude hájiť 1.6 TDI ladený na 85 kW (115 k). Obidva štvorvalcové motory sú k dispozícii aj so samočinnou radiacou skriňou.

6. Široké príplatkové pakety

Škoda sa i naďalej snaží zjednodušovať svoj cenník a príplatky ponúka v zvýhodnených akčných paketoch. Ku Scale Active si majiteľ môže dokúpiť balík Active Plus, ktorý mu za 149 eur vo vozidle zaručí prítomnosť rozhrania Bluetooth, lakťovej opierky či štyroch USB portov. Stred ponuky doplní Ambition Plus, príplatok 399 eur do auta doplní dažďový senzor, bezkľúčové odomykanie a zamykanie, vyhrievaný kožený volant, ambientné osvetlenie v bielej farbe či dekoračnú lištu na palubovku.

Batožinový priestor patrí objemom na špičku segmentu 33 fotografií v galérii Batožinový priestor patrí objemom na špičku segmentu Zdroj: Ľuboš Kamenistý

Verziu Ambition navyše rozšíri aj balík Sport Paket s cenou 1 099 eur. Balíček zameraný na vylepšnie imidžu zahŕňa športové sedačky a volant, čierny strop, ozdobné kryty pedálov, predĺžené sklo piatych dverí, strešný spojler, full LED koncové svetlá s progresívnymi smerovkami, čierne 17” disky kolies, tónované sklá od B-stĺpika či podvozok s elektronicky nastaviteľnou tuhosťou tlmenia v dvoch polohách.

Škoda Kamiq: Malé SUV sme videli naživo

Českú novinku možno označiť skôr za crossover, oproti koncernovým bratom je dlhšia a zároveň nižšia. Techniku vo veľkej miere prebrala.

Rozširovať sa bude dať aj vyhotovenie Style. Paket Style Plus v hodnote 499 eur ponúkne adaptívny tempomat s obmedzovačom rýchlosti fungujúci až do 210 km/h, asistent pre zmenu jazdného pruhu, parkovaciu kameru či systém sledujúci premávku za vozidlom počas vyparkovávania. Vrcholný infotainment Amundsen s 9,2” displejom, online službami a virtuálnym prístrojovým štítom s uhlopriečkou 10,25” je súčasťou balíka Style Comfort a stojí 1 099 eur.

Dizajnovo je sériový model blízko konceptu Vision RS 33 fotografií v galérii Dizajnovo je sériový model blízko konceptu Vision RS Zdroj: Škoda

Za sumu 1 099 eur Škoda pre vyhotovenie Style ponúka aj tretí paket Sport Style, ktorý je zameraný na zážitky za volantom a dizajn automobilu. Jeho základ je rovnaký ako v prípade Sport Paket Ambition, navyše však ešte pridá 18” aerodynamické disky kolies Vega Aero či extra tónované zadné sklá.  Samozrejmosťou tu sú nastaviteľné tlmiče s módmi Normal a Sport, ambientné osvetlenie, predĺžené sklo piatych dverí či v prípade prevodovky DSG aj pádla na radenie pod volantom.

7. Ochrana posádky aj okolia

V porovnaní s Rapidom je Škoda Scala drahšia, prináša však obrovské benefity v podobe modernej bezpečnostnej výbavy. Adaptívny tempomat tu funguje až do rýchlosti 210 km/h, v prípade núdze vás auto v jazdnom pruhu udrží samo a pri hroziacej kolízii na brzdy dupne systém Front Assist. Asistent na sledovanie mŕtveho uhla je tu vylepšený a teraz vidí na trojnásobne väčšiu vzdialenosť, čo znamená viac bezpečia pri vyšších rýchlostiach.

Na palube českej novinky nebudú chýbať moderní asistenti 33 fotografií v galérii Na palube českej novinky nebudú chýbať moderní asistenti Zdroj: Škoda

Scala bude vaše okolie neustále skenovať aj preto, aby automaticky zabránila nebezpečnej zrážke s chodcom. Ku bezpečnosti tu prispeje aj prítomnosť plne diódových svetlometov ovládaných svetelným senzorom. Ak sa náhodou dostanete do problémov, auto vám vďaka zabudovanej karte eSIM bude automaticky vedieť privolať pomoc.

8. Technologické a simply clever vychytávky

V minulosti Škoda neponúkala také množstvo technologických vychytávok, dnes však už je iná doba. Aj preto sa v Scale budete môcť už v základe spoľahnúť na asistent rozjazdu do kopca, výrazné denné svietenie či komfortné bezkľúčové štartovanie. Dostupné tu budú aj internetové služby, vozidlo totiž bude prakticky neustále online.

Šikovný nápad Škody rieši otravný problém

Škoda svoj imidž v posledných rokoch budovala najmä na základoch motta “Simply Clever” Značka sa rada prezentovala množstvom praktických riešení a nové prináša aj teraz.

Mladá Boleslav pri technologickom upgrade nezabudla ani na praktickú stránku vozidla. Scala ponúkne batožinový priestor s objemom 467 litrov a automatický sa zaradí na špičku svojho segmentu. Vodičovi život uľahčí miesto na dáždnik vo dverách vodiča (vrátane dáždnika), škrabku na ľad v dvierkach palivovej nádrže, revolučný uzáver nádržky na kvapalinu do ostrekovačov či za príplatok aj eletricky ovládané piate dvere. Takto vyzerá cenník modelu Scala v oficiálnej tabulke, za prevodovku DSG7 sa doplácajú približne dve tisícky eur 33 fotografií v galérii Takto vyzerá cenník modelu Scala v oficiálnej tabulke, za prevodovku DSG7 sa doplácajú približne dve tisícky eur Zdroj: Škoda Auto Slovensko

9. Nový koncept interiéru

Kľúčovým prvkom kompaktu Scala je aj jeho vplyv na zvyšok portfólia českej automobilky, ktorý sa už stihol ukázať napríklad na modeli Kamiq. Hatchback do mladoboleslavskej ponuky zavádza úplne nový koncept interiéru, ktorý napĺňa všetky moderné parametre. Vystúpený centrálny displej má vodič vo svojom zornom poli, priamo pred svojimi očami má prispôsobiteľnú virtuálnu prístrojovku, chránia ho moderní asistenti. Zlepšiť sa mala i ponuka materiálov a priestorové dispozície kabíny.

10. Moderný imidž

Z hľadiska vonkajšieho dizajnu stoja v prípade Scaly za zmienku predovšetkým tri detaily. Prvým z nich sú aerodynamické disky kolies Vega Aero, ktoré prispievajú k energetickej efektivite vozidla a zároveň aj výborne vyzerajú. Ďalším výrazným detailom je veľký nápis Škoda prítomný na veku batožinového priestoru, ktorý značí, že značka má sebavedomie a svetu chce dávať najavo, že to či ono auto pochádza z mladoboleslavskej produkcie. Čerešničkou na torte sú potom dynamické smerovky vzadu, ktoré sú dnes ešte stále doménou predovšetkým vozidiel prémiového segmentu.


Video
Najnovšie články
Srbsko otvorilo posledný úsek tranzitného ťahu

Kým vývoj v predchádzajúcich týždňoch naznačoval aspoň nejakú úľavu, išlo len o klamlivý pokoj pred búrkou. Ropné trhy sa opäť prebrali k životu a tlačia ceny...

Benzín a nafta: Ich ceny nás budú opäť trápiť

KLEBETY TÝŽDŇA Citroën by mal v roku 2021 ukázať novú vlajkovú loď, Urus bude ešte silnejší a Mazda chystá radové šesťvalce.

Nový hybrid Ferrari a lacný elektromobil VW

Záujem obyvateľov EÚ o nové autá naďalej klesá, pravdepodobnými dôvodmi môže byť ekonomická neistota či obavy z dôsledkov brexitu. Predaj sa znížil nielen...

Európania aj v apríli nemali záujem o nové autá

Medzeru medzi dvomi doposiaľ ohlásenými motormi vypĺňa známy 2,9-litrový agregát naladený na maximálny výkon 440 konských síl.

Cayenne Coupé dostal silnejší šesťvalec

Americký prezident Donald Trump stále považuje zahraničné automobilky za škodnú a nevzdal sa nápadu zvýšiť clo. Ak by USA zvýšili clá na dovoz áut na 25...

Americké clá na autá by Nemecko vyšli miliardy

V našich testoch sa bežne zaoberáme tým, či sa oplatí investovať do extra výbavy s hodnotou okolo tisíc či dvetisíc eur. Niektorí ľudia premýšľajú v rádovo...

Neuveriteľný príplatok: Kufrík drahší než BMW
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×