Pre zlepšovanie vášho zážitku na našich stránkach používame cookies. OK

Test Mitsubishi Outlander: Boduje i cenou

Sedemmiestne japonské vozidlo absolvovalo úpravy, vďaka ktorým má ešte nejaký čas prežiť. Vyskúšali sme si ho s atmosférickým benzínom.
52 12.04.2019 / Marek Pokrývka

Počas ostatnej dekády sa segment SUV ohromne zmenil. Medzi trvalky v ňom možno zaradiť Mitsubishi Outlander, jeho tretia generácia onedlho oslávi siedme narodeniny. Počas tohto obdobia však absolvovala mnohé úpravy. Na dizajne sa najviac odrazil facelift z roku 2015, ktorého línie opäť mierne pozmenila vlaňajšia retuš. Európsky debut si odbila v Ženeve.

Outlander tretej generácie je tu s nami takmer sedem rokov 52 fotografií v galérii Outlander tretej generácie je tu s nami takmer sedem rokov Zdroj: Marek Pokrývka

Pod svetlami autosalóna si pozornosť užívala najmä verzia PHEV, ktorá valcuje rebríčky predajnosti plug-in hybridov. V rámci úprav dostala kompletne novú techniku, kým klasický model debutoval so sviežou tvárou. Nedávno sme ho podrobili testu. Do rúk sa nám dostala špičková verzia Instyle+ s atmosférickým benzínovým dvojlitrom, CVT a pohonom oboch náprav.

Decentné zmeny navonok i zvnútra

Aktuálna modernizácia označená ako modelový rok 2019 priniesla z vizuálneho hľadiska iba drobné úpravy. Predná časť v štýle Dynamic Shield zostala zachovaná, korekčná ceruzka sa dotkla akurát masky chladiča a centrálnej časti nárazníka. Svetlomety dostali Bi-LED architektúru. Vzadu prišiel na scénu väčší strešný spojler a tiež modifikovaný nárazník.

Z dizajnového hľadiska boli úpravy SUV veľmi decentné 52 fotografií v galérii Z dizajnového hľadiska boli úpravy SUV veľmi decentné Zdroj: Marek Pokrývka

Súbor exteriérových úprav završujú nové disky kolies s priemerom 18 palcov. Vo všeobecnosti teda ide navonok o mierne zmeny, ktoré možno jednoducho prehliadnuť. Ročník uvedenia SUV už je cítiť. Zatiaľ pritom nie je celkom jasné, kedy sa dočkáme nástupcu. Nádej na skorú generačnú výmenu oživil na ženevskom autosalóne koncept Engelberg.

Ani interiér neskryje postupujúci vek, zmeny boli len drobné. Tou najľahšie rozpoznateľnou je infotainment. Multimediálny systém pôsobí modernejšie než doposiaľ, za čo vďačí jednoliatemu zobrazovaciemu panelu lemovanému dotykovými tlačidlami. Svojím rozlíšením i grafikou však stále za mnohými súpermi zaostáva. To isté sa týka vybavenia, v ktorom chýba napríklad head-up displej.

Interiér dostal nové predné sedadlá i lakťovú opierku 52 fotografií v galérii Interiér dostal nové predné sedadlá i lakťovú opierku Zdroj: Marek Pokrývka

Outlander vo viacerých prvkov súperov dobieha, má napríklad dobrú kamerovú sústavu so štyrmi samostatnými elektronickými očami. Prítomné je tiež čoraz populárnejšie bezkľúčové rozhranie. S ním sme ale spokojní neboli, pri snahe o odomknutie vozidlo viackrát ignorovalo naše stláčanie tlačidla. Nepáčilo sa nám ani archaické ovládanie palubného počítača vľavo od volantu.

Okrem aktualizácie vybavenia sa Mitsubishi snaží s ťarchou rokov bojovať aj menej viditeľnými úpravami. Japonská automobilka zmenila materiály a modifikovala predné sedadlá, ktoré majú teraz výraznejšie bočné vedenie. Tento zásah jednoznačne vítame. Odlišná je tiež lakťová opierka, na ktorú nadväzujú nové výduchy ventilácie pre pasažierov v druhom rade sedadiel.

Najviditeľnejším zásahom je modernejší infotainment 52 fotografií v galérii Najviditeľnejším zásahom je modernejší infotainment Zdroj: Marek Pokrývka

Na priestorových pomeroch drobná modernizácia nič nezmenila. V tomto smere je SUV naďalej príjemne štedré, aj keď celkom vzadu to pre dospelých určite nie je. To však platí aj pre súperov. Pri použití tretieho radu sedadiel má kufor 128 litrov, päťmiestna konfigurácia znamená objem 591 l. Elektrickým piatym dverám možno vytknúť veľmi nízke tempo pohybu.

Motor vyniká pokojom pri bežnej jazde

Súčasťou uvedenia verzie 2019 bol koniec 2,2-litrového naftového motora. Popri plug-in hybride tak v cenníku figuruje výhradne dvojlitrový benzínový štvorvalec MIVEC, ktorý má atmosférické plnenie. V základnej verzii roztáča predné kolesá cez päťstupňovú manuálnu prevodovku. My sme testovali opačný koniec ponuky, ktorý disponuje CVT ústrojenstvom a pohonom všetkých kolies.

Mitsubishi sa spolieha na rokmi overenú atmosféru 52 fotografií v galérii Mitsubishi sa spolieha na rokmi overenú atmosféru Zdroj: Marek Pokrývka

Z hľadiska parametrov nie je tento dlhodobo žijúci agregát žiadne terno. Dosahuje nezmenený maximálny výkon 110 kW (150 k) a krútiaci moment 195 Nm, čo nie je na vozidlo tejto veľkosti bohviečo. K dynamike nepomáha ani bezstupňová prevodovka. V nami skúšanej verzii trvá zrýchlenie 0-100 km/h japonskému SUV až 13,3 sekundy a subjektívne pocity tomu zodpovedajú.

Snaha o prudšie zrýchľovanie Mitsubishi veľmi nevonia, sprevádza ju výlet motora do vysokých otáčok. Dvojliter vie byť pri nich dosť hlučný. Napriek tomu ručička rýchlomera nestúpa nijak závratným tempom, akcelerácia je prinajlepšom vlažná. Vyššie zaťaženie automobilu tieto neduhy ešte zvýrazňuje. Druhou stranou mince je bežná prevádzka, pri pokojnom jazdení je atmosférický motor ešte tichší než doposiaľ. V takomto režime pracuje pohonný reťazec perfektne.

Bezstupňová prevodovka dynamike veľmi neprospieva 52 fotografií v galérii Bezstupňová prevodovka dynamike veľmi neprospieva Zdroj: Marek Pokrývka

Okrem svojej sily benzínový štvorvalec veľmi nepoteší ani svojím apetítom. Počas nášho testu sme v rámci mesta dosiahli vyše deväťlitrový priemer, ešte o čosi smädnejší bol motor na diaľnici. Tam sme zaznamenali údaj 9,4 l/100 km. Nepochybne k tomu prispeli zimné pneumatiky, ktoré mohli ovplyvniť aj vidiecky 6,5-litrový výsledok. Ten je celkom slušný.

Čísla teda hovoria v neprospech tohto pohonného reťazca, viacerí súperi vybavení prepĺňanými benzínovými motormi dokážu ponúknuť viac dynamiky a zároveň nižšiu spotrebu. Mitsubishi však chce zákazníkov osloviť čímsi iným. Overený atmosférický dvojliter by sa mal vodičovi odvďačiť dlhoročnou spoľahlivosťou, ktorá súvisí s jeho jednoduchou konštrukciou.

SUV má o niečo pohodlnejší podvozok než doposiaľ 52 fotografií v galérii SUV má o niečo pohodlnejší podvozok než doposiaľ Zdroj: Marek Pokrývka

Kým pohon zostal pri aktuálnom balíku zmien viac-menej nedotknutý, ďalšie časti techniky zásahom neušli. Napríklad karoséria má mať vďaka lepeným spojom vyššiu tuhosť. V praxi sme rozdiel nijak výrazne necítili, no neušlo nám použitie upravených pružín a tlmičov prinášajúce o niečo lepšie filtrovanie nerovností. Automobilka okrem toho použila väčšie brzdy.

Šanca na kúpu nafty tu ešte je

V rámci uvedenia modelového roku 2019 prešiel cenník typu Outlander zjednodušením, vypadol z neho totiž naftový motor. Slovenský importér však staršie dieselové verzie (ročník 2018) stále oficiálne ponúka. Ich ceny sa akciovo začínajú na úrovni 27-tisíc, za štartovacie vyhotovenie modernejšieho modelu zaplatia zákazníci najmenej 22 990 eur.

Bezkľúčové odomykanie poteší, no tu nefunguje na 100 percent 52 fotografií v galérii Bezkľúčové odomykanie poteší, no tu nefunguje na 100 percent Zdroj: Marek Pokrývka

Daná čiastka platí pre už manuálnu verziu Intense s pohonom predných kolies, nami skúšaný špičkový variant Instyle+ má vďaka štvortisícovému bonusu cenovku 34 490 eur. Bežných príplatkových možností nie je veľa. Z dvojice dostupných opcií bola v našom prípade zvolená metalíza za šesť stoviek, vozidlo bolo okrem toho vybavené početným príslušenstvom za ďalších 840 eur (cena vrátane montáže).

Ideál pre menej náročného vodiča

Mitsubishi Outlander prešlo balíkom decentných úprav, ktoré nezmenili jeho základný charakter. V rámci segmentu je to naďalej stará škola. Takmer sedemročné SUV dáva viacerými detailmi najavo svoj vek, aj keď modernejší infotainment a niektoré prvky vybavenia ho posunuli o niečo bližšie k súperom. Na ich dobehnutie mu ale čo-to chýba.

Aj po siedmich rokoch má Outlander čím osloviť 52 fotografií v galérii Aj po siedmich rokoch má Outlander čím osloviť Zdroj: Marek Pokrývka

Japonec zaostáva za konkurenciou aj pohonným reťazcom. Dynamika je vlažná a spotreba paliva presahuje v meste i na diaľnici deväť litrov. Kombinácia atmosférického dvojlitra a prevodovky CVT však má svoje plusy. V bežnom režime je motor veľmi tichý a pre menej náročného vodiča môže ísť o ideál. Benefitom má byť tiež veľká spoľahlivosť. Outlander boduje i cenou, kompletne naprataný exemplár nepreliezol hranicu 36-tisíc. Mnohé iné modely sú citeľne drahšie.

TECHNICKÉ ÚDAJE
Motor a pohonný systém
Usporiadanie a počet valcov
R4
Zdvihový objem
1 988 cm3
Max. výkon
110 kW/150 k
pri otáčkach
6 000/min
Max. krútiaci moment
195 Nm
pri otáčkach
4 200/min
Palivo
benzín
Pohon
všetky kolesá
Prevodovka
bezstupňová CVT
Rozmery, hmotnosti a objemy
Dĺžka
4 695 mm
Šírka
1 810 mm
Výška
1 710 mm
Rázvor náprav
2 670 mm
Pohotovostná hmotnosť
1 540 kg
Pohotovostná hmotnosť (EÚ)
1 615 kg
Užitočná hmotnosť
685 kg
Celková hmotnosť
2 225 kg
Objem batožinového priestoru
128/591/1 608 l
Objem palivovej nádrže
60 l
Jazdné výkony
Max. rýchlosť
190 km/h
Zrýchlenie 0-100 km/h
13,3 s
Spotreba
Mesto - normovaná
8,7 l/100 km
Mimo mesta - normovaná
6,8 l/100 km
Kombinovaná - normovaná
7,5 l/100 km
Mesto - počas testu
9,1 l/100 km
Diaľnica - počas testu
9,4 l/100 km
Vidiek - počas testu
6,5 l/100 km
Emisie
Emisie CO2 kombinované
171 g/km
Emisná norma
Euro 6d-Temp
Štandardné cenníkové ceny s DPH
Základná cena modelu
od 22 990 €
Základná cena verzie
od 34 490 €
Cena testovaného exemplára
35 930 €

Video
Najnovšie články
Test Subaru XV 1.6: Pre pokojných vodičov

Na autosalóne v New Yorku predviedla kórejská automobilka svoje najmenšie SUV, ktoré dĺžkou len tesne prerastá štyri metre. Pohon 4x4 neponúkne.

Hyundai Venue: SUV lacnejšie než Kona

Roadster s núdzovou textilnou strechou má ostrý atmosférický motor s objemom štyri litre, dostupná je výhradne manuálna prevodovka.

Porsche 911 Speedster: Exkluzívne zbohom

Mercedes-Benz GLS svojimi rozmermi či sebavedomým dizajnom na cestách budí rešpekt odjakživa. Teraz Stuttgart ešte nafúkol jeho rozmery, vylepšil však aj...

Mercedes-Benz GLS: Autobus ešte narástol

Na európskych trhoch končí benzínový šesťvalec, nahradil ho obdobný motor TDI s elektrickým kompresorom a mikrohybridnou technológiou.

Audi ide opäť proti prúdu: Zmena aj v S5

Cyklisti a chodci sú najzraniteľnejší účastníci premávky. A to aj z hľadiska niečoho, čo je síce všeobecne známe, málokto však na tento faktor berie ohľad...

Tichý zabijak: Mŕtvy uhol už nemusí byť hrozbou

Angličania uviedli na šanghajskom autosalóne liftback, pod ktorého kapotou sa namiesto dvanásťvalca nachádza batéria s kapacitou 65 kWh.

Rapide E: Prvý elektromobil Aston Martin
Prihlásenie

Táto akcia vyžaduje prihlásenie. Chceš sa prihlásiť?

Áno Nie

×